Precies, ben benieuwd of Jaakke nu ook maar supporter van PSV moet worden?!? Nu is het dit, volgend jaar is het een samenwerkingsverband a la PSV/Chelsea. :yes:Voetske schreef:In een 4-3-3 of 3-4-3 systeem .. vanaf jaar 0 is het 4-4-2 systeem door AJAX verafschuwt .. vloeken in de kerk ...Bertje schreef:De huisstijl is volgens mij nog steeds dominant, aanvallend en attractief voetbal, hoor.
John Jaakke
Moderator: mods
-
- AT Toto winner 15/16
-
- AT Toto winner 15/16
Het gaat fantastisch!!Wij hebben echter alle vertrouwen in de toekomst.
En dat is terecht als wij de feiten laten spreken. Die feiten zijn in de competitie dat Ajax na 20 wedstrijden 42 punten heeft en dat zijn er 8 meer dan vorig jaar. Drie wedstrijden meer dan vorig jaar werden gewonnen. Ajax staat nu tweede. Vorig jaar stonden wij vierde met 11 punten achter op Feyenoord en 11 op AZ. Dat zijn de feiten in de competitie Dames en Heren en niet anders!
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Lezen jullie even mee heren Jim, Voetske, Lucas en Wimpey! Het gaat geweldig en de voorzitter zegt het zelf! ;) Dus nu niet meer zo zeuren.. :Dbrigade zuid schreef:Het gaat fantastisch!!Wij hebben echter alle vertrouwen in de toekomst.
En dat is terecht als wij de feiten laten spreken. Die feiten zijn in de competitie dat Ajax na 20 wedstrijden 42 punten heeft en dat zijn er 8 meer dan vorig jaar. Drie wedstrijden meer dan vorig jaar werden gewonnen. Ajax staat nu tweede. Vorig jaar stonden wij vierde met 11 punten achter op Feyenoord en 11 op AZ. Dat zijn de feiten in de competitie Dames en Heren en niet anders!
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Tjonge wat een malloot is die Jaake toch .. heeft die zelf niet in de gaten dat ie compleet voor paal staat ..Raymon schreef:Lezen jullie even mee heren Jim, Voetske, Lucas en Wimpey! Het gaat geweldig en de voorzitter zegt het zelf! ;) Dus nu niet meer zo zeuren.. :Dbrigade zuid schreef:Het gaat fantastisch!!Wij hebben echter alle vertrouwen in de toekomst.
Blij met de punten ...
Jaakke zegt ook: wanneer we daar de spelers niet voor opleiden. Met andere woorden, 4-3-3 geniet de voorkeur, maar niet als dat leidt tot kwaliteitsverlies. De bal ligt dus bij de jeugdopleiding.Voetske schreef:Jawel omdat naast dat " aanvallend, dominant en attractief voetbal " er geeist werd dat dat in een bepaalde stijl/opstelling wordt uitgevoerd.En daar zat het zo verafschuwde 4-4-2 systeem niet bij .... , anders had Jaake dat ook niet zo expleciet hoeven aangeven in z'n toespraak ..
Het stinkt aan alle kanten!
Ach schei toch uit Joey, volgens mij heeft HtC ook al zoiets geroepen.Het gaat goed we hebben meer punten als vorig seizoen enz. X'Cjoey schreef:Jaakke zegt ook: wanneer we daar de spelers niet voor opleiden. Met andere woorden, 4-3-3 geniet de voorkeur, maar niet als dat leidt tot kwaliteitsverlies. De bal ligt dus bij de jeugdopleiding.Voetske schreef:Jawel omdat naast dat " aanvallend, dominant en attractief voetbal " er geeist werd dat dat in een bepaalde stijl/opstelling wordt uitgevoerd.En daar zat het zo verafschuwde 4-4-2 systeem niet bij .... , anders had Jaake dat ook niet zo expleciet hoeven aangeven in z'n toespraak ..
Niet dat het mij iets uitmaakt hoor, Jaake mag van mij lullen wat ie wil.Hij mag er een sausje overheen gieten om het zo mooi en lekker mogelijk te brengen.En ik hoop dat men nu eens eigenlijk gaat spelen naar de mogelijkheden die de huidige spelers bezitten, al verwacht ik ook in een 4-4-2 opstelling geen wonderen van deze selectie.Jaakke: 4-3-3 niet langer heilig
AMSTERDAM - Ajax-voorzitter John Jaakke heeft zondag in zijn nieuwjaarstoespraak gezegd dat het 4-3-3-systeem niet langer heilig is bij de Amsterdamse club. „Zeker niet wanneer wij zelf onvoldoende in staat zijn om de spelers die daarvoor nodig zijn te scouten en op te leiden.”
Van oudsher worden spelers bij Ajax vanaf de jeugd opgeleid in een systeem met vleugelspitsen. Jaakke pleitte in zijn toespraak niet voor een nieuw of ander systeem. „Ik wil geen nieuwe dogma's in de club. Ik wil geen enkel dogma meer. Ajax moet voetballen in een systeem dat leidt tot winst.”
Eindelijk,eindelijk snapt AJAX waar het in eerste instantie in het huidige voetbal om gaat ........
RESULTAAT :yes:
Blij met de punten ...
-
- AT Toto winner 15/16
En de rest van de selectie zodadelijk dan ook maar .. eigenlijk moet je er niet eens op reageren ..brigade zuid schreef:Dus Jaakke moet ook naar Eindhoven?Vossie schreef:Ga toch weg voetske! Tuurlijk moet je winnen, maar wel op ONZE manier.
Als je daar geen waarde aan hecht, ga je maar lekker naar eindhoven! :redcard:
Laatst gewijzigd door 999 op zo jan 07, 2007 11:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
Hoogstwaarschijnlijk is rasoverlever cq. volksverlakker Jaakke er vanuit gegaan dat de toehoorders en lezers van zijn toespraak over hetzelfde IQ beschikken als nieuwe aanwinst Leonardo. Neem b.v. deze passage:
Die behoeft op zijn minst een kleine toevoeging om de feiten helemaal tot wasdom te brengen:Wij hebben echter alle vertrouwen in de toekomst.
Wij hebben echter alle vertrouwen in de toekomst.
En dat is terecht als wij ons beperken tot de feiten die in ons voordeel uitgelegd kunnen worden. En dat doen we dus ook graag. Die feiten zijn in de competitie dat Ajax na 20 wedstrijden 42 punten heeft en dat zijn er 8 meer dan vorig jaar.
Als we er andere feiten naast zouden leggen zouden de juist genoemde feiten in een iets minder positief daglicht komen te staan.
Als we bijvoorbeeld zouden melden dat Ajax dit seizoen in vergelijking met het vorige in de bedoelde 20 wedstrijden tegen dezelfde tegenstanders slechts 3 puntjes meer haalde, zou het grote vertrouwen in de toekomst waarin ik u wil doen geloven, wellicht enigszins afnemen.
Als ik er bovendien nog bij zou vertellen dat Ajax er vorig seizoen nog in slaagde de voorronde en de poule van de CL te overleven terwijl dit seizoen zelfs de voorronde al een te groot obstakel bleek, zou u misschien zelfs vraagtekens kunnen gaan plaatsen bij de trainerswissel.
Niet in de laatste plaats omdat ik daarvoor persoonlijk medeverantwoordelijk was, laten we het meedelen van deze feiten dus pertinent achterwege en beperken we ons tot de door mij genoemde feiten in de competitie Dames en Heren en niet anders!
-
- AT Toto winner 15/16
Wie weet is hij er al. ;)Jöhnk schreef:Misschien zou Jaakke zich eens aan moeten melden op AT. Kan hij ook meedoen aan de discussie. :eusa_dance:
Natuurlijk steekt Jaakke een optimistisch verhaal af. Wat moet hij anders? Zeggen dat het bij Ajax kl**** is? Daar zijn anderen voor.
Het stinkt aan alle kanten!
Dat is wel zo, maar dit vind ik eigenlijk niet kunnen:
Wij hebben echter alle vertrouwen in de toekomst.
Laatst gewijzigd door Jesse op ma jan 08, 2007 12:40 am, 1 keer totaal gewijzigd.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Dit vind ik nou onzin. Leest Jaakke dan soms alleen maar briefjes voor die door de ledenraad zijn geschreven? Nee, een goeie voorzitter is juist heel belangrijk voor een club. En dat mist Ajax nu al jaren.Jöhnk schreef:Ach, het voorzitterschap is slechts een representatieve functie. Je moet er niet aan denken dat-ie zich tegen het beleid aan gaat bemoeien.
Misschien dat ie wat weg had kunnen laten in z'n toespraak.Vooral dat 'We hebben echter alle vertrouwen in de toekomst ... En dat is terecht als wij de feiten laten spreken. ...... " is te gênant voor woorden ..joey schreef:Wie weet is hij er al. ;)Jöhnk schreef:Misschien zou Jaakke zich eens aan moeten melden op AT. Kan hij ook meedoen aan de discussie. :eusa_dance:
Natuurlijk steekt Jaakke een optimistisch verhaal af. Wat moet hij anders? Zeggen dat het bij Ajax kl**** is? Daar zijn anderen voor.
Blij met de punten ...
www.ad.nlCalimero-gedrag bij Ajax taboe
Door SJOERD MOSSOU
AMSTERDAM - Geen modder en geen venijn. Ajax-voorzitter John Jaakke koos in zijn nieuwjaarstoespraak gisteren voor de toon die past bij de huidige staat van de Amsterdamse club. De preses predikte zelfkritiek en zelfreflectie.
,,Het is vreemd dat wij, wanneer we ons hoofd verliezen, niet naar ons eigen hoofd wijzen, maar naar dat van een ander,’’ zo sprak Jaakke op sportcomplex de Toekomst, waar de amateur- en jeugdafdelingen zijn gevestigd.
,,Alsof zij gek geworden zijn. De tegenstander, het veld, de scheidsrechter, de media. Er zijn dan allerlei oorzaken aan te wijzen voor ons eigen falen. Dit gedrag past wat mij betreft bij Calimero, maar niet bij Ajax.’’
Jaakke doorbrak met zijn speech een kleine traditie. Nieuwjaarstoespraken bij de topclubs Ajax, PSV of Feyenoord waren de laatste jaren vrijwel altijd goed voor een smakelijke sneer. Dan weer richting de rivaal, dan weer richting de KNVB of de overheid.
Jaakke liet Ajax gisteren vooral naar zichzelf wijzen, zonder zijn eigen ego te sparen. ,,Ik kon mij wel voor de kop slaan,’’ zei hij over zijn reactie op de scheldpartijen van Wesley Sneijder en Kenneth Perez.
Jaakke zei toen dat ‘Ajax geen koorknapenvereniging is’ en daar heeft hij spijt van. ,,Soms is er nu eenmaal geen plaats voor nuance.’’
De voorzitter pleitte uitgebreid voor betere mentale begeleiding. ,,De mentale kant van presteren op het hoogste niveau, wordt in het voetbal en door Ajax stiefkinderlijk behandeld,’’ vindt de voorzitter.
,,Voor kinderen die van jongs af aan bij ons spelen is winnen een vanzelfsprekendheid. Er wordt nauwelijks verloren en op dat gebied dus ook nauwelijks iets geleerd.’’ Jaakke wil dat Ajax een progressieve rol gaat spelen op het gebied van mentale ontwikkeling. ,,Het dogmatisch blijven vasthouden aan recepten uit het verleden is een zwakte. Het is bij Ajax en ook in onze opleiding tijd voor anders denken.’’
De Amsterdammers hebben zich te lang laten verblinden door de successen uit het verleden, zo vindt Jaakke. Het voetbal veranderde, maar Ajax zag te laat de consequenties in. ,,Het 4-3-3 systeem is bijvoorbeeld niet meer heilig,’’ zegt de voorzitter. ,,Zeker niet wanneer wij zelf onvoldoende in staat zijn om de spelers die daarvoor nodig zijn, te scouten en op te leiden.’’
Ajax moet niet bang zijn om de verfrissing soms buiten het eigen kringetje te zoeken, stelt Jaakke. ,,Het altijd en overal willen benoemen van mensen die uit onze wereld afkomstig zijn, getuigt niet van gezonde nieuwsgierigheid en drang tot verbetering.’’
Jaakke sprak in de kantine van de Toekomst tot een bont gezelschap van spelers, ereleden, vrijwilligers en clubcoryfeeën. Een speciaal welkom richtte de voorzitter tot Leonardo, die tussentijds werd overgenomen van NAC Breda en vandaag voor het eerst meetraint met zijn nieuwe ploeg.
Daarna vertrekt de selectie van trainer Henk ten Cate naarhet trainingskamp in Kaapstad.
In 2007 hoopt Jaakke op minder woorden en meer daden. De slogan en het clublied van de grote rivaal Feyenoord omzeilde de Ajax-voorzitter niettemin vakkundig.
,,Het wordt wat mij betreft het jaar van meer voetbal, minder woorden en meer resultaten. Eerst scoren, dan praten. Dan gaat het licht in Eindhoven ook een keer uit.’’
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Jammer dat niemand nou het volgende eruit licht:
Duidelijke taal. Goeie voorzitter. Maar goed, als je Blind ontslaat dan kun je er natuurlijk automatisch niets van :aai:,,Het is vreemd dat wij, wanneer we ons hoofd verliezen, niet naar ons eigen hoofd wijzen, maar naar dat van een ander,’’ zo sprak Jaakke op sportcomplex de Toekomst, waar de amateur- en jeugdafdelingen zijn gevestigd.
,,Alsof zij gek geworden zijn. De tegenstander, het veld, de scheidsrechter, de media. Er zijn dan allerlei oorzaken aan te wijzen voor ons eigen falen. Dit gedrag past wat mij betreft bij Calimero, maar niet bij Ajax.’’
Jaakke doorbrak met zijn speech een kleine traditie. Nieuwjaarstoespraken bij de topclubs Ajax, PSV of Feyenoord waren de laatste jaren vrijwel altijd goed voor een smakelijke sneer. Dan weer richting de rivaal, dan weer richting de KNVB of de overheid.
Jaakke liet Ajax gisteren vooral naar zichzelf wijzen, zonder zijn eigen ego te sparen. ,,Ik kon mij wel voor de kop slaan,’’ zei hij over zijn reactie op de scheldpartijen van Wesley Sneijder en Kenneth Perez.
Jaakke zei toen dat ‘Ajax geen koorknapenvereniging is’ en daar heeft hij spijt van. ,,Soms is er nu eenmaal geen plaats voor nuance.’’
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"