Engeland en Schotland
Moderator: mods
Portsmouth-Tottenham:
Tottenham en uitwedstrijden, het gaat dit seizoen maar niet samen. Van daaruit bekeken was het 1-1 gelijkspel in Fratton Park een prima uitslag. Benjani scoorde een voor hem zeldzame treffer voor Pompey en Malbranque maakte gelijk. Daarmee kwam het doelsaldo van Tottenham in uitwedstrijden op 7-19 te staan. Tottenham heeft een van de slechtste reeksen in uitwedstrijden. Slechter dan Watford bijvoorbeeld.
Het duel werd al snel stil gelegd toen Pamarot een stuk of 3 tanden uit Ghaly z'n mond schopte. Ghaly speelde door en deed dat vrij goed, maar werd later alsnog gewisseld. Pamarot werd voor rust ook al gewisseld met een blessure.
Nwanko Kanu speelde overigens niet al te best vandaag. In fysiek opzicht trekt hij het niet om een hele wedstrijd voluit te gaan. Dat bleek wel uit het feit dat hij veel duels probeerde te vermijden. Hij oogt misschien ongemotiveerd, maar dat is het niet, denk ik. Hij kiest z'n momenten en daar heeft hij ook het inzicht voor.
Newcastle United-Manchester United:
Paul Scholes was de grote man bij Manchester, maar de Mancunians wisten niet te winnen: 2-2. Scholes maakte met twee goede goals de 1-0 achterstand ongedaan en zag later een schot van David Edgar via zijn been achter Van der Sar verdwijnen, die ook al kansloos was bij het prachtige schot in de kruising van Milner.
Manchester was de betere ploeg en kreeg zeker zo'n 5 grote kansen om vaker te scoren, maar de kansen waren niet weggelegd voor Giggs, Saha, Park en Rooney. Ronaldo speelde vandaag onopvallend, terwijl Rooney en Park ook een slechte dag hadden. Park moest al snel invallen voor de geblesseerde Saha, maar deed dat dramatisch slecht. Hij leed constant balverlies. Rooney miste, zoals eerder dit seizoen, goede kansen, had last van een zware aanname en maakte net als Park verkeerde beslissingen.
Dat Newcastle nog gelijk maakte was verrassend te noemen. Newcastle was niet of nauwelijks gevaarlijk geweest. Het was jonkie David Edgar die in z'n eerste wedstrijd voor het thuispubliek met een schot vanuit dezelfde positie als Milner de 2-2 scoorde.
Andere uitslagen:
Manchester City-Everton 2-1 (twee goals Samaras)
Reading-West Ham United 6-0
Wigan Athletic-Blackburn Rovers 0-3 (McCarthy maakte vanaf de strafschopstip z'n negende van het seizoen)
Middlesbrough-Sheffield United 3-1
Fulham-Watford 0-0
vi.nl
Tottenham en uitwedstrijden, het gaat dit seizoen maar niet samen. Van daaruit bekeken was het 1-1 gelijkspel in Fratton Park een prima uitslag. Benjani scoorde een voor hem zeldzame treffer voor Pompey en Malbranque maakte gelijk. Daarmee kwam het doelsaldo van Tottenham in uitwedstrijden op 7-19 te staan. Tottenham heeft een van de slechtste reeksen in uitwedstrijden. Slechter dan Watford bijvoorbeeld.
Het duel werd al snel stil gelegd toen Pamarot een stuk of 3 tanden uit Ghaly z'n mond schopte. Ghaly speelde door en deed dat vrij goed, maar werd later alsnog gewisseld. Pamarot werd voor rust ook al gewisseld met een blessure.
Nwanko Kanu speelde overigens niet al te best vandaag. In fysiek opzicht trekt hij het niet om een hele wedstrijd voluit te gaan. Dat bleek wel uit het feit dat hij veel duels probeerde te vermijden. Hij oogt misschien ongemotiveerd, maar dat is het niet, denk ik. Hij kiest z'n momenten en daar heeft hij ook het inzicht voor.
Newcastle United-Manchester United:
Paul Scholes was de grote man bij Manchester, maar de Mancunians wisten niet te winnen: 2-2. Scholes maakte met twee goede goals de 1-0 achterstand ongedaan en zag later een schot van David Edgar via zijn been achter Van der Sar verdwijnen, die ook al kansloos was bij het prachtige schot in de kruising van Milner.
Manchester was de betere ploeg en kreeg zeker zo'n 5 grote kansen om vaker te scoren, maar de kansen waren niet weggelegd voor Giggs, Saha, Park en Rooney. Ronaldo speelde vandaag onopvallend, terwijl Rooney en Park ook een slechte dag hadden. Park moest al snel invallen voor de geblesseerde Saha, maar deed dat dramatisch slecht. Hij leed constant balverlies. Rooney miste, zoals eerder dit seizoen, goede kansen, had last van een zware aanname en maakte net als Park verkeerde beslissingen.
Dat Newcastle nog gelijk maakte was verrassend te noemen. Newcastle was niet of nauwelijks gevaarlijk geweest. Het was jonkie David Edgar die in z'n eerste wedstrijd voor het thuispubliek met een schot vanuit dezelfde positie als Milner de 2-2 scoorde.
Andere uitslagen:
Manchester City-Everton 2-1 (twee goals Samaras)
Reading-West Ham United 6-0
Wigan Athletic-Blackburn Rovers 0-3 (McCarthy maakte vanaf de strafschopstip z'n negende van het seizoen)
Middlesbrough-Sheffield United 3-1
Fulham-Watford 0-0
Leiding Chelsea zet Mourinho onder druk
1/1/2007 16:40
Mourinho mag dan zijn twijfels hebben geuit over de kracht van zijn selectie, de Portugese coach voelt op zijn beurt de groeiende onvrede van de clubleiding van Chelsea.
Volgens The Times kreeg Mourinho te horen dat de prestaties in het nieuwe jaar moeten verbeteren. De clubleiding acht de laatste optredens in 2006 onacceptabel en waarschuwde de Portugees voor de mogelijke consequenties bij het aanhouden van de teleurstellende reeks.
Na het 2-2 gelijkspel tegen Fulham had Mourinho nog openlijk zijn vraagtekens gezet bij de sterkte van zijn selectie. Verschillende spelers, onder wie zomeraanwinsten Michael Ballack en Andrei Sjevtsjenko, kregen de wind van voren van de Portugees.
'Misschien zijn we wel niet zo goed als we denken. Misschien ben ik wel niet zo'n goede manager of zijn de spelers niet zulke goede spelers', filosofeerde Mourinho. Zijn visie richt zich met name op het laatste.
Maar de clubleiding wil niet meegaan in de argumentatie van Mourinho. De Portugees is immers de voornaamste architect van de spelersgroep. De absentie van de geblesseerden Petr Cech en John Terry, volgens Mourinho dé reden voor de gebrekkige resultaten, wordt dan ook gezien als een slap excuus.
vi.nl
Laatst gewijzigd door FlaFlu op ma jan 29, 2007 4:29 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Goed nieuws voor PSV; die jongens zullen binnenkort wel op de Herdgang te bewonderen zijn. Ze zijn geen Nederlander en hebben een Chelsea-connectie, 2 absolute voorwaarden om in Eindhoven te mogen spelen! ;)Thomas schreef:vi.nlMourinho: 'Mijn spelers missen kwaliteit'
31/12/2006 13:40
Het puntenverlies van Chelsea in de laatste weken zit coach José Mourinho goed dwars. Na de 2-2 tegen Fulham haalde de Portugees vooral uit naar zijn eigen spelers.
'Misschien zijn we wel niet zo goed als we denken. Misschien ben ik wel niet zo'n goede manager of zijn de spelers niet zulke goede spelers', filosofeerde Mourinho. Zijn visie richt zich met name op het laatste.
'Wat kan ik met Michael Ballack, Paulo Ferreira en Geremi? Niets. Ze hebben niet de kwaliteiten die zijn vereist voor het spel dat tegenstanders tegen ons spelen. Als de tegenstanders ons een paar foutjes zien maken, ruiken ze kansen. Dat is precies het tegenovergestelde van de afgelopen periode.'
'Andrei Sjevtsjenko, Shaun Wright-Phillips en Salomon Kalou presteren gewoon niet. Didier Drogba is de enige die op dit moment functioneert. Als de club me om mijn mening vraagt, zou ik zeggen dat we nieuwe spelers moeten halen, maar als je ziet dat clubs ongelooflijk veel geld vragen voor middelmatige spelers, dan zeg ik toch nee.'
'Ik hoop dat ik snel weer kan beschikken over Petr Cech en John Terry, dan heb ik geen miljoenen nodig voor nieuwe spelers. Ik wil de beste keeper en de beste centrale verdediger van de wereld terug.'
Schitterend, dit. :drecul2:
Mourinho is de Portugese Ten Cate. Hij vergeet in z'n emotionele bui even dat ie Ferreira en Ballack naar Chelsea heeft gehaald.
vi.nlSpurs klopt Arsenal en Chelsea met Frans talent
2/1/2007 17:28
Tottenham Hotspur heeft Adel Taraabt losgeweekt bij RC Lens. De zeventienjarige belofte tekende volgens eigen zeggen voor drie jaar bij de Londenaren, met een optie voor nog twee seizoenen.
Taraabt is een aanvallende middenvelder die twee keer kort speelde in de hoofdmacht van Lens. Ook Chelsea en Arsenal aasden op hem.
'Ik heb gekozen voor Tottenham omdat ze concrete plannen met me hebben', legde Taraabt zijn keuze uit op de website van Lens. 'Ze willen me snel in het eerste elftal opnemen en me veel laten spelen.'
PSV beware. Thierry's back.
Dubbel topnieuws uit het Premiership. :cheer: Zelfs het gat tussen Arsenal en Chelsea is op deze manier nog te dichten.
vi.nlHenry en Van Persie vellen machteloos Charlton
2/1/2007 22:43
Arsenal blijft een uiterst wisselvallig seizoen doormaken. Nu herstelden The Gunners zich thuis van een nederlaag tegen Sheffield United. Charlton Athletic werd eenvoudig, maar met een veel te lage score aan de kant gezet (4-0). Thierry Henry eiste bij zijn rentree na hamstringklachten een hoofdrol op. Ook Robin van Persie onderscheidde zich.
Henry werd door zijn coach Arsène Wenger eerder opgesteld dan gepland omdat Arsenal aanvallend door blessures krap zit. De Franse spits liet zien er klaar voor te zijn. Hij opende de score na een half uur spelen. De vedette van de Londenaren benutte een strafschop nadat Robin van Persie door Osei Sankofa was getackeld. Het kostte de verdediger ook nog een rode kaart.
Henry vierde de treffer in de armen van Wenger, met wie hij volgens de Engelse pers steeds vaker overhoop zou liggen. Vlak voor rust werd het 2-0. Justin Hoyte schoot raak uit een moeilijke hoek na een mooi één-tweetje met Henry. Met die stand en een man minder was het toch al niet hevige verzet van Charlton definitief gebroken.
In de tweede helft kreeg Arsenal veel kansen om de score op te voeren. Aleksandr Hleb (twee keer) en Tomas Rosicky faalden alleen voor de uitblinkende doelman Scott Carson. En Henry en Van Persie mikten te onnauwkeurig om een zeker lijkende derde treffer af te dwingen.
Uiteindelijk kwam er toch doelpunten. Met eenzelfde scenario als bij de eerste goal maar dan met Henry in de rol van slachtoffer en Van Persie als beul. De ex-Feyenoorder mocht aanleggen van elf meter en kegelde zijn negende doelpunt van het seizoen in het Premiership binnen. De tiende volgde in de laatste minuut. Van Persie stiftte van dichtbij via de vingers van Carson de 4-0 op het scorebord.
De zege op Charlton was pas de tweede thuiswinst op rij dit seizoen in de Engelse competitie. Met de drie punten klom Arsenal van de vijfde naar de vierde plaats. Voor Charlton, dat voorlaatste staat, blijven de problemen zeer groot.
vi.nlOok Aston Villa snoept Chelsea punten af
2/1/2007 23:01
Chelsea heeft de kans laten liggen om dichter naar koploper Manchester United toe te kruipen. In Birmingham konden de Londenaren geen vuist maken tegen Aston Villa (0-0). Met het derde gelijkspel op rij is het gat in drie duels uitgegroeid tot zes punten.
Het probleem van de ploeg van José Mourinho was dat het aanvankelijk wel een veldoverwicht had, maar nauwelijks grote kansen creëerde. In de eerste helft waren dat er anderhalf. Didier Drogba leverde een slechte volley af na een rush op rechts van Mickaël Essien. Ashley Cole kopte even later op aangeven van Drogba in de handen van Gabor Király.
Na rust hoefde Villa, met Wilfred Bouma als Man of the Match, minder onder te doen. Toch ontsnapte het in de slotfase aan een nederlaag. Frank Lampard kreeg de bal op drie meter van het doel per ongeluk voor zijn voeten. De vaak zo makkelijk scorende middenvelder schoot echter over.
De teleurstelling bij de regerend kampioen was groot, ook bij Khalid Boulahrouz, die met een knieblessure afhaakte in de 33ste minuut. In de resterende zestien duels moet het Man United zien te achterhalen. Aston Villa bungelt onderaan de middenmoot maar zal blij zijn met het punt tegen Chelsea.
Dubbel topnieuws uit het Premiership. :cheer: Zelfs het gat tussen Arsenal en Chelsea is op deze manier nog te dichten.
- Jinne
- Site Admin
Le Guen al weer weg bij Rangers. Nadat ie eerder deze vakantie nog Ferguson stripte van de aanvoerdersband, waardoor het leek of de Schot weg moest in plaats van... is het toch de coach geworden. Had er eerlijk gezegd meer van verwacht, stond toch te boek als een goede coach. Kennelijk is het toch nog een stuk makkelijker om coach te zijn bij Lyon dan in Schotland.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
-
- AT Toto winner 15/16
:cheer: Net goed voor Wenger.De Engelse voetbalbond heeft Alan
Pardew volledig witgewassen voor zijn
aandeel in het handgemeen met Arsène
Wenger. De Arsenal-coach ging na de
verloren match tegen West Ham verhaal
halen bij Pardew. Wenger kreeg een
zware boete en een berisping, maar Par-
dew, de huidige Charlton-coach, treft
volgens de voetbalbond geen schuld.
VRT
-
- AT Toto winner 15/16
-
- AT Toto winner 15/16
Arsenal heeft Liverpool de eerste thuisnederlaag toegebracht sinds maart 2006. Rosicky maakte er in de eerste helft met twee mooie goals 0-2 van. Bij beide goals werd er zwak verdedigd door Liverpool en met name door Gerrard. Aan de eerste goal ging een mooi reeks passes tussen Rosicky en Hleb vooraf. In de tweede helft zorgde Kuijt voor de 1-2, waarna Henry een fout van Carragher afstrafte en 1-3 op het scorebord zette.
Liverpool had het eerste half uur een overwicht maar kreeg eigenlijk geen kansen. In de tweede helft gaven ze vol gas en kwamen er wel mogelijkheden, maar echt spectaculair was het niet. Uiteindelijk won Arsenal zonder al teveel de bal te hebben redelijk simpel.
Liverpool had het eerste half uur een overwicht maar kreeg eigenlijk geen kansen. In de tweede helft gaven ze vol gas en kwamen er wel mogelijkheden, maar echt spectaculair was het niet. Uiteindelijk won Arsenal zonder al teveel de bal te hebben redelijk simpel.
voetbalzoneDe toekomst lacht naar Tim Krul
Het leven van een doelman kan soms mooie capriolen met zich meebrengen. Het ene moment leef je redelijk in de anonimiteit en wordt er hard getraind voor een mooie toekomst. Maar opeens sta je noodgedwongen onder de lat in een belangrijk UEFA Cup-duel tegen een hooggenoteerde Italiaanse club en speel je je in de kijker. Het overkwam Newcastle United-talent Tim Krul.
In mei 2005 maakte Krul namens Nederland zijn opwachting op het EK voor spelers onder 17. De keeper was tijdens het toernooi in Italië in zijn element en liet een dusdanige indruk achter dat Newcastle op de deur klopte voor de speler. De jonge goalie ging overstag en toenmalige club ADO Den Haag kreeg een slordige 200.000 euro aan opleidingsvergoeding op de rekening bijgeschreven.
Sindsdien genoot de Nederlander van zijn avontuur bij The Magpies. Hij kreeg te maken met gelouterde spelers als Alan Shearer, Michael Owen, Nicky Butt en Shay Given. Een goede leerschool voor de jonge Hagenees.
Manager Glenn Roeder deed voor het eerst een beroep op Krul in een oefenwedstrijd op St. James’ Park tegen PSV (juli 2006). Zijn ontwikkeling stokte niet en de jeugdinternational liet zich gelden op het trainingsveld in Noord-Oost Engeland. De gedane arbeid mondde uit in een basisplaats voor de uitwedstrijd tegen Palermo in de UEFA Cup. Blessures van de doelmannen Given, Steve Harper en Pavel Srníĉek waren hier mede verantwoordelijk voor.
Newcastle won het lastige uitduel (0-1, red.) tegen de Serie A-topper en Krul speelde een zeer verdienstelijke wedstrijd. Hij eiste met een aantal prima saves voor een gedeelte de hoofdrol op. Na afloop werd de debutant overladen met complimenten en schouderklopjes van zijn ploeggenoten. “Ik zal dit nooit meer vergeten. Bovendien heb ik mijn doel schoon kunnen houden!”, jubelde de sluitpost na afloop van de wedstrijd.
Na zijn goede optreden blijft Krul (momenteel nog niet 100% hersteld van een knie-operatie, red.) dicht tegen een selectieplaats aanzitten. Hij heeft, zoals het zich laat aanzien, zich opgewerkt tot derde doelman in de selectie van Roeder.
De prestaties van onze landgenoot zijn ook niet onopgemerkt gebleven bij andere grote clubs. Zo deelde Juventus-scout Pasquale Sensibile in Tuttosport onlangs een groot compliment aan hem uit: “We houden wereldwijd al het talent in de gaten. Tim Krul is bijvoorbeeld de nieuwe versie van Gianluigi Buffon.”
Allemaal mooie woorden voor een 18-jarige jongen die zijn oorsprong bij HVV Ras uit Den Haag kende. Of het erfgoed van Edwin van der Sar hiermee een positieve wending krijgt is nog ongewis, maar de voortekenen zijn in ieder geval goed.
Heeft Ajax hier weer eens liggen slapen en een grote kans laten lopen?
PSV wilde hem ook halen, maar Newcastle bood veel meer geld. Of het een verstandige keuze is geweest van Krul weet ik niet, maar een groot talent is hij zeker !
De nieuwe Buffon is hij overigens zeker niet, aangezien die al op zijn 16e wedstrijden keepte voor Juve 1 en op zijn 17e al een basisplaats had veroverd :worshippy:
Daarbij is Buffon een ander type keeper, maar Krul heeft wel de kwaliteiten om erg ver te kunnen komen. Hij is lang, heeft lef, straalt rust uit, heeft een goede trap, is sterk op de lijn, alleen is hij nog niet heersend in de 16. Maar wat niet is kan nog komen.
De nieuwe Buffon is hij overigens zeker niet, aangezien die al op zijn 16e wedstrijden keepte voor Juve 1 en op zijn 17e al een basisplaats had veroverd :worshippy:
Daarbij is Buffon een ander type keeper, maar Krul heeft wel de kwaliteiten om erg ver te kunnen komen. Hij is lang, heeft lef, straalt rust uit, heeft een goede trap, is sterk op de lijn, alleen is hij nog niet heersend in de 16. Maar wat niet is kan nog komen.
Krul is bij Newcastle pas 3e keeper, dus daar zit geen verschil in.joey schreef:Vooralsnog wel, want hij zou de concurrentiestrijd nooit winnen van Gomes.
Maar ik zie Gomes eerder vertrekken dan Given.
OepsThomas schreef:Volgens mij ben je in de war met een andere Italiaanse keeper, Base. Buffon begon z'n carrière bij Parma.
Ik bedoelde dus Parma ipv Juve...
Lijkt mij ook ja :Djoey schreef:Vind Gomes wel een beetje beter dan Given. ;)
Mee eens !Krul moet wel gaan spelen, anders zet hij zijn voorsprong om in een achterstand.
Daarom had hij eigenlijk gewoon bij Ado moeten blijven, dan was de kans groot dat hij nu 1e keeper was. Of de backup voor Postema was geweest en dit seizoen dus aardig wat wedstrijden had kunnen keepen.