PSV

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jan 06, 2007 10:29 pm

Als zelfs Baseman toegeeft dat er meer aan de hand is, dan geloof ik het zeker. :yes:

wimpey

Bericht door wimpey » za jan 06, 2007 10:31 pm

Thomas schreef:Als zelfs Baseman toegeeft dat er meer aan de hand is, dan geloof ik het zeker. :yes:
Frank zit nog in de ontkenningsfase.

Ik stel voor dat de mods dit topic verplaatsen naar het forum 'buitenlands voetbal'. :D

Jim

Bericht door Jim » za jan 06, 2007 10:36 pm

wimpey schreef: Mourinho roept om versterkingen, als PSV pech heeft, haalt Chelsea binnenkort z'n eigendommen effe op in Eindhoven.
Ze mogen inderdaad wel oppassen. Straks worden ze pas begin april kampioen. ;)

Frank

Bericht door Frank » za jan 06, 2007 10:38 pm

Ik zit helemaal niet in een ontkenningsfase (sterk argument zo.... :D )

Ik snap alleen niet dat mensen zo gefixeerd kunnen zijn op wat er bij een bepaalde voetbalclub gebeurt.Niemand van ons heeft echt 100 % inzicht in wat er gebeurt, nog bij PSV nog bij Ajax. Waarom zouden we ook alles moeten weten, we zijn maar supporters (fans).

Waarschijnlijk heeft deze 'desinteresse' bij mij meer te maken dat ik steeds minder interesse begin te krijgen in voetbal, in ieder geval steeds minder interesse in één voetbalclub. Ik merk aan mezelf dat ik echt steeds meer onpartijdig cq neutrale kijker aan het worden ben. Mijn interesse gaat momenteel meer een andere kant op... ;)

Jim

Bericht door Jim » za jan 06, 2007 10:42 pm

Frank schreef: Waarschijnlijk heeft deze 'desinteresse' bij mij meer te maken dat ik steeds minder interesse begin te krijgen in voetbal, in ieder geval steeds minder interesse in één voetbalclub.
Zit je toch goed bij PSV. Dat bestaat intussen bijna uit twee voetbalclubs. ;)

Frank

Bericht door Frank » za jan 06, 2007 10:43 pm

:D

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jan 06, 2007 10:52 pm

Frank schreef:Mijn interesse gaat momenteel meer een andere kant op... ;)
Welke kant is dat, als ik vragen mag? :blush:

Frank

Bericht door Frank » za jan 06, 2007 11:06 pm

Meer de kant van het basketballen op....

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jan 06, 2007 11:07 pm

Ahn ok. :xyxthumbs:

Je stapt net op tijd uit de PSV-bus. :hypocrite:

jabu

Bericht door jabu » za jan 06, 2007 11:40 pm

Frank schreef:Meer de kant van het basketballen op....
:smartass: :worshippy:

generaal

Bericht door generaal » zo jan 07, 2007 12:49 am

joey schreef:
Thomas schreef:Verder zou het me niets verbazen als die hele scoutingbusiness van PSV ook voor een groot deel afhankelijk is van Chelsea.

Dat is toch duidelijk? Piet de Visser scout ook voor Chelsea en Chelsea heeft eerste keus.
Ik vond het al heel vreemd dat PSV Salcido kon halen. In Mexico wordt erg goed betaald.
Waarom zoekt de VI niet uit hoe het zit? Dat zou eindelijk eens goede journalistiek zijn. Wat is de reden dat er zo geheimzinnig wordt gedaan en hoever gaat de samenwerking?
Journalisten weten niks.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo jan 07, 2007 7:22 am

Alleen jij weet alles.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Frank

Bericht door Frank » zo jan 07, 2007 10:23 am

Thomas schreef:Ahn ok. :xyxthumbs:

Je stapt net op tijd uit de PSV-bus. :hypocrite:
Ik zeg niet dat ik er helemaal uitstap.... PSV zal altijd een van de clubs zijn die ik met meer interesse zal blijven volgen. Hetzelfde gaat op voor FC Den Bosch en BVV (heb ik zelf gespeeld).

LucaS

Bericht door LucaS » zo jan 07, 2007 11:52 am

Ik bedoelde met kampioenschappen kopen dat het oneerlijke concurrentie is. In de Nederlandse markt zit geld en mogelijkheden. Het is aan de clubs om daarbinnen in eerlijke competitie het maximale aan omzet en investeringsmogelijkheden te halen. Op het moment dat een (of meerdere clubs) via een filiaalschap van een zeer kapitaalkrachtige buitenlandse club zich van alles kunnen perminteren wat ze anders niet hadden gekund en wat hun concurrenten ook niet kunnen, kun je wel degelijk spreken over gekochte kampioenschappen. Is dat in de huidige constructie al het geval? Ach, zoveel weten we niet over de banden en de financiele stromen tussen PSV en Chelsea, maar ik denk dat het nu nog niet zo erg is dat het beslissend is. maar het blijft wat mij betreft (en niet omdat Ajax er eventueel last van heeft of gaat krijgen) een walgelijke ontwikkeling, waarvan ik hoop dat Ajax er nooit aan zal beginnen.
I think I lost my fucking headache

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jan 07, 2007 11:58 am

Lucas schreef:Ik bedoelde met kampioenschappen kopen dat het oneerlijke concurrentie is. In de Nederlandse markt zit geld en mogelijkheden. Het is aan de clubs om daarbinnen in eerlijke competitie het maximale aan omzet en investeringsmogelijkheden te halen. Op het moment dat een (of meerdere clubs) via een filiaalschap van een zeer kapitaalkrachtige buitenlandse club zich van alles kunnen perminteren wat ze anders niet hadden gekund en wat hun concurrenten ook niet kunnen, kun je wel degelijk spreken over gekochte kampioenschappen. Is dat in de huidige constructie al het geval? Ach, zoveel weten we niet over de banden en de financiele stromen tussen PSV en Chelsea, maar ik denk dat het nu nog niet zo erg is dat het beslissend is. maar het blijft wat mij betreft (en niet omdat Ajax er eventueel last van heeft of gaat krijgen) een walgelijke ontwikkeling, waarvan ik hoop dat Ajax er nooit aan zal beginnen.
Vind je het dan ook oneerlijk als een club zich bijvoorbeeld op de Chinese markt gaat richten? Je kunt het de desbetreffende club toch niet kwalijk gaan nemen dat ze voorlopen op de concurrentie? Ik vind niet dat PSV zoveel fout doet. Ik vind wel dat onderzocht moet worden of Chelsea dingen doet die niet door de beugel kunnen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

LucaS

Bericht door LucaS » zo jan 07, 2007 12:03 pm

Het gaat erom dat er van buiten af mijoenen in een club worden gepompt. Een bron die de andere clubs niet hebben. Er is een markt voor voetbal in Nederland. Alle clubs kunnen uit de financiele voordelen van die markt putten. Op het moment dat er van buiten af een club wordt gekocht en er (dubieuze) miljoenen in worden gepompt, doorbreek je die eerlijke concurrentie wat mij betreft. Als club je op een markt richten en daar geld en/of talenten vandaan halen, vind ik van een heel andere orde dan via Chelsea opeens Messi (ik zeg maar wat natuurlijk) in je schoot geworpen krijgen

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jan 07, 2007 12:09 pm

Lucas schreef:Het gaat erom dat er van buiten af mijoenen in een club worden gepompt. Een bron die de andere clubs niet hebben. Er is een markt voor voetbal in Nederland. Alle clubs kunnen uit de financiele voordelen van die markt putten. Op het moment dat er van buiten af een club wordt gekocht en er (dubieuze) miljoenen in worden gepompt, doorbreek je die eerlijke concurrentie wat mij betreft. Als club je op een markt richten en daar geld en/of talenten vandaan halen, vind ik van een heel andere orde dan via Chelsea opeens Messi (ik zeg maar wat natuurlijk) in je schoot geworpen krijgen
Ach, als Ajax Messi ergens zou kunnen huren moeten ze dat ook doen.

Zoals ik al zei doet PSV niet zoveel fout. Sowieso is er totaal geen aanleiding om te denken dat er miljoenen in PSV worden gestopt. Kijk dan naar een club als AZ, die door de miljoenen van de heer Scheringa zich in de top van het Nederlandse voetbal heeft kunnen nestelen.

Maar zoals ik al zei ben ik het niet eens met wat er bij Chelsea gebeurt. Dat zou onderzocht moeten worden. En eventueel, als er geen bestaande regels zijn om tegen te kunnen houden wat clubs als Chelsea doen, moeten er regels worden opgesteld om dergelijke clubs een halt toe te roepen.

En met niemand anders!

generaal

Bericht door generaal » zo jan 07, 2007 12:11 pm

Mr. Ajax schreef:Alleen jij weet alles.
Goede reactie :eusa_liar: . Toch opmerkelijk dat bijv. Steef journalisten met sommige berichten maanden voor was.

generaal

Bericht door generaal » zo jan 07, 2007 12:13 pm

Lucas schreef:Het gaat erom dat er van buiten af mijoenen in een club worden gepompt. Een bron die de andere clubs niet hebben. Er is een markt voor voetbal in Nederland. Alle clubs kunnen uit de financiele voordelen van die markt putten. Op het moment dat er van buiten af een club wordt gekocht en er (dubieuze) miljoenen in worden gepompt, doorbreek je die eerlijke concurrentie wat mij betreft. Als club je op een markt richten en daar geld en/of talenten vandaan halen, vind ik van een heel andere orde dan via Chelsea opeens Messi (ik zeg maar wat natuurlijk) in je schoot geworpen krijgen
Je zou rood en wit moeten zijn, maar je bent groen en geel van de jaloezie.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo jan 07, 2007 12:18 pm

generaal schreef:Toch opmerkelijk dat bijv. Steef journalisten met sommige berichten maanden voor was.
Oh ja? Met wat dan? :D

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jan 07, 2007 12:30 pm

generaal schreef:
Mr. Ajax schreef:Alleen jij weet alles.
Goede reactie :eusa_liar: . Toch opmerkelijk dat bijv. Steef journalisten met sommige berichten maanden voor was.
Nu jij nog. :X

En met niemand anders!

LucaS

Bericht door LucaS » zo jan 07, 2007 12:46 pm

generaal schreef:
Grappig. Ik zou voor geen goud supporter kunnen wiorden van een club als PSV. Ik heb een grondige hekel aan clubs als Real Madrid en chelski. Als jij denkt dat dat vanwege jaloezie is, is dat jouw goed recht, maar voorlopig is zelfs Feyenoord qua historie een veel mooiere club dan PSV. Jaloers? Ik dacht het niet.
Ik vermoed dat ik zelfs afhaak als Ajacied als Ajax ooit een satelietclub dreigt te worden op de wijze waarop PSV dat lijkt te gaan worden. Dan richt ik me voortaan wel op mijn tweede cluppie. Hoewel de liefde voor Ajax wel zo diep zit dat ik niet zeker weet of ik die woorden waar zou kunnen maken. Maar ik zou er welzeker kotsmiss4elijk van worden.

Het was meer een uitleg waarom ik een dergelijke adoptie door een buitenlandse club met bodemloze financiele put een zaak van oneerlijke concurrentie vind.
Laatst gewijzigd door LucaS op zo jan 07, 2007 12:59 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

generaal

Bericht door generaal » zo jan 07, 2007 12:47 pm

Jöhnk schreef:
generaal schreef:Toch opmerkelijk dat bijv. Steef journalisten met sommige berichten maanden voor was.
Oh ja? Met wat dan? :D
Stam, Mendes da Silva, Tardelli (weliswaar geen maanden eerder, maar hij had wel de scoop), Perez bijv.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo jan 07, 2007 12:50 pm

Mwah, was meer een beetje inspelen op berichtgeving uit de media.

Hoe zit het met Rothen?

generaal

Bericht door generaal » zo jan 07, 2007 12:59 pm

Lucas schreef:
generaal schreef:
Grappig. Ik zou voor geen goud supporter kunnen wiorden van een club als PSV. Ik heb een grondige hekel aan clubs als Real Madrid en chelski. Als jij denkt dat dat vanwege jaloezie is, is dat jouw goed recht, maar voorlopig is zelfs Feyenoord qua historie een veel mooiere club dan PSV. Jaloers? Ik dacht het niet.
Ik vermoed dat ik zelfs afhaak als Ajacied als Ajax ooit een satelietclub dreigt te worden op de wijze waarop PSV dat lijkt te gaan worden. Dan richt ik me voortaan wel op mijn tweede cluppie. Hoewel de liefde voor Ajax wel zo diep zit dat ik niet zeker weet of ik die woorden waar zou kunnen maken. Maar ik zou er welzeker kotsmiss4elijk van worden
Je bent gewoon een onzinprater dus? Real Madrid heeft een rijkere historie dan Ajax. Barcelona is net zoveel een koopclub als Real Madrid.

Gesloten