Henk ten Cate: de inmiddels ex-trainer van AJAX!
Moderator: mods
Het is precies wat Joey zegt. De kwestie 'tyfushond' geeft juist aan dat Sneijder niet of nauwelijks is veranderd. Desondanks is Sneijder (net als de rest van de selectie) altijd uiterst respectvol geweest richting Ten Cate. Ik heb nog geen kwaad woord gehoord van de spelers over Ten Cate. Niet eens iets dat naar het negatieve neigt. Dat zegt in mijn ogen wel degelijk iets over de omgang van Ten Cate met z'n spelers. Hij beschermt ze, valt ze soms af, maar z'n spelers geven geen kick. Ze laten ze zich zelfs positief uit over z'n eerlijkheid.Jim schreef:Dat laatste klopt. Wie namelijk, zoals Ten Cate, zelf geen respect toont zal het ook niet krijgen.
Zoek het zelf in twee andere mogelijke redenen. In willekeurige volgorde:
1. Sneijder heeft na de ''kwestie tyfushond" voorlopig even geen zin in een nieuwe rel.
2. Sneijder is door schade en schande inmiddels echt wijzer geworden.
Ik bedoelde jou niet, Voetske. :xyxthumbs:Voetske schreef:Fanaten ?, Nu volgens mij begrijp je het dan niet helemaal.
Kan in deze slechts voor mezelf spreken en heb al meerdere malen gezegd dat Ten Cate van mij niet weg moet. En zelfs al zou ik dat vinden, maakt dat geen moer uit, want ik heb daar geen enkele zeggenschap over.Maarten127 schreef:Van mijn kant is het eerder een geduld om niet na een half jaar al de trainer aan de kant te zetten maar eindelijk een trainer eens de kans te geven.
Maar dat betekent toch niet dat men hem ook pas mag gaan beoordelen op het moment dat zijn vertrek ooit daar is. Dan kunnen we dit fantastische forum wel opdoeken. En dat zou toch jammer zijn.
Precies, primair de resultaten bepalen uiteindelijk wanneer hij weg moet. Hoewel Henk naar mijn bescheiden mening alles in het werk stelt om zich ook om andere redenen onmogelijk te maken.Maarten127 schreef: Als hij na anderhalf jaar nog meer wedstrijden verloren heeft als de (ooit voortreffelijke aanvoerder) Danny Blind.. tja dan is er geen redden meer aan
Okay, dan houden we het op mogelijkheid 1.Thomas schreef:Het is precies wat Joey zegt. De kwestie 'tyfushond' geeft juist aan dat Sneijder niet of nauwelijks is veranderd.Jim schreef:Dat laatste klopt. Wie namelijk, zoals Ten Cate, zelf geen respect toont zal het ook niet krijgen.
Zoek het zelf in twee andere mogelijke redenen. In willekeurige volgorde:
1. Sneijder heeft na de ''kwestie tyfushond" voorlopig even geen zin in een nieuwe rel.
2. Sneijder is door schade en schande inmiddels echt wijzer geworden.
Sneijder heeft na de "kwestie tyfushond" voorlopig even geen zin in een nieuwe rel.
Thomas, heb jij dat naieve van je vader of je moeder?.Thomas schreef: Desondanks is Sneijder (net als de rest van de selectie) altijd uiterst respectvol geweest richting Ten Cate. Ik heb nog geen kwaad woord gehoord van de spelers over Ten Cate. Niet eens iets dat naar het negatieve neigt. Dat zegt in mijn ogen wel degelijk iets over de omgang van Ten Cate met z'n spelers. Hij beschermt ze, valt ze soms af, maar z'n spelers geven geen kick. Ze laten ze zich zelfs positief uit over z'n eerlijkheid.
Natuurlijk zullen spelers zich niet zo snel negatief uitlaten over hun trainer, maar dat uitermate positieve hoeft ook niet.Jim schreef:Thomas, heb jij dat naieve van je vader of je moeder?.Thomas schreef: Desondanks is Sneijder (net als de rest van de selectie) altijd uiterst respectvol geweest richting Ten Cate. Ik heb nog geen kwaad woord gehoord van de spelers over Ten Cate. Niet eens iets dat naar het negatieve neigt. Dat zegt in mijn ogen wel degelijk iets over de omgang van Ten Cate met z'n spelers. Hij beschermt ze, valt ze soms af, maar z'n spelers geven geen kick. Ze laten ze zich zelfs positief uit over z'n eerlijkheid.
Verder zullen we zien of de vertrekkende spelers straks wel uithalen naar Ten Cate.
40 jaar ervaring met de huidige werknemers bij Ajax? Doe je knap.Voetske schreef:Tja Bertje, dan komt +- 40 jaar AJAX ervaring boven drijvenBertje schreef:Natuurlijk heb jij er een hard hoofd in, Voetske. ;)Voetske schreef: Weet je, ik heb er nu al een hard hoofd in wat er zodadelijk " binnen gaat wandelen " bij AJAX ....
Je moet het beste nastreven. Het gaat niet om spelers als Schaars, want het gaat erom wat Ajax nodig heeft. Ajax heeft dringend behoefte aan een controlerende linkshalf, zoals Ajax vorig jaar dringend behoefte had aan een topper in de spits. Op zulke momenten moet je durven investeren. Daar gaat het om.Thomas schreef:Huntelaar kostte Ajax 9 miljoen euro. Het is een topaankoop gebleken, maar dat moet ook wel voor dat geld. Ajax heeft dat soort geld echter niet altijd te besteden. Zeker niet voor 2 of 3 van dat soort aankopen. Dus zal Van Geel ook jongens als Schaars moeten halen op het moment dat ze nog maar 2 miljoen euro kosten. De goede aankopen kunnen niet iedere keer miljoenenbedragen kosten. Dat redt Ajax niet.Bertje schreef:Thomas wil Ikedia wel?
Van Geel is niet gek. Hij weet ook wel dat jongens als De Zeeuw hier niet de tijd krijgen om te wennen. Ik heb liever dat hij echte aankopen doet, dan dat hij met een handje spelers aan komt zetten waarvan een groot deel over twee jaar weer mag vertrekken. Geen Krohn-Deli's meer, maar meer Huntelaars.
In dat straatje past Schaars uitstekend, die ook nog eens buitengewoon goed binnen de selectie van Ajax past. :yes:
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Dus je vindt dat matige trainers gewoon bij Ajax moeten kunnen blijven. Tenminste, je vindt hem een matige trainer, toch?Jim schreef:Kan in deze slechts voor mezelf spreken en heb al meerdere malen gezegd dat Ten Cate van mij niet weg moet. En zelfs al zou ik dat vinden, maakt dat geen moer uit, want ik heb daar geen enkele zeggenschap over.Maarten127 schreef:Van mijn kant is het eerder een geduld om niet na een half jaar al de trainer aan de kant te zetten maar eindelijk een trainer eens de kans te geven.
Maar dat betekent toch niet dat men hem ook pas mag gaan beoordelen op het moment dat zijn vertrek ooit daar is. Dan kunnen we dit fantastische forum wel opdoeken. En dat zou toch jammer zijn.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Ja, ik vind hem een matige trainer. Maar waarom moet ik dan meteen vinden dat hij weg moet?. Ajax heeft ook behoorlijk wat matige spelers.Bertje schreef: Dus je vindt dat matige trainers gewoon bij Ajax moeten kunnen blijven. Tenminste, je vindt hem een matige trainer, toch?
Als die ook allemaal weg zouden moeten kan Ajax niet meer meedoen aan de competitie. En dat zou pas echt erg zijn.
Natuurlijk moeten matige spelers verdwijnen. Van het beschikbare geld hangt dan af hoeveel van die spelers kunnen verdwijnen, want je moet vervangers halen die wel voldoen.Jim schreef:Ja, ik vind hem een matige trainer. Maar waarom moet ik dan meteen vinden dat hij weg moet?. Ajax heeft ook behoorlijk wat matige spelers.Bertje schreef: Dus je vindt dat matige trainers gewoon bij Ajax moeten kunnen blijven. Tenminste, je vindt hem een matige trainer, toch?
Als die ook allemaal weg zouden moeten kan Ajax niet meer meedoen aan de competitie. En dat zou pas echt erg zijn.
Als ik zeg dat ik Rosenberg een prutser vind zeg ik dat niet omdat ik hem zo graag in een shirt van Ajax zie spelen.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Precies. Ajax heeft iedere keer weer een ander type speler nodig. Maar Van Geel kwam niet iedere keer vele miljoenen uitgeven aan zo'n aankoop. Hij moet ook kwaliteit tegen een redelijke tot lage prijs weten te halen. Daar gaat het me om.Bertje schreef:Je moet het beste nastreven. Het gaat niet om spelers als Schaars, want het gaat erom wat Ajax nodig heeft. Ajax heeft dringend behoefte aan een controlerende linkshalf, zoals Ajax vorig jaar dringend behoefte had aan een topper in de spits. Op zulke momenten moet je durven investeren. Daar gaat het om.Thomas schreef:Huntelaar kostte Ajax 9 miljoen euro. Het is een topaankoop gebleken, maar dat moet ook wel voor dat geld. Ajax heeft dat soort geld echter niet altijd te besteden. Zeker niet voor 2 of 3 van dat soort aankopen. Dus zal Van Geel ook jongens als Schaars moeten halen op het moment dat ze nog maar 2 miljoen euro kosten. De goede aankopen kunnen niet iedere keer miljoenenbedragen kosten. Dat redt Ajax niet.Bertje schreef:Thomas wil Ikedia wel?
Van Geel is niet gek. Hij weet ook wel dat jongens als De Zeeuw hier niet de tijd krijgen om te wennen. Ik heb liever dat hij echte aankopen doet, dan dat hij met een handje spelers aan komt zetten waarvan een groot deel over twee jaar weer mag vertrekken. Geen Krohn-Deli's meer, maar meer Huntelaars.
In dat straatje past Schaars uitstekend, die ook nog eens buitengewoon goed binnen de selectie van Ajax past. :yes:
En hij moet, zoals ik hiervoor al zei, helemaal niet aankomen met hear-say aankopen als Roger. Kom op, zeg.
Nu staan we wat foute inschattingen tegenover elkaar alweer bijna kiet, Jöhnk. Ik had het ook niet over jou. :DJöhnk schreef:Lees trouwens dat ik een Blind-fanaat ben? Altijd leuk, zo'n stempel. :xyxthumbs:
OK, dan neem ik dat terug. :xyxthumbs:Thomas schreef:Wimpey en Lucas.
Vind Wimpey overigens geen uitgesproken Blind-fanaat. Hij heeft vooral veel commentaar op Ten Cate.
Ik vind vooral dat Ten Cate een dubieuze persoonlijkheid in zich draagt, voor zover ik dat kan inschatten. Daar stoor ik me aan. Maar hopelijk krijgt hij Ajax aan het voetballen. :eusa_pray:
Hij moet kijken hoe hij Ajax zo effectief mogelijk kan versterken. Neem bijvoorbeeld een leuke speler als Kivuvu. Leuk talent en misschien wel voor twee à drie miljoen op te halen bij NEC, maar als je je elftal drie keer zoveel beter maakt met Schaars als met Kivuvu haal je Schaars, omdat die er tenminste staat. Van Geel had vorig jaar ook heel goed kunnen gaan zoeken naar twee echte buitenspelers in plaats van Huntelaar, maar met Huntelaar werd Ajax minstens zoveel beter en je elftal heeft gelijk uitstraling.Thomas schreef:Precies. Ajax heeft iedere keer weer een ander type speler nodig. Maar Van Geel kwam niet iedere keer vele miljoenen uitgeven aan zo'n aankoop. Hij moet ook kwaliteit tegen een redelijke tot lage prijs weten te halen. Daar gaat het me om.Bertje schreef:Je moet het beste nastreven. Het gaat niet om spelers als Schaars, want het gaat erom wat Ajax nodig heeft. Ajax heeft dringend behoefte aan een controlerende linkshalf, zoals Ajax vorig jaar dringend behoefte had aan een topper in de spits. Op zulke momenten moet je durven investeren. Daar gaat het om.Thomas schreef: Huntelaar kostte Ajax 9 miljoen euro. Het is een topaankoop gebleken, maar dat moet ook wel voor dat geld. Ajax heeft dat soort geld echter niet altijd te besteden. Zeker niet voor 2 of 3 van dat soort aankopen. Dus zal Van Geel ook jongens als Schaars moeten halen op het moment dat ze nog maar 2 miljoen euro kosten. De goede aankopen kunnen niet iedere keer miljoenenbedragen kosten. Dat redt Ajax niet.
Talentvolle spelers halen is één ding, een ijzersterke selectie neerzetten een tweede.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Daarin ben ik hoogstwaarschijnlijk inderdaad nog niet geslaagd.Bertje schreef:Heeft Jim op AT al meer dan vijf positieve volzinnen over Ten Cate geformuleerd? ;)
Terwijl ik toch een positief ingesteld mens ben. Kun je nagaan hoe Ten Cate het doet.
Formuleer jij eens vijf positieve volzinnen over Ten Cate. Dan zal ik checken of ik ze kan beamen en heb je op dit punt je zin.
Hij was in eerste instantie lange tijd onder de indruk van Blind en zag het wel in hem zitten als Ajax-trainer. Uiteindelijk gaf hij volgens mij wel min of meer toe dat Blind het slecht had gedaan, maar toch blijft hij nog regelmatig teruggrijpen naar de prestaties van Blind. Op die manier lijkt hij aan te willen geven dat het aanblijven van Blind rechtvaardig was geweest.Jöhnk schreef:Vind Wimpey overigens geen uitgesproken Blind-fanaat. Hij heeft vooral veel commentaar op Ten Cate.
Maar nee, hij is geen Lucas die nog steeds met droge ogen beweert dat Blind het prima heeft gedaan. Ik verwacht ook niet dat er nog één zo iemand rondloopt op deze aardkloot.
Dit kan ik alleen maar beamen. Ik vind alleen dat er zo nu en dan inmiddels naar gezocht wordt en ik weet dat als vervelende mensen presteren er maar weinig mensen kritiek hebben (Mourinho, Ferguson, Van Gaal, Wenger, noem maar op).Jöhnk schreef:Ik vind vooral dat Ten Cate een dubieuze persoonlijkheid in zich draagt, voor zover ik dat kan inschatten. Daar stoor ik me aan. Maar hopelijk krijgt hij Ajax aan het voetballen. :eusa_pray:
Ik zeg toch ook nergens dat hij per se hele jonge spelers moet halen? Hij moet met goede financiële alternatieven komen. Feit is gewoon dat Ajax neit om de haverklap Huntelaar-achtige bedragen kan uitgeven.Bertje schreef:Hij moet kijken hoe hij Ajax zo effectief mogelijk kan versterken. Neem bijvoorbeeld een leuke speler als Kivuvu. Leuk talent en misschien wel voor twee à drie miljoen op te halen bij NEC, maar als je je elftal drie keer zoveel beter maakt met Schaars als met Kivuvu haal je Schaars, omdat die er tenminste staat. Van Geel had vorig jaar ook heel goed kunnen gaan zoeken naar twee echte buitenspelers in plaats van Huntelaar, maar met Huntelaar werd Ajax minstens zoveel beter en je elftal heeft gelijk uitstraling.
Talentvolle spelers halen is één ding, een ijzersterke selectie neerzetten een tweede.
Van Geel heeft een opdracht. Hij moet voor een goed raamwerk zorgen en voor talentvolle spelers die in dat raamwerk kunnen excelleren. Want sinds wanneer is het zo dat jonge spelers zich niet mogen ontwikkelen bij Ajax? Ajax leeft al onvoorstelbaar lang van jonge spelers. Het gaat om de kwaliteit van die jonge spelers. Maduro heeft geen leeftijdsprobleem, maar een kwaliteitsprobleem. Daar heeft iemand als Schaars weinig last van. Van Geel zal het dan ook met regelmaat van jonge koopjes moeten hebben, in plaats van dure krachten als Huntelaar, Perez en Stam.
PS Zo'n beest als Kivuvu zie ik ook wel wat in. Al wil ik hem wel graag wat vaker zien spelen. :xyxthumbs:
Met AJAX !!, ervaring in het wel en wee van AJAX (z'n transfer perikelen ) , Bertje ...Bertje schreef:40 jaar ervaring met de huidige werknemers bij Ajax? Doe je knap.Voetske schreef:Tja Bertje, dan komt +- 40 jaar AJAX ervaring boven drijvenBertje schreef: Natuurlijk heb jij er een hard hoofd in, Voetske. ;)
Blij met de punten ...
Het is overigens een misverstand dat ik een hekel aan Sneijder heb. Integendeel, ik vind hem een begenadigd talent en ik kijk regelmatig met plezier naar hem. Maar zijn karakter zit hem regelmatig in de weg, dat wel, en hij is het type speler dat eenzijdig begaafd is en er ontzettend veel voor moet doen om dat te compenseren. Hij heeft de neiging zijn man te laten lopen en vooral bezig te zijn met zichzelf. In sommige wedstrijden zie je bijvoorbeeld dat hij zich volledig fixeert op scoren. Dan is hij driftig in de weer en vindt iedereen hem zo ijverig. Maar hij moet ook de vervelende dingen willen doen, de bal simpel doorspelen en zijn hoofd erbij houden in de opbouw. En echt meeverdedigen, niet alibi-storen. Om te top te halen moet hij taakbewust spelen automatiseren, zodat hij alleen frivole dingen doet op het moment dat het kan. De juiste keuzes maken dus, en dat is een kwestie van concentratie, zoals ik al eerder zei.
Ik hoop juist dat Ten Cate hem raakt, in tegenstelling tot de vorige trainers. Koeman kreeg geen vat op hem en onder Blind deed hij wat hij wilde. Het is geen gemakkelijke jongen. Hij heeft een grote mond en een klein beetje een mini emperor (zoals die mental coach het noemt, zie topic over de jeugdopleiding) is hij wel.
Ik hoop juist dat Ten Cate hem raakt, in tegenstelling tot de vorige trainers. Koeman kreeg geen vat op hem en onder Blind deed hij wat hij wilde. Het is geen gemakkelijke jongen. Hij heeft een grote mond en een klein beetje een mini emperor (zoals die mental coach het noemt, zie topic over de jeugdopleiding) is hij wel.
Het stinkt aan alle kanten!
Thomas schreef:Maar nee, hij is geen Lucas die nog steeds met droge ogen beweert dat Blind het prima heeft gedaan. Ik verwacht ook niet dat er nog één zo iemand rondloopt op deze aardkloot.
Ach, ik lees van jou ook over de spelers waarmee Blind het moest doen dat ze nog lang niet klaar zijn voor de eredivisie, hetzij prutsers zijn of absoluut niet geschikt voor Ajax. Dan vind ik kwalificatie voor de CL, de beker en overwinteren in de CL (en natuurlijk de voorronde winnen) nog niet zo beroerd. We zullen zien of ten Cate die resultaten haalt met en betere en fittere selectie die ook nog eens wel respect heeft voor haar trainer
I think I lost my fucking headache
In de huidige selectie stikt het ook van de prutsers en spelers met veel gebreken. Dat jij het wilt doen voorkomen dat het een prima selectie is, moet je zelf weten.Lucas schreef:Thomas schreef:Maar nee, hij is geen Lucas die nog steeds met droge ogen beweert dat Blind het prima heeft gedaan. Ik verwacht ook niet dat er nog één zo iemand rondloopt op deze aardkloot.
Ach, ik lees van jou ook over de spelers waarmee Blind het moest doen dat ze nog lang niet klaar zijn voor de eredivisie, hetzij prutsers zijn of absoluut niet geschikt voor Ajax. Dan vind ik kwalificatie voor de CL, de beker en overwinteren in de CL (en natuurlijk de voorronde winnen) nog niet zo beroerd. We zullen zien of ten Cate die resultaten haalt met en betere en fittere selectie die ook nog eens wel respect heeft voor haar trainer
De HtC borrelpraat ...Ten Cate: Sommige spelers Ajax moeten snel naar andere club
Na de komst van aanvaller Leonardo zou Ajax-trainer Henk ten Cate zijn selectie het liefst nog versterken met een verdedigende middenvelder. Om zijn beoogde aankoop te kunnen doen, zullen er echter eerst spelers moeten worden verkocht. Ten Cate gaat niet in op namen, maar liet wel weten dat hij uitsluitend wil werken met voetballers die zich volledig committeren aan Ajax.
“Ik heb het helemaal gehad met spelers, die niet in de basis staan en te pas en te onpas roepen dat ze weg willen. Die spelers zijn niet langer welkom in de selectie, ook al hebben ze doorlopende contracten. Als spelers het niet naar hun zin hebben bij Ajax, is dat hun goed recht. Maar dan moeten ze heel snel op zoek naar een andere club. Ik kan alleen gemotiveerde spelers gebruiken.”
Verdedigende middenvelder, ik dacht dat Heitinga onze nieuwe verdedigende middenvelder zou worden .. ( is )
Blij met de punten ...