Als je feitelijk constateert dat zowat elke Ajax-speler na Vitesse van Ten Cate onder uit de zak kreeg, maar Gabri's toch nogal domme rode kaart in die wedstrijd werd geweten aan zijn winnaarmentaliteit en vergoeilijkt met de opmerking dat "Gabri zijn ploeggenoten in elk geval niet in de steek laat", zou je dat inderdaad haast gaan denken.Bertje schreef: Als jij dan zegt "Sterker nog, die niet nader te benoemen Spanjaard wordt geprezen als een van de twee spelers met het hoogste rendement", dan klinkt dat alsof je het wilt doen voorkomen alsof HtC regelmatig al kwijlend achter het gebruinde achterwerk van Gabri aanloopt.
Henk ten Cate: de inmiddels ex-trainer van AJAX!
Moderator: mods
Laatst gewijzigd door Jim op do jan 04, 2007 3:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Hij haalt een zes. Dat is zijn niveau. Meer zit er niet in.Jöhnk schreef:Pardon? :shock:Bertje schreef:dan klinkt dat alsof je het wilt doen voorkomen alsof HtC regelmatig al kwijlend achter het gebruinde achterwerk van Gabri aanloopt.
Ik zeg hoe het zit. Ten Cate prijst Gabri om zijn rendement.
Ik zeg niet dat Sneijder zijn best niet doet. Maar Sneijder is vooral bezig met wat Sneijder gaat doen, niet met het team. Misschien kan hij niet beter, maar ik denk het wel. Kwestie van nadenken. Kwestie van instelling, van concentratie, van prioriteit.
Neem Litmanen. Die heb ik honderden keren zien uitverdedigen. Jari zou NOOIT een risicovolle bal geven op het moment dat het team uit positie liep. Dan speelde hij zich vrij en gaf de bal aan een speler die niet onder druk stond. Of hij zocht meteen de diepte. Ik kan me geen doelpunt herinneren ontstaan doordat Litmanen jammer maar helaas een klein beetje dom was.
Het stinkt aan alle kanten!
Sorry hoor, maar Gabri heeft volgens mij twee tegengoals op zijn naam staan door op de rand van zijn eigen strafschopgebied te pingelen en de bal te verliezen. Als je als coach daar niet tegen optreedt en wel tegen Sneijder die veel minder opzichtig de fout in ging, dan meet je met twee maten. Van Gabri was het juist laksheid en zelfoverschatting, bij Sneijder was het risico nemen om een snelle tegenaanval een goed vervolg te geven.
Ik heb Gabri nooit de hemel ingeprezen Thomas.
Herinner je je het wel goed Joey? Volgens mij gaf Sneijder geen bal, maar verloor hij hem bij het uitkappen van een tegenstander
Ik heb Gabri nooit de hemel ingeprezen Thomas.
Herinner je je het wel goed Joey? Volgens mij gaf Sneijder geen bal, maar verloor hij hem bij het uitkappen van een tegenstander
Laatst gewijzigd door LucaS op do jan 04, 2007 3:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
I think I lost my fucking headache
"Zowat elke Ajax-speler". Niet echt. Babel, Urby, Maduro en misschien Sneijder kregen commentaar. Niet vreemd, want dat zijn ook de jonge jongens wie nog wat te leren is. Terecht ook trouwens, want Babel en vooral Urby liepen echt maar wat aan te kloten.Jim schreef:Als je feitelijk constateert dat zowat elke Ajax-speler na Vitesse van Ten Cate onder uit de zak kreeg, maar Gabri's toch nogal domme rode kaart in die wedstrijd werd geweten aan zijn winnaarmentaliteit en werd vergoeilijkt met de opmerking dat "Gabri zijn ploeggenoten in elk geval niet in de steek laat", zou je dat inderdaad haast gaan denken.Bertje schreef: Als jij dan zegt "Sterker nog, die niet nader te benoemen Spanjaard wordt geprezen als een van de twee spelers met het hoogste rendement", dan klinkt dat alsof je het wilt doen voorkomen alsof HtC regelmatig al kwijlend achter het gebruinde achterwerk van Gabri aanloopt.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
En een pinantie veroorzaakt. En twee rode kaarten en een zooi gele kaarten gepakt.Lucas schreef:Sorry hoor, maar Gabri heeft volgens mij twee tegengoals op zijn naam staan door op de rand van zijn eigen strafschopgebied te pingelen en de bal te verliezen.
Ik vind (maar dit is dus mijn mening, niet per se die van Ten Cate, dus ik zeg niet dat HTC Gabri voortrekt) dat dit alles te rangschikken valt onder de noemers 'onprofessioneel' en 'dom'.
Qua voetbal is Gabri inderdaad en zesje.
Twee rode kaarten? Help me even.Jöhnk schreef:En een pinantie veroorzaakt. En twee rode kaarten en een zooi gele kaarten gepakt.
Ik vind (maar dit is dus mijn mening, niet per se die van Ten Cate, dus ik zeg niet dat HTC Gabri voortrekt) dat dit alles te rangschikken valt onder de noemers 'onprofessioneel' en 'dom'.
Qua voetbal is Gabri inderdaad en zesje.
De conclusie die ik uit Jöhnk z'n post haal is dat Gabri niet zo'n grote toegevoegde waarde is. :xyxthumbs:
Precies. Waarom zou het niet zo kunnen zijn dat Ten Cate in dit geval als Cruijff denkt.
Ik wil alleen maar aangeven dat het wel meevalt met de toegevoegde waarde van Gabri.
Precies. Kan je nagaan hoe vaak Gabri al op z'n flikker had moeten krijgen. Zo goed is hij dus.Lucas schreef:Ja dus? Ik vind Gabri een behoorlijke speler. Een ervaren man. Maar ik moet zeggen, het rijtje dat Johnk opnoemt, maakt wel dat als er een speler op zijn flikker moet krijgen voor gemakzucht, Sneijder niet de eerst aangewezene is.
Ik wil alleen maar aangeven dat het wel meevalt met de toegevoegde waarde van Gabri.
Ik dacht aan Sparta-uit. Maar dat was Heitinga. Maar Gabri had er wel een verdiend vanwege een smerige doodschop. :pukey:Thomas schreef:Twee rode kaarten? Help me even.
T.o.v. Nigel de Jong uiteraard wel. Die krijgt van mij een 3.De conclusie die ik uit Jöhnk z'n post haal is dat Gabri niet zo'n grote toegevoegde waarde is. :xyxthumbs:
Wie weet?. Ik denk dat Sneijder altijd balverlies zal blijven lijden omdat dat nu eenmaal in zijn type spel opgesloten zit, maar wie weet.joey schreef: Ik zeg niet dat Sneijder zijn best niet doet. Maar Sneijder is vooral bezig met wat Sneijder gaat doen, niet met het team. Misschien kan hij niet beter, maar ik denk het wel. Kwestie van nadenken. Kwestie van instelling, van concentratie, van prioriteit.
Maar je gelooft toch zelf ook niet dat een en ander zal verbeteren door hem op een dergelijk genante manier op zijn gebreken te attenderen.
Allereerst is Sneijder simpelweg Litmanen niet. We gaan hem toch ook niet met Maradona of Pele vergelijken. Iedere voetballer is anders.joey schreef: Neem Litmanen. Die heb ik honderden keren zien uitverdedigen. Jari zou NOOIT een risicovolle bal geven op het moment dat het team uit positie liep. Dan speelde hij zich vrij en gaf de bal aan een speler die niet onder druk stond. Of hij zocht meteen de diepte. Ik kan me geen doelpunt herinneren ontstaan doordat Litmanen jammer maar helaas een klein beetje dom was.
Bovendien speelde Litmanen in een heel wat sterker team. Hij zal ook best fouten hebben gemaakt, maar die hadden door betere medespelers minder (vaak) fatale gevolgen. Ten Cate zou beter zijn aandacht kunnen besteden aan het zodanig inrichten van het team dat fouten van Sneijder beter worden opgevangen.
Weer mis. Ook Heitinga kreeg geen rood. :DJöhnk schreef:Ik dacht aan Sparta-uit. Maar dat was Heitinga. Maar Gabri had er wel een verdiend vanwege een smerige doodschop. :pukey:
De Jong was waardevoller in balbezit.Jöhnk schreef:T.o.v. Nigel de Jong uiteraard wel. Die krijgt van mij een 3.De conclusie die ik uit Jöhnk z'n post haal is dat Gabri niet zo'n grote toegevoegde waarde is. :xyxthumbs:
Hij denkt toch van welJim schreef:Omdat Ten Cate alles behalve een pedagoog is.Bertje schreef:En waarom zou het verhaal van joey daar niet net zo goed een verklaring voor kunnen zijn als jouw verhaal?
SportweekTen Cate: 'Ajax heeft goede spelers, maar ze missen wat'
Datum: 4-jan 12:38
Ajax verloor definitief de aansluiting met PSV en kan zich de rest van het seizoen gaan richten op de play-offs. Dus zei trainer Henk ten Cate: “Wij hebben allemaal goede spelers, maar ze missen wat.”
Passages uit Sportweek 1, door Mark van den Heuvel
‘Ajacieden’ zijn een type speler, doceerde Ten Cate. Elegant en flegmatiek, dat zeker. Ten Cate: “Maar er zijn ook momenten in wedstrijden, dat de beuk erin gegooid moet worden. Het gaat niet alleen om het kijkgenot, om hoogstaand voetbal. Je moet ook pijn kunnen en willen lijden. Wat dat betreft zou je kunnen afvragen of deze selectie wel goed in balans is. Aan persoonlijkheden ontbreekt het ons niet. Maar het gaat uiteindelijk toch om het collectieve resultaat. Je moet jezelf kunnen wegcijferen voor het elftal. Misschien moeten we wel een andere richting inslaan. Op zoek naar een ander soort speler. Het kan geen toeval zijn dat Jaap Stram en Gabri momenteel het hoogste rendement hebben.”
Ten Cate over de tamelijk rampzalig verlopen eerste seizoenshelft van de Amsterdammers. ‘Ons spel oogt vermoeid, de scherpte is er vanaf. Bovendien constateer ik een gebrek aan duelkracht. Wij hebben allemaal goede spelers, maar ze missen wat.’
Zou er aan toe willen voegen: We hebben allemaal trainers gehad, maar ze missen wat .......... :drecul2:
Blij met de punten ...