Seizoen 2006/2007 Jong AJAX
Moderator: mods
VoetbalzoneGeen Ajax-talenten naar Haarlem
Geschreven door Pieter Hanson op woensdag, 3 januari om 13:10
HFC Haarlem hoeft in de winterstop niet te rekenen op de komst van enkele Ajax-talenten. Dit heeft voorzitter Aart Goedhart vandaag gezegd.
Aanvankelijk zouden enkele spelers uit Jong-Ajax tijdelijk de overstap maken naar Haarlem, maar deze deal gaat toch niet door. Het ging overigens om Donovan Slijngard, Rydell Poepon, Gregory van der Wiel en Jeffrey Sarpong.
“Eind januari gaan we nog een keer om de tafel zitten met de club, maar dan praten we over spelers die mogelijk volgend seizoen op huurbasis bij ons gaan voetballen,” zo verklaar Goedhart de huidige gang van zaken.
Ajax en Haarlem sloten vorig jaar een hernieuwd samenwerkingsverband. Daarbij werd de intentie uitgesproken om enkele Ajax-talenten bij de Jupiler Liga-club te stallen. Dit lijkt echter pas komende zomer te gaan gebeuren.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Sinds begin december trainen de grootste talenten uit de A1, Jong Ajax + Vertonghen en Manucharyan 1x in de week samen onder leiding van trainers Spijkerman, de Boer enz. Waarschijnlijk is hij hier zodanig opgevallen, dat hij een kans krijgt nu.Weet jij waarom uit de A1 juist Donald naar Zuid-Afrika gaat, Chivu?
Overigens is het voor Sarpong heel leuk dat hij meemag. Hij heeft nogal een moeilijke periode achter de rug.
- Alaindebanaan
- Ajaciedjuh
De keren dat ik hem heb zien spelen, speelde hij voornamelijk achter de spits, bij Ajax de plaats om op te vallen, want Ajax is meestal sterker dan de tegenstander, heeft een mannetje over op het middenveld enz.Ajaciedjuh schreef:Wat is Mitchel Donald voor een speler?
Hij is een handige voetballer, geen speciaal torininstinct, geen kopper, wel lang, iemand die het niet zal maken, vrees ik. Ik had hem na de B1 al min of meer afgeschreven voor de top (al zit hij al lang bij Ajax), maar ik zal me wel vergissen.
Anita en Sarpong gaan wel Goossens niet? Anita en Sarpong hebben zeker talent, maar spelen soms wat plichtmatig (Anita, of heet dat controlerend) of hebben iets te veel bewegingen nodig (Sarpong, die wel wat extra's heeft, maar in het systeem moet spelen?) Goossens heeft een voorzet zonder zijn tegenstander te hoeven passeren en een goede vrije trap. Helaas kiest Ajax (A1, Jong Ajax zie ik zelden/nooit spelen) voor de vrije trappen van Jan Arie van der Hejden, leuke ballen, maar Gomes kan eerst nog wat rek- en trekoefeningen doen voordat hij zo'n bal kan pakken, i.t.t. de hard geschoten vrije trappen van John Goossens.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Hij trapt een bal langzamer, haalt wel eerst keurig zijn kousen op voordat hij een vrije trap neemt, maar de bal gaat niet hard genoeg. In het moderne voetbal worden vrije trappen harder genomen.Chivu 05 schreef:Met de traptechniek van VD Heijden is niks mis. Vind hem niks onderdoen voor Goossens qua trap, maar dat is mijn mening.
Ik bedoelde inderdaad te zeggen dat de prestaties van een jeugdteam niet zoveel hoeft te zeggen. Een team kan niet goed samenhangen of een slechte trainer hebben en weinig presteren, maar toch uitstekende spelers herbergen. En aan de andere kant kan een team fantastisch presteren in de jeugd vanwege het samenspel, waarna uiteindelijk blijkt dat de spelers individueel gezien weinig speciaals hebben.
Help me even. Welke internationals, behalve Van der Meijde?Jöhnk schreef:En toch ook enkele internationals afgeleverd, laten we wel wezen.
Ja en nee :Djoey schreef:Demo, gaat Goossens nog vooruit? Ik krijg de indruk dat men het bij Ajax niet in hem ziet zitten.
Ik heb hem in november/december niet meer zien voetballen (grote verbouwing, Ajax 1 en steeeds weer dat werk), maar dat zal vanaf februari weer anders zijn.
Bij Ajax zien ze het, denk ik, niet in hem zitten, maar noem mij een jeugdspeler (A1, Jong Ajax) die een bal kan voorzetten!
Bij Ajax leiden we liever spelers als Maduro op (een bal verplaatsen over maximaal 10 meter, het liefst zijwaarts of terug). Goossens kan een bal over grote afstand geven!
Talent van het vorig jaar/jaar ervoor? Murat Yildirum, een harde werker, maar geen groot talent. Het jaar ervoor was Maduro het talent!