Ajax-Roda JC
Dit stond iig in het financieel dagblad mbt het betreffende jaarVerkoop spelers
De winst wordt grotendeels gedragen door het geld dat Ajax verdiende op de verkoop van spelers, zo bleek maandag uit de jaarcijfers. De zogeheten vergoedingssommen leverden een positief resultaat van 25,3 miljoen euro op. Dat geld werd binnengehaald met de verkoop van voetballers als Ahmed Hossam, beter bekend als Mido, Andy van der Meijde en Cristian Chivu (18 miljoen). De huidige selectie kwam door afschrijvingen voor 15,6 miljoen euro minder in de boeken te staan.
I think I lost my fucking headache
Kunnen we niet een keer ophouden met de vergelijking tussen Blind en Ten Cate? Blind komt toch niet meer terug. ;)wimpey schreef:Natuurlijk doet ie dat, ik weet nu al dat HtC, ongeacht het resultaat aan het einde van de rit, ook volgend seizoen trainer van Ajax is. Als ie niet zelf opstapt.Bertje schreef:Waarschijnlijk trekt hij Ten Cate op een voor ten opzichte van Blind.
Gelijk natuurlijk niet. Gelijke monniken, gelijke kappen. De functie die beoordeeld wordt, is dezelfde als die vorig seizoen door Blind werd vervuld. Het enige verschil is dat HtC de trainer van MVG is en DB dat niet was. En dat maakt het verschil tussen ontslagen worden en mogen blijven zitten.En waarschijnlijk heeft hij daar nog gelijk in, zonder dat ik Blind minder gun dan Ten Cate.
Van Geel zal uiteraard ook het eerste jaar met Ten Cate evalueren, en de plussen en minnen van dat moment op een rijtje zetten. Ten Cate is echter (in tegenstelling tot Blind) zijn keuze geweest. Ik kan me dus ook niet voorstellen dat hij Ten Cate uit de laan zal sturen, tenzij de zaken in de tweede competitiehelft helemaal uit de hand gaan lopen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Ervan uitgaande dat dit klopt (dat zal wel, want het komt -neem ik aan- rechtstreeks uit Ajax' jaarcijfers), vraag ik het me af.Lucas schreef:De zogeheten vergoedingssommen leverden een positief resultaat van 25,3 miljoen euro op. Dat geld werd binnengehaald met de verkoop van voetballers als Ahmed Hossam, beter bekend als Mido, Andy van der Meijde en Cristian Chivu (18 miljoen).
Chivu voor 18 miljoen, Van der Meyde en Mido samen voor 7,3 miljoen. Lucas?
Ik vrees dat het ingewikkelder ligt.
Ajax gebruikt het volgende systeem:
Betaalde vergoedingen worden op de balans geactiveerd, jaarlijks wordt een deel afgeschreven dat correspondeert met de looptijd van het contract. Het behaalde resultaat op vergoedingen wordt berekend als volgt:
Gerealiseerde transferopbrengst* - (betaalde transfersommen - afschrijvingen) **
* Hier staat gerealiseerd, omdat het gaat over de afgesproken bedragen, onafhankelijk van wanneer het betaald wordt
** Betaalde transfersommen uiteraard slechts mbt de verkochte spelers. Bij mijn weten staan zelf opgeleide spelers niet op de balans en is de afgesproken transferprijs ook het resultaat.
Betaalde vergoedingen worden op de balans geactiveerd, jaarlijks wordt een deel afgeschreven dat correspondeert met de looptijd van het contract. Het behaalde resultaat op vergoedingen wordt berekend als volgt:
Gerealiseerde transferopbrengst* - (betaalde transfersommen - afschrijvingen) **
* Hier staat gerealiseerd, omdat het gaat over de afgesproken bedragen, onafhankelijk van wanneer het betaald wordt
** Betaalde transfersommen uiteraard slechts mbt de verkochte spelers. Bij mijn weten staan zelf opgeleide spelers niet op de balans en is de afgesproken transferprijs ook het resultaat.
I think I lost my fucking headache
3 miljoen pond. http://www.footballtransfers.co.uk/squads/club339.htmlJöhnk schreef:11 miljoen gulden, herinner ik me.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Bedankt, Duke. :xyxthumbs:
Aha, dus je mag ervan uitgaan dat de totale gerealiseerde transferopbrengst over het boekjaar 2003-2004 hoger ligt dan die 25,3 miljoen?Lucas schreef:Ik vrees dat het ingewikkelder ligt.