Zeker. Maar Ogararu laat de bal gewoon bewust gaan waardoor Denneboom zo uit z'n rug loopt. Wat dat betreft werd hij waarschijnlijk ook slecht gecoached door Gentenaar. Die redde overigens een aantal keer uitstekend.Hoeladans schreef:Van die 1-1 was toch echt Sneijder de oorzaak
NEC-AJAX
- Ajaciedjuh
Welke wedstrijd heb jij gezien? Ajax verdiende te winnen. maar geeft het weer in 2 minuten weg. Perez had de wedstrijd op slot moeten gooien.Marijn schreef:Twee goals weggeven mag zeker niet gebeuren, maar onterecht waren ze zeker niet te noemen. Een gelijkspel doet eer aan de verhoudingen tijdens de wedstrijd.
Wesley Sneijder kreeg overigens flink op z'n flikker van Ten Cate op het moment dat hij het veld afliep. Ik vraag me af Ten Cate voor de goal ook al van plan was om Sneijder eruit te halen.
Gentenaar overtuigde mij trouwens niet. Bij voorzetten geeft hij niet thuis. Ik vind Stelenburg beter bij voorzetten en dat zegt wel wat!
Laatst gewijzigd door Ajaciedjuh op za dec 30, 2006 4:32 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nee nee, ik geef van het begin van de wedstrijd aan dat ik niet begrijp dat Perez op rechts ( buiten - half, wat stond ie eigenlijk, zou Henk dat weten ? ) begint ...Thomas schreef:Ajax begint pas te voetballen na de 0-1 en NEC komt door een blunder van jewelste op 1-1. De 2-1 heb ik niet goed gezien.
Tsja, zo kan je achteraf altijd wel zeggen dat een goede invaller er gewoon in had moeten staan.Voetske schreef:Thomas, HtC had nooit met Perez op recht moeten beginnen, tis HtC zelf met zijn opstelling die ervoor zorgt dat KjH geen ruk klaarmaakt ...Thomas schreef:Babel heeft een vermoeiende pot gespeeld. Rosenberg is fitter en kan ook goed met de ruimtes omgaan. Niets mis met de wissels vandaag. Perez in de spits en die scoort. De Mul erin en geeft een assist.
Je maakt voor de positie van 10 een keuze. Sneijder of Perez. Als je voor Sneijder kiest, kan je Perez nog wel aan de zijkant opstellen. Hij heeft eerder dit seizoen z'n waarde gehad aan de zijkant. Dat Perez daarna in de spits terechtkomt was gewoon een goede zet van Ten Cate, want voor die positie komt Perez normaal gesproken niet in aanmerking.
Aan de linker zijkant heeft ie z'n waarde gehad, tegen Heracles uit .. tja, Henk verneukt de opstelling, zorgt er voor dat er geen aanvoer is naar KjH ( Babel speelt steeds zijn eigen wedstrijd ) en trekt dat recht door KjH te slachofferen, haalt daarna de snelle Babel naar de kant terwijl er juist op dat moment ruimte ontstaat voor zo'n type speler als Babel.Brengt ie iemand die 0,0 wedstrijden in de benen heeft ... tja .. schiet mij maar lek ..
Blij met de punten ...
- Ajaciedjuh
Tja, als je dat een goede zet vindt, in eerste instantie ervoor zorgen dat je topscorer dankzij een verkeerde opstelling geen fatsoenlijke bal krijgt en dat dan corrigeren door middel van een wissel.Als je Perez wilt laten spelen dan zet je hem geen rechtbuiten/half, fuck wat stond ie nou ...Thomas schreef:En hij zet Perez in de spits en niet achter de spits, waar jij hem wilde hebben. Gewoon een goede zet, toch?
HtC maakt spelers beter, m'n REEEEEEET ...
Blij met de punten ...
Perez op rechts pakte slecht uit. Die positie is niet de zijne. Perez in de spits pakte uitstekend uit. Die positie is niet de zijne. Dat is dus niet herstellen, omdat Perez normaal gesproken nooit in de spits speelt. Gewoon een uitstekende zet.Voetske schreef:Tja, als je dat een goede zet vindt, in eerste instantie ervoor zorgen dat je topscorer dankzij een verkeerde opstelling geen fatsoenlijke bal krijgt en dat dan corrigeren door middel van een wissel.Als je Perez wilt laten spelen dan zet je hem toch geen rechtbuiten/half, fuck wat stond ie nou ...Thomas schreef:En hij zet Perez in de spits en niet achter de spits, waar jij hem wilde hebben. Gewoon een goede zet, toch?
Ten Cate wisselde z'n slechtste spelers. Prima.
Met Perez en Sneijder als aangevers zou KJH genoeg ballen moeten krijgen. Maar het zal allemaal wel, Voetske. Je kunt uren praten over tactiek, maar als je tegen NEC binnen een paar minuten twee goals weggeeft, WEER twee goals weggeeft, na alles wat er gezegd en gedaan is na Vitesse-Ajax, dan heeft dat met tactiek niets te maken. Wel alles met een gebrek aan scherpte, aan concentratie, aan beleving.
Het stinkt aan alle kanten!
Nee Joey, des te erger, wat jij schrijft komt er ook nog eens bovenop, weer het gemis aan kwaliteiten.Is het niet het een dan wel de ander die door de mand valt.Dat komt er nog erbij ... dus Henkie de fout in en ook weer gaan spelers de fout ...joey schreef:Met Perez en Sneijder als aangevers zou KJH genoeg ballen moeten krijgen. Maar het zal allemaal wel, Voetske. Je kunt uren praten over tactiek, maar als je tegen NEC binnen een paar minuten twee goals weggeeft, WEER twee goals weggeeft, na alles wat er gezegd en gedaan is na Vitesse-Ajax, dan heeft dat met tactiek niets te maken. Wel alles met een gebrek aan scherpte, aan concentratie, aan beleving.
Was het soms en/of was het nu en/en ..
Blij met de punten ...
Ten Cate heeft ook gezegd dat spelers niet dezelfde fouten moeten blijven maken. Een van die fouten is slap spelen. Als de tegenstander op achterstand komt, zet die een tandje bij. Gaat die opportunistischer spelen. Dat weet je toch? Dan moet je daar wel iets tegenover stellen.
Maar waarom zeg ik dit nog? Het is zo duidelijk.
Het stinkt aan alle kanten!
Een wedstrijd met een ongeïnspireerd en zwak Ajax en een vol zelfvertrouwen spelend NEC. Een eerste helft waar NEC in z'n loopgraven kruipt en waar Ajax niet bij machte was om een vuist te maken. Huntelaar en Babel konden geen bal vasthouden en Perez zwerfde, maar was alsnog onzichtbaar. Er waren fases dat NEC zelfs gewoon het balletje rustig heen en weer konden spelen en Ajax niet bij machte was om serieus te storen.Ajaciedjuh schreef: Welke wedstrijd heb jij gezien?
Ik heb naast de paar kansen van Ajax ook een gevaarlijk counterend NEC gezien met meerdere kansen waar of Stam of Gentenaar nog tenauwernood konden redden.
Veel balverlies door onnauwkeurige passing en ontzettend veel verloren duels. Zonde. :nooo:
"The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world that he didn't exist."
-The Usual Suspects
-The Usual Suspects
En hoe lang roepen dit nu ook al weer, jaar of 4 ...joey schreef:Ten Cate heeft ook gezegd dat spelers niet dezelfde fouten moeten blijven maken. Een van die fouten is slap spelen. Als de tegenstander op achterstand komt, zet die een tandje bij. Gaat die opportunistischer spelen. Dat weet je toch? Dan moet je daar wel iets tegenover stellen.
Blij met de punten ...
Dat is zijn eigen leven gaan leiden.Jöhnk schreef:En spelers mogen fouten maken. Vraag maar aan Sneijder.
Dit zijn de woorden van Ten Cate:
"Als je een speler zegt dat hij fouten mag maken en je rekent hem vervolgens erop af, dan mag hij in wezen dus géén fouten maken. Ik wijs voetballers wel op hun fouten, maar het heeft geen consequenties. Ooit wel natuurlijk. Als een speler herhaaldelijk vervalt in dezelfde fout, dan is hij hardleers of hij heeft de kwaliteiten niet. En dan rem je het proces.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Hou nou toch op, alles ging de eerste helft door het midden omdat geen hond de bal op rechts kwijt kon. Pas na het inbrengen van de Mul (hoezo hebben we geen buitenspeler) kwam er wat ruimte en (dus) ook kansen.Thomas schreef:Tsja, zo kan je achteraf altijd wel zeggen dat een goede invaller er gewoon in had moeten staan.
Been zojuist op Tele2;
Zeer verbaasd over de speelwijze van Ajax, wij moesten het maken, Ajax leunde achterover. Konden de bal rustig achterin rondtikken.
I think I lost my fucking headache