Onbetrouwbaar transfernieuws

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr dec 29, 2006 10:04 pm

Die spelers zijn er heus wel hoor. Een Tom Huddlestone speelde anderhalf of twee jaar terug nog bij Derby County. Nu zit hij bij Tottenham, maar die jongen was een topper geweest voor Ajax.

De kwaliteiten die Ajax zoekt op het middenveld zijn in mijn ogen makkelijk te herkennen. In Frankrijk lopen er ook genoeg goede middenvelders rond.

wimpey

Bericht door wimpey » vr dec 29, 2006 10:13 pm

Thomas schreef:Die spelers zijn er heus wel hoor. Een Tom Huddlestone speelde anderhalf of twee jaar terug nog bij Derby County. Nu zit hij bij Tottenham, maar die jongen was een topper geweest voor Ajax.

De kwaliteiten die Ajax zoekt op het middenveld zijn in mijn ogen makkelijk te herkennen. In Frankrijk lopen er ook genoeg goede middenvelders rond.
Ajax scout niet of slecht. We hebben Maduro, Lindenbergh en Cruijffie's maat Roger voor die cruciale plek. Say no more. Zokora en Mavuba komen niet ineens uit de lucht vallen, maar dan moet je er als club natuurlijk wel snel bij zijn. Dat lukt PSV wel en Ajax niet. Tja, dan houdt het op.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr dec 29, 2006 10:17 pm

Voor Zokora zijn we nu al te laat. Die zit bij Tottenham. Mavuba lijkt ook al de interesse te hebben gewekt van grote clubs. Maar bij Makoun (Lille) of Didot (Rennes) valt dit nog wel mee, volgens mij. Keita (ook Lille) zou zomaar kunnen uitgroeien tot de nieuwe Essien, in mijn ogen.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr dec 29, 2006 10:35 pm

Ajax wilde Gourcuff jaren geleden al hebben. Af en toe ontdekken ze heus een goede speler. Alleen moet die speler ook nog willen komen.

Het zit meer in de spelers die niet hadden moeten komen. Dat iemand het niveau uiteindelijk niet haalt kan gebeuren, maar waarom worden er steeds spelers gehaald die niet bij Ajax passen? (Nee, ik noem die naam niet opnieuw, Luuk. :aai: )
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr dec 29, 2006 10:36 pm

wimpey schreef:Dit soort teksten wordt al jarenlang gebezigd, Bertus. Maar inmiddels is toch wel duidelijk dat Heitinga er een is van een enkele 'up' en vele downs. Nu staat ie op het middenveld, maar ook dat is zijn plek niet. Daar is ie toch echt te beperkt voor, qua voetbalintelligentie, qua fysiek, qua diepgang, qua bal afpakken.
Beter hebben we momenteel niet voor die positie. van mij krijgt hij de kans. Hij brengt meer kracht dan Maduro en Roger bij elkaar en handelt ook opvallend veel beter onder druk. Hij kan de zijkanten aanspelen, wat bij Ajax nog wel eens vergeten wordt door de andere spelers. Inzicht moet je ontwikkelen. Heitinga heeft best mogelijkheden op deze positie en we kunnen niet anders dan hem een kans geven.
Het grote probleem bij Ajax, ook dit seizoen weer, is dat er slecht verdedigd wordt. Slechts Stam kan bij Ajax verdedigen: hij kan tackelen, is fysiek sterk genoeg om luchtduels en man tegen man te winnen en hij maakt een x-aantal intercepties. Maar hij kan het niet alleen, Vermaelen kan hem (nog) onvoldoende ontlasten, maar hij lijkt me een goede voor de toekomst. Ja, hij maakt nog fouten (Vitas), maar hij doet ook een hoop goed. Hij zet goed druk op zijn man en anticipeert meer dan redelijk.
Over Vermaelen heb ik mijn mening gegeven.
Grygera en Heitinga maken nog steeds dezelfde fouten als ze in 2003 deden. Ze zijn i.m.o. niet beter geworden sindsdien.
Over Grygera staat er hierboven een stukje en Heitinga heb ik in de verdediging ook nog niet indrukwekkend kunnen vinden. Voeg daaraan toe dat hij de beste optie als centrale middenvelder is en je hebt het: we doen het er maar mee en gaan hem over een aantal maanden beoordelen.
Voeg daar nog aan toe dat Ogararu niet kan verdedigen en dat dat bij Urby met ups en downs gaat en je hebt gewoon een zeer matige defensie. Die het ook nog eens moet stellen zonder een balafpakker op het middenveld. Want Roger of Maduro, dat is een pot nat, een drama. Ik zou, bij gebrek aan beter, op die plek maar Lindenbergh neerzetten.
Ogararu is inderdaad niet best in het 'man op man'-verdedigen, maar voor hem geldt hetzelfde als voor Heitinga: we doen het er maar mee.
Over Lindenbergh heb ik het liever niet. Hij heeft meer ervaring met het spelen op het middenveld dan Heitinga, maar komt wat mij betreft op alle vlakken tekort. In het duel wordt hij vrijwel altijd afgetroefd, het baltempo hoog houden of een fatsoenlijke pass over meer dan twee meter is te veel gevraagd en hij heeft ook al totaal geen meerwaarde in het positiespel.
Verder zou ik wat compacter spelen, met 3 centrale verdedigers, 4 middenvelders, 2 aanvallers en Perez of Leonardo als vrije man. Perez heeft een grote fout begaan, maar hij kan wel aardig ballen natuurlijk. Gabri en Urby zijn goede lopers, die zou ik de zijkanten laten bespelen. Voor het overige heeft Ajax vooral spelers die graag wat meer centraal spelen of graag vanaf de zijlijn naar binnen trekken. Zodoende heb je meer mensen in de as staan en ben je minder vatbaar voor counters.
Wat is compacter? Acht van de tien spelers in de as zetten of gegroupeerd spelen? Ik houd niet van een zogenaamd compact elftal met lopers. Zeker niet als zo'n loper Gabri heet, want hij kan wel lopen, maar het schiet niets op. Het grootste probleem is wat mij betreft niet de verdediging (wat wel een probleem is) of de spitsen die te veel de zijlijn houden, maar dat het elftal geen geheel is. Dat hebben we dus nodig: spelers die er een geheel van maken. Dat betekent dat je spelers nodig hebt die het positiespel verbeteren en eventueel een beetje kunnen bijsturen. Een type als Schaars, dus, maar ook een jongere speler als Defour of Bruins. Bruins zul je misschien niet het elftal op sleeptouw zien nemen, maar het is wel een jongen die er een elftal van maakt en de potentie heeft om uit te groeien tot een speler die het verschil maakt. Defour is nog een betere versie van Bruins en Schaars lijkt me duidelijk. Sneijder wil zich maar niet ontwikkelen tot een dergelijke middenvelder. Verkopen dus en zorgen dat er door zijn transfer ruimte komt voor spelers die het wel beheersen.
Met het oog op de nabije toekomst lijkt me een defensieve middenvelder prio # 1. Davids is i.m.o. niet de leidinggevende speler die je op die plek nodig hebt. Vraag me effe niet wie het dan wel zou moeten worden, want er schiet me zo 1-2-3 geen naam te binnen.
Leiding geven kan op veel manieren gedaan worden. De manier die ik hierboven beschrijf lijkt mij de juiste. Een verdedigende middenvelder is een belangrijke positie en als je speler dan ook nog de corrigerende kunsten van Simons beheerst is dat prachtig, maar wat mij betreft is dat op dit moment niet ons grootste probleem. We hebben afgelopen zomer een boel aan persoonlijkheid gewonnen door de komst van Stam en Huntelaar was wat dat betreft natuurlijk ook een goede. Wat de zogenaamde kleedkamer betreft zit het heel behoorlijk, dunkt me.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr dec 29, 2006 11:42 pm

joey schreef:Ajax wilde Gourcuff jaren geleden al hebben. Af en toe ontdekken ze heus een goede speler. Alleen moet die speler ook nog willen komen.
Jaren? Volgens mij kwam de interesse van Ajax in Gourcuff vorig seizoen pas naar boven, toen Milan en Arsenal al interesse hadden.

Verder maak je mij niet wijs dat spelers van Derby County, Rennes (en wellicht zelfs Lille) niet naar Ajax zouden willen.
Bertje schreef:Over Lindenbergh heb ik het liever niet. Hij heeft meer ervaring met het spelen op het middenveld dan Heitinga, maar komt wat mij betreft op alle vlakken tekort. In het duel wordt hij vrijwel altijd afgetroefd, het baltempo hoog houden of een fatsoenlijke pass over meer dan twee meter is te veel gevraagd en hij heeft ook al totaal geen meerwaarde in het positiespel.
Lindenbergh is in mijn ogen alleen een optie wanneer je supercontrolerend wilt spelen met Lindenbergh en een andere controlerend ingestelde middenvelder achter Sneijder, zoals Ajax onder Blind een aantal weken speelde. Op elke andere positie en in elke andere rol komt Lindenbergh tekort.

Heitinga heeft tot nu toe in iedere wedstrijd voldaan als middenvelder (let wel: als vierde middenvelder). Tegen PSV en AZ speelde hij zelfs sterk. Hij kan de angel uit de aanval van de tegenstander halen, enigzins opruimen, voegt wel wat toe aan het positiespel en kan het spel verleggen, zoals jij al zegt.

Bertje schreef:Wat is compacter? Acht van de tien spelers in de as zetten of gegroupeerd spelen? Ik houd niet van een zogenaamd compact elftal met lopers. Zeker niet als zo'n loper Gabri heet, want hij kan wel lopen, maar het schiet niets op.

Gabri is een loper zonder baal. Daar ligt z'n waarde. Aan de bal voegt hij nagenoeg niets toe en is regelmatig zelfs een grote onrustfactor.
Bertje schreef:Het grootste probleem is wat mij betreft niet de verdediging (wat wel een probleem is) of de spitsen die te veel de zijlijn houden, maar dat het elftal geen geheel is. Dat hebben we dus nodig: spelers die er een geheel van maken. Dat betekent dat je spelers nodig hebt die het positiespel verbeteren en eventueel een beetje kunnen bijsturen. Een type als Schaars, dus, maar ook een jongere speler als Defour of Bruins. Bruins zul je misschien niet het elftal op sleeptouw zien nemen, maar het is wel een jongen die er een elftal van maakt en de potentie heeft om uit te groeien tot een speler die het verschil maakt. Defour is nog een betere versie van Bruins en Schaars lijkt me duidelijk. Sneijder wil zich maar niet ontwikkelen tot een dergelijke middenvelder. Verkopen dus en zorgen dat er door zijn transfer ruimte komt voor spelers die het wel beheersen.
We kunnen inderdaad wel een verbindingsspeler gebruiken. Cocu vind ik persoonlijk de verbindingsspeler tussen verdediging en middenveld en middenveld en aanval, terwijl Ajax geen van beide heeft. Sneijder deed het nog redelijk als linkshalf, maar als tien speelt hij veel te diep, blijft het gat tussen middenveld en aanval groot en moeten Gabri en de linkshalf nog meer werk opknappen.
Bertje schreef:Leiding geven kan op veel manieren gedaan worden. De manier die ik hierboven beschrijf lijkt mij de juiste. Een verdedigende middenvelder is een belangrijke positie en als je speler dan ook nog de corrigerende kunsten van Simons beheerst is dat prachtig, maar wat mij betreft is dat op dit moment niet ons grootste probleem. We hebben afgelopen zomer een boel aan persoonlijkheid gewonnen door de komst van Stam en Huntelaar was wat dat betreft natuurlijk ook een goede. Wat de zogenaamde kleedkamer betreft zit het heel behoorlijk, dunkt me.
Ik weet niet of Ajax een leider nodig heeft in woorden. Als ik kijk naar die wedstrijd tegen Vitesse mist Ajax juist iemand die in het spel erg aanwezig is. Stam heeft z'n verdediging over het algemeen aardig op orde. Daar schreeuwt hij nog wel eens tegen, maar de middenvelders bereikt hij al niet meer. Davids zou in gebaar een groot voorbeeld zijn. Die geeft nooit op, zet altijd druk op de tegenstander en stuwt een ploeg naar voren. Reken maar dat je het niet flikt om je man te laten lopen, zodat Davids het voor je op kan knappen. Dan laat Edje echt wel van zich horen.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za dec 30, 2006 7:24 am

Als ik de analyses hierboven lees van onze selectie, dan doen we nog niet zo slecht :X Met zulke slechte spelers toch nog tweede staan in Nederland op ' slechts' 9 punten van gigant psv :hypocrite:

Zoals het in het begin van het jaar doorsloeg naar het positieve, slaat het nu door tot aan het negatieve. Alles valt en staat met resultaten. Het is onmisbaar bekend dat er (fysieke) kwaliteit ontbreekt op het middenveld, maar verder is het nog niet zo slecht. Natuurlijk lopen er zat betere voetballers op de wereld rond en moet Ajax het doen met deze spelers (eigen opleiding). Als deze spelers zoveel beter waren, dan waren ze al lang weggekocht.

Ik ben ervan overtuigd dat we met een goede schakelspeler in combinatie met een echte leider (kan ook 1 persoon zijn, maar vindt die maar eens) op Nederlands nivo er staan. Ajax zou er goed aan doen om de middelmaat (of die niet passen in het systeem) te verkopen en daarvoor kwaliteit terug te kopen. De opengevallen plaatsen kun je dan door (eigen) talenten laten invullen.
Rosales, Rosenberg, Mitea, Lindenbergh en dat zo' n soort spelers moeten dan vervangen worden.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za dec 30, 2006 2:18 pm

Ik vind ons middenveld een drama, Ajaciedjuh. Er klopt geen hol van.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di jan 02, 2007 3:19 pm

'Van der Vaart wil terug naar Ajax'
02-01-07

Van der Vaart zou graag terugkeren bij Ajax, zo stelt de duitse krant Die Welt. De Heemskerker zou weg willen bij het in degradatienood verkerende HSV en het bij Ajax opnieuw willen proberen. Volgens de krant zou Ajax in de winterstop Van der Vaart aantrekken, als vervanger van Wesley Sneijder. Hoeveel de Amsterdammers voor Van der Vaart zouden moeten betalen is onbekend. Van der Vaart die een stormachtige loopbaan bij Ajax doormaakte heeft het niet naar zijn zin in Hamburg. Bij Ajax zou hij een doorstart kunnen maken om op die manier door te stomen naar de echte top. Zelf heeft van der Vaart nog niet gereageerd op het bericht.

Bron: Ajaxf-side

Michael_B

Bericht door Michael_B » di jan 02, 2007 3:39 pm

Hmm, weet niet wat ik daarvan moet vinden. Misschien kan hij wel uitstekend spitsen in een systeem met Babel en Leonardo 'naast' hem.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di jan 02, 2007 3:42 pm

VDV als opvolger van Huntelaar halen. Heb ik al eerder voor gepleit.

Als hij op het middenveld wil spelen, dan liever niet bij Ajax. Daar mist hij de fysieke kwaliteiten voor.

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » di jan 02, 2007 3:46 pm

dat er mensen serieus op in gaan...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jan 02, 2007 3:57 pm

Jöhnk schreef:VDV als opvolger van Huntelaar halen. Heb ik al eerder voor gepleit.

Als hij op het middenveld wil spelen, dan liever niet bij Ajax. Daar mist hij de fysieke kwaliteiten voor.
Behendig, creatief, goede trap, uitstekend met de rug naar de goal en met een goed inzicht en oog voor de medespeler. Ik vind het een prima plan. Alleen jammer dat hij niet echt kopsterk is.

Op het middenveld hoef ik hem niet te zien.

Harm

Bericht door Harm » di jan 02, 2007 4:27 pm

Van der Vaart als diepste spits?

Dan is hij nóg vaker geblesseerd dan nu...

Jesse

Bericht door Jesse » di jan 02, 2007 4:29 pm

Daar was hij wel op z'n best.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Michael_B

Bericht door Michael_B » di jan 02, 2007 4:35 pm

Niet kopsterk? Dat hebben we wel nodig met al die voorzetten van Leo en Babel ja... :hypocrite:
Face your fears and live your dreams, No Fear

joey
Erelid

Bericht door joey » di jan 02, 2007 4:49 pm

HSV laat VDV voor een paar miljoen naar Ajax gaan. Vast. :eusa_liar:

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di jan 02, 2007 6:16 pm

Kanu zegt toch bij Portsmouth te willen blijven
2 januari 2007
Nwankwo Kanu heeft ontkend dat hij wil vertrekken bij Portsmouth om de overstap te maken naar zijn oude club Ajax. De dertigjarige Nigeriaan stelt dat hij nog niet met zijn voormalige werkgever gesproken heeft en laat weten dat hij het naar zijn zin heeft in Engeland. "Ik begrijp niet waarom men maar over Ajax blijft praten", aldus Kanu. "Er hangt niets in de lucht."
Na eerder in interviews met Voetbal Magazine en Vanguard Newspaper te hebben gezegd dat hij graag wil terugkeren bij Ajax, beweert Kanu nu dat hij die wens niet koestert. "Ik ben een Portsmouth-speler, ik hou van de supporters en van de club en ik wil écht hier zijn", aldus de spits tegenover The News. "Ik weet niet wie die mensen zijn die maar door blijven gaan over Ajax, Ajax en nog eens Ajax. Ik heb zelfs niet eens wat gehoord van Ajax. Ik weet niet waar het vandaan komt. Het is vervelend, want het is niet waar."
Kanu wil de verhalen uit de wereld helpen omdat de supporters van Portsmouth zich zorgen maken. "De fans willen de waarheid weten en de waarheid is dat ik veel aan Portsmouth en de supporters te danken heb. Zij hebben me ingelijfd en vanaf dat moment speel ik voor ze en wil ik blijven." De topschutter hoopt zijn contract bij Pompey zelfs te verlengen. "Ik wil een nieuw contract. Ik hoop dat het management daarmee akkoord gaat, zodat ik nog enkele jaren hier kan blijven. Het zal van de leiding afhangen om hoeveel seizoenen het gaat. Ik hoop daar binnenkort met de club over te praten."

:eusa_liar:

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di jan 02, 2007 7:23 pm

Wat is je bron, Ajaciedjuh?

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di jan 02, 2007 7:27 pm

Jöhnk schreef:Wat is je bron, Ajaciedjuh?
Britse 'The News'

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di jan 02, 2007 7:55 pm

Ajaciedjuh schreef:'Van der Vaart wil terug naar Ajax'
02-01-07

Van der Vaart zou graag terugkeren bij Ajax, zo stelt de duitse krant Die Welt. De Heemskerker zou weg willen bij het in degradatienood verkerende HSV en het bij Ajax opnieuw willen proberen. Volgens de krant zou Ajax in de winterstop Van der Vaart aantrekken, als vervanger van Wesley Sneijder. Hoeveel de Amsterdammers voor Van der Vaart zouden moeten betalen is onbekend. Van der Vaart die een stormachtige loopbaan bij Ajax doormaakte heeft het niet naar zijn zin in Hamburg. Bij Ajax zou hij een doorstart kunnen maken om op die manier door te stomen naar de echte top. Zelf heeft van der Vaart nog niet gereageerd op het bericht.

Ik begreep op een HSV site dat ze dat nergens in Die Welt hebben kunnen vinden, maar dat terzijde.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di jan 02, 2007 8:53 pm

Van mij mag Raffie lekker in Hamburg blijven.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » di jan 02, 2007 9:03 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
Ajaciedjuh schreef:'Van der Vaart wil terug naar Ajax'
02-01-07

Ik begreep op een HSV site dat ze dat nergens in Die Welt hebben kunnen vinden, maar dat terzijde.
Idd, op het HSV forum stond alleen hetzelfde Nederlandse bericht in het honderden pagina's tellende Van der Vaart-topic.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

joey
Erelid

Bericht door joey » di jan 02, 2007 9:25 pm

brigade zuid schreef:Van mij mag Raffie lekker in Hamburg blijven.
Maak je geen zorgen. VDV is hét idool daar, de melkkoe van de merchandising. Die verkoopt HSV alleen voor grof geld.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di jan 02, 2007 9:34 pm

Dan moet dat wel dit jaar, want in 2008 mag hij voor een laag bedrag weg.

Plaats reactie