Ajax-Roda JC
Hiddink is mij te glad, net als Ronald Koeman. Van Gaal, Adriaanse en Ten Cate zijn vreemde vogels.
Als ik puur naar persoonlijkheid kijk lijken GJ Verbeek, E. Koeman en, jawel, Dickie Dick me wel aardige kerels.
Dit gezegd hebbende, een aardige kerel is nog geen goede trainer. Dus eigenlijk is dit een onzinnige discussie. Het gaat erom dat we een sterk Ajax op het veld zien. Dan komt de nadruk ook wat minder op randzaken te liggen.
Als ik puur naar persoonlijkheid kijk lijken GJ Verbeek, E. Koeman en, jawel, Dickie Dick me wel aardige kerels.
Dit gezegd hebbende, een aardige kerel is nog geen goede trainer. Dus eigenlijk is dit een onzinnige discussie. Het gaat erom dat we een sterk Ajax op het veld zien. Dan komt de nadruk ook wat minder op randzaken te liggen.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op vr dec 29, 2006 9:52 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
En omgekeerd: mafketels kunnen goede trainers zijn. Zie Van Gaal en Mourinho. Die mannen kunnen trouwens wél goed met spelers omgaan. Dat is dan een voorwaarde. Ook Ten Cate kan goed met spelers omgaan, zeker weten. :yes:Jöhnk schreef:Dit gezegd hebbende, een aardige kerel is nog geen goede trainer.
Het stinkt aan alle kanten!
Vind ik niet. Jezelf en je business presenteren is een wezenlijk onderdeel van welk vak dan ook. Een van de redenen bij het ontslag van CA was zijn slechte omgang met de media. De kloppende aders in de nek van LVG zijn voor een groot deel van NL reden om er eens goed voor te gaan zitten. En bij HtC heb ik nu zoiets van: OK, je gaat klagen, wie is er vandaag de lul? Je kunt jezelf en je club positief of negatief in het licht zetten. Bij die 3 die ik nu noem, is de toon meestal negatief.Jöhnk schreef: Dus eigenlijk is dit een onzinnige discussie.
Hiddink heeft PSV hoe dan ook enige grandeur bezorgt. Vergelijk dat eens met de tijd van Gerets of Advocaat, dat zijn kruideniertjes vergeleken met Hiddink. Rijkaard begon met een charmeoffensief bij Barca, dat was hard nodig na LVG.
Natuurlijk is het wel van enig belang, maar als de resultaten zo zijn als onder Hiddink is een ruzietje met de media of vingerwijzen ook nergens voor nodig. Als (wanneer ;) ) Ten Cate weer goede resultaten gaat halen, is dit gewoon weer bijzaak.
Co Adriaanse was trouwens al wat langer bezig aan een ruzie met de media. Zo ver is Ten Cate nog lang niet.
Co Adriaanse was trouwens al wat langer bezig aan een ruzie met de media. Zo ver is Ten Cate nog lang niet.
-
- AT Toto winner 15/16
Een waar woord, maar juist bij tegenslagen moet je klasse kunnen tonen. Denk dat je met me eens zult zijn dat nou juist dát niet de sterkste kant van onze trainer is.Thomas schreef:Natuurlijk is het wel van enig belang, maar als de resultaten zo zijn als onder Hiddink is een ruzietje met de media of vingerwijzen ook nergens voor nodig.
Lastige vragen van journalisten heeft ie liever niet. Laatst was een journalist die zijn vraagtekens zette bij zijn tactiek tegen PSV ineens een 'bijgoochem'. Mag zo'n iemand misschien zijn werk doen?!Co Adriaanse was trouwens al wat langer bezig aan een ruzie met de media. Zo ver is Ten Cate nog lang niet.
Ik quote je even niet, omdat ik het simpelweg gewoon met je eens ben. Ten Cate moet zich gedeist houden. Ik denk eerlijk gezegd dat hij als de stekker baalt dat zijn Ajax de lijn van (pakweg) de eerste 10 speeldagen niet door heeft kunnen zetten. En dat hij niet goed tegen kritiek kan komt juist nu tot uiting. Jammer en zelfs vervelend, maar hopelijk bewijst hij na vele andere trainers dat je geen sympathieke vent hoeft te zijn om jezelf te bewijzen als trainer.
:xyxthumbs:brigade zuid schreef:Dat is wel waar ja. Cootje is misschien nog wat gekker en HtC nog iets meer een excuus trutje maar voor de rest lijken ze verdomd veel op elkaar.wimpey schreef: HtC = CA. En die mag je niet.
Ze zijn vooral dol op zichzelf, fouten maken alleen anderen. Typisch mensen die niet kunnen omgaan met een rol in de spotlights bij een topclub, BZ. Zet ze bij Willem II of NAC neer en het loopt als een trein. Bij Ajax worden ze door een vergrootglas bekeken en slaan bij het minste geringste op tilt.
Geduld, Wimpey. Geduld. Misschien valt het allemaal wel mee. Ik geloof dat we het er allemaal over eens zijn dat haastige beslissingen met betrekking tot de trainer geen zin hebben. Ajax heeft rust nodig. Zodat het aan de hand van een opbouwtrainer terug kan kruipen naar de landelijke top. Ik ben nog positief ten opzichte van Ten Cate, jij stukken minder. Maar laten we hem nog even de tijd geven.
Grappig, had het er net met mijn vriendin over. Wij vinden HtC totaal niet op CA lijken. Misschien dat ik me daarom niet aan HtC erger.brigade zuid schreef:Dat is wel waar ja. Cootje is misschien nog wat gekker en HtC nog iets meer een excuus trutje maar voor de rest lijken ze verdomd veel op elkaar.wimpey schreef: HtC = CA. En die mag je niet.
Adriaanse is ontslagen vanwege zijn gedrag, niet in de laatste plaats zijn gedrag binnen de club. Hij schijnt met iedereen ruzie te hebben gehad. Adriaanse is een achterdochtige man. HtC ligt juist heel goed binnen Ajax. Hij heeft Frank de Boer bij de groep gehaald, laat jeugdtrainers stage lopen bij het eerste. Hij zou nooit zeggen dat er geen plaats was bij Ajax voor iemand van het kaliber van Marco van Basten, die zou hij er juist graag bij hebben.
Ook die rare machtsspelletjes van Co Adriaanse, waar ik me kapot aan erger (paaseieren zoeken, wandelen, etc.) zie je niet terug bij HtC. Ik zie hem geen maaltijd verorberen terwijl zijn spelers zitten te wachten, zo iemand is hij niet (volgens mij).
Het stinkt aan alle kanten!
Ik heb al sinds het laatste jaar van Van Gaal (was ook een kutseizoen, ondanks 1/2e finale CL) geduld moeten hebben, Thomas. Mijn engelengeduld mag zo onderhand wel eens beloond worden, lijkt me.Thomas schreef:Geduld, Wimpey.
Ik richt me alweer op het einde van het seizoen, dit seizoen worden we geen kampioen, in Europa is het na de volgende 2 wedstrijden Schluss, dus wat rest zijn de play offs en de beker. Als HtC het daarin net zo goed doet als zijn voorganger, mag ie wat mij betreft blijven. Zo niet: exit richting trainerskerkhof.
Henk mag wel uitkijken met de doelstellingen die Van Geel stelde by the way. Doelstelling CL ging de mist in, doelstelling 'meedoen om de titel' staat ook al op de backburner en doelstelling 'attractief voetbal' ging in november en december ook niet helemaal vlekkeloos.
Dus Ten Cate krijgt extra druk van jou omdat anderen liepen te kloten?wimpey schreef:Ik heb al sinds het laatste jaar van Van Gaal (was ook een kutseizoen, ondanks 1/2e finale CL) geduld moeten hebben, Thomas. Mijn engelengeduld mag zo onderhand wel eens beloond worden, lijkt me.
Een beetje oneerlijk, toch?
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Tsja, dat de afgelopen seizoenen kut waren is natuurlijk niet helemaal de schuld van Ten Cate. ;)wimpey schreef:Ik heb al sinds het laatste jaar van Van Gaal (was ook een kutseizoen, ondanks 1/2e finale CL) geduld moeten hebben, Thomas. Mijn engelengeduld mag zo onderhand wel eens beloond worden, lijkt me.Thomas schreef:Geduld, Wimpey.
Ook niet van Blind, Koeman, Adriaanse, Westerhof, Wouters en Olsen overigens. Juist het feit dat er zoveel trainers zijn gesneuveld geeft voor mij aan dat Ajax als club heeft lopen klooien. Amateurisme ten top. Ik noem de scouting als voornaamste voorbeeld, omdat ik mij daar het meest aan stoor, maar het zal er op veel gebieden amateuristisch aan toe gegaan zijn bij Ajax. Dat komt met mensen als Van Geel en Ten Cate deels ten einde, al is er tot dusver reden genoeg tot kritiek op beide heren. Beiden zijn echter mensen voor zowel de korte als lange termijn. En ja, bij Ajax moet er gepresteerd worden. Zo snel mogelijk zelfs. Maar de immense druk bij Ajax heeft er juist voor gezorgd dat vrijwel niemand de kans heeft gehad om aan iets te bouwen met onze club. Er was nooit rust. En dat, juist dat, was zo broodnodig. De paniek sloeg toe bij een trainer als Adriaanse, omdat duidelijk gemaakt werd dat er snel resultaten gehaald moesten worden. En als een trainer z'n plan gaat veranderen zodra hij druk begint te voelen, waarom zouden andere beleidsbepalers dat de afgelopen 10 jaar niet gedaan hebben? Niemand heeft rustig kunnen werken binnen Ajax, denk ik. Dat zou nu eindelijk eens moeten gebeuren.
Ach, als Ajax in de competitie gewoon duidelijk beter presteert mag hij van mij blijven hoor. Jij weet net zo goed als ik dat de bekerfinale, maar vooral de playoffs net zo goed anders hadden kunnen lopen. Ajax had echt geen weg omhoog ingezet, in mijn ogen. Dat bewees die laatste pot tegen Groningen wel.wimpey schreef:Ik richt me alweer op het einde van het seizoen, dit seizoen worden we geen kampioen, in Europa is het na de volgende 2 wedstrijden Schluss, dus wat rest zijn de play offs en de beker. Als HtC het daarin net zo goed doet als zijn voorganger, mag ie wat mij betreft blijven. Zo niet: exit richting trainerskerkhof.
Dat stelt Wimpey helemaal niet. Dat zou je zien als jij op jouw beurt niet zo oneerlijk was de volgende zinsnede niet mee te laten wegen in je reactie:Bertje schreef:Dus Ten Cate krijgt extra druk van jou omdat anderen liepen te kloten?wimpey schreef:Ik heb al sinds het laatste jaar van Van Gaal (was ook een kutseizoen, ondanks 1/2e finale CL) geduld moeten hebben, Thomas. Mijn engelengeduld mag zo onderhand wel eens beloond worden, lijkt me.
Een beetje oneerlijk, toch?
wimpey schreef: Ik richt me alweer op het einde van het seizoen, dit seizoen worden we geen kampioen, in Europa is het na de volgende 2 wedstrijden Schluss, dus wat rest zijn de play offs en de beker. Als HtC het daarin net zo goed doet als zijn voorganger, mag ie wat mij betreft blijven. Zo niet: exit richting trainerskerkhof.
Conclusie. Wimpey verwacht gewoon dezelfde prestaties van Ten Cate als van zijn voorganger. Helemaal niets extra's dus.
Ajax is natuurlijk nog niet kansloos voor de titel. Het is een enorm cliche, maar het is en blijft het onvoorspelbare voetbal. It ain't over till it's over.wimpey schreef: Henk mag wel uitkijken met de doelstellingen die Van Geel stelde by the way. Doelstelling CL ging de mist in, doelstelling 'meedoen om de titel' staat ook al op de backburner en doelstelling 'attractief voetbal' ging in november en december ook niet helemaal vlekkeloos.
Wel is het bijzonder interessant om te volgen wat van Geel gaat doen als Ajax onder Ten Cate bedoelde doelstellingen uiteindelijk inderdaad niet haalt.
Bij Blind kon van Geel nog prachtige teksten verkondigen aangaande deze doelstellingen. Nu gaat het echter over een coach die hij zelf heeft gehaald.
Met andere woorden, van Geel's eigen functioneren komt nu ook in het geding. Benieuwd of hij straks net zo consequent is.
Zijn stoere woorden van een paar maanden terug in zijn 'Goed nieuws show' bij Studio Voetbal met frasen als dat het "allemaal nog sneller ging met Ajax dan hij had verwacht" zal hij in ieder geval intussen wel enigszins berouwen.
Nee, Beenhakker vertrok uit zichzelf. Maar Beenhakker heeft in de (relatief korte) tijd dat ie als technisch directeur bezig was toch prima werk verricht. Zlatan, Maxwell, Trabelsi enzo. zijn allemaal op zijn conto te schrijven (voor zover ik weet). Het was volgens mij ook gewoon bekend dat hij een hele goede netwerk had. Toen ie wegging nam ie die echter met zich mee. En nu zitten we dus met Rosenberg en Rosales...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Jim schreef:wimpey schreef: Ik richt me alweer op het einde van het seizoen, dit seizoen worden we geen kampioen, in Europa is het na de volgende 2 wedstrijden Schluss, dus wat rest zijn de play offs en de beker. Als HtC het daarin net zo goed doet als zijn voorganger, mag ie wat mij betreft blijven. Zo niet: exit richting trainerskerkhof.
Conclusie. Wimpey verwacht gewoon dezelfde prestaties van Ten Cate als van zijn voorganger. Helemaal niets extra's dus.
Ik verwacht juist wel meer. Een sterke verbetering in de competitie bijvoorbeeld. De beker en de playoffs winnen kan aankomen op 1 wedstrijd. Dat zegt me dus veel minder dan een hele competitie.
Ach, je kan het de 'Goed nieuws show' noemen, maar het ging destijds wel degelijk goed met Ajax. Misschien sprak hij voor z'n beurt, maar hij verzon het echt niet. Het ging gewoon beter. Hij had misschien alleen wat voorzichtiger moeten zijn met z'n uitspraken.Jim schreef:Bij Blind kon van Geel nog prachtige teksten verkondigen aangaande deze doelstellingen. Nu gaat het echter over een coach die hij zelf heeft gehaald.
Met andere woorden, van Geel's eigen functioneren komt nu ook in het geding. Benieuwd of hij straks net zo consequent is.
Zijn stoere woorden van een paar maanden terug in zijn 'Goed nieuws show' bij Studio Voetbal met frasen als dat het "allemaal nog sneller ging met Ajax dan hij had verwacht" zal hij in ieder geval intussen wel enigszins berouwen.
Van Geel laat Ten Cate heus wel zitten. Of het moet heel slecht gaan lopen, maar dat verwacht ik niet.
Beenhakker is een vreemde vogel en daardoor wat onberekenbaar. In zijn ogen is het gras ergens anders altijd wel wat groener. Wellicht is het een idee om Leo te betalen om door Europa te trekken en spelers te scouten? Drie maandjes Mexico, drie in Brazilië, drie in Argentinië en ga zo maar door.Mr. Ajax schreef:Nee, Beenhakker vertrok uit zichzelf. Maar Beenhakker heeft in de (relatief korte) tijd dat ie als technisch directeur bezig was toch prima werk verricht. Zlatan, Maxwell, Trabelsi enzo. zijn allemaal op zijn conto te schrijven (voor zover ik weet). Het was volgens mij ook gewoon bekend dat hij een hele goede netwerk had. Toen ie wegging nam ie die echter met zich mee. En nu zitten we dus met Rosenberg en Rosales...
Sterker nog: bij gelijke prestaties mag Ten Cate blijven, waar Blind de deur werd gewezen.Jim schreef:wimpey schreef: Ik richt me alweer op het einde van het seizoen, dit seizoen worden we geen kampioen, in Europa is het na de volgende 2 wedstrijden Schluss, dus wat rest zijn de play offs en de beker. Als HtC het daarin net zo goed doet als zijn voorganger, mag ie wat mij betreft blijven. Zo niet: exit richting trainerskerkhof.
Wimpey heeft dus het beste voor met Ten Cate. :xyxthumbs:
De rol van Van Geel is inderdaad interessant. Het scenario waarin Ajax meer punten haalt in de reguliere competitie dan vorig seizoen maar de play-offs verliest ligt op de loer.
Dan zal een en ander wel weer worden afgedaan als een 'incident'. Ben ik het niet mee eens. Twee seizoenen op rij geen CL zou desatreus zijn voor Ajax en de lange termijn van de club in gevaar brengen.
Jullie raden het dus al: Ten Cate MOET wat mij betreft de play-offs winnen of kampioen worden.