Onbetrouwbaar transfernieuws
Moderator: mods
Zou je niet effe afwachten waar AJAX op het einde van het seizoen staat.AZ laat z'n spelers niet zomaar vertrekken. waarom zouden ze ook ?.Jöhnk schreef:Let maar op waar Az aan het eind van het seizoen staat. Dan willen ze allemaal naar Ajax.
Voorlopig vind ik Babel niet geschikt voor de positie van centrumspits. Die jongen heeft een matige functionele techniek.
Blij met de punten ...
Er moet komende zomer toch nog wel aardig wat geld zijn voor transfers, als je Sneijder, Maduro, Krohn-Deli, Lindenbergh, Rosales, Rosenberg en Mitea weet te verpatsen.
Als je daar Schaars voor weet te halen ziet je middenveld er opeens heel anders uit. Met Schaars en bijvoorbeeld Heitinga heb je dan een stevig blok, wat in dienst van de bewegende backs en aanvallers kan spelen. Dat kun je aanvullen met Gabri, maar liever zou ik dan iemand als Defour of Bruins hebben, die iets meer creativiteit brengen om Huntelaar, Babel, Leonardo en Emanuelson op dat vlak iets te ondersteunen.
Verder heb je dan nog De Mul en Manucharyan voor als je met meer authentieke buitenspelers wilt spelen en je hebt Perez, die vanuit vrijwel iedere positie voorin voor verrasing kan zorgen en eventueel ook nog achter de spits kan spelen, als je meer druk wilt zetten.
Ten slotte zou iemand als Sankoh prima als extra man voor de verdediging kunnen dienen. Die jongen heeft wat mij betreft een boel potentie, maar zou van iemand als Stam nog een hoop kunnen leren. Helemaal als je ook nog bijvoorbeeld Ooijer weet te strikken.
Andere gaten in de selectie moeten prima met verhuurde spelers, als Schilder, en jeugdspelers, als Sarpong en Anita, gevuld kunnen worden. Sarpong en Anita zouden al een hoop kunnen leren op trainingen en verder ook hun minuten kunnen maken in Jong Ajax. Iemand als Schilder komt al gauw voor meerdere posities in aanmerking, aangezien hij als linksback, centrale middenvelder en als linkshalf kan spelen, waardoor ook hij wel aan zijn minuten zal komen.
Als je daar Schaars voor weet te halen ziet je middenveld er opeens heel anders uit. Met Schaars en bijvoorbeeld Heitinga heb je dan een stevig blok, wat in dienst van de bewegende backs en aanvallers kan spelen. Dat kun je aanvullen met Gabri, maar liever zou ik dan iemand als Defour of Bruins hebben, die iets meer creativiteit brengen om Huntelaar, Babel, Leonardo en Emanuelson op dat vlak iets te ondersteunen.
Verder heb je dan nog De Mul en Manucharyan voor als je met meer authentieke buitenspelers wilt spelen en je hebt Perez, die vanuit vrijwel iedere positie voorin voor verrasing kan zorgen en eventueel ook nog achter de spits kan spelen, als je meer druk wilt zetten.
Ten slotte zou iemand als Sankoh prima als extra man voor de verdediging kunnen dienen. Die jongen heeft wat mij betreft een boel potentie, maar zou van iemand als Stam nog een hoop kunnen leren. Helemaal als je ook nog bijvoorbeeld Ooijer weet te strikken.
Andere gaten in de selectie moeten prima met verhuurde spelers, als Schilder, en jeugdspelers, als Sarpong en Anita, gevuld kunnen worden. Sarpong en Anita zouden al een hoop kunnen leren op trainingen en verder ook hun minuten kunnen maken in Jong Ajax. Iemand als Schilder komt al gauw voor meerdere posities in aanmerking, aangezien hij als linksback, centrale middenvelder en als linkshalf kan spelen, waardoor ook hij wel aan zijn minuten zal komen.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Ajax volgde Andreas Granqvist
Donderdag 28 december
Belgische media melden vandaag dat de 21-jarige Andreas Granqvist gevolgd wordt door Ajax. De Zweedse centrumverdediger van Helsingborgs IF kan echter op veel belangstelling rekenen.
Naast Ajax hebben Anderlecht, Bayern Munchen, PSV, Liverpool en Newcastle belangstelling voor de sterke verdediger.
Vandaag werd echter bekend dat Wigan Athletic een huurovereenkomst met Granqvist heeft verworven voor een periode van een halfjaar.
Ajax Showtime
Met alle respect Bertje, maar de Mul, Manucharyan ( Sarpong Anita ) Defour of Bruins zijn niet de spelers waar dit AJAX op zit te wachten.Bertje schreef:Er moet komende zomer toch nog wel aardig wat geld zijn voor transfers, als je Sneijder, Maduro, Krohn-Deli, Lindenbergh, Rosales, Rosenberg en Mitea weet te verpatsen.
Blij met de punten ...
Ach, dat zei jij ook van Mendes, Schaars en andere talentvolle voetballers.
Het gaat erom dat je met jongens als Huntelaar, Schaars, Heitinga, Stam en bijvoorbeeld Ooijer een raamwerk weet neer te zetten. Als je dat weet aan te vullen met talentvolle voetballers als Babel, Leonardo, Emanuelson en Defour of Bruins kom je een heel eind. Op het moment dat er iemand is om hun hand vast te houden kunnen ook Manucharyan en Sarpong als zeventiende en achttiende man heel aardig mee.
Het gaat erom dat je met jongens als Huntelaar, Schaars, Heitinga, Stam en bijvoorbeeld Ooijer een raamwerk weet neer te zetten. Als je dat weet aan te vullen met talentvolle voetballers als Babel, Leonardo, Emanuelson en Defour of Bruins kom je een heel eind. Op het moment dat er iemand is om hun hand vast te houden kunnen ook Manucharyan en Sarpong als zeventiende en achttiende man heel aardig mee.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Baal er nog steeds van, dat Ajax Maarten Martens van de zomer niet gehaald heeft.
Ben heel erg gecharmeerd van deze speler en op zijn manier van voetballen.
Verder is ook Bruins een groeibriljantje.
Verder moet Ajax maar eens gaan informeren bij Hsv naar Joris Mathijsen. Jammer dat hij van de zomer niet is gekomen.
Davids, Seedorf of Schaars halen, om het middenveld compleet te maken.
Braafheid en Sankoh aantrekken voor de breedte.
Kanu als concurrent voor Huntelaar halen
Rosales, rosenberg, Sneyder en Krohn dehli verkopen
Ben heel erg gecharmeerd van deze speler en op zijn manier van voetballen.
Verder is ook Bruins een groeibriljantje.
Verder moet Ajax maar eens gaan informeren bij Hsv naar Joris Mathijsen. Jammer dat hij van de zomer niet is gekomen.
Davids, Seedorf of Schaars halen, om het middenveld compleet te maken.
Braafheid en Sankoh aantrekken voor de breedte.
Kanu als concurrent voor Huntelaar halen
Rosales, rosenberg, Sneyder en Krohn dehli verkopen
Met een middenveld met Schaars Heitinga en Bruins creeer je 0,0 kansen.Voetske schreef:Met alle respect Bertje, maar de Mul, Manucharyan ( Sarpong Anita ) Defour of Bruins zijn niet de spelers waar dit AJAX op zit te wachten.Bertje schreef:Er moet komende zomer toch nog wel aardig wat geld zijn voor transfers, als je Sneijder, Maduro, Krohn-Deli, Lindenbergh, Rosales, Rosenberg en Mitea weet te verpatsen.
Heitinga is geen middenvelder. Heel simpel. Die gast komt daar tekort voor. Koop dan Mendes en Schaars en een hele creatieve voetballer.
En ik zou Tim de Cler kopen als back :yes:
IK GELOOF!!!!!!
Met een middenveld met Schaars Heitinga en Bruins creeer je 0,0 kansen.
Heitinga is geen middenvelder. Heel simpel. Die gast komt daar tekort voor. Koop dan Mendes en Schaars en een hele creatieve voetballer.
En ik zou Tim de Cler kopen als back
Heitinga vind ik juist een uitstekende middenvelder. Heeft ook zijn beste wedstrijden (toevallig tegen de beste ploegen) op die positie gespeeld. Ik wil hem wel op het middenveld hebben hoor :yes:
Verder vind ik dat je met een middenveld van Schaars Heitinga en Bruins wel kansen creert, alleen heeft dat middenveld zelf 0,0 scorendvermogen. Mendes vind ik ook wel een goeie, maar hij is niet beter dat Heitinga. En hij is nog een stuk onervarener op Europees niveau. Verder zal ie weer tijd nodig hebben om zich aan te passen aan AJAX en het niveau wat we volgend jaar (hopelijk) gaan spelen (en dan heb ik het over CL; zoniet via de erste plaats, dan wel via de play-offs) :yes:
En dat over Tim De Cler is toch een grapje...?
Verder hoor ik Bertje het over Ooijer hebben. Zou interessant kunnen zijn. Ooijer heeft al bewezen een uitstekende speler te kunnen zijn in de eredivisie. Ook heeft ie een sterke WK achter de rug. Maar in de PL doet ie het bij Blackburn helemaal niet zo geweldig. En hij wordt ook weer ietsjes ouder. Ik weet het niet...
En Sankoh zou, mits voor een redelijke bedrag, een zeer welkome versterking zijn. Zou wat mij betreft ook als rechtsback kunnen spelen, maar ook naast Stam in het centrum. Geeft in ieder geval weer wat meer opties...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Ik vind Heitinga een goede middenvelder wanneer je 3-4-3 speelt. Als je met drie man op het middenveld speelt heb je meer diepgang en creativiteit van al je middenvelders nodig.Mr. Ajax schreef:Met een middenveld met Schaars Heitinga en Bruins creeer je 0,0 kansen.
En ik zou Tim de Cler kopen als back
Heitinga vind ik juist een uitstekende middenvelder. Heeft ook zijn beste wedstrijden (toevallig tegen de beste ploegen) op die positie gespeeld. Ik wil hem wel op het middenveld hebben hoor :yes:
Ach, dan kunnen jullie volgend jaar allemaal roepen " als we Schaars hadden gehad waren we wel kampioen geworden "joey schreef:Iets zegt mij dat Schaars volgend jaar bij PSV speelt. :sad:
Naar Ajax komt hij vast niet. Scheringa gaat zijn grootste talent niet aan ons verkopen.
Blij met de punten ...
Dan is het hopen dat Cocu doorgaat. Wilde Koeman overigens niet Febo Janssen?joey schreef:Iets zegt mij dat Schaars volgend jaar bij PSV speelt. :sad:
Ik vind Schaars een goede speler, maar ook hij kan het niet alleen. In het Nederlands elftal speelde hij behoorlijk bleu. Niet op zijn favoriete positie (controlerende linkshalf) weliswaar, want die bestaat niet in Oranje.
Schaars is bij Az in een soepel draaiend geheel terechtgekomen. Dat heeft zijn ontwikkeling op zijn minst bespoedigd.
Het voornaamste is dus dat Ten Cate Ajax aan het voetballen krijgt, de automatismen erin slijpt. Dan maak je het voor welke aankoop dan ook al vijftig procent makkelijker.
Het hangt er vanaf hoe aantrekkelijk je het voor zo'n jongen kan maken. Scheringa gaat gewoon voor het hoogste bod. Met Perez ging hij uiteindelijk ook overstag. Hij is en blijft een zakenman.joey schreef:Iets zegt mij dat Schaars volgend jaar bij PSV speelt. :sad:
Naar Ajax komt hij vast niet. Scheringa gaat zijn grootste talent niet aan ons verkopen.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
- Alaindebanaan
Er is al wat op gereageerd, maar zoals je ziet delen maar heel weinig mensen je mening. Ik ook zeker niet.ajaxhome schreef:Als de volgende spelers weggaan Grygera, Huntelaar etc
Zou ik de Fauw en Alves vast gaan benaderen want veel valt er anders niet te halen.. :eusa_liar:
Maar dan toch: waarom zijn deze jongens volgens jou een versterking?
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.
En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."
En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."
Dit soort teksten wordt al jarenlang gebezigd, Bertus. Maar inmiddels is toch wel duidelijk dat Heitinga er een is van een enkele 'up' en vele downs. Nu staat ie op het middenveld, maar ook dat is zijn plek niet. Daar is ie toch echt te beperkt voor, qua voetbalintelligentie, qua fysiek, qua diepgang, qua bal afpakken.Bertje schreef: Het gaat erom dat je met jongens als Huntelaar, Schaars, Heitinga, Stam en bijvoorbeeld Ooijer een raamwerk weet neer te zetten.
Het grote probleem bij Ajax, ook dit seizoen weer, is dat er slecht verdedigd wordt. Slechts Stam kan bij Ajax verdedigen: hij kan tackelen, is fysiek sterk genoeg om luchtduels en man tegen man te winnen en hij maakt een x-aantal intercepties. Maar hij kan het niet alleen, Vermaelen kan hem (nog) onvoldoende ontlasten, maar hij lijkt me een goede voor de toekomst. Ja, hij maakt nog fouten (Vitas), maar hij doet ook een hoop goed. Hij zet goed druk op zijn man en anticipeert meer dan redelijk.
Grygera en Heitinga maken nog steeds dezelfde fouten als ze in 2003 deden. Ze zijn i.m.o. niet beter geworden sindsdien.
Voeg daar nog aan toe dat Ogararu niet kan verdedigen en dat dat bij Urby met ups en downs gaat en je hebt gewoon een zeer matige defensie. Die het ook nog eens moet stellen zonder een balafpakker op het middenveld. Want Roger of Maduro, dat is een pot nat, een drama. Ik zou, bij gebrek aan beter, op die plek maar Lindenbergh neerzetten.
Verder zou ik wat compacter spelen, met 3 centrale verdedigers, 4 middenvelders, 2 aanvallers en Perez of Leonardo als vrije man. Perez heeft een grote fout begaan, maar hij kan wel aardig ballen natuurlijk. Gabri en Urby zijn goede lopers, die zou ik de zijkanten laten bespelen. Voor het overige heeft Ajax vooral spelers die graag wat meer centraal spelen of graag vanaf de zijlijn naar binnen trekken. Zodoende heb je meer mensen in de as staan en ben je minder vatbaar voor counters.
Met het oog op de nabije toekomst lijkt me een defensieve middenvelder prio # 1. Davids is i.m.o. niet de leidinggevende speler die je op die plek nodig hebt. Vraag me effe niet wie het dan wel zou moeten worden, want er schiet me zo 1-2-3 geen naam te binnen.
Wie moet het dan wel worden, Wimpey? :D
Ik zie amper goede verdedigers in Nederland. Het zegt genoeg dat Ajax een speler als Grygera voor veel geld heeft moeten kopen. Bij de concurrentie hetzelfde patroon. PSV drijft op buitenlanders en AZ kan niet verdedigen. Over de rest heb ik het niet eens.
Ik zie amper goede verdedigers in Nederland. Het zegt genoeg dat Ajax een speler als Grygera voor veel geld heeft moeten kopen. Bij de concurrentie hetzelfde patroon. PSV drijft op buitenlanders en AZ kan niet verdedigen. Over de rest heb ik het niet eens.
Het stinkt aan alle kanten!
Sankoh heeft potentie. Verdedigen kan hij als één van de betere in Nederland, alleen mag het in balbezit iets beter. Ik zou hem deze zomer halen en dan rustig brengen.
Vermaelen vind ik een redelijk talentvolle verdediger, maar hij is zwak als hij uit zijn zone moet komen (wat in een verdediging van drie man of met Emanuelson op links onontkoombaar is). Geen basisklant, wat mij betreft. Desondanks is hij nuttig als voorstopper in zijn eigen zone, waardoor hem gelijk verkopen mij niet verstandig lijkt.
Van Grygera ben ik geen grote fan, maar hij past beter in de huidige verdediging dan Vermaelen, waardoor ik hem gewoon tot de zomer zou houden en hem dan veel plezier in Italië zou wensen. Sankoh kan hem opvolgen, wat mij betreft.
Verder hebben we natuurlijk Stam, die alles wat met verdedigen te maken heeft tot in de perfectie beheerst, behalve misschien het verdedigen in het eigen zestienmetergebied.
Dat betekent dat we nog zeker één verdediger nodig hebben. Op dit moment hebben we niet beter dan Ogararu, aangezien Heitinga nodig is op het middenveld. Ik heb in hem nog niets bijzonders gezien, maar het voordeel is dat hij een goede voorzet heeft, waardoor de rechterkant in dat opzicht wat ontlast wordt. Ogararu beoordeel ik wel aan het einde van het seizoen, want het is onwaarschijnlijk dat we iets beters krijgen voor die positie.
Vermaelen vind ik een redelijk talentvolle verdediger, maar hij is zwak als hij uit zijn zone moet komen (wat in een verdediging van drie man of met Emanuelson op links onontkoombaar is). Geen basisklant, wat mij betreft. Desondanks is hij nuttig als voorstopper in zijn eigen zone, waardoor hem gelijk verkopen mij niet verstandig lijkt.
Van Grygera ben ik geen grote fan, maar hij past beter in de huidige verdediging dan Vermaelen, waardoor ik hem gewoon tot de zomer zou houden en hem dan veel plezier in Italië zou wensen. Sankoh kan hem opvolgen, wat mij betreft.
Verder hebben we natuurlijk Stam, die alles wat met verdedigen te maken heeft tot in de perfectie beheerst, behalve misschien het verdedigen in het eigen zestienmetergebied.
Dat betekent dat we nog zeker één verdediger nodig hebben. Op dit moment hebben we niet beter dan Ogararu, aangezien Heitinga nodig is op het middenveld. Ik heb in hem nog niets bijzonders gezien, maar het voordeel is dat hij een goede voorzet heeft, waardoor de rechterkant in dat opzicht wat ontlast wordt. Ogararu beoordeel ik wel aan het einde van het seizoen, want het is onwaarschijnlijk dat we iets beters krijgen voor die positie.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Je hebt iemand nodig die kan corrigeren en organiseren. Ik vond 'm vorig seizoen wat bleu, maar die Simons van PSV is goud waard voor een elftal. Bal afpakken, fysiek goed, altijd oog voor de organisatie van de rest van het elftal en sterk bij spelhervattingen. Zo'n speler mist Ajax ook dit seizoen weer.joey schreef:Wie moet het dan wel worden, Wimpey? :D
In de BL is Pavel Pardo bij Stuttgart (waar ik de meeste thuiswedstrijden op de tribune klim) een soortgelijke speler. Die kan Ajax nu niet meer halen natuurlijk, maar een half jaar geleden balde ie nog in Meggiko. Maar ja, Ajax en scouten... Jermaine Jones van Frankfurt is al een tijd geblesseerd, maar die zou ik graag bij Ajax zien. Qua stijl schrik je je dood (het ziet er echt niet uit), maar hij vreet zijn tegenstanders wel op en verovert veel ballen. Hij is wel bikkelhard en zou in de HCE een kaart of 10 per seizoen pakken. Maar iemand die 3 weken doorspeelt met een gebroken scheenbeen kunnen we op zich wel gebruiken, lijkt me. ;)