Ik kan dit soort opmerkingen beter maken tijdens of na een gewonnen wedstrijd dan na een verloren pot, lijkt me... ;)joey schreef:Lolbroek. :whip:
In elk geval heb ik weinig gemist.
Ajax-Roda JC
Ten Cate nu wel tevreden over defensie
Ondanks een roerige periode met magere resultaten is Ajax terug op de tweede plaats van de eredivisie. Overtuigend oogt het spel van de bekerkampioen nog allerminst. Trainer Henk ten Cate heeft veel kritiek op de arbitrage in de competitie, maar gisteravond tegen Roda JC waren het scheidsrechter Kevin Blom en zijn assistenten die zijn ploeg een handje hielpen. Wesley Sneijder stootte de bal uit de handen van Roda-doelman Bram Castro en mocht ten onrechte de openingstreffer aantekenen. Een doelpunt van Roda-spits Andres Oper werd afgekeurd wegens buitenspel, terwijl daarvan geen sprake was. Zulke arbitrale dwalingen komen in Nederland steeds vaker voor. Ze hebben niets meer met de toegenomen snelheid van het spel te maken of tv-registratie, ze waren voor iedereen vanaf de tribune waarneembaar.
Tegen Vitesse liep Ajax zondag door een blunder van scheidsrechter Pieter Vink – een overtreding op Klaas Jan Huntelaar had een strafschop moeten zijn – een grotere kans op een overwinning mis. Tot zijn verbijstering las Ten Cate gisteren in een ochtendblad dat Vink zich na afloop nogal amicaal omging met de spelers van Vitesse. „Dat vind ik heel kwalijk. Dit zou de KNVB moeten onderzoeken”, zei een verbolgen Ten Cate.
Gisteravond waren de dubieuze beslissingen in het voordeel van Ajax. Maar Ten Cate vond dat zijn ploeg vooral op eigen kracht de zege had afgedwongen. Hij constateerde tevreden dat zijn felle kritiek in Arnhem over de mentale weerbaarheid van Ajax zijn uitwerking niet had gemist. Niet eerder had hij de spelersgroep zo afgevallen. Vervolgens besloot hij tot een straftraining op Eerste Kerstdag en een boete.
Als reactie op deze maatregelen stapte volgens Ten Cate tegen Roda een getergde ploeg in het veld. „Een strijdbaar elftal dat wilde knokken voor de overwinning.” Maar na de rust viel er voor het publiek dat onder het open dak de kou trotseerde, weinig meer te genieten. Er sloop wat angst in de ploeg, gaf Ten Cate toe. „Maar dat leidde niet tot grote kansen voor de tegenstander. In tegenstelling tot de afgelopen weken zat het verdedigend nu wel goed in elkaar. Hier kun je mee verder.”
Toch haalden alleen Ryan Babel, doelman Dennis Gentenaar (vervanger van de zieke Maarten Stekelenburg), Zdenek Grygera en Jaap Stam hun normale niveau. Volgens Ten Cate is Ajax hard toe aan de winterstop. Het team is vermoeid omdat het al vroeg in het seizoen in vorm moest zijn voor de kwalificatieronde van de Champions League. „We zullen zaterdag in Nijmegen tegen NEC nog een keer alle krachten mobiliseren. Zo kunnen we het jaar in elk geval in stijl afsluiten.” Hij merkte op dat Ajax vooralsnog tien punten meer heeft in deze fase van de competitie dan vorig seizoen.
In januari hoopt Ajax zich te versterken. De komst van Leonardo (NAC) staat al vast. De razendsnelle ‘linksbenige’ Braziliaan is volgens Ten Cate op drie posities in de voorhoede inzetbaar. Dus ook als rechtsbuiten. De 19-jarige Tom de Mul mist volgens de trainer de kracht om een hele wedstrijd tot een goed einde te brengen. Dat geldt ook voor linksbuiten Ryan Babel, die nog kampt met de naweeën van een blessure. De Argentijn Mauro Rosales lijkt uit de gratie geraakt op rechts. En voor de linkerkant beschikt Ten Cate naast Babel op papier nog over Edgar Manucharyan, Nicolae Mitea, Kenneth Perez en Markus Rosenberg. De club moet verkopen om te kunnen kopen en het ligt voor de hand dat een of meer van deze spelers de komende dagen te horen krijgen dat ze mogen vertrekken. Van de opbrengst wil Ten Cate een verdedigende middenvelder kopen. „Want die zijn bij ons dun gezaaid.”
Een andere wens van Ten Cate voor 2007 gaat richting KNVB. Hij vraagt zich af waarom Ajax vaak wordt ‘gefloten’ door jonge, beginnende scheidsrechters als Blom (32) en Björn Kuipers (33). Arbiters, overigens, die voor Nederland op de internationale lijst staan. De trainer heeft meer vertrouwen in routiniers als Roelof Luinge en Dick Jol; hij denkt dat Ajax onder leiding van deze routiniers minder kaarten zal oplopen. Ten Cate: „Hoewel wij het meest aanvallen en een groot aantal doelpunten maken, krijgen we heel veel kaarten. Dat klopt gewoon niet.” De trainer denkt dat sommige arbiters een hekel hebben aan Ajax door arrogantie uit het verleden. Eén ding staat vast: zo’n houding zou nu wel heel misplaatst zijn.
NRC
Het stinkt aan alle kanten!
Pieter Vink loopt ook al tegen de 40, maar veel beroerder zal je ze niet krijgen. :sad:joey schreef:Is geen kwestie van leeftijd, volgens mij. Braamhaar bijvoorbeeld loopt al een aantal jaren mee, maar hij blijft prutsen. Hij is gewoon slecht.
Zeer in het algemeen: de Nederlandse scheidsrechters maken héél veel fouten. Elke zondag is het raak.
Buiten dat moet een trainer van Ajax niet zo zeuren over scheidsrechters. Andere clubs hebben ook met die prutsers te maken. Als het eigen spel nog wekelijks top is en je hebt de hele tijd met arbitrale dwalingen te maken heb je misschien recht van spreken. Maar dat is het afgelopen decennia zeker niet het geval geweest.
Laatst gewijzigd door jabu op vr dec 29, 2006 1:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Er is in ieder geval weinig meer over van de man die de tweede of derde wedstrijd van het seizoen boos was omdat de ploeg het laatste kwartier rustig aan had gedaan.Als reactie op deze maatregelen stapte volgens Ten Cate tegen Roda een getergde ploeg in het veld. „Een strijdbaar elftal dat wilde knokken voor de overwinning.”
Een getergde ploeg en een strijdbaar elftal....ik ben benieuwd welke wedstrijd hij heeft zitten kijken
I think I lost my fucking headache
Vandaar dat @Henk Ten Cate, inderdaad naar welke wedstrijd heeft hij zitten kijken ???/.Lucas schreef:Er is in ieder geval weinig meer over van de man die de tweede of derde wedstrijd van het seizoen boos was omdat de ploeg het laatste kwartier rustig aan had gedaan.Als reactie op deze maatregelen stapte volgens Ten Cate tegen Roda een getergde ploeg in het veld. „Een strijdbaar elftal dat wilde knokken voor de overwinning.”
Een getergde ploeg en een strijdbaar elftal....ik ben benieuwd welke wedstrijd hij heeft zitten kijken
Blij met de punten ...
Het is wel een feit dat de scheidsrechters drama zijn, ook afgelopen woensdag, toen we wel wonnen, was de scheidsrechter (Blom) echt heel slecht.
Maar Ajax moet gewoon zorgen dat ze goed genoeg voetballen om hun wedstrijden te winnen, ondanks de scheidsrechter, welke dan ook. Over een jaar gezien zullen de positieve/negatieve foute beslissingen van de scheidsrechters elkaar dan wel opheffen.
Maar Ajax moet gewoon zorgen dat ze goed genoeg voetballen om hun wedstrijden te winnen, ondanks de scheidsrechter, welke dan ook. Over een jaar gezien zullen de positieve/negatieve foute beslissingen van de scheidsrechters elkaar dan wel opheffen.
Begrijp me goed, daar ben ik het helemaal mee eens. Ik houd niet van dat gezeur van trainers over de arbitrage. Dat is zo kansloos. Als Ajax zondag normaal doet, wint het van Vitesse met of zonder de hulp van de scheidsrechter.Jabu schreef:Pieter Vink loopt ook al tegen de 40, maar veel beroerder zal je ze niet krijgen. :sad:
Buiten dat moet een trainer van Ajax niet zo zeuren over scheidsrechters. Andere clubs hebben ook met die prutsers te maken. Als het eigen spel nog wekelijks top is en je hebt de hele tijd met arbitrale dwalingen te maken heb je misschien recht van spreken. Maar dat is het afgelopen decennia zeker niet het geval geweest.
Nou is het even niet de vraag of het voetbal goed was, maar er stond in jouw ogen dus niet een team dat hard wilde werken? Ook niet in dat opzicht dat ze nu koste wat kost wilden voorkomen dat ze die 2-0 voorsprong weg zouden geven?Lucas schreef:Er is in ieder geval weinig meer over van de man die de tweede of derde wedstrijd van het seizoen boos was omdat de ploeg het laatste kwartier rustig aan had gedaan.Als reactie op deze maatregelen stapte volgens Ten Cate tegen Roda een getergde ploeg in het veld. „Een strijdbaar elftal dat wilde knokken voor de overwinning.”
Het lijkt er trouwens op dat Mitea ook kandidaat voor de transferlijst is.
Ik begrijp je goed. :xyxthumbs:joey schreef:Begrijp me goed, daar ben ik het helemaal mee eens. Ik houd niet van dat gezeur van trainers over de arbitrage. Dat is zo kansloos. Als Ajax zondag normaal doet, wint het van Vitesse met of zonder de hulp van de scheidsrechter.Jabu schreef:Pieter Vink loopt ook al tegen de 40, maar veel beroerder zal je ze niet krijgen. :sad:
De man is gek. Zelfs Co Adriaanse is minder achterdochtig dan Ten Cate is. Qua complottheorieen en nietszeggende prietpraat is ie werkelijk van een geheel nieuwe dimensie.De trainer denkt dat sommige arbiters een hekel hebben aan Ajax door arrogantie uit het verleden. Eén ding staat vast: zo’n houding zou nu wel heel misplaatst zijn.
En het resultaat was er dan ook naar, wat waren we in vorm! :sad:Het team is vermoeid omdat het al vroeg in het seizoen in vorm moest zijn voor de kwalificatieronde van de Champions League.
CA zei ooit dat ie liever 4e dan 3e was geworden, omdat ie dan geen kwali voor de CL had hoeven spelen. HtC = CA. Volgens mij is er bij Ajax niemand harder aan de winterstop toe dan HtC. Heeft ie de tijd om nog véél meer excuses voor de 2e seizoenshelft te bedenken. :pukey:
Dan ben ik ook gek, want ik krijg dat gevoel ook wel eens. Dat scheidsrechters willen laten zien dat ze tegen Ajax durven te fluiten, bedoel ik. Tegen Sparta hadden we er zelfs een die het openlijk zei. Dat hij niets pikte omdat Perez... Maar zulke dingen mag je alleen denken, je moet ze niet zeggen. Anders lijk je op het kuikentje dat in Eindhoven woont.wimpey schreef:De man is gek.
Je bent al net zo achterdochtig als HtC. Scheidsrechters maken fouten, denk nog eens aan PSV - Ajax, Utreg - Ajax en AZ - Ajax vorig seizoen. Doen ze het met opzet, Ajax naaien?! Geloof ik niks van.joey schreef: Dat scheidsrechters willen laten zien dat ze tegen Ajax durven te fluiten, bedoel ik.
Jij vond Blind zo'n excuus-Truus, ik mag toch aannemen dat ook jij inmiddels vindt dat HtC die Danny in dat opzicht vele malen overtreft?
Neuh, Blind was veel erger. Die zag niet dat het ook aan Ajax lag. Het lag bij hem altijd aan de buitenwacht.
Ik zat er bijvoorbeeld op te wachten dat HtC zou beginnen over de penalty die Huntelaar had moeten hebben tegen Vitesse, maar dat deed hij niet. Hij zei: wij waren slecht.
Ik zat er bijvoorbeeld op te wachten dat HtC zou beginnen over de penalty die Huntelaar had moeten hebben tegen Vitesse, maar dat deed hij niet. Hij zei: wij waren slecht.
Ik bedoel het niet negatief t.o.v. onze trainer, Thomas. Maar het is echt i-e-d-e-r-e keer raak met die man, hij heeft werkelijk a-l-t-i-j-d wel wat aan te merken op iemand anders dan hemzelf. Co Adriaanse in het kwadraat, hij ziet echt achter iedere (kerst)boom 2 vijanden staan en grossier in complottheorieen. José Mourinho is een positivo vergeleken met Ten Cate. Een Ajacied onwaardig, vind ik. Dit soort gedrag past prima in de provincie, niet bij onze grote club.Thomas schreef: Maar inderdaad, Ten Cate moet z'n mond dichthouden.
Jij hebt alle recht op je eigen visie. Ik tel talloze tirades tegenover scheidsrechters, het gezeur met Koeman over aantrekkelijk voetbal, vermoeid door de kwali voor de CL, het gras, gespannen sfeer door het gedoe rond Perez, gebrek aan kwaliteit in de selectie etc etc etc etc.joey schreef:Neuh, Blind was veel erger. Die zag niet dat het ook aan Ajax lag. Het lag bij hem altijd aan de buitenwacht.
Geen mens interesseert zich voor die drogredenen. Laat ie de hand eens in eigen boezem steken, daar is aanleiding voor geweest. Hij heeft, denk ik, niet door dat ie zich met z'n geklaag alleen maar ellende op de hals haalt. Een trainer van een topclub moet een portie klasse uitstralen, kijk naar Hiddink of Rijkaard, die presenteren zich zoals het hoort. De Koemannen doen dat i.m.o. ook goed. HtC zeker niet.