Basketball

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

jabu

Bericht door jabu » vr dec 29, 2006 10:02 am

Ja, die ordinaire knokploeg was van jou! ;)

Kaboem

Bericht door Kaboem » vr dec 29, 2006 10:04 am

Met het mes tussen de tanden, daar houd ik van! Dat mooie gehuppel zet natuurlijk geen zoden aan de dijk.

:spijker:
Bertje for President!

jabu

Bericht door jabu » vr dec 29, 2006 10:12 am

Als ik niet beter wist zou ik bijna uit uw woorden opmaken dat u gecharmeerd bent van de Bootiaanse speelwijze!

Kaboem

Bericht door Kaboem » vr dec 29, 2006 10:15 am

Boot zou Iverson nooit binnenboord halen! Boot kan niet met gekken overweg. Ik daarentegen houd van gekken!
Bertje for President!

jabu

Bericht door jabu » vr dec 29, 2006 10:19 am

The Mighty Mouse McGuthrie heeft hij toch wel een tijdje zijn gang laten gaan. Maar dat u goed met gekken overweg kan bewijst u hier dagelijks. ;)

Kaboem

Bericht door Kaboem » vr dec 29, 2006 6:08 pm

Kaboem! heeft er verstand van. Israel heeft zich inmiddels geplaatst voor de finale door Mexicali te verslaan.
Bertje for President!

Kaboem

Bericht door Kaboem » vr dec 29, 2006 6:14 pm

104-89 voor de volledigheid!
Bertje for President!

Frank

Bericht door Frank » vr dec 29, 2006 8:14 pm

En ook de andere uitslag lijkt naar de door jou voorspelde winnaar te gaan.

78 - 54 voor Eiffeltowers bij het begin van het 4e kwart.

Travis Young alweer goed voor 21 punten, Leon Rodgers slechts 4 tot nu toe :shock:

Kaboem

Bericht door Kaboem » za dec 30, 2006 10:42 am

Ik heb er erg veel verstand van! :bis:

Rodgers zal wel moe zijn en deze wedstrijd tegen Amsterdam niet uitdagend genoeg vinden. Hij aast immers op een topclub. Dat is de reden dat hij met name in de ULEB-wedstrijden fantastisch heeft gespeeld. Hij gaat een $$$$-contract tekenen!

Amsterdam was wel erg matig, hoor. Ongelofelijk. De ploeg pakte veel te weinig rebounds en speelde totaal niet met de wil om te winnen. Coach Spinks ging dan ook behoorlijk tekeer tegen zijn ploeg, en terecht. A'dam heeft een speler op proef genaamd Tamien Trent. Leuke speler, maar niet wat Amsterdam nu nodig heeft. TT speelt te egoïstisch als playmaker en lijkt meer met zijn eigen statistieken bezig dan met de teamcijfers op het grote scorebord. Jammer. Mijn advies luidt dus: Niet Nemen!

Finale Israel tegen EiffelTowers belooft een mooie wedstrijd te worden. Terechte finale. De twee ploegen waren duidelijk de beste van het deelnemersveld. Beide teams proberen snel te spelen en hebben goede schutters in huis. Den Bosch zal wel van de vorige ontmoeting hebben geleerd dat ze de Pick and Rolls maar beter niet kunnen switchen want dat levert elke keer een vrije doorgang op van de kleine snelle guards of een vrij driepuntsschot van de open gekomen screeners. Als ze harder werken om over de screens te komen nemen ze de penetratie en de daarmee samenhangende inzakkende helpende verdedigers weg. Zal mij benieuwen of coach Wiel die tactiek zijn spelers gaat opdragen. Als hij slim is wel natuurlijk! ;)
Bertje for President!

Frank

Bericht door Frank » za dec 30, 2006 10:47 am

Hmm, er zijn mensen die (laten we het netjes houden) op zijn zachts gezegd geen hoge pet ophebben van Randy.... ;)

Ik heb overigens begrepen dat de Amerikanen van Den Bosch helemaal niet zaten te wachten op de HBW. Die wilden eigenlijk allemaal naar huis (kan ik me iets bij voorstellen bij zo'n slopend seizoen). En laten we eerlijk zijn, Leon kan het beter laten zien in de Uleb cup, dan in zo'n toernooitje in Haarlem ;)
In Haarlem nemen Jones en Young (en gisteren zelfs Wright, met 17 punten in een wedstrijd :shock:) het wel van hem over.

Kaboem

Bericht door Kaboem » za dec 30, 2006 10:54 am

Er zijn inderdaad mensen die vinden dat coach Wiel te weinig oog voor de verdediging heeft en dat hij te veel traint en coacht alszijnde een NBA-ploeg. Nog een puntje van kritiek op hem is dat hij de Amerikanen maar een beetje hun gang laat gaan en weinig kritiek op hen levert.

Wie is jouw bron binnen de EiffelTowers, Frank? Toch niet Kees Akerboom, hè?! ;)

Tuurlijk zaten de Amerikanen niet op de HBW te wachten, ET heeft een drukke 1e seizoenshelft er op zitten. Een beetje rust en Kerst in de VS zagen zij wel zitten, maar het zijn profs die 'dik' betaald krijgen, hoor!
Bertje for President!

Frank

Bericht door Frank » za dec 30, 2006 11:05 am

Ik heb geen bron van binnenuit, Kaboem!, maar wel eentje die er erg dicht bij zit. Mijn broer zit heel veel wedstrijden (bij Eiffeltowers in de FEB wedstrijden, bij de Uleb wedstrijden en ook bij de HBW) achter de wedstrijdtafel.

Hij zit al zolang in de basketballwereld, heeft zelf jarenlang rolstoelbasketball gespeeld op het hoogste niveau en heeft dus ontzettend veel contacten in het wereldje. Hij is vroeger ook klant (of patient, het is maar hoe je het noemt) van Jan Verhoeven geweest. Ook daardoor kwam hij regelmatig in aanraking met de toenmalige sterren van EBBC.

Hij was (samen met een aantal andere insiders) degene die Wiel na de wedstrijd tegen Kazan gekscherend een activiteitenbegeleider in plaats van een trainer/coach noemde.

Kaboem

Bericht door Kaboem » za dec 30, 2006 11:16 am

Hehe...

Maar hoe dan ook heeft Eiffel met Wiel een kampioenschap binnen en kruipen ze naar de subtop van Europa toe. En dat voor een club die op sterven na dood is. Voor het Nederlands basketball in het algemeen prachtig (en belangrijk) dat dit tot stand is gekomen. Wiel is natuurlijk niet de eerste de beste, heeft toch als assistent van legende Dean Smith jaren bij North Carolina gewerkt. Dan nog valt er uiteraard kritiek te vinden en te leveren.

Ik ken heus ook wel betere coaches ( :bis: ).
Bertje for President!

Frank

Bericht door Frank » za dec 30, 2006 11:18 am

Je bedoelt waarschijnlijk jijzelf ? ;)

Kaboem

Bericht door Kaboem » za dec 30, 2006 11:20 am

Gekscherend! Maar wie weet in de toekomst.
Bertje for President!

Frank

Bericht door Frank » za dec 30, 2006 5:53 pm

Amsterdam wordt derde na een 92 - 84 winst op de Mexicanen. Trent scoort 30 punten.

Ben benieuwd naar de finale.

Frank

Bericht door Frank » za dec 30, 2006 8:55 pm

Eiffeltowers is wederom te sterk voor Israel: 90 - 77

Een heel sterk toernooi van Eiffel

Nieuwtje op Sport1: Berkovitz gaat voor de rest van het seizoen als tweede man achter Sam Jones bij Eiffeltowers spelen. (Ik bedenk me nu pas dat het waarschijnlijk bij insiders al eerder bekend was, gezien de opmerkingen van Jabu en Kaboem! bij de foto eerder in deze topic.... ;) )

Wel leuk: Sam Jones geeft nu een interview op sport1 en hij begint in het Nederlands te antwoorden, terwijl de interviewer gewoon in het Engels begon.... ;) Ik had niet verwacht dat er uberhaupt Amerikanen de moeite zouden nemen de taal te leren van het land waar ze spelen.
Laatst gewijzigd door Frank op za dec 30, 2006 9:20 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Frank

Bericht door Frank » za dec 30, 2006 9:10 pm

Bij de NOS zijn ze lekker wakker... Op teletekst staat dat Israel met 77 - 90 gewonnen heeft.... :nooo: X'C

Kaboem

Bericht door Kaboem » zo dec 31, 2006 10:13 am

Frank schreef:Nieuwtje op Sport1: Berkovitz gaat voor de rest van het seizoen als tweede man achter Sam Jones bij Eiffeltowers spelen. (Ik bedenk me nu pas dat het waarschijnlijk bij insiders al eerder bekend was, gezien de opmerkingen van Jabu en Kaboem! bij de foto eerder in deze topic.... ;) )
:hypocrite:

Prima toernooiwinst voor Eiffel en als je het mij vraagt een prima aanwinst die Roey Berkovitz.
Maar ik betwijfel of Berkovitz als tweede man is gehaald hoor, Frank. Zo ontzettend tevreden zijn ze nu ook weer niet over Sam Jones. En in the end denk ik dat Berkovitz de betere basketballer is. Tactisch slimmer, sneller, betere passer en een betere verdediger. Ben erg benieuwd!
Bertje for President!

Frank

Bericht door Frank » zo dec 31, 2006 11:24 am

De uitspraak van die tweede man achter Jones kwam van de mensen van Sport1 af. In het latere interview gaf Wiel inderdaad al aan dat hij Berkovitz naast Sam Jones zou gaan gebruiken, met andere woorden dat hij ze allebei als starter zag.

Jones moet op dit moment (zeker nu Weathers er niet bij is) heel veel spelen. Alleen daarom is het al een goede zet van Eiffel. Of ze echt niet tevreden over Jones zijn, kan ik natuurlijk niet beoordelen. Jullie blijkbaar wel :blush:

Overigens ben ik wel steeds benieuwder naar jullie bronnen, die duidelijk wel binnen Eiffeltowers liggen ;)

Kaboem

Bericht door Kaboem » zo dec 31, 2006 11:44 am

Over mijn bronnen kan ik niets zeggen! :hypocrite:

Het enige wat ik kan zeggen is dat ik heel diep in het basketballwereldje zit.
Bertje for President!

Frank

Bericht door Frank » zo dec 31, 2006 12:35 pm

Jaja, ik wel mijn bronnen prijsgeven en jij lekker vaag gaan doen... ;)

Kaboem

Bericht door Kaboem » zo dec 31, 2006 12:36 pm

Ik loop niet graag te koop met mijn ziel en zaligheid.

Je kunt een PM verwachten.
Bertje for President!

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » di jan 02, 2007 7:18 am

The Lakers leaned on Kobe Bryant and their reserves, something Los Angeles may have to do for several weeks after losing starting center Kwame Brown to a sprained ankle.
:cheer:

jabu

Bericht door jabu » do jan 04, 2007 12:19 pm

Kaboem! schreef:Prima toernooiwinst voor Eiffel en als je het mij vraagt een prima aanwinst die Roey Berkovitz.
Maar ik betwijfel of Berkovitz als tweede man is gehaald hoor, Frank. Zo ontzettend tevreden zijn ze nu ook weer niet over Sam Jones. En in the end denk ik dat Berkovitz de betere basketballer is. Tactisch slimmer, sneller, betere passer en een betere verdediger. Ben erg benieuwd!
.....en een betere pointguard. Sam Jones is een aardige backup van Berkovitz. ;)

Plaats reactie