Henk ten Cate: de inmiddels ex-trainer van AJAX!

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo dec 27, 2006 5:46 pm

Lucas schreef:Ajax heeft in de zomer dat Rosenberg werd gekocht ook verkocht. Het saldo opbrengsten - aankopen was vrijwel 0.
Er was bijna niets meer om te verkopen.
Lucas schreef:Dat was afgelopen zomer wel anders, toen is geld uitgegegeven aan spelers die hun carriere bij Ajax beeindigen en die dus klauwen met geld kosten
Maar wat heeft dat met Ten Cate te maken? Het geld aan Huntelaar, Stam en Perez was al uitgegeven voor hij kwam.

En waarom betekent dat dat Ajax zou liegen dat er geen geld meer is?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo dec 27, 2006 5:52 pm

Afgelopen zomer zat er ook een andere TD dan het jaar daarvoor. Als Van Geel aangeeft dat hij eerst wil zien wat er met deze selectie en 'zijn' trainer mogelijk is, is dat niet zo'n gekke gedachte. Van Geel vindt immers dat hij zo'n beetje de best mogelijke trainer heeft gehaald, dus weet hij vanaf dat moment zeker dat de meeste problemen van de selectie komen.

Je kunt het er niet mee eens zijn, maar gek is het niet, want het geld groeit ons niet op de rug.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo dec 27, 2006 5:58 pm

Bertje schreef:Afgelopen zomer zat er ook een andere TD dan het jaar daarvoor. Als Van Geel aangeeft dat hij eerst wil zien wat er met deze selectie en 'zijn' trainer mogelijk is, is dat niet zo'n gekke gedachte. Van Geel vindt immers dat hij zo'n beetje de best mogelijke trainer heeft gehaald, dus weet hij vanaf dat moment zeker dat de meeste problemen van de selectie komen.
:xyxthumbs:

Als het goed is staat er aan het eind van het seizoen een stevig fundament. Pas dan heeft doorselecteren echt zin.

Als er straks geen soepel draaiend team staat kun je je een ongeluk gaan kopen, maar blijft het rendement nihil.

Dat is de visie van Van Geel. Alles valt of staat met de trainer.

wimpey

Bericht door wimpey » wo dec 27, 2006 8:58 pm

Thomas schreef:Op basis van een een aantal positieve dingen heb ik nog altijd het gevoel dat Ten Cate weet waar hij mee bezig is.
Dat is wel heel erg zweverig geformuleerd. :D

Ik zal het wat concreter formuleren: ik had en heb weinig vertrouwen in Henk ten Cate en de resultaten en het spel gaven en geven me geen ongelijk. Hij maakt op mij een weinig uitgebalanceerde indruk. Wees voorzichtig tijdens oud & nieuw, Henk, levensgevaarlijk die korte lontjes.

Niettemin zou ik 'm tot het einde van het seizoen de kans geven zijn ideeen in iets beters dan tot nu toe vertoond om te zetten. Van al die ontslagen is Ajax ook niet veel wijzer geworden.
Ik heb nog vertrouwen in Ten Cate en Van Geel heeft dat vast ook nog.
Voor MVG begint de tijd óók te dringen. Hij heeft er een trainer uitgegooid en diens opvolger (gesteund door MVG) bakt er niet al te veel van. Tevens hebben mensen als Oga, Roger en KKD voorlopig vooral duidelijk gemaakt dat ze niet bij Ajax thuis horen. Maakt MVG een sterke indruk?! Op mij niet.

wimpey

Bericht door wimpey » wo dec 27, 2006 9:00 pm

joey schreef:Ik mis Galasek geen seconde. :cheer:
Ik mis anders wél een balveroveraar!! Of 2!

joey
Erelid

Bericht door joey » wo dec 27, 2006 9:04 pm

wimpey schreef:
Ik ook, maar dat zou dan (in mijn dromen) iemand zijn die óók het spel kan versnellen.
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey

Bericht door wimpey » wo dec 27, 2006 9:18 pm

joey schreef:
wimpey schreef:
Ik ook, maar dat zou dan (in mijn dromen) iemand zijn die óók het spel kan versnellen.
Schapen met 5 poten spelen niet bij Ajax. Galasek zou bijv. tegen Sparta en Vitas nuttig zijn geweest. Tegenhouden hoort ook bij voetbal.

Zat vanmiddag naar Eurosport te kijken, Milan - Ajax uit 2003. Toen hadden we een leuke ploeg, hoor, in de 2e helft hadden we het middenveld in handen. Pienaar als loper, Yakubu als poetser, Sneyder als verdeler en Litmanen die tussen de linies opdook. Wat een verschil met nu!! X'C Roger en Maduro die niet vooruit te branden zijn, Gabri die als een kip zonder kop over het veld daast. Armoe troef, ons middenveld, n.b. dé linie die je seizoen maakt of breekt, Bij ons dus breekt...

joey
Erelid

Bericht door joey » wo dec 27, 2006 9:23 pm

Het scheelt behoorlijk als je een man als Litmanen op het middenveld hebt. Een man die het tempo kan bepalen. Ook Pienaar is 'gewoon' een goede voetballer. De huidige middenvelders zijn inderdaad stukken minder. Helaas.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo dec 27, 2006 9:26 pm

wimpey schreef:
Thomas schreef:Op basis van een een aantal positieve dingen heb ik nog altijd het gevoel dat Ten Cate weet waar hij mee bezig is.
Dat is wel heel erg zweverig geformuleerd. :D

Ik zal het wat concreter formuleren: ik had en heb weinig vertrouwen in Henk ten Cate en de resultaten en het spel gaven en geven me geen ongelijk. Hij maakt op mij een weinig uitgebalanceerde indruk. Wees voorzichtig tijdens oud & nieuw, Henk, levensgevaarlijk die korte lontjes.
Tsja, ik kan wel weer al m'n argumenten hier neerzetten, maar ik denk dat jij en ik elkaars mening over Ten Cate wel kennen.
wimpey schreef:Zat vanmiddag naar Eurosport te kijken, Milan - Ajax uit 2003. Toen hadden we een leuke ploeg, hoor, in de 2e helft hadden we het middenveld in handen. Pienaar als loper, Yakubu als poetser, Sneyder als verdeler en Litmanen die tussen de linies opdook. Wat een verschil met nu!! X'C Roger en Maduro die niet vooruit te branden zijn, Gabri die als een kip zonder kop over het veld daast. Armoe troef, ons middenveld, n.b. dé linie die je seizoen maakt of breekt, Bij ons dus breekt...
Precies. En dat illustreert mijns inziens ook dat dit een middelmatige selectie is.

Baseman

Bericht door Baseman » do dec 28, 2006 12:56 am

Ik wil HtC nog niet teveel beoordelen (of veroordelen), maar het heeft er af en toe wel de schijn van dat hij wint en zijn spelers verliezen...

PS: In Zuid-Amerika kun je best goedkoop shoppen hoor ;)

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do dec 28, 2006 2:10 am

Baseman schreef:Ik wil HtC nog niet teveel beoordelen (of veroordelen), maar het heeft er af en toe wel de schijn van dat hij wint en zijn spelers verliezen...
Dat het een vent met een groot ego is, lijkt me duidelijk. Maargoed, opzich is dat allemaal bijzaak wanneer er weer goed gevoetbald wordt.
Baseman schreef:PS: In Zuid-Amerika kun je best goedkoop shoppen hoor ;)
Farfan heeft toch anderhalf miljoen gekost? Gomes wel wat meer, toch?

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » do dec 28, 2006 4:33 am

Thomas schreef:Farfan heeft toch anderhalf miljoen gekost? Gomes wel wat meer, toch?
27/12/2006 12:00

De xxxxxxxxx van PSV is xxxxxxxxxx en gebaseerd op een goede koopmansgeest en een uitstekende scouting. De kracht van elk elftal is in de eerste plaats terug te vinden in de kwaliteit van de spelers. PSV heeft xxxxxxxxxx, xxxxxxxxxx, xxxxxxxxxxx(s) en xxxxxxxxx van de Nederlandse competitie. Doelman Gomes (25) doet zelfs de herinnering aan Jan van Beveren vervagen en is uitgegroeid tot een fenomeen. Hij werd in 2004 voor een miljoen euro overgenomen van het Braziliaanse Cruzeiro. In de verdediging is Alex (24) van eenzame klasse en een aanstaande wereldtopper. De van Chelsea gehuurde centrale verdediger houdt zich in de Eredivisie staande op één been en is ongetwijfeld bezig aan zijn laatste seizoen in Eindhoven. Middenvelder Phillip Cocu (36) wordt nog steeds gemist door Marco van Basten in Oranje dat schreeuwt om een ervaren leider. Bij PSV was Cocu vorig seizoen de bindende factor van de kampioensploeg. Dit seizoen heeft hij wat last van blessures, maar zijn rol wordt moeiteloos overgenomen door Timmy Simons (30).

En in de aanval loopt Jefferson Farfán (22), de Peruaan die ondanks zijn jeugdige leeftijd al de klasse en het natuurlijke instinct heeft om belangrijke wedstrijden te beslissen. PSV weekte hem voor slechts anderhalf miljoen euro los van Alianza uit Lima, maar zal minstens tien miljoen kunnen incasseren voor de sterke spits die elke week wordt gevolgd door een leger van hongerige topclubs. De totale transferkosten voor deze ijzersterke kampioensas zijn 7,5 miljoen euro. Dat is niet alleen een aardige les voor de andere clubs, maar ook voor PSV dat tien miljoen uittrok voor Arouna Koné en een aardige historie van miskopen heeft opgebouwd. Kwaliteit aantrekken is niet alleen een zaak van geld, maar vooral een kwestie van het juiste oog. PSV heeft het tot een kunst verheven.

Taco van den Velde

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do dec 28, 2006 7:52 am

Bedankt, Dubbel. :xyxthumbs:

Twee en een half miljoen euro voor Gomes en Farfan. Wat een topdeals.

999

Bericht door 999 » do dec 28, 2006 8:53 am

Thomas schreef:Bedankt, Dubbel. :xyxthumbs:

Twee en een half miljoen euro voor Gomes en Farfan. Wat een topdeals.
Vervolgens hoor je na transfer van beide spelers naar een nieuwe club dat er toch nog een addertje onder het gras zit, contractueel is Psv verplicht om de helft van het ontvangen transfer geld over te maken aan Alianza en Cruzeiro ... ;)
Blij met de punten ...

Baseman

Bericht door Baseman » do dec 28, 2006 10:50 am

Thomas schreef:Dat het een vent met een groot ego is, lijkt me duidelijk. Maargoed, opzich is dat allemaal bijzaak wanneer er weer goed gevoetbald wordt.
Klopt, als een team goed speelt en veel wint is de sfeer altijd goed.
Toch had ik meer van Ten Cate verwacht...
Thomas schreef:Twee en een half miljoen euro voor Gomes en Farfan. Wat een topdeals.
Zeker, 2 echte voltreffers !
Grappig is wel dat men bij PSV twijfels had over Gomes, niet iedereen was overtuigd van zijn kwaliteiten. Maar voor die miljoen Euro wilden ze het risico wel nemen, gelukkig :D

joey
Erelid

Bericht door joey » do dec 28, 2006 12:07 pm

Voetske schreef:Vervolgens hoor je na transfer van beide spelers naar een nieuwe club dat er toch nog een addertje onder het gras zit, contractueel is Psv verplicht om de helft van het ontvangen transfer geld over te maken aan Alianza en Cruzeiro ... ;)
En Alex levert niets op en Cocu ook niet. Zo kun je het ook bekijken.

Cocu is de belangrijkste speler van PSV, die komt gratis binnenwandelen. Net als Rijkaard destijds bij Ajax. Zou ik geen kwestie van beleid willen noemen.

Baseman

Bericht door Baseman » do dec 28, 2006 12:45 pm

Je moet zo'n speler nog wel binnen zien te halen.
Voor Alex ontvangt PSV inderdaad geen transfersom, maar hij heeft wel 3 jaar voor PSV gespeeld en zodoende gezorgd voor betere resultaten, extra inkomsten en meer uitstraling.

PS: Volgens mij zou de oude club van Farfan 10% van de transfersom ontvangen, maar door geldproblemen wilden ze begin dit seizoen dit bedrag al hebben. Zoiets meen ik me te herinneren...

wimpey

Bericht door wimpey » do dec 28, 2006 2:35 pm

Baseman schreef:Ik wil HtC nog niet teveel beoordelen (of veroordelen), maar het heeft er af en toe wel de schijn van dat hij wint en zijn spelers verliezen...
Henk = Co Adriaanse 2. Achter iedere boom staat een vijand en hij vecht een ongelijke strijd tegen de boze buitenwereld. Zou me niets verbazen wanneer ie er zelf een keer het bijltje bij neergooit, vanwege een 'gebrek aan respect' of iets dergelijks.
PS: In Zuid-Amerika kun je best goedkoop shoppen hoor ;)
Bij ome Roman ook. :D

De Alex-constructie wil ik bij Ajax niet zien. Het kan niet zo zijn dat een club een speler wil en dat die speler door een andere club wordt betaald. Dat is koeienhandel of om het op Oost-Brabant te betrekken: varkenshandel. :D

Ajax moet 'gewoon' beter scouten, makkelijk zat. Er lopen genoeg briljantjes rond, die geen knaak kosten. Ook in Europa. Zorgen voor een degelijk netwerk en geen scouts aanstellen die op kosten van de club in dure hotels bivakkeren, kavi eten en poepel drinken en die als tussendoortje eens een wedstrijd bezoeken. Want dat dat gebeurt, daar heeft het toch alle schijn van, gezien het aantrekken van prutsers als Roger, Ogararu, Sonck enz enz enz enz enz.

Vossie

Bericht door Vossie » do dec 28, 2006 2:55 pm

Onbetaalbare spelers zijn vaak een korte periode daarvoor nog heel makkelijk te betalen. Het is gewoon een kwestie van scouten. En als je dan geld uitgeeft moet het ook wel werken... dus geen Soncken en Soetaersen die gewoon alleen in 4-4-2 renderen...

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » do dec 28, 2006 10:25 pm

In ieder geval blij dat ik geen bacterie ben. Ajax is al jaren zooooo steriel.

Niet geheel onovereenkomstig een afwasm.... :X

joey
Erelid

Bericht door joey » do dec 28, 2006 10:34 pm

wimpey schreef:Bij ome Roman ook. :D
Zo simpel is het. Spelers uit Zuid-Amerika kiezen voor PSV omdat PSV deel uitmaakt van een netwerk. Dat is een pensioenverzekering voor die jongens. Het is zeer de vraag of ze ook voor Ajax zouden kiezen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do dec 28, 2006 11:07 pm

Alsof alle Zuid-Amerikaanse spelers onderdeel uit maken of willen maken van zo'n netwerk.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do dec 28, 2006 11:10 pm

Psv heeft ook gewoon een veel betere naam in die regio.. Ronaldo, Romario.. Psv is daar waarschijnlijk bekender nog als AJAX en Psv weet daar de weg gewoon goed.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do dec 28, 2006 11:12 pm

Ach, als Ajax gewoon weer eens gaat winnen is Ajax opeens weer een stuk aantrekkelijker. Naar het schijnt heeft Ajax ook het hoogste budget van de Eredivisie, dus wat dat betreft zouden we PSV ook kunnen aftroeven.

Ik geloof echt niet dat er in Zuid-Amerika niets meer te halen valt. Ik vind het maar een slap excuus voor een falend scoutingsapparaat, eerlijk gezegd.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do dec 28, 2006 11:14 pm

Uiteraard, AJAX moet eens zorgen dat ze die regio in handen krijgen.

Plaats reactie