Henk ten Cate: de inmiddels ex-trainer van AJAX!

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

joey
Erelid

Bericht door joey » wo dec 27, 2006 12:50 pm

Bertje schreef:Ja, Arie Ferrari was TD. Blind was niet de enige die die spelers wilde.
Natuurlijk niet. Ik geef alleen aan dat de tijden veranderd zijn. Deze zomer zijn er veel spelers vertrokken die vaak in de basis speelden, en Ajax had niet de middelen om 'zekerheidjes' binnen te halen. Dan kom je bij een andere categorie spelers. Gabri was transfervrij en, zoals HtC zei, 'nummer 20 van Barcelona'. Hij heeft best waarde voor Ajax, maar de topclubs staan niet voor hem op de stoep. Ajax zal uiteindelijk, om de kwaliteit van de selectie te verhogen, moeten wachten op een buitenkansje, of moeten putten uit de jeugdopleiding. Zlatans of Huntelaars kopen zit er op dit moment niet in.
Het stinkt aan alle kanten!

999

Bericht door 999 » wo dec 27, 2006 12:55 pm

joey schreef:
Bertje schreef:Ja, Arie Ferrari was TD. Blind was niet de enige die die spelers wilde.
Natuurlijk niet. Ik geef alleen aan dat de tijden veranderd zijn. Deze zomer zijn er veel spelers vertrokken die vaak in de basis speelden, en Ajax had niet de middelen om 'zekerheidjes' binnen te halen. Dan kom je bij een andere categorie spelers. Gabri was transfervrij en, zoals HtC zei, 'nummer 20 van Barcelona'. Hij heeft best waarde voor Ajax, maar de topclubs staan niet voor hem op de stoep. Ajax zal uiteindelijk, om de kwaliteit van de selectie te verhogen, moeten wachten op een buitenkansje, of moeten putten uit de jeugdopleiding. Zlatans of Huntelaars kopen zit er op dit moment niet in.
Alles beter dan Galasek en Boukharie, toch Joey ?., of mis ik nu iets ..
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » wo dec 27, 2006 12:56 pm

Ik mis Galasek geen seconde. :cheer:

999

Bericht door 999 » wo dec 27, 2006 12:58 pm

joey schreef:Ik mis Galasek geen seconde. :cheer:
Jij niet, maar dit elftal wel.Maar vreemd blijft het, spelers die je geen seconde mist als excuus opvoeren ..
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » wo dec 27, 2006 1:00 pm

Ik denk inderdaad dat velen zijn vergeten hoe het elftal er de eerste maanden van dit jaar uitzag.

Ter illustratie; Groningen - Ajax:

Opstelling Ajax

Stekelenburg
Boakye
Timisela
Vermaelen
Anita
Boukhari
Lindenbergh
Pienaar
Huntelaar
Rosales
Rosenberg

Ajax - Nec:

Opstelling Ajax

Stekelenburg
Grygera
Heitinga
Juanfran
Vermaelen
Boukhari
Galásek
Maduro
Rosales
Huntelaar
Rosenberg

Ajax-Vitesse

Opstelling Ajax

Stekelenburg
Boakye
Heitinga
Maduro
Schilder
Vermaelen
Boukhari
Galásek
Huntelaar
Rosales
Rosenberg
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » wo dec 27, 2006 1:02 pm

Geen excuus, ik schilder alleen de situatie. Er gaat een half elftal weg en er is amper geld. Galasek zou je moeten vervangen door een veel betere speler, maar daarvoor ontbreken de middelen. Stel, je zou Schaars kunnen kopen, dan wordt je elftal sterker.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo dec 27, 2006 1:08 pm

Lucas schreef:Ik denk inderdaad dat velen zijn vergeten hoe het elftal er de eerste maanden van dit jaar uitzag.
Kunnen we daaruit concluderen dat Ten Cate zijn spelers beter heel houdt? Word je Groningen - Ajax overigens nooit beu? In anderhalf jaar hebben we een keer met dat middenveld gespeeld, maar toch heb je die wedstrijd vaker genoemd dan tig andere wedstrijden waar ook drie punten verloren gingen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

LucaS

Bericht door LucaS » wo dec 27, 2006 1:09 pm

Ik heb de wedstrijden willekeurig en verspreid over de maanden gekozen Bert. Maar kijk anders eens op AJAX.nl

joey
Erelid

Bericht door joey » wo dec 27, 2006 1:11 pm

We hebben nu opvallend weinig blessures. Alleen jammer van die schorsingen. :X

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo dec 27, 2006 1:12 pm

Lucas schreef:Ik heb de wedstrijden willekeurig en verspreid over de maanden gekozen Bert. Maar kijk anders eens op AJAX.nl
Ik twijfel er nergens aan dat je de wedstrijden niet verspreid hebt gekozen, hoor. Willekeurig? Ah, mwah, waarschijnlijk net zo willekeurig als de vorige tien keer dat je Groningen - Ajax noemde.

En met niemand anders!

LucaS

Bericht door LucaS » wo dec 27, 2006 1:14 pm

Als dat mijn bedoeling was geweest had ik ook Heracles uit er wel bij gezet denk je niet?

joey
Erelid

Bericht door joey » wo dec 27, 2006 1:15 pm

Luuk is dol op Anita. :D

999

Bericht door 999 » wo dec 27, 2006 1:18 pm

joey schreef:Geen excuus, ik schilder alleen de situatie. Er gaat een half elftal weg en er is amper geld. Galasek zou je moeten vervangen door een veel betere speler, maar daarvoor ontbreken de middelen. Stel, je zou Schaars kunnen kopen, dan wordt je elftal sterker.
Blijft het toch vremd vinden, al die spelers die er niks van konden zijn vertrokken, vervangen door kwalitatief betere spelers in de visie van HtC ( en jij ).En wat zie je daarvan nu uiteindelijk van terug op het voetbalveld ?.Heel weinig.

Oja, denk nu niet dat Schaars het tovermiddel is voor dit AJAX.AJAX mist goede backs, maar bovenal goede buitenspelers.Dat zie je bijna in elke wedstrijd terug.Niemand ligt wakker van De Mul, Rosales en Mitea.En ook Babel z'n kunstjes kennen de meesten wel.Een centrumspits op de buitenspeler plaats.Een spits als Huntelaar is afhankelijk van goede aanvoer, en dat is maar heel zelden het geval, goede aanvoer.

Als je heel eerlijk bent draat dit AJAX in principe op hem, en Jaap Stam. tel je deze spelers niet mee blijft er weinig over ...
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » wo dec 27, 2006 1:28 pm

Voetske schreef:Oja, denk nu niet dat Schaars het tovermiddel is voor dit AJAX.
Nee, maar het is wel treurig dat Blind Lindenbergh naar Ajax haalt voor veel geld, en dat vervolgens MVG Schaars als opvolger van Lindenbergh contracteert voor een habbekrats.... :sad:

Stam en Huntelaar zijn aankopen van het afgelopen jaar, in dat opzicht doet MVG het goed. Helaas krijg je kwaliteit niet voor niets, dus het wordt moeilijk meer van zulke aankopen te doen.

LucaS

Bericht door LucaS » wo dec 27, 2006 1:30 pm

Maar ik wil helemaal niet dat Ajax een PSV of een Chelsea wordt. Ik wil niet dat alles bij elkaar wordt gekocht. Ik wil een trainer die met een aantal aanvullingen Ajax tot een goed lopende ploeg maakt

joey
Erelid

Bericht door joey » wo dec 27, 2006 1:32 pm

Lucas schreef:Maar ik wil helemaal niet dat Ajax een PSV of een Chelsea wordt. Ik wil niet dat alles bij elkaar wordt gekocht. Ik wil een trainer die met een aantal aanvullingen Ajax tot een goed lopende ploeg maakt
Dan zal de jeugdopleiding moeten verbeteren. Dat is een kwestie van de lange adem.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo dec 27, 2006 1:32 pm

Aanvullingen koop je ook, hoor. :D

Of je leidt ze op, maar dan moet je wel goede spelers hebben.

En met niemand anders!

LucaS

Bericht door LucaS » wo dec 27, 2006 1:34 pm

Ik wil geen 10 gekochte spelers in de basis Bert, dat bedoel ik.

Onze jeugdspelers zijn prima.

Arwin

Bericht door Arwin » wo dec 27, 2006 4:48 pm

Hopelijk heeft Ajax een beter inzicht dan de meeste hier met hun ongezouten kritiek op Ten Cate.

Natuurlijk doet Ajax het (weer) minder dan we hadden gehoopt, maar weer een nieuwe trainer gaat dit echt niet oplossen. Laten we hopen dat Ajax en de technische staf in gaat zien welke problemen deze selectie heeft en deze problemen kan verhelpen.

Ik geloof erin dat Ten Cate een goede trainer is voor Ajax. Hij hanteert de speelwijze die wij willen zien, attractief voetbal als doelstelling. Hij heeft bij al zijn clubs goede resultaten geboekt met goed voetbal en heeft in de absolute top van de voetbalwereld gewerkt (als assistent / veldtrainer), waar grote sterren louter positief over hem zijn.

Henk ten Cate kan ook fouten maken, maar een goede trainer blijft het en niet alle problemen van het huidige Ajax zijn in 4 maanden op te lossen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo dec 27, 2006 5:06 pm

Kritiek leveren mag toch? Verder vindt (bijna) niemand dat Ten Cate weg moet, schat ik in.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo dec 27, 2006 5:18 pm

Een type Cocu, maar dat riepen Adriaanse, Koeman, Blind ook al, so what's new ..
Nee, een type Cocu is iets van onlangs. Aan het begin van het seizoen had ie het over nog een type Gabri.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo dec 27, 2006 5:20 pm

Lucas schreef:
Thomas schreef:Ten derde had Ten Cate moeilijk kunnen beginnen met 'nou, met dit team wordt het niks dit jaar'. Ik kan me nog ene Co herinneren die zo eerlijk was om te zeggen dat we voor een plek bij de eerste 3 of 5 gingen of iets dergelijks en op die manier bij voorbaat al aan een kansloos seizoen begon bij de supporters. Bovendien begin je op die manier niet al te best aan het seizoen met je nieuwe spelersgroep. Hun vertrouwen loopt een deuk op, terwijl er blijkbaar toch niets aan de selectie meer gedaan kon worden vanwege een gebrek aan geld.
Grappig dat Blind wel wordt afgemaakt (ook door jou) omdat ie precies hetzelfde deed. namelijk in het openbaar zijn tevredenheid over de selectie uitspreken. Misschien was er toen ook geen geld. En was er net een nieuwe TD die het niet zag zitten dat een trainer het weinige beschikbare geld al voor hem ging besteden?
Misschien was er toch geen geld? Huntelaar werd voor 9 miljoen gehaald in de winterstop en ik zou niet weten waarom Ajax het ene jaar wel naar buiten zou brengen dat er geen geld is en het andere jaar niet. Onzin dus.

LucaS

Bericht door LucaS » wo dec 27, 2006 5:40 pm

Natuurlijk Thomas. Vorig jaar zomer was er geld. Vervolgens draait Ajax een behoorlijk seizoen CL, wint het de Amstelcup en speelt het play-offs en is het geld opeens meer dan op. :nooo:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo dec 27, 2006 5:41 pm

Huntelaar heeft Ajax 9 miljoen gekost en ook andere spelers waren niet goedkoop.

Dus jij denkt dat Ajax afgelopen zomer wel geld had maar Ten Cate desondanks geen geld wilde geven voor een extra middenvelder? Dat lijkt me op z'n minst apart te noemen.

LucaS

Bericht door LucaS » wo dec 27, 2006 5:43 pm

Ajax heeft in de zomer dat Rosenberg werd gekocht ook verkocht. Het saldo opbrengsten - aankopen was vrijwel 0.

Dat was afgelopen zomer wel anders, toen is geld uitgegegeven aan spelers die hun carriere bij Ajax beeindigen en die dus klauwen met geld kosten

Plaats reactie