Vitesse - Ajax
-
- AT Toto winner 15/16
Mij dus niet, want Ajax was in de eerste helft echt niet zo geweldig.Thomas schreef:Vitesse speelde inderdaad goed en maakte optimaal gebruik van de geboden ruimte en tijd door Ajax. Vervolgens buitte het alle fouten van Ajax-kant goed uit.
Dat Vitesse kansloos was geweest als Ajax net zo geconcentreerd had gespeeld als in de eerste helft, lijkt me duidelijk.
Vitesse in de tweede helft wel? Niet echt, hoor.Wouter schreef:Mij dus niet, want Ajax was in de eerste helft echt niet zo geweldig.Thomas schreef:Vitesse speelde inderdaad goed en maakte optimaal gebruik van de geboden ruimte en tijd door Ajax. Vervolgens buitte het alle fouten van Ajax-kant goed uit.
Dat Vitesse kansloos was geweest als Ajax net zo geconcentreerd had gespeeld als in de eerste helft, lijkt me duidelijk.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
- Cluijffert
PSV had het óók erg lastig in Arnhem, en met dank aan Gomes hielden ze daar de 0. En niet om Stekelenbrug af te katten, maar is nu eenmaal (nog) geen keeper die punten pakt. Daarbij moet gezegd dat ie niet echt werd geholpen door de spelers die voor hem stonden.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Ik dacht in eerste instantie dat Wouter zat te stangen... nu ik weet dat hij dat niet doet vraag ik me serieus af of hij wel dat heeft gezien wat iedereen heeft gezien...
Vitesse heeft een terechte overwinning behaalt, maar dat komt mede door de zwakte van Ajax (de tweede helft... wat ze vaker hebben dit seizoen) Dat was niet aan het conto van Vitesse te schrijven... ze hebben die zwakte gewoon goed gebruikt... en dat ziet iedereen...
Vitesse heeft een terechte overwinning behaalt, maar dat komt mede door de zwakte van Ajax (de tweede helft... wat ze vaker hebben dit seizoen) Dat was niet aan het conto van Vitesse te schrijven... ze hebben die zwakte gewoon goed gebruikt... en dat ziet iedereen...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
Dat duurt nog wel ff... :)Wouter schreef:in Amsterdam zo, maar in Arnhem en Den Haag niet. Ik heb meer gezien dan de meesten hier, ik ben naar het stadion geweest.
EN WAT WAREN WE GOED! :D :D :D
NEC geet eraon op 4 februari!
:cheer:
Maar wat ik zeg doet natuurlijk niets af aan de prestaties van Vitesse de laatste tijd... ik kan niet anders zeggen dan dat ze het goed doen...
Was Vink dan niet in het stadion? :)... die had het neerhalen van Huntelaar dan toch wel moeten zien... dus niet alle details zijn voor iedereen beter dan.. :)Thomas schreef:In het stadion zie je de detailles wat beter, maar via de tv kan je net zo goed het spelbeeld bepalen als in het stadion hoor.
Kilroy vroeg om een goede analyse, maar hij maakte er zelf een. Vitas was een stuk feller in de 2e helft, Ajax stond te pitten en vanuit de dugout werd te weinig ondernomen om het tij te keren, dan wel te stoppen. Een tactisch wonder is die Ten Cate niet hoor, dat hebben we al meermaals kunnen constateren dit seizoen. Aadje de Mos had zijn zaken tactisch beter voor elkaar dan onze trainer, alleen deed Vitas zichzelf in de 1e helft de das om door te slap en met teveel respect voor Ajax te spelen.
Ten Cate blijft een slaaf van zijn systeem. Verschillende wedstrijden vragen om verschillende plannen van aanpak. Prutser Ogararu en Urby kwamen in de problemen (hoewel die Oga een wandelend probleem op zichzelf is). Waarom niet omgeschakeld op 3 centrale verdedigers, waardoor onze backs defensief meer ondersteuning zouden hebben gekregen?!
Ten Cate blijft een slaaf van zijn systeem. Verschillende wedstrijden vragen om verschillende plannen van aanpak. Prutser Ogararu en Urby kwamen in de problemen (hoewel die Oga een wandelend probleem op zichzelf is). Waarom niet omgeschakeld op 3 centrale verdedigers, waardoor onze backs defensief meer ondersteuning zouden hebben gekregen?!
Feyenoord-uit, Utrecht-uit, Heerenveen-uit, etc anyone?wimpey schreef:Ten Cate blijft een slaaf van zijn systeem. Verschillende wedstrijden vragen om verschillende plannen van aanpak. Prutser Ogararu en Urby kwamen in de problemen (hoewel die Oga een wandelend probleem op zichzelf is). Waarom niet omgeschakeld op 3 centrale verdedigers, waardoor onze backs defensief meer ondersteuning zouden hebben gekregen?!
Wat dat betreft valt Ten Cate me tegen ja, tijdens een wedstrijd lijkt hij vooralsnog niet of nauwelijks in staat het wedstrijdbeeld te doen kantelen. Hetzij door coaching, hetzij door wissels.
En Koeman valt me op dat gebied ontzettend mee, hij heeft al enkele malen dmv één of meerdere wissels het gewenste resultaat bereikt.
PS: Of Vitesse nu goed of slecht speelde, feit blijft dat Ajax natuurlijk nooit een 2-0 voorsprong weg mag geven. Laat staan dat men met 4-2 verliest, dat reken ik veel meer Ajax aan dan Vitesse.
En Koeman valt me op dat gebied ontzettend mee, hij heeft al enkele malen dmv één of meerdere wissels het gewenste resultaat bereikt.
PS: Of Vitesse nu goed of slecht speelde, feit blijft dat Ajax natuurlijk nooit een 2-0 voorsprong weg mag geven. Laat staan dat men met 4-2 verliest, dat reken ik veel meer Ajax aan dan Vitesse.