Vitesse - Ajax

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
joey
Erelid

Bericht door joey » ma dec 25, 2006 4:23 pm

Wouter schreef:Het probleem bij Ajax lag niet alleen achterin, ook op het middenveld. Sprockel kwam een aantal keren op en niemand ving hem op.
Sprockel, het is niet gering.... :X

Ajax moet Vitesse op 3-0 zetten en dan de wedstrijd rustig uitspelen. Is dat teveel gevraagd? Kwestie van concentratie.

En ach, als meneer Maduro na zo'n prestatie beledigd is als hij kritiek krijgt, tja..... :nooo:
Het stinkt aan alle kanten!

Wouter

Bericht door Wouter » ma dec 25, 2006 4:26 pm

Thomas schreef:Als de Ajax-spelers gewoon als kerels hadden gevoetbald was er niets aan de hand geweest.
En als Vitesse in de eerste helft zo had gevoetbald als in de tweede, was het 8-0 geworden. :yes:

joey
Erelid

Bericht door joey » ma dec 25, 2006 4:27 pm

Wouter schreef:
Thomas schreef:Als de Ajax-spelers gewoon als kerels hadden gevoetbald was er niets aan de hand geweest.
En als Vitesse in de eerste helft zo had gevoetbald als in de tweede, was het 8-0 geworden. :yes:
Alleen als Ajax in de eerste helft net zo had gevoetbald als in de tweede.

Vitesse is een middelmatige ploeg. Sorry. :aai:

Wouter

Bericht door Wouter » ma dec 25, 2006 4:29 pm

Gisteren in de tweede helft niet. Ik heb ze alleen tegen PSV zo goed zien spelen. Sowieso gaan ze de laatste tijd hard vooruit. Lazovic voorop; die speelde gewoon super gisteren.

Ik durf te zeggen dat het grootste verschil tussen de beide helften gisteren aan de kant van Vitesse lag. De eerste helft was gewoon van een matig niveau, Ajax was toen ook niet zo geweldig. In de tweede helft heeft Vitesse erg goed gevoetbald en wist Ajax niet meer wat voor en wat achter was.

Kijk alleen al eens naar de doelpunten. De twee doelpunten van Ajax ontstonden uit grote fouten bij Vitesse. Bij de 0-1 geeft De Mul een knappe voorzet, maar Grygera kan wel heel erg vrij inkoppen en als klap op de vuurpijl taxeert Wapenaar die bal helemaal verkeerd; hij liep uit. Bij de 0-2 verwerkt Wapenaar dat schot op een krankzinnig slechte manier, waarna Fränkel staat te slapen en De Mul eerder bij de bal is.

Die 1-2 was goed uitgespeeld door Prijor en die 2-2 was geweldig werk van Lazovic. De 3-2 was wonderschoon ingeschoten door Benson, hoewel je je daar af kunt vragen waar die verdedigers van Ajax in hemelsnaam waren gebleven. De 4-2 kwam gewoon doordat Ajax met alles en iedereen naar voren was en Sneijder een slechte hoekschop nam, en uiteindelijk Lazovic het overzicht hield.
Laatst gewijzigd door Wouter op ma dec 25, 2006 4:40 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma dec 25, 2006 4:30 pm

Wouter schreef:
Vitesse speelde goed, maar als de Ajacieden gewoon hun werk hadden gedaan waren ze ook de tweede helft nooit zo in de problemen gekomen.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma dec 25, 2006 4:37 pm

Wouter schreef:Ik durf te zeggen dat het grootste verschil tussen de beide helften gisteren aan de kant van Vitesse lag. De eerste helft was gewoon van een matig niveau, Ajax was toen ook niet zo geweldig.
Als Ajax voor rust niet zo geweldig was, hoe slecht was Vitesse dan wel niet? Voor hetzelfde geld staat het 0-3 bij de rust, want Ajax had een penalty moeten hebben. Dan is de wedstrijd gespeeld. (NB. dit is geen excuus maar wel een feit.)
Jij zegt dat het aan Vitesse lag, maar dat denk ik niet. Vitesse haalt immers zelden dit niveau, dat zeg je zelf. Ajax was zo verschrikkelijk bagger in de tweede helft dat Vitesse kon terugkomen. Het lag aan Ajax.

Wouter

Bericht door Wouter » ma dec 25, 2006 4:45 pm

Als Ajax voor rust niet zo geweldig was, hoe slecht was Vitesse dan wel niet?
Zoals ik al zei: Fränkel, Wapenaar en Sansoni speelden in de eerste helft vreselijk slecht, waardoor vooral De Mul keer op keer gevaarlijk kon worden. De beide doelpunten van Ajax ontstonden door grote fouten van de doelman en de achterhoede. Bij die niet gegeven strafschop liet Sansoni Huntelaar kinderlijk eenvoudig wegdraaien. Aan de andere kant kwam Ajax er veel moeilijker doorheen, omdat Sprockel en Verhaegh wel redelijk speelden.

In de tweede helft was de angel die De Mul heette verwijderd door Due, wat ertoe leidde dat Ajax nauwelijks meer een offensief kon beginnen.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma dec 25, 2006 4:50 pm

Wouter schreef:Gisteren in de tweede helft niet. Ik heb ze alleen tegen PSV zo goed zien spelen. Sowieso gaan ze de laatste tijd hard vooruit. Lazovic voorop; die speelde gewoon super gisteren.

Ik durf te zeggen dat het grootste verschil tussen de beide helften gisteren aan de kant van Vitesse lag. De eerste helft was gewoon van een matig niveau, Ajax was toen ook niet zo geweldig. In de tweede helft heeft Vitesse erg goed gevoetbald en wist Ajax niet meer wat voor en wat achter was.

Kijk alleen al eens naar de doelpunten. De twee doelpunten van Ajax ontstonden uit grote fouten bij Vitesse. Bij de 0-1 geeft De Mul een knappe voorzet, maar Grygera kan wel heel erg vrij inkoppen en als klap op de vuurpijl taxeert Wapenaar die bal helemaal verkeerd; hij liep uit. Bij de 0-2 verwerkt Wapenaar dat schot op een krankzinnig slechte manier, waarna Fränkel staat te slapen en De Mul eerder bij de bal is.

Die 1-2 was goed uitgespeeld door Prijor en die 2-2 was geweldig werk van Lazovic. De 3-2 was wonderschoon ingeschoten door Benson, hoewel je je daar af kunt vragen waar die verdedigers van Ajax in hemelsnaam waren gebleven. De 4-2 kwam gewoon doordat Ajax met alles en iedereen naar voren was en Sneijder een slechte hoekschop nam, en uiteindelijk Lazovic het overzicht hield.
Ajax had Vitesse kunnen oprollen in de eerste helft. Dat Vitesse terugkwam in de wedstrijd was te danken aan Urby, Vermaelen en Ogararu. Zij maakten gewoon enorme missers. Had niet zoveel met de kracht van Vitesse te maken. Je zag aan alles dat Ajax het weinig meer kon schelen.

En tja.. die 3-2 en 4-2 waren niet eens zo erg. Het gelijkspel was al een verlies geweest in mijn ogen.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma dec 25, 2006 4:52 pm

De angel die De Mul heette? Wie had dat gedacht, Wouter! :hypocrite: ;)

De Mul is in de tweede helft altijd zwakker dan in de eerste helft.

Je kunt er uren over praten, maar Ajax mag een 2-0 voorsprong tegen een Nederlandse subtopper NOOIT uit handen geven.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma dec 25, 2006 4:53 pm

Precies. De Mul is een authentieke buitenspeler en een grillig talent. Dubbel flegmatiek dus.

Wouter

Bericht door Wouter » ma dec 25, 2006 4:55 pm

Dan heb je niet goed gekeken hoe Lazovic en Pryor speelden. Dat Ajax in de eerste helft op 0-3 had kunnen komen, kwam vooral door geschutter in de Arnhemse defensie. Zoals ik al zei: die doelpunten van Ajax kwamen door fouten van Wapenaar, Fränkel en Sansoni, niet zozeer door geweldig voetbal van Ajax. Maar dat blijf ik niet herhalen, de beelden spreken voor zich.
Je kunt er uren over praten, maar Ajax mag een 2-0 voorsprong tegen een Nederlandse subtopper NOOIT uit handen geven.
Van mij wel hoor! :D
Laatst gewijzigd door Wouter op ma dec 25, 2006 10:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma dec 25, 2006 4:58 pm

De beelden spreken voor zich, inderdaad. De manke won van de blinde.

Vitesse mag blij zijn als het in het linkerrijtje eindigt. :aai:

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma dec 25, 2006 5:09 pm

Wouter schreef:Dan heb je niet goed gekeken hoe Lazovic en Pryor speelden. Dat Ajax in de eerste helft op 0-3 had kunnen komen, kwam vooral door geschutter in de Arnhemse defensie. Zoals ik al zei: die doelpunten van Ajax kwamen door fouten van Wapenaar, Fränkel en Sansoni, niet zozeer door geweldig voetbal van Ajax. Maar dat blijf ik niet herhalen, de beelden spreken voor zich.
In de eerste helft hanteerde Ajax bij vlagen een tempo dat Vitesse niet bij kon benen.

Pryor kreeg een vrije doortocht van Ogararu om onduidelijke redenen. En Lazovic kreeg een vrije doortoch van Vermaelen omdat Vermaelen weer eens een sliding wilde plaatsen ter hoogte van de middenlijn. Dat vind hij wel interessant geloof ik. Nou ja.. beide ploegen zijn middelmatig.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma dec 25, 2006 5:14 pm

Jöhnk schreef:De beelden spreken voor zich, inderdaad. De manke won van de blinde.
Ach, iedere supporter van een subtopper of een club uit de middenmoot wil graag kunnen beweren dat z'n club op eigen kracht van Ajax heeft gewonnen.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma dec 25, 2006 5:39 pm

Volgens mij is het theoretisch onmogelijk, wat jullie zeggen. Je moet van iedere individuele training wel iets beter worden, wil je na 20 trainingen een stuk beter zijn geworden.
Ik zeg niet dat je van iedere individuele training niks kunt opsteken. Lees nog eens wat ik zeg. Ik zeg dat als je een keer in de twee weken traint, je net zo goed niet kan trainen. Want dat zegt Bertje, dat je ook van een training van 5 minuten beter wordt.

Dat we hierover discussieren...

Dat Ajax in de eerste helft op 0-3 had kunnen komen, kwam vooral door geschutter in de Arnhemse defensie.
En dat vitesse naar 4-2 kon klimmen kwam niet door kinderfouten van AJAX??
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » ma dec 25, 2006 6:20 pm

En Wouter meent dit nu wel serieus of zit hij weer te stangen?? Ik hoop het tweede... :)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Kilroy

Bericht door Kilroy » ma dec 25, 2006 6:55 pm

Thomas schreef:Ajax verliest zo nu en dan wat knullig de bal. Ik vind het niet bijster goed, maar ook niet slecht. Ajax staat zonder in de problemen te komen vrij simpel op 0-2 in het Gelredome. Er zit echter nog meer in.
Thomas schijnt de enige te zijn die de eerste helft goed evalueerde, in tegenstelling tot b.v. WP_Legend die waarschijnlijk de verkeerde bril op had. Ik vind het jammer dat we haast nooit meer een verslag zien van lieden die volgens mij ten minste goede kijk op voetbal hebben, zoals RBG en Trabdolmo.
Deze wedstrijd begon voor mij om 3:30 a.m. en ik heb hem op DVD opgenomen via satellite van Setanta Sport met Engels commentaar en uitvoerig bekeken de volgende morgen voor het begin van de NFL games die ik wilde zien.

Dit team is niet goed genoeg, en verdient het niet PSV uit de eerste plaats te verdrijven. Ik zie de meeste PSV games door de deal die ze hebben met Telemundo. Sure, Ajax heeft een paar leuke "talentjes" maar PSV is een veel beter team. So, forget the season en als Ajax 'post Bosman' op deze zelfde manier probeert door te gaan en herbouwen, zal het nooit slagen.
De Mul is prima maar wordt schrijnend verkeerd gebruikt. Kijk nou eens naar goede teams die graag gebruik maken van een rechter wing naar de achterlijn, zoals Chelsey en de "Sons of Bitches" van ManU. Daar zijn bijna altijd minstens twee, en vaak drie man bij betrokken. Moet je zien wat van de Mul verlangt wordt. Die wordt keer op keer een bal gepresenteerd zuidelijk van zijn middenlijn of door een harde steekpass naar niemandsland ten richting van de rechter cornervlag, en dan maar lopen jongens. Dan is die jongen afgepeigert en moet een voorzet geven. Zonde.
Maduro hoort helemaal niet in de Arena thuis. Die jongen komt loop en handelings snelheid te kort, zowel als voetbal intelligentie. Op de eerste twee kun je mischien wel wat trainen. Op de derde niet. Ik begrijp niet hoe de coach een middenveld van (deze) Sneyder, Maduro en Gabri (zoals hij deze wedstrijd speelde) laat staan, en dan Vertongen inbrengt als Gabri gaat douchen. Dat was een ramp and als er niet beter voorhanden is, dan moet dus de bestuur/trainer/coach/management de schuld krijgen want die hebben het team samen gesteld.
Ogararu was een "joke'. Die jongen wordt door mijn grootmoeder voorbij gelopen, en die is al 50 jaar dood. Emanuelson was een ramp. Die jongen heeft talent, dat is duidelijk, maar hij mist kracht. Op zijn best kan dit mischien een Vanenburg worden. Deze wedstrijd vond ik hem een van de slechtste spelers op het veld. Ja, Vermaelen raakte de kluts kwijt. Hij miste een "leider" naast zich als Stam en Grygera is geen leider. Maar in een wedstrijd die er op aankomt, mag Emanuelson nooit links back staan. Dat kan hij niet en zal hij nooit kunnen tenzij hij 25 kilo aan kan komen zonder snelheid te verliezen en dat kan hij ook niet.
Wat ook frapant is, dat niemand in staat schijnt een corner te geven die boven knie-hoogte aankomt.
Het is inderdaad juist dat Huntelaar in de eerste helft twee "crystal-clear" penalties werd onthouden.
Of TenCate het goed doet weet ik niet, daarvoor zie ik Ajax te weinig. Ik ken zijn alternatieven niet. Over VanGeel begin ik twijfels te krijgen door het principe "The Buck Stops Here!"

Als er AT lezers zijn die deze wedstrijd niet hebben kunnen zien en die graag een copy van mijn DVD willen hebben, zal ik proberen die te laten zenden mits het tot een redelijk aantal blijft. Redelijk beleefd verzoek via e-mail te richten aan: [email protected].

Merry Christmas and Happy New Year to All !!!!!!

Wouter

Bericht door Wouter » ma dec 25, 2006 9:31 pm

Thomas schreef:
Jöhnk schreef:De beelden spreken voor zich, inderdaad. De manke won van de blinde.
Ach, iedere supporter van een subtopper of een club uit de middenmoot wil graag kunnen beweren dat z'n club op eigen kracht van Ajax heeft gewonnen.
Elke Ajacied is zo dom dat hij denkt dat Ajax nog steeds een Europese topclub is die andere clubs op halve kracht van de mat kan vegen... ;) Natuurlijk heeft Vitesse op eigen kracht gewonnen (we deden ook mee hoor!), over negentig minuten bekeken was de ploeg gewoon beter dan Ajax.
En dat vitesse naar 4-2 kon klimmen kwam niet door kinderfouten van AJAX??
Bij die 2-2 speelde Lazovic het perfect uit, en bij die 1-2 deed Pryor ook goed werk. Is toch wat anders dan een slecht verwerkt afstandsschot: Lazovic rent nota bene vanaf de middellijn met de bal naar de achterlijn, onderweg een paar tackles ontwijkend, en geeft een perfecte, strakke, lage voorzet op Junker. Dat is gewoon individuele kwaliteit. De 3-2 was goed ingeschoten door Benson, maar inderdaad, daar stond Ajax helemaal verkeerd te dekken.

Vitesse speelde in de tweede helft gewoon heel erg goed. Klaar. Ajax was helemaal nergens meer. Een beetje kinderachtig om dan zo denigrerend over de tegenstander te spreken, de tweede helft van Vitesse was gewoon van hoog niveau. En dat zeg ik niet gauw.

Dat Ajax te kort komt voor het landskampioenschap wisten jullie van tevoren toch ook al? PSV is gewoon een betere ploeg met een beter middenveld, een betere achterhoede en zeker een betere doelman. Maar ja, PSV doet nauwelijks onder voor de Europese top op dit moment, dus in dat opzicht is dat ook geen schande.
Het is inderdaad juist dat Huntelaar in de eerste helft twee "crystal-clear" penalties werd onthouden.
Eén.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma dec 25, 2006 9:44 pm

Nou nou.. hoog niveau.. dan ben je zeker niks gewend ;)

Vitesse deed wat heel veel ploegen tegen Ajax doen, de beuk erin gooien. Ajax kwam slaapwandelend de kleedkamer uit en zag binnen 1 minuut Vitesse langszij komen. Puur oppertunisme vanuit Vitesse' kant, want de wedstrijd was eigenlijk al gespeeld. Alleen superlabiele ploegen geven een 'rocksolid' 0-2 voorsprong uit handen.

Als als als als Stam nou had meegedaan, dan was het niet gebeurd.... Maar ja.. als telt niet. :sad:

Wouter

Bericht door Wouter » ma dec 25, 2006 9:49 pm

De wedstrijd was dus NIET gespeeld. Hoe kun je dat nou zeggen bij 0-2 bij rust? Als er ook maar eentje in vliegt, kolkt het stadion weer.

Sorry hoor, maar heb jij de hele wedstrijd wel gezien? Het was een prachtige wedstrijd om naar te kijken, en dan vooral de tweede helft. Dat Vitesse meer pit had dan Ajax klopt, maar ook dat is een kwaliteit, misschien wel de belangrijkste in het voetbal. Dat Lazovic in de 93e minuut met de bal aan de voet het hele veld kan oversteken en toch al die Ajacieden zonder bal voor blijft, dat zegt toch al alles? Hebben die jongens wel enige conditie daar in Amsterdam?

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma dec 25, 2006 9:52 pm

Wouter schreef:De wedstrijd was dus NIET gespeeld. Dankzij de enorme felheid die Vitesse aan de dag legde.

Sorry hoor, maar heb jij de hele wedstrijd wel gezien? Het was een prachtige wedstrijd om naar te kijken, en dan vooral de tweede helft. Dat Vitesse meer pit had dan Ajax klopt, maar ook dat is een kwaliteit, misschien wel de belangrijkste in het voetbal. Dat Lazovic in de 93e minuut met de bal aan de voet het hele veld kan oversteken en toch al die Ajacieden zonder bal voor blijft, dat zegt toch al alles?
Ja heb de hele wedstrijd gezien. En knap hoor van die ex-kakkerlak... minuut 93, tegen 10 man, wedstrijd is allang gespeeld.. echt geweldig...

Vitesse was dood en begraven in de rust. Ik blijf erbij, Ajax heeft dit uit handen gegeven. Een beetje goede ploeg had van het oppertunisme van Vitesse gebruik gemaakt om ze compleet af te maken. Dat gebeurde ook bijna met dat overstapje van KJH en het schot van Sneijder... Maar wat daarna gebeurde waren onvergefelijke fouten van spelers die zich helaas Ajacied mogen noemen.

Wouter

Bericht door Wouter » ma dec 25, 2006 9:56 pm

Dat schot was er pas na de 2-2.

En inderdaad, als jij over tachtig meter met bal sneller bent dan 9 anderen zonder bal, zijn of die anderen erg traag of jijzelf erg snel. De wedstrijd was zelfs op dat moment nog niet gespeeld: het verschil was maar 1 doelpunt en de scheids had nog niet afgefloten.
Vitesse was dood en begraven in de rust.
Ik weet dat de club goddelijk is, maar je kunt overdrijven. Bij 0-2 gaat het weer leven als je een doelpuntje maakt, dus dan is het sowieso nog niet over.
Laatst gewijzigd door Wouter op ma dec 25, 2006 9:56 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » ma dec 25, 2006 9:56 pm

Wouter zit te stangen jongens... reageer nou niet zo... dat vind hij alleen maar leuk. Hij weet zelf wel beter...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Wouter

Bericht door Wouter » ma dec 25, 2006 9:58 pm

Ik zit helemaal niet te stangen, ik ben voor deze ene keer bloedserieus! Vitesse heeft prima gespeeld die tweede helft. En Lazovic al helemaal. Ook PSV had het moeilijk gehad met deze ploeg zoals die was in de tweede helft.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma dec 25, 2006 11:28 pm

Vitesse speelde inderdaad goed en maakte optimaal gebruik van de geboden ruimte en tijd door Ajax. Vervolgens buitte het alle fouten van Ajax-kant goed uit.

Dat Vitesse kansloos was geweest als Ajax net zo geconcentreerd had gespeeld als in de eerste helft, lijkt me duidelijk.

Plaats reactie