Ajax - AZ
Vergelijkbaar? Dus de functie van Blind bij Ajax was hetzelfde als die van Ten Cate bij Barcelona? En bij Ajax werken is dus hetzelfde als bij Barcelona werken?Lucas schreef:Je doet een beetje vreemd |Joey. Jij sleepte die ervaring erbij als pre voor ten Cate en min voor Adriaanse en Blind. Terwijl die compleet vergelijkbare verantwoordelijkheden bij een topclub hebben gehad.
Nee, want bij de jeugd werk je in de luwte. Hans Westerhof zei laatst nog dat hij zelden zo relaxed was geweest als toen hij hoofd opleidingen was bij Ajax.
Danny Blind riep voor zijn aanstelling als hoofdtrainer dat hij al heel wat ervaring had omdat hij bij de jeugd een elftal had getraind en daar de boel had georganiseerd. Inmiddels zal hij beseffen dat die baan bij de jeugd niet te vergelijken is met de baan als hoofdtrainer bij Ajax.
Danny Blind riep voor zijn aanstelling als hoofdtrainer dat hij al heel wat ervaring had omdat hij bij de jeugd een elftal had getraind en daar de boel had georganiseerd. Inmiddels zal hij beseffen dat die baan bij de jeugd niet te vergelijken is met de baan als hoofdtrainer bij Ajax.
Het stinkt aan alle kanten!
:drecul2: :xyxthumbs:
Vorig seizoen waren 10 competitienederlagen acceptabel maar dit seizoen verwacht Lucas allerlei wonderen van Ajax en moeten we opeens Werder Bremen kunnen hebben.
Net zoals er nu net zoveel druk op de hoofd jeugdopleidingen van Ajax zou liggen als op de assistent trainer van Barcelona. Kom nou, zeg.
Vorig seizoen waren 10 competitienederlagen acceptabel maar dit seizoen verwacht Lucas allerlei wonderen van Ajax en moeten we opeens Werder Bremen kunnen hebben.
Net zoals er nu net zoveel druk op de hoofd jeugdopleidingen van Ajax zou liggen als op de assistent trainer van Barcelona. Kom nou, zeg.
Net zoals HtC zal beseffen dat het in de schaduw van Frenkie bij Barca makkelijker werken is dan in de spotlights bij Ajax. HtC's gebrekkige presentatieskills deden er bij Barca niet toe, want men wilde van Frenk horen wat er goed of fout ging.joey schreef: Inmiddels zal hij beseffen dat die baan bij de jeugd niet te vergelijken is met de baan als hoofdtrainer bij Ajax.
Net zoals de eindverantwoordelijkheid bij Frenk lag en nu bij Henk ligt. Het was Henk die een sidderende debutant bracht toen FCK de 0-1 maakte en het was Henk die verzuimde in te grijpen op het moment dat Berglund Ajax' centrale verdedigingsduo uit elkaar trok. Zo was het ook Henk die in de wedstrijd tegen PSV de ene na de andere aanvaller bracht, waardoor PSV met 10 man gemakkelijk op de been bleef. En Henk speelde tegen AZ met 'linksback' Lindenbergh i.p.v. met talent Thomas Vermaelen.
Henk's ideeen, niet ingrijpen en matig wisselbeleid hebben Ajax aantoonbaar punten (HCE) en een kiepwagen geld (CL) gekost. Ik mis bij degenen die altijd (positief) kritisch zijn een scheutje realiteitszin waar het onze Henk betreft, want zó goed gaat het allemaal niet hoor. Of moeten we soms blij zijn met géén CL en alweer 8 punten achterstand op PSV. En met een op hangen en wurgen behaalde 2e plek in een poule met de nummer laatst van Oostenrijk, de nummer 11 van Belgie en de nummer 14 van Spanje?!
Verder heeft Lucas natuurlijk gelijk met het verschil over een hulptrainer en een hoofdtrainer. Want was het nou Hennie of toch Jack Spijkerman die naast Henk op de bank hangt? En deelde Rooie Fons gisteren de hesjes uit of mocht ie de pillonnen uitzetten?
Ik moet het dus allemaal nog maar zien met die Henk, voorlopig valt het me allesbehalve mee. Hij heeft net zo'n grote mond als Co Adriaanse, qua praatjes scoort ie beter dan prestaties. Tactisch had ik wat meer verwacht van het 'brein achter het succes van Barca'. En qua voetbal is het na een aardige fase, die zijn voorgangers ook kenden, inmiddels weer niveau brandhout. Eens kijken of ie de zaak op de rails krijgt, ons aanvaardbaar voetbal kan optafelen en een prijsje weet te pakken. Ik ben sceptisch.
Dit vermeld je inmiddels iedere dag even, Wimpey? ;)wimpey schreef:Net zoals HtC zal beseffen dat het in de schaduw van Frenkie bij Barca makkelijker werken is dan in de spotlights bij Ajax. HtC's gebrekkige presentatieskills deden er bij Barca niet toe, want men wilde van Frenk horen wat er goed of fout ging.
Volgens mij speelde Ajax gewoon 3-4-3 tegen AZ hoor. Pas later werd Vermaelen ingebracht om met 4 man achterin te gaan spelen.wimpey schreef:En Henk speelde tegen AZ met 'linksback' Lindenbergh i.p.v. met talent Thomas Vermaelen.
Henk z'n ideeën vooraafgaand aan de wedstrijd hebben Ajax ook punten opgeleverd. Vergeet je dat niet?wimpey schreef:Henk's ideeen, niet ingrijpen en matig wisselbeleid hebben Ajax aantoonbaar punten (HCE) en een kiepwagen geld (CL) gekost. Ik mis bij degenen die altijd (positief) kritisch zijn een scheutje realiteitszin waar het onze Henk betreft, want zó goed gaat het allemaal niet hoor. Of moeten we soms blij zijn met géén CL en alweer 8 punten achterstand op PSV.
De achterstand op PSV is ook voor een groot deel te danken aan de fantastische selectie die PSV heeft.
Espanyol doet het gewoon erg goed in Spanje en staat inmiddels 10de in Spanje. Qua puntenaantal dichterbij een UEFA-cup plek dan een degradatieplek. Ook het spel is de laatste weken erg goed. Zo slecht als jij ze doet voorkomen zijn ze dus helemaal niet.wimpey schreef:En met een op hangen en wurgen behaalde 2e plek in een poule met de nummer laatst van Oostenrijk, de nummer 11 van Belgie en de nummer 14 van Spanje?!