Ajax - AZ
Co Adriaanse had jaren bij Ajax gezeten. daar werkte hij onder meer intensief met wereldtrainer van Gaal. Wellicht is directeur opleidingen nog een iets lastiger en verantwoordelijker positie dan hulptrainerjoey schreef:Vind ik niet. HtC heeft bij Barcelona gezeten. Daar heeft hij drie jaar met Rijkaard gewerkt. Barcelona is absolute top en Rijkaard heeft alles meegemaakt. Daar heeft hij heel wat geleerd, schat ik in.
De historie leert dat trainers die linea recta van een subtopper komen bij Ajax meestal mislukken. Het verschil is heel groot.
I think I lost my fucking headache
Blijkbaar garandeert het niets, want na Adriaanse was Blind al de tweede baas opleidingen die het als trainer niet redde bij Ajax. Zoals Mr. Ajax zegt, het is een totaal andere functie.Lucas schreef:Wellicht is directeur opleidingen nog een iets lastiger en verantwoordelijker positie dan hulptrainer
Het stinkt aan alle kanten!
Ik bedoel alleen dat een trainer perfect kan presteren in de subtop en toch ongeschikt kan blijken te zijn voor de top. In de subtop worden andere dingen gevraagd. Hans Westerhof deed het goed bij Groningen, maar bij PSV lachte Romario hem gewoon uit. Ik denk dat Ron Jans ook geen potten zou breken op het hoogste niveau. In de top moet je met ego's kunnen omgaan. Als ik een jonge, talentvolle trainer was, zou ik eerst een goede subtopper gaan trainen, en dan een jaartje of twee werken als assistent in de top. Zo leer je het vak. Je moet je carrière goed opbouwen. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar we kunnen niet allemaal Cruijff heten.Jöhnk schreef:Adriaanse was gewoon compleet ongeschikt en Blind was er nog niet klaar voor.
Denk niet dat je er meer achter moet zoeken.
Het stinkt aan alle kanten!
Het maakt mij niet uit, maar jij haalde erbij dat ten Cate een verantwoordelijke functie had bij een topclub en dat toch wel van het grootste belang was. Ten Cate was hulptrainer, niet meer en niet minderjoey schreef:Blijkbaar garandeert het niets, want na Adriaanse was Blind al de tweede baas opleidingen die het als trainer niet redde bij Ajax. Zoals Mr. Ajax zegt, het is een totaal andere functie.Lucas schreef:Wellicht is directeur opleidingen nog een iets lastiger en verantwoordelijker positie dan hulptrainer
I think I lost my fucking headache
De ene hulptrainer is de andere niet. Net zoals je een vertrek van Zlatan niet opvangt met een nieuwe Zlatan zijn ook trainers, hulptrainers en materiaalmannen onderling verschillend.Lucas schreef:Het maakt mij niet uit, maar jij haalde erbij dat ten Cate een verantwoordelijke functie had bij een topclub en dat toch wel van het grootste belang was. Ten Cate was hulptrainer, niet meer en niet minderjoey schreef:Blijkbaar garandeert het niets, want na Adriaanse was Blind al de tweede baas opleidingen die het als trainer niet redde bij Ajax. Zoals Mr. Ajax zegt, het is een totaal andere functie.Lucas schreef:Wellicht is directeur opleidingen nog een iets lastiger en verantwoordelijker positie dan hulptrainer
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Tsja, zo kan je er lekker denigrerend over doen, maar in de Spaanse media werd er volop gespeculeerd of Rijkaard Ten Cate mist.Lucas schreef:Het maakt mij niet uit, maar jij haalde erbij dat ten Cate een verantwoordelijke functie had bij een topclub en dat toch wel van het grootste belang was. Ten Cate was hulptrainer, niet meer en niet minder
Waar doe ik dat dan?Lucas schreef:Natuurlijk heeft een hulptrainer waarde. Maar laten we het nou niet groter maken dan het is
Je kan me gek noemen, maar het woordje hulptrainer geven mij wel degelijk de indruk dat jij het vak van assistent trainer (zeer toevallig in dit geval) wil afdoen als niet al te belangrijk.