Nee hoor, veel Ajax supporters verwachten elk jaar een nieuw 95 en als het dan even tegen zit begint men te zeiken. Ik veronderstelde dat jij ook bij die groep hoorde.wimpey schreef:Nee, niet goed genoeg om CL te spelen, niet goed genoeg om mee te doen om de titel. Dat lijkt me toch vrij duidelijk?Spijker schreef:Niet goed genoeg ten opzichte van wat? 95?
Ajax - AZ
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
Net zo slecht als Ten Cate dit seizoen. Op het moment van Koeman's ontslag had Ajax ook 8 punten achterstand op PSV.Thomas schreef:De lamme en de blinde? Wat een oordeel heb je al klaar staan over Ten Cate, zeg. Hoe presteerde Koeman ook alweer met z'n matige selectie van 2004-2005? :hypocrite:
Cruciaal verschil met Ten Cate is echter dat Koeman daarvoor wel 2,5 jaar prima had gepresteerd. Terwijl Ten Cate al vanaf zijn start bij Ajax niet beter presteert dan Koeman in diens laatste half jaar.
De indruk die Joey wekt (citeren niet je sterkste kant?) is dat Stam voornamelijk plezier terug heeft gevonden door Ajax en ten Cate. Terwijl hij in het interview zegt dat de Nederlandse benadering en trainingswijze heel anders is dan in Engeland en Italie. En dat het plezier in de wedstrijden komt omdat ie centraal staat en meer vrijheid heeft dan toen hij heel taakgebonden op rechtsback bij Milan moest spelen.
I think I lost my fucking headache
Neuh. Ik ben het juist volledig met je eens. De geest van 1995 achtervolgt Ajax al veel te lang. Wanneer men in 1996 of 1997 had beseft dat Ajax niet structureel tot de europese top kan behoren, zouden we er nu (en in het recente verleden) beter voor staan.Spijker schreef:Nee hoor, veel Ajax supporters verwachten elk jaar een nieuw 95 en als het dan even tegen zit begint men te zeiken. Ik veronderstelde dat jij ook bij die groep hoorde.wimpey schreef:Nee, niet goed genoeg om CL te spelen, niet goed genoeg om mee te doen om de titel. Dat lijkt me toch vrij duidelijk?Spijker schreef:Niet goed genoeg ten opzichte van wat? 95?
Het paniekbeleid sinds +/- 1996 heeft Ajax scheppen met geld, vele trainers en continuiteit gekost. Succes kost tijd, Van Gaal had in de jaren 90 ook een paar jaar nodig om de ideale formule te vinden. Hiddink had bij PSV 2 jaar nodig. Hoogste tijd dat Ajax een trainer weer de tijd gunt iets neer te zetten, op voorwaarde natuurlijk dat die trainer over de juiste kwaliteiten beschikt.
1,5 jaar. In 2004 werd ie weliswaar kampioen, maar lag Ajax al voor de winter uit de beker en uit Europa. Om jou te citeren: in dat jaar werd de lamme kampioen, omdat de blinde nog minder was dan de lamme. En ook in de competitie ging Ajax geregeld op zijn muil en werd er vaker slecht dan goed gevoetbald.Jim schreef: Cruciaal verschil met Ten Cate is echter dat Koeman daarvoor wel 2,5 jaar prima had gepresteerd.
PSV had Farfan, Cocu, Gomes en Alex nog niet, Feyenoord was weer eens bezig met een overgangsjaar en AZ was nog niet zo goed als het een jaar later zou worden. Ajax speelde wedstrijden met Koeman's supertrio Sik - Son - Soe voorin en werd desondanks kampioen. Dat zegt wel voldoende over het niveau van de 'tegenstand'.
Joey heeft zo zijn eigen 'agenda' wat trainers betreft. In een vrij recent interview bijv. noemde KJH Danny Blind een 'prima trainer'. Aan die woorden moesten we volgens joey maar niet al te veel waarde hechten. Ben dan ook met stomheid geslagen dat we aan de woorden van Stam wél waarde moeten hechten. Ik niet snappe....Lucas schreef:De indruk die Joey wekt (citeren niet je sterkste kant?) is dat Stam voornamelijk plezier terug heeft gevonden door Ajax en ten Cate.
Ik heb geen agenda, Wimpey. Ik ben het met je eens dat het beter moet, maar ik ben ervan overtuigd dat het ook beter zal gaan. Als we Ten Cate maar de tijd geven.
Wat interviews betreft, voetballers slaan een hoop cliché´s uit. Dat is jammer. Vaak kun je ze niet geloven. Zeker niet als het over de trainer gaat. Er zijn maar weinig spelers die zeggen wat ze denken. Die zich kunnen permitteren te zeggen wat ze denken. Huntelaar zal niet zeggen dat zijn trainer een prutser is, en Stam ook niet. Spelers zijn helemaal ongeloofwaardig als ze het hebben over de trainer die ze heeft gehaald, of die ze heeft laten debuteren. Die trainer is altijd een HELD, hoe slecht hij ook is.
Een speler als Stam laat niet het achterste van zijn tong zien, maar je kunt wel tussen de regels doorlezen. Hij geeft duidelijk aan (heb ik al geciteerd, Luuk) dat Ajax met een proces bezig is en dat het alleen maar beter kan gaan. Ook wijt hij de fouten die Ajax maakt aan onervarenheid, aan een gebrek aan concentratie dat eruit moet. Hij gebruikt ook, als ik het me goed herinner (heb het interview hier niet bij de hand) het beruchte woord progressie. Er is progressie geboekt. Stam laat duidelijk merken dat hij het wel ziet zitten, en dat zegt wel iets.
Wat interviews betreft, voetballers slaan een hoop cliché´s uit. Dat is jammer. Vaak kun je ze niet geloven. Zeker niet als het over de trainer gaat. Er zijn maar weinig spelers die zeggen wat ze denken. Die zich kunnen permitteren te zeggen wat ze denken. Huntelaar zal niet zeggen dat zijn trainer een prutser is, en Stam ook niet. Spelers zijn helemaal ongeloofwaardig als ze het hebben over de trainer die ze heeft gehaald, of die ze heeft laten debuteren. Die trainer is altijd een HELD, hoe slecht hij ook is.
Een speler als Stam laat niet het achterste van zijn tong zien, maar je kunt wel tussen de regels doorlezen. Hij geeft duidelijk aan (heb ik al geciteerd, Luuk) dat Ajax met een proces bezig is en dat het alleen maar beter kan gaan. Ook wijt hij de fouten die Ajax maakt aan onervarenheid, aan een gebrek aan concentratie dat eruit moet. Hij gebruikt ook, als ik het me goed herinner (heb het interview hier niet bij de hand) het beruchte woord progressie. Er is progressie geboekt. Stam laat duidelijk merken dat hij het wel ziet zitten, en dat zegt wel iets.
Het stinkt aan alle kanten!
Gaan we nu ook al denigrerend doen over en afbreuk doen aan een landstitel van Ajax?. Tja, de club haalde er het laatste decennium ook zo verrekte veel natuurlijk.wimpey schreef:1,5 jaar. In 2004 werd ie weliswaar kampioen, maar lag Ajax al voor de winter uit de beker en uit Europa. Om jou te citeren: in dat jaar werd de lamme kampioen, omdat de blinde nog minder was dan de lamme. En ook in de competitie ging Ajax geregeld op zijn muil en werd er vaker slecht dan goed gevoetbald.Jim schreef: Cruciaal verschil met Ten Cate is echter dat Koeman daarvoor wel 2,5 jaar prima had gepresteerd.
Ajax haalde dat seizoen keurig 80 punten, een aantal dat in de regel ook voldoende is om kampioen te worden. Een landstitel is gewoon een vette hoofdprijs.
Als je die wint heb je het als coach goed gedaan. Dat Ajax vroeg uit de beker en Europa lag doet daar niks aan af. PSV lag dat het voorafgaande seizoen ook. Het kampioenschap dat het toen behaalde boette daardoor echter wat mij betreft niet aan waarde in.
AZ eindigde ook een jaar later achter Ajax, dus dat doet niet echt terzake.wimpey schreef: PSV had Farfan, Cocu, Gomes en Alex nog niet, Feyenoord was weer eens bezig met een overgangsjaar en AZ was nog niet zo goed als het een jaar later zou worden. Ajax speelde wedstrijden met Koeman's supertrio Sik - Son - Soe voorin en werd desondanks kampioen. Dat zegt wel voldoende over het niveau van de 'tegenstand'.
PSV beschikte destijds wel over van Bommel, Robben, Kezman en Ooijer.
Ook bepaald niet de minste spelers. Ze wonnen i.i.g. menig landstiteltje met PSV. Als dat dan een keer niet lukt ligt dat ineens aan hun 'niveau'.?
Zoveel 'geduld' had je met Blind bepaald niet.joey schreef:Ik heb geen agenda, Wimpey. Ik ben het met je eens dat het beter moet, maar ik ben ervan overtuigd dat het ook beter zal gaan. Als we Ten Cate maar de tijd geven.
Helemaal mee eens. Je kunt spelers doorgaans niet geloven. Zoals je zelf zegt, 'Stam ook niet'.joey schreef: Wat interviews betreft, voetballers slaan een hoop cliché´s uit. Dat is jammer. Vaak kun je ze niet geloven. Zeker niet als het over de trainer gaat. Er zijn maar weinig spelers die zeggen wat ze denken. Die zich kunnen permitteren te zeggen wat ze denken. Huntelaar zal niet zeggen dat zijn trainer een prutser is, en Stam ook niet. Spelers zijn helemaal ongeloofwaardig als ze het hebben over de trainer die ze heeft gehaald, of die ze heeft laten debuteren. Die trainer is altijd een HELD, hoe slecht hij ook is.
Een eigen agenda heb je kennelijk niet, maar het is wel opmerkelijk dat we nu bij Stam plotseling wel 'tussen de regels door' moeten gaan lezen en waarde gaan toekennen aan dat Stam het 'wel ziet zitten'. Nou, m.i. zou het pas werkelijk iets zeggen als hij al na vier maanden zou beweren het niet meer te zien zitten.joey schreef: Een speler als Stam laat niet het achterste van zijn tong zien, maar je kunt wel tussen de regels doorlezen. Hij geeft duidelijk aan (heb ik al geciteerd, Luuk) dat Ajax met een proces bezig is en dat het alleen maar beter kan gaan. Ook wijt hij de fouten die Ajax maakt aan onervarenheid, aan een gebrek aan concentratie dat eruit moet. Hij gebruikt ook, als ik het me goed herinner (heb het interview hier niet bij de hand) het beruchte woord progressie. Er is progressie geboekt. Stam laat duidelijk merken dat hij het wel ziet zitten, en dat zegt wel iets.
-
Helemaal gelijk Thomas. Snap niet hoe je kan zeggen dat die eerdere wedstrijden niet belangrijk waren.Thomas schreef:Je verzint het toch niet om te zeggen dat de eerdere wedstrijden nergens om gingen.Lucas schreef:Sorry, maar onder Blind in het vorig seizoen werd in totaal 9 keer officieel (uitgezonderd de Cruijfschaal) tegen PSV-AZ en Feyenoord gespeeld. Ajax won 4x, speelde 1x gelijk en verloor 4x. De wedstrijden waar het uiteindelijk om ging tegen deze drie, werden allen gewonnenThomas schreef:Sorry, maar Ten Cate haalde 4 punten in de wedstrijden tegen AZ, PSV en Feyenoord waar Blind er maar eentje haalde.
Jongens, waar hebben we het dan nog over? De competitie bestaat slechts uit veredelde oefenpartijtjes. Waarom wordt er gezeken over het verlies tegen PSV en het gelijkspel tegen AZ? De wedstrijden die enigzins belangrijk zijn moeten nog komen. :cheer:
Juist OMDAT die eerdere wedstrijden werden verloren had Ajax die play-offs nodig. Triest gewoon X'C
IK GELOOF!!!!!!
Het lijkt me logisch dat je een trainer waarin je vertrouwen hebt meer tijd gunt dan een trainer waar je geen vertrouwen in hebt.Jim schreef:Zoveel 'geduld' had je met Blind bepaald niet.joey schreef:Ik heb geen agenda, Wimpey. Ik ben het met je eens dat het beter moet, maar ik ben ervan overtuigd dat het ook beter zal gaan. Als we Ten Cate maar de tijd geven.
Bovendien zit Ten Cate er pas een half jaar. Geen anderhalf jaar.
Jij onderschat Ten Cate, Wimpey. Hij weet heel goed wat hij doet, hij is echt niet zo hysterisch als jij denkt. Van Bronckhorst zegt deze week in de Sportweek dat hij Ten Cate mist, omdat hij zo goed met spelers kan omgaan. 'Zelfs Ronaldinho smeekte hem om te blijven'. Een voorbeeld: de zaak-Perez. Daarin heeft Ten Cate veel kritiek gehad. Maar ik begrijp zijn opstelling heel goed. Hij wist dat Perez kapot zat. Had hij Perez in het openbaar bekritiseerd, dan had hij de speler kunnen afvoeren. Die had in het vervolg elke keer als hij niet speelde gedacht: dat komt doordat ik dat heb gezegd. Dus heeft hij Perez beschermd, wat hij intern heeft gezegd is een ander verhaal. Hij moest ook denken aan de positie van Perez binnen de spelersgroep. Die was onhoudbaar geworden, als HtC de zaak op scherp had gezet. Door de uitbarsting van Perez van haar lading te ontdoen, zorgde HtC ervoor dat ook de spelers verder konden met de speler. Ik denk niet dat hij een andere keus had. Het alternatief was geweest om Perez te offeren voor zijn eigen imago.
En speciaal voor Luuk en Jim nog een citaat van Jaap Stam, deze keer uit de Ajax Magazine:
Jij onderschat Ten Cate, Wimpey. Hij weet heel goed wat hij doet, hij is echt niet zo hysterisch als jij denkt. Van Bronckhorst zegt deze week in de Sportweek dat hij Ten Cate mist, omdat hij zo goed met spelers kan omgaan. 'Zelfs Ronaldinho smeekte hem om te blijven'. Een voorbeeld: de zaak-Perez. Daarin heeft Ten Cate veel kritiek gehad. Maar ik begrijp zijn opstelling heel goed. Hij wist dat Perez kapot zat. Had hij Perez in het openbaar bekritiseerd, dan had hij de speler kunnen afvoeren. Die had in het vervolg elke keer als hij niet speelde gedacht: dat komt doordat ik dat heb gezegd. Dus heeft hij Perez beschermd, wat hij intern heeft gezegd is een ander verhaal. Hij moest ook denken aan de positie van Perez binnen de spelersgroep. Die was onhoudbaar geworden, als HtC de zaak op scherp had gezet. Door de uitbarsting van Perez van haar lading te ontdoen, zorgde HtC ervoor dat ook de spelers verder konden met de speler. Ik denk niet dat hij een andere keus had. Het alternatief was geweest om Perez te offeren voor zijn eigen imago.
En speciaal voor Luuk en Jim nog een citaat van Jaap Stam, deze keer uit de Ajax Magazine:
Ook geklets van Stam natuurlijk. :hypocrite:[Speltechnisch en tactisch hebben we de eerste maanden vooruitgang geboekt], dat hebben we de eerste drie maanden laten zien. We zijn gevoriderd in tactische trainingsvormen, er zijn diverse samenstellingen geprobeerd en de lijn wordt steeds duidelijker. Iedereen weet wat hem te doen staat. Nu het iets minder gaat, is het zaak om er als team weer sterker uit te komen. Dat hoort er allemaal bij. Echt.
-
- AT Toto winner 15/16
Ajax Magazine is gewoon een reclameblaadje wat AJAX zelf uitgeeft. Het eerste kritische woord moet daar nog in geschreven worden.
Het eerste half jaar had je ook stevige kritiek op Blind hoor. Nee ik ben gewoon concequent en kraak ze gewoon allebei af. Waarom? omdat ik dat leuk vind. :bis:Bovendien zit Ten Cate er pas een half jaar. Geen anderhalf jaar.
Joey heeft nog nooit een goed woord voor de trainer Blind over gehad. Ook niet toen de 2e plek nog werd behaald, met goed spel. Niet toen we de CL in gingen, de play offs werden gewonnen en de beker in de wacht werd gesleept. Vandaar dat zijn gedweep met Ten Cate een beetje vreemd op me overkomt...brigade zuid schreef: Het eerste half jaar had je ook stevige kritiek op Blind hoor.
Joey vond Blind maar een excuus-Truus. Als HtC er werkelijk alles met de haren bijsleept, horen we uit kamp-joey echter geen kik. Dat vat ik echt niet, dan is het eigen 'gelijk' dus gewoon belangrijker dan de feiten zijn.
En feit is dat HtC Ajax in een half jaar tijd nog absoluut niet op de rails heeft weten te krijgen.
Natuurlijk. Maar daarom heeft Stam dat nog wel gezegd.brigade zuid schreef:Ajax Magazine is gewoon een reclameblaadje wat AJAX zelf uitgeeft. Het eerste kritische woord moet daar nog in geschreven worden.
Ik kijk naar wat een trainer in het verleden heeft gepresteerd. Ik heb (laat ik een voorbeeld geven dat niets met Ajax te maken heeft) eerder de neiging om Guus Hiddink krediet te geven dan de trainer van een eerstedivisieclub die nog nooit iets heeft gepresteerd. Ik vond het van meet af aan linke soep om Danny Blind aan te stellen. Hij had veel te weinig ervaring, en ik zie met de beste wil geen Van Gaal of Cruijff in hem (trainers die hun geringe ervaring compenseerden met hun bovengemiddelde voetbalinzicht). HtC daarentegen heeft in het verleden zijn teams altijd prima voetbal laten spelen. Bij alle clubs waar hij gewerkt heeft, deed hij het uitstekend. Bij Barcelona heeft hij bovendien in zichzelf geïnvesteerd, hij weet nu wat topvoetbal inhoudt. Ik ben ervan overtuigd dat hij het gaat redden.Het eerste half jaar had je ook stevige kritiek op Blind hoor. Nee ik ben gewoon concequent en kraak ze gewoon allebei af. Waarom? omdat ik dat leuk vind. :bis:
Ik geloof dat er na een half jaar Blind bijna niemand was die nog vertrouwen in de man had.
En dat terwijl Blind in zijn eerste half jaar meer had gepresteerd dan Ten Cate tot dusver.
Ik vind het sowieso nogal vreemd om een trainer zo vlot af te schrijven. Geldt ook voor Ten Cate. Geef die man rustig de tijd.
En dat terwijl Blind in zijn eerste half jaar meer had gepresteerd dan Ten Cate tot dusver.
Ik vind het sowieso nogal vreemd om een trainer zo vlot af te schrijven. Geldt ook voor Ten Cate. Geef die man rustig de tijd.
Dat is natuurlijk niet te vergelijken aangezien Blind instapte op een moment dat de 'prijzen' verdeeld werden.Jöhnk schreef:Ik geloof dat er na een half jaar Blind bijna niemand was die nog vertrouwen in de man had.
En dat terwijl Blind in zijn eerste half jaar meer had gepresteerd dan Ten Cate tot dusver..
Dat afschrijven heeft niet zo heel veel met Ten Cate te maken. Meer met het feit dat men hun gelijk wil halen.Jöhnk schreef:Ik vind het sowieso nogal vreemd om een trainer zo vlot af te schrijven. Geldt ook voor Ten Cate. Geef die man rustig de tijd.
Vind ik niet. HtC heeft bij Barcelona gezeten. Daar heeft hij drie jaar met Rijkaard gewerkt. Barcelona is absolute top en Rijkaard heeft alles meegemaakt. Daar heeft hij heel wat geleerd, schat ik in.wimpey schreef:Co Adriaanse's achtergrond was ongeveer dezelfde als die van HtC toen hij in 2000 als trainer bij Ajax begon, joey. :hypocrite:
De historie leert dat trainers die linea recta van een subtopper komen bij Ajax meestal mislukken. Het verschil is heel groot.
Heb ik al eens eerder uitgelegd. Ik had medelijden met Wouters. Hij stond voor een onmogelijke opgave. De supporters verwachtten op dat moment ik weet niet wat van Ajax, terwijl de ploeg (met Wouters of een ander) niet aan die verwachtingen kon voldoen. Achteraf concludeer ik, dat Wouters er niet klaar voor was en de uitstraling miste die een trainer van Ajax nodig heeft. Het lag dus ook aan hem, hoewel misschien nog het minst aan zijn voetbalverstand. Met die kennis (al supporterend leert men) keek ik naar de aanstelling van Blind. Blind was als speler en trainer goed te vergelijken met Wouters. Een gedegen teamspeler, maar geen grote persoonlijkheid. Een onervaren trainer die van de jeugd kwam. Ik zag en herhaling van zetten en dacht: dit kan niet goed gaan.En je was wél lief voor Jan Wouters en niet voor Danny Blind. Dat kan ik dan ook weer niet rijmen. Jij?
Je had het toch over het eerste half jaar van Blind? Toen speelde Ajax maar een paar wedstrijden in Europa, ofzo.Jöhnk schreef:Ten Cate haalde uit zijn eerste 17 competitiewedstrijden welgeteld 1 punt meer dan Blind deed. Wat ruimschoots wordt gecompenseerd door de prestaties in Europa van het Ajax onder Blind.