AT's voetballer van het seizoen 2006/2007
Moderator: mods
In dat geval mijn welgemeende excuses, Jöhnk. :worshippy: Ik ben in een paranoïde bui. Doe je eigenlijk gewoon precies waar ik op gehoopt had en dan val ik je nog aan.Jöhnk schreef:Bailly is de keeper van Racing Genk, de koploper in Belgie.
Een uitstekende keeper die heerst in de lucht en mij doet denken aan Gomes.
Ik dacht dat jij laatst nog aangaf dat je vond dat ik gewoon een goed punt had toen ik RvN bekritiseerde? 4 uit de 15 competitiewedstrijden scoren vind ik nog altijd niet imposant. En in het meevoetballende gedeelte is hij bij Real minder goed bezig dan bij Man U. Al ligt dat ook aan het feit dat Real als los zand aan elkaar hangt.
Ik was het met je eens dat hij beter kan/kon.Thomas schreef:Ik dacht dat jij laatst nog aangaf dat je vond dat ik gewoon een goed punt had toen ik RvN bekritiseerde? 4 uit de 15 competitiewedstrijden scoren vind ik nog altijd niet imposant. En in het meevoetballende gedeelte is hij bij Real minder goed bezig dan bij Man U. Al ligt dat ook aan het feit dat Real als los zand aan elkaar hangt.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Paul Scholes: Rooney en Ronaldo mogen dan wel de aanvallende sterren zijn, er is niemand die zoveel aanstuurt bij Manchester United als Scholes. De absolute dirigent en leider en iemand die constant het tempo hoog houdt. Een uitstekende functionele techniek, pass, mentaliteit, oog voor z'n medespelers en inzicht. Een hele slimme speler.
Spelers die ik heb genomineerd spreken eigenlijk allemaal wel voor zich, maar toch even de argumentatie van een, moet gezegd worden, niet al te
Didier Drogba (Chelsea)
Man is in bloedvorm. Ik zie hem elke week weer de ballen met 300 km/u erin knallen. Voor de rest is hij natuurlijk beresterk en is hij gewoon topscorer in de Champions League en in de Premier League. Geweldige speler.
Deco (Barca)
Hele mooie speler om te zien voetballen. Goede passing en prachtige traptechniek. Scoort niet veel, maar speelt wel erg goed op het moment.
Ronaldinho (Barca)
Heeft zijn draai weer helemaal gevonden, en dan behoort hij sowieso tot de besten.
Gomes (PSV)
Voor mij de beste keeper op het moment in de wereld, althans ik ken geen betere. Houdt simpelweg gewoon alles uit het doel, dus dan doe je het goed.
Malouda (Lyon)
Erg leuke speler van het geweldige Lyon. Scoort geregeld, heeft een aardige techniek in huis en wat ik heb gezien lijkt hij ook een aardige trap te hebben (maar dat zou ik niet met zekerheid durven beweren ;) zie namelijk alleen samenvattingen van de beste man).
Didier Drogba (Chelsea)
Man is in bloedvorm. Ik zie hem elke week weer de ballen met 300 km/u erin knallen. Voor de rest is hij natuurlijk beresterk en is hij gewoon topscorer in de Champions League en in de Premier League. Geweldige speler.
Deco (Barca)
Hele mooie speler om te zien voetballen. Goede passing en prachtige traptechniek. Scoort niet veel, maar speelt wel erg goed op het moment.
Ronaldinho (Barca)
Heeft zijn draai weer helemaal gevonden, en dan behoort hij sowieso tot de besten.
Gomes (PSV)
Voor mij de beste keeper op het moment in de wereld, althans ik ken geen betere. Houdt simpelweg gewoon alles uit het doel, dus dan doe je het goed.
Malouda (Lyon)
Erg leuke speler van het geweldige Lyon. Scoort geregeld, heeft een aardige techniek in huis en wat ik heb gezien lijkt hij ook een aardige trap te hebben (maar dat zou ik niet met zekerheid durven beweren ;) zie namelijk alleen samenvattingen van de beste man).
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Totti-Topscorer van de Serie A. Is aan een geweldig seizoen bezig, waar hij iedere week wordt beloond met een erg hoog cijfer. Onder zijn leiding hoopt Roma op de scudetto, al lijkt het sterrenensemble van Inter net een maatje te groot te zijn. Scoorde in de laatste 6 duels 9 maal en gaf ook nog eens wat assists. Werd daarvoor ook beloond met uitverkiezingen voor het ESM elftal van de maand.
Mutu-Fiorentina draait nog niet soepel, mede door het feit dat men natuurlijk met enige punten aftrek moest beginnen. Een lichtpuntje is toch wel Adrian Mutu, overgekomen van Juventus. Hij scoort, maar het feit dat hij tot nu toe gemiddeld een 6,8 krijgt voor zijn optredens is noemenswaardig.
Vieira-Inter vestigt record op record. Waar Mancini door velen werd uitgekotst is er nu een triomfreeks die men zich lang zal heugen. Het is het team wat het goed doet, maar Vieira verdiend een aparte vermelding (net zoals Zlatan, maar daar kom ik nog op terug). Hij kende vorig seizoen een minder jaar bij Juventus en ook het begin bij Inter was wennen geblazen. De laatste tijd krijgen we een oude Vieira te zien. Als hij die vorm kan doorzetten, dan kan men al medio April een scudetto bij zetten die men op eigen kracht heeft behaald.
Zlatan-Volgde dezelfde weg als Vieira. Kreeg vorig jaar kritiek vanwege zijn gebrek aan goals. Hij maakt nu wel die goals en heeft er al net zoveel achter zijn naam staan als vorig jaar. Door het feit dat hij zijn goals meepikt kan Inter kan floreren. Het enige manco van Zlatan is zijn gebrek aan goals in de CL, maar daar heeft hij na de winter weer de mogelijkheden. Als hij ook daar het net weet te vinden, dan ontpopt Zlatan zich eindelijk tot de topspits die velen al jaren in hem zien.
Mutu-Fiorentina draait nog niet soepel, mede door het feit dat men natuurlijk met enige punten aftrek moest beginnen. Een lichtpuntje is toch wel Adrian Mutu, overgekomen van Juventus. Hij scoort, maar het feit dat hij tot nu toe gemiddeld een 6,8 krijgt voor zijn optredens is noemenswaardig.
Vieira-Inter vestigt record op record. Waar Mancini door velen werd uitgekotst is er nu een triomfreeks die men zich lang zal heugen. Het is het team wat het goed doet, maar Vieira verdiend een aparte vermelding (net zoals Zlatan, maar daar kom ik nog op terug). Hij kende vorig seizoen een minder jaar bij Juventus en ook het begin bij Inter was wennen geblazen. De laatste tijd krijgen we een oude Vieira te zien. Als hij die vorm kan doorzetten, dan kan men al medio April een scudetto bij zetten die men op eigen kracht heeft behaald.
Zlatan-Volgde dezelfde weg als Vieira. Kreeg vorig jaar kritiek vanwege zijn gebrek aan goals. Hij maakt nu wel die goals en heeft er al net zoveel achter zijn naam staan als vorig jaar. Door het feit dat hij zijn goals meepikt kan Inter kan floreren. Het enige manco van Zlatan is zijn gebrek aan goals in de CL, maar daar heeft hij na de winter weer de mogelijkheden. Als hij ook daar het net weet te vinden, dan ontpopt Zlatan zich eindelijk tot de topspits die velen al jaren in hem zien.
:hypocrite:Jesse schreef:Ik denk dat het huidige succes van PSV op dit moment voor een groot deel te wijten is aan de voorbeeldige instelling van John de Jong. Ik wil hem dan ook graag nomineren voor voetballer van het jaar!
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Gilberto Silva: Arsenal is erg kwetsbaar voor de counter en één van de weinigen die zich daar goed tegen verzet is Gilberto. De (enige) grootse verdedigende kracht op het middenveld van Arsenal. Dat is al jaren zo, maar dit seizoen ontpopt hij zich meer en meer tot leider en maakt hij ook nog eens belangrijke doelpunten. Ik ken weinig betere controleurs dan Gilberto. Tactisch en fysiek ijzersterk.
Ronaldinho: Sinds het WK hoor je iedereen elkaar napraten over hoe slecht het wel niet met Ronaldinho gesteld is. Inmiddels is hij alweer meer dan twee maanden regelmatig beslissend. Vaak juist tegen de lastige ploegen. We hebben hem nog niet zo heel vaak 90 minuten lang zien swingen, maar dat geldt voor heel Barcelona en Ronaldinho kan ook aan een paar momenten in een wedstrijd genoeg hebben om een wedstrijd te beslissen. Bovendien is hij op koers om z'n persoonlijke record van 17 La Liga-doelpunten te verbeteren (tot dusver scoorde hij al 11 maal).
Deco: Ronaldinho laat dit seizoen meer ruimte voor Deco en zoekt ook regelmatig de combinatie met hem op. Deco bespeelt de ruimtes fantastisch, vooral tussen de linies in. Hij lijkt lekkerder in z'n vel te zitten en komt regelmatig met listige passjes, knappe hakballetjes en sterke dribbels.
Als Iñiesta zo door gaat als hij nu doet kan hij binnenkort ook een nominatie verwachten.
Ronaldinho: Sinds het WK hoor je iedereen elkaar napraten over hoe slecht het wel niet met Ronaldinho gesteld is. Inmiddels is hij alweer meer dan twee maanden regelmatig beslissend. Vaak juist tegen de lastige ploegen. We hebben hem nog niet zo heel vaak 90 minuten lang zien swingen, maar dat geldt voor heel Barcelona en Ronaldinho kan ook aan een paar momenten in een wedstrijd genoeg hebben om een wedstrijd te beslissen. Bovendien is hij op koers om z'n persoonlijke record van 17 La Liga-doelpunten te verbeteren (tot dusver scoorde hij al 11 maal).
Deco: Ronaldinho laat dit seizoen meer ruimte voor Deco en zoekt ook regelmatig de combinatie met hem op. Deco bespeelt de ruimtes fantastisch, vooral tussen de linies in. Hij lijkt lekkerder in z'n vel te zitten en komt regelmatig met listige passjes, knappe hakballetjes en sterke dribbels.
Als Iñiesta zo door gaat als hij nu doet kan hij binnenkort ook een nominatie verwachten.
Jesse schreef::hypocrite:Jesse schreef:Ik denk dat het huidige succes van PSV op dit moment voor een groot deel te wijten is aan de voorbeeldige instelling van John de Jong. Ik wil hem dan ook graag nomineren voor voetballer van het jaar!
Roept u maar, jury! ;)Jöhnk schreef:Weet je wat me een goed idee lijkt? Nominatie + argumentatie. Over smaak valt niet te twisten, maar op die manier zorg je er iig. voor dat men het goed meent.
Leuk trouwens, een topic om Thomas te feuten.
Waarom moet de speler per se in de hoogste divisie van het land spelen? Waarom niet een speler uit de eerste divisie? Elke Juve-speler wordt zo uitgesloten, bijvoorbeeld. Om over Joos van Barneveld nog maar te zwijgen.
Ik stem op iedereen, dus iedereen heeft een tweede stem. Is dat gezeik ook afgelopen.
Verder nomineer ik:
Bruins
Boutahar
Rosenberg
De Mul
Rosales
Mitea
Babel
Gabri
Maduro
Stam
Vermaelen
Krohn-Dehli
Drenthe
Hofs
Koevermans
Jenner
Kruys
Sinouh
Nilsson
Pranjic
Kaka
Titov
Zijler
Van Hooijdonk
Lamey
Kluivert
Reiziger
Sikora
Sonck
Van der Vaart
Mathijsen
Mathijssen
Kolkka
Huysegems
Ik weet niet of al deze spelers aan de criteria voldoen, maar dat kan Thomas vast voor me uitzoeken. Ik vind het in ieder geval geweldenaren. Jammer dat Harris Huizingh en Juul Ellerman niet meer spelen.
Waarom moet de speler per se in de hoogste divisie van het land spelen? Waarom niet een speler uit de eerste divisie? Elke Juve-speler wordt zo uitgesloten, bijvoorbeeld. Om over Joos van Barneveld nog maar te zwijgen.
Ik stem op iedereen, dus iedereen heeft een tweede stem. Is dat gezeik ook afgelopen.
Verder nomineer ik:
Bruins
Boutahar
Rosenberg
De Mul
Rosales
Mitea
Babel
Gabri
Maduro
Stam
Vermaelen
Krohn-Dehli
Drenthe
Hofs
Koevermans
Jenner
Kruys
Sinouh
Nilsson
Pranjic
Kaka
Titov
Zijler
Van Hooijdonk
Lamey
Kluivert
Reiziger
Sikora
Sonck
Van der Vaart
Mathijsen
Mathijssen
Kolkka
Huysegems
Ik weet niet of al deze spelers aan de criteria voldoen, maar dat kan Thomas vast voor me uitzoeken. Ik vind het in ieder geval geweldenaren. Jammer dat Harris Huizingh en Juul Ellerman niet meer spelen.
- Alaindebanaan
- Alaindebanaan
Sneijder was vaak beslissend in het begin van het seizoen bij Ajax. Ik vind hem weer wat gegroeid t.o.v. vorige jaren.
Stam is gewoon de rots in de branding bij Ajax achterin. De defensie oogt ook gewoon zwakker als-ie eens niet meedoet.
Stam is gewoon de rots in de branding bij Ajax achterin. De defensie oogt ook gewoon zwakker als-ie eens niet meedoet.
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.
En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."
En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."
Nee. Als je dat wilt doen, moet hij wel een actief profvoetballer zijn op het hoogste competitieniveau van zijn land. En je moet beargumenteren waarom je hem nomineert.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op do dec 21, 2006 8:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.