Duitsland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

joey
Erelid

Bericht door joey » ma dec 04, 2006 3:56 pm

Ja, zelfs in de Kicker.

Geen gemakkelijke klus want Doll is populair bij de spelers en de achterban.
Het stinkt aan alle kanten!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma dec 04, 2006 4:05 pm

Ik zag gisteravond (ik meen bij Talpa) een stukje over Van Marwijk bij Dortmund. De voorzitter die vantevoren aankondigt dat er gewonnen moet worden tegen Wolfsburg, en dan, als Dortmund in de 90e minuut alsnog de winnende scoort, als enige blijft zitten, om dan toch maar te gaan klappen. :D

Overigens:
Van der Vaart krijgt 10.000 euro boete

Rafael van der Vaart heeft van zijn club Hamburger SV een boete van 10.000 euro gekregen. De oud-Ajacied kreeg zaterdag in de Bundesliga tijdens de met 1-2 verloren uitwedstrijd tegen Vfl Bochum de rode kaart voor een grove overtreding op een tegenstander. De aanvoerder kan bovendien rekenen op een schorsing van de Duitse voetbalbond.

Hamburger SV heeft bij de tuchtcommissie van de DFB een dag extra respijt gevraagd om verweer te kunnen voeren. Hierdoor zal de straf voor de Nederlandse international niet eerder dan dinsdag worden uitgesproken.

De vice-kampioen van Duitsland die dit seizoen in de onderste regionen verkeert, zal het tot aan de winterstop ook zonder Juan Pablo Sorin moeten stellen. De Zuid-Amerikaan is herstellende van een spierscheuring.
www.nieuwnieuws.nl
Hoeveel dagen zou hij hiervoor moeten werken?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma dec 04, 2006 10:36 pm

Van der Vaart moet 4 wedstrijden toekijken.

Vanwege deze overtreding dus:

http://www.youtube.com/watch?v=ChoNezRYnRg

wimpey

Bericht door wimpey » di dec 05, 2006 6:47 pm

joey schreef: Geen gemakkelijke klus want Doll is populair bij de spelers en de achterban.
Mooie klus voor CA. Grote club, goede selectie en het kan alleen maar beter. Degradatie afwenden en volgend seizoen vlammen. En ik denk dat CA prima past in Duitsland.

wimpey

Bericht door wimpey » di dec 05, 2006 6:49 pm

Thomas schreef:Van der Vaart moet 4 wedstrijden toekijken.
Veel te zwaar.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di dec 05, 2006 6:57 pm

wimpey schreef:
joey schreef: Geen gemakkelijke klus want Doll is populair bij de spelers en de achterban.
Mooie klus voor CA. Grote club, goede selectie en het kan alleen maar beter. Degradatie afwenden en volgend seizoen vlammen. En ik denk dat CA prima past in Duitsland.
wimpey schreef:V.w.b. VDV, joey. Hij speelt eigenlijk een goed seizoen. Is goed teruggekomen na zijn blessure. Maar hij kan het niet alleen natuurlijk, heeft te veel middelmaat om zich heen. Als je de 'aanval' van HSV ziet of de defensie... Mathijsen kan dit niveau echt niet aan.
:huh:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

wimpey

Bericht door wimpey » di dec 05, 2006 7:11 pm

Het regent blessures bij HSV momenteel, Bertus. Op dit moment staat er een matig elftal. Maar nog steeds geen elftal dat onder de streep hoort te staan. Doll is de grip volledig kwijt, moet vervangen worden.

Maar als Sorin, Wicky, de Jong etc. weer terug zijn, zou CA een goede selectie ter beschikking hebben.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di dec 05, 2006 7:23 pm

wimpey schreef:
Veel te zwaar.
Nou ik vond het nogal een pittige rotschop als ik eerlijk ben.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di dec 05, 2006 7:24 pm

wimpey schreef:Het regent blessures bij HSV momenteel, Bertus. Op dit moment staat er een matig elftal. Maar nog steeds geen elftal dat onder de streep hoort te staan. Doll is de grip volledig kwijt, moet vervangen worden.

Maar als Sorin, Wicky, de Jong etc. weer terug zijn, zou CA een goede selectie ter beschikking hebben.
Ah, klar.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo dec 06, 2006 2:55 am

wimpey schreef:
Veel te zwaar.
Van der Vaart of de straf? ;)

Geintje. Van der Vaart is topfit en 4 wedstrijden is iets teveel van het goede. Drie had ik nog kunnen begrijpen.

Baseman

Bericht door Baseman » wo dec 06, 2006 7:37 am

Hij kwam van achteren, had geen enkele intentie om de bal spelen en gleed met 2 benen op zijn tegenstander in...4 wedstrijden is inderdaad veel, maar geheel onterecht is het nu ook weer niet.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo dec 06, 2006 10:46 am

Baseman schreef:Hij kwam van achteren, had geen enkele intentie om de bal spelen en gleed met 2 benen op zijn tegenstander in...4 wedstrijden is inderdaad veel, maar geheel onterecht is het nu ook weer niet.
Nee, terechte straf.

Vond VDV er trouwens weer wat zwaarder uitzien, jullie ook?

Tussen haakjes, er wordt driftig gediscussieerd over de komst van Adriaanse naar HSV. Ook in het buitenland heeft hij vrienden en vijanden. ;)

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma dec 18, 2006 5:38 am

Schalke wint, Bayern volgt, HSV schlemielig

16/12/2006 17:50

Schalke 04 is de nieuwe koploper van de Bundesliga. Het won moeizaam en nipt van Arminia Bielefeld. Bayern München leefde zich uit en Roy Makaay pikte zijn goaltje mee. Hamburger SV had de punten voor het grijpen maar strandde schlemielig.

Arminia Bielefeld-Schalke 04 0-1
Schalke heeft de koppositie overgenomen van Werder Bremen, dat zondag tegen VfL Wolfsburg de eerste plaats weer kan terugpakken. De club uit Gelsenkirchen was in een matig duel niet veel beter dan Bielefeld. De verdedigers waren telkens beter dan de aanvallers, met zeer weinig kansen als gevolg. In de 82ste minuut viel de beslissing. Zlatan Bajramovic kopte van dichtbij raak op aangeven van Hamit Altintop.

Energie Cottbus-VfB Stuttgart 0-0
Cliché maar waar. De toeschouwers in het Stadion der Freundschaft zagen een bloedeloze 0-0. Geen van beide teams had de macht iets te forceren. De wil was er wel, maar de kwaliteit om kansen af te dwingen ontbrak. De uitslag van het slechte duel was dan ook logisch en verdiend.

FSV Mainz 05-Bayern München 0-4
Bayern klom van de vierde naar de derde plaats dankzij de eenvoudige zege bij nummer laatst Mainz. Een kleine twintig minuten beet Mainz van zich af maar eenmaal warm was Bayern op alle fronten beter. Hasan Salihamidzic opende de score. Hij tikte van dichtbij een voorzet van Bastian Schweinsteiger binnen. Makaay sloeg op slag van rust toe. Hij nam aan, draaide weg en schoot via de binnenkant van de paal raak.

Makaay was daarvoor al twee keer dichtbij geweest met knappe schoten. Net als Mark van Bommel, die het twee keer van afstand probeerde. Na rust zakte het tempo maar liep Bayern verder uit via Claudio Pizarro, die het eindstation was na een mooie aanval, en via Schweinsteiger, die bediend werd door Makaay.

Hertha BSC-Eintracht Frankfurt 1-0
Hertha blijft de top van de subtop aanvoeren dankzij de winst op Eintracht Frankfurt. Gemakkelijk ging het niet voor de Berlijners. Het bleef bij één goal verschil. Christian Gimenez scoorde in de 63ste minuut. Het was de vijfde treffer van de Argentijn dit seizoen. Ellery Cairo viel zeven minuten voor tijd in bij Hertha.

1. FC Nürnberg-Hannover 96 3-1
De knappe reeks van Hannover kwam tot een einde in Nürnberg. Na drie overwinningen en een gelijkspel verloor de ploeg van Arnold Bruggink. Nürnberg vocht zich knap terug van de snelle tegenvaller. Thomas Brdaric zette Hannover al na drie minuten op voorsprong. Nog voorrust kwam de thuisploeg langszij, om na de pauze uit te lopen naar 3-1.

Alemannia Aachen-Hamburger SV 3-3
Het is HSV maar niet gegund om eens te winnen. Voor de negende keer op rij greep de ploeg van Thomas Doll naast de drie punten. In Aachen leek het er wel eindelijk eens van te komen. Ware het niet dat HSV een 3-1 voorsprong met nog een kwartier te spelen uit handen gaf. Alemannia knokte terug en dwong een gelijkspel af. De grote schlemiel in het boeiende duel vol kansen was Bastian Reinhardt, die de 3-3 maakte door in eigen doel te scoren.
Werder wint in extremis en is Herbstmeister

17/12/2006 19:24

Werder Bremen gaat de winterstop in als nummer één van de Bundesliga. De koploper van Duitsland en de komende tegenstander van Ajax in de UEFA Cup is Herbstmeister omdat het nipt wist te winnen van VfL Wolfsburg (2-1).

Het eigen publiek moest lang wachten om de zege te kunnen vieren. Na de 1-0 voorsprong - Daniel Jensen scoorde met een mooie omhaal - liet Diego de kans liggen de beslissing te forceren.

De Braziliaan was onderuitgehaald door Kevin Hofland en besloot de toegekende strafschop zelf te nemen. De spelmaker van Werder schoot de bal echter op de paal, waardoor Wolfsburg in leven bleef.

Sterker nog, Wolfsburg kwam vlot langszij. Isaac Boakye sloeg toe toen de bal bij een hoekschop matig werd weggewerkt. De gasten bleven daarna lang overeind en deelden meermaals speldenprikken uit.

Uiteindelijk gingen de punten toch nog naar de favoriet. Vier minuten voor tijd schoot Naldo een indirecte vrije trap van achttien meter in het doel. Werder blijft daardoor op doelsaldo koploper van de Bundesliga. Wolfsburg is een lage middenmoter.
vi.nl

Die 3-3 in eigen goal van HSV's Reinhardt kwam overigens in de 90ste minuut. Het zit ze ook niet echt mee. :aai:

Duke

Bericht door Duke » ma dec 18, 2006 3:11 pm

Bert van Marwijk vertrekt per direct bij Dortmund

Bert van Marwijk vertrekt per direct bij Borussia Dortmund. Dat kwam de leiding van de Duitse voetbalclub maandag overeen na een gesprek met de Nederlandse trainer.

Amper twee weken geleden maakte Van Marwijk bekend dat hij aan het einde van het seizoen zou stoppen. De precieze redenen wilde hij destijds niet bekend maken. Een paar maanden eerder verlengde de Deventenaar zijn contract nog met twee jaar.

Na zijn besluit om na dit seizoen te vertrekken nam de onrust, vooral door aanhoudende tegenvallende resultaten, verder toe.

Zondag verloor Dortmund in eigen stadion met 1-2 van Bayer Leverkusen. Een groep supporters probeerde tijdens het duel verhaal te halen in de dug-out bij Van Marwijk. Dortmund staat nu negende, met vijf overwinningen in zeventien duels.

Van Marwijk (54) was sinds juli 2004 actief bij Dortmund. Daarvoor werkte hij bij Feyenoord, met als hoogtepunt het winnen van de UEFA-beker in 2002. Voor zijn Rotterdamse periode was Van Marwijk in het professionele circuit actief bij Fortuna Sittard.

Wie Van Marwijk opvolgt bij Borussia is nog niet bekend. Ottmar Hitzfeld, die de club in 1997 aan de Champions League hielp, gaf maandag aan een terugkeer niet te zien zitten. Thomas von Heesen van Arminia Bielefeld lijkt een belangrijke kandidaat.
www.nieuwnieuws.nl

Zat er natuurlijk al een tijdje aan te komen. Ik vraag me alleen één ding af: waar is Steef toch?

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » ma dec 18, 2006 4:36 pm

Duke schreef:Zat er natuurlijk al een tijdje aan te komen. Ik vraag me alleen één ding af: waar is Steef toch?
Dat vroeg ik me ook juist af. :eusa_doh:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma dec 18, 2006 4:56 pm

Ik neem aan dat ie ergens bij een club aan de slag is en daardoor niet meer hier kan posten ofzo.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma dec 18, 2006 5:18 pm

Hitzfeld zou in beeld zijn als opvolger van Bertje.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma dec 18, 2006 5:53 pm

Lijkt me een uitstekende keuze.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma dec 18, 2006 6:15 pm

In een poging Steef terug te lokken:
Schalke 04 contracteert Braziliaan nummer vier

18/12/2006 18:01

Schalke 04 heeft het contigent Brazilianen uitgebreid. De nummer twee van de Bundesliga legde Gustavo Franchin Schiavolin vast. De verdediger is afkomstig van Paraná, de nummer vijf van Brazilië. Hij komt transfervrij over. De 24-jarige centrale verdediger tekende in Gelsenkirchen een contract tot de zomer van 2009.

'Gustavo is een rechtspoot met zeer veel potentie', bejubelde technisch directeur Andreas Müller de komst van de Zuid-Amerikaan. 'Hij is zeer atletisch en kopsterk. Op basis van zijn leeftijd, goede karakter en defensieve kwaliteiten zijn wij ervan overtuigd dat hij ons in de toekomst sportief verder kan helpen.'

Gustavo is de vierde Braziliaan in dienst van Die Knappen, die al Rafinha, Marcelo Bordon en Lincoln onder contract hebben staan. Het is zijn tweede avontuur in Europa, nadat hij in 2003 bij Dinamo Moskou was beland. Maar in Rusland kwam hij nauwelijks in actie. In eigen land speelde hij het laatste seizoen 34 keer namens Paraná en scoorde hij twee keer.
vi.nl

joey
Erelid

Bericht door joey » ma dec 18, 2006 11:09 pm

brigade zuid schreef:Ik neem aan dat ie ergens bij een club aan de slag is en daardoor niet meer hier kan posten ofzo.
Ik hoop het voor hem. Gun ik hem wel.

Misschien heeft hij met de Lucas-deal te maken.

Arwin

Bericht door Arwin » di dec 19, 2006 8:48 pm

Jöhnk schreef:Hitzfeld zou in beeld zijn als opvolger van Bertje.
Hitzfeld doet het niet, meldde het AD vanochtend.

999

Bericht door 999 » wo dec 20, 2006 9:19 pm

Beker ... 1e helft

A.A - B.M 3 - 0
Blij met de punten ...

Duke

Bericht door Duke » wo dec 20, 2006 10:18 pm

Net 4-2 geworden. Bijna afgelopen. Werder ligt er overigens al uit?

Salvador Dali

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » wo dec 20, 2006 10:26 pm

Ja door te verliezen van FK 03 Pirmasens. Als een ploeg uit de Regional liga het al kan, wat let ons dan.;)
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Duke

Bericht door Duke » wo dec 20, 2006 10:35 pm

Jinne schreef:Ja door te verliezen van FK 03 Pirmasens. Als een ploeg uit de Regional liga het al kan, wat let ons dan.;)
Mag dus geen probleem zijn. ;)

Salvador Dali

Plaats reactie