PSV
Ik vind een hoop namen uit dat reserve elftal van PSV anders maar bagger. Sowieso die hele verdediging al.
Maar natuurlijk wordt PSV hier geen Olymp. Lyon, wanneer Alex, Farfan, Gomes vertrekken en Cocu stopt, is de hele basis weg. Dit heeft PSV tot nu toe altijd goed op kunnen lossen, maar het houdt een keer op met het scouten van voltreffers. Ik bedoel, Gomes, Alex (niet van PSV) en Farfan halen in een zomer, is wel heel erg goed gescout.
Wanneer Ajax wel goed kan bouwen onder Ten Cate / Van Geel kan Ajax wellicht weer een paar jaar de macht grijpen. :eusa_pray:
Maar natuurlijk wordt PSV hier geen Olymp. Lyon, wanneer Alex, Farfan, Gomes vertrekken en Cocu stopt, is de hele basis weg. Dit heeft PSV tot nu toe altijd goed op kunnen lossen, maar het houdt een keer op met het scouten van voltreffers. Ik bedoel, Gomes, Alex (niet van PSV) en Farfan halen in een zomer, is wel heel erg goed gescout.
Wanneer Ajax wel goed kan bouwen onder Ten Cate / Van Geel kan Ajax wellicht weer een paar jaar de macht grijpen. :eusa_pray:
Ik denk dat het veel moeilijker is het vertrek van de as Gomes/Alex/Cocu/Farfan op te vangen, dan bijvoorbeeld de vaste buitenspelers Robben/Rommedahl destijds.Baseman schreef:Het is al 3 jaar op rij gelukt om het vertrek van belangrijke spelers op te vangen, waarom zou een 4e jaar dan niet lukken ?Arwin schreef:Dit heeft PSV tot nu toe altijd goed op kunnen lossen, maar het houdt een keer op met het scouten van voltreffers.
PSV heeft het vertrek van Van Bommel/Vogel uitstekend opgevangen, maar hier speelt Cocu ook een centrale rol in. Wanneer die weg valt, moeten de huidige middenvelders het zelf doen, eventueel aangevuld met aankopen, maar eentje uit de categorie Cocu zie ik nu niet voor handen.
Wellicht lukt het PSV ook nu wel weer hoor Baseman, maar ik vertrouw hierin volledig op Koeman. ;)
Ik vind deze vier jongens van uitzonderlijke klasse en uitermate belangrijk voor het elftal. Veel belangrijker en beter bijvoorbeeld dan Robben, Kezman, Vogel, Park, Van Bommel, Ooijer, Vennegoor, Lee, etc waren.Baseman schreef:Het is al 3 jaar op rij gelukt om het vertrek van belangrijke spelers op te vangen, waarom zou een 4e jaar dan niet lukken ?
Bovendien krijgt PSV niets voor Alex en Cocu. Hoe het met Gomes en Farfan staat weet ik niet, maar hebben zij hun contract een tijdje geleden niet verlengd? Misschien staat er dus een clausule in.
Als koopclub aan de top blijven is wel te doen (hoewel, kijk naar Real MAdrid, zelfs daar is het niet altijd feest), maar als koopclub altijd rond moeten komen van een relatief klein budget gaat natuurlijk niet altijd goed. Je zal het toch moeten hebben van spelers die om wat voor reden dan ook voor de absolute top niet interessant zijn. Dat dat nu een paar jaar op rij geweldig uitpakt, geeft natuurlijk geen enkel garantie dat dat volgend jaar weer zo is!
I think I lost my fucking headache
Ik vind het aankoopbeleid van Psv doorgaans prima, maar je wordt niet eeuwig kampioen van Nederland. :aai: Zelfs aan het succes in de jaren tachtig kwam een eind.Baseman schreef:Het is al 3 jaar op rij gelukt om het vertrek van belangrijke spelers op te vangen, waarom zou een 4e jaar dan niet lukken ?
Laatst gewijzigd door Jöhnk op ma dec 18, 2006 9:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Tja, als Alex, Farfan, Gomes en Cocu wegvallen en als de overige 7 basisspelers nou ook nog eens zouden vertrekken...Arwin schreef: Maar natuurlijk wordt PSV hier geen Olymp. Lyon, wanneer Alex, Farfan, Gomes vertrekken en Cocu stopt, is de hele basis weg. Dit heeft PSV tot nu toe altijd goed op kunnen lossen, maar het houdt een keer op met het scouten van voltreffers. Ik bedoel, Gomes, Alex (niet van PSV) en Farfan halen in een zomer, is wel heel erg goed gescout.
En als PSV er nou eens niet in slaagt vervangers aan te trekken, dan moet het zich wellicht terugtrekken uit de nederlandse competitie. Als dat nou eens allemaal gebeurt, kan Ajax wellicht de macht weer eens grijpen.
Bedoel, als de hemel valt dan liggen we er onder.
Moet nog januari worden en nu al hopen dat Psv volgend seizoen weer spelers gaat missen zodat het ( al ) weer als een kaartenhuis in elkaar gaat vallen.
Dus willen we nu ook al ten koste van alles kampioen van de armoe worden :sad:
Laatst gewijzigd door 999 op ma dec 18, 2006 12:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
De overige basisspelers zijn niet van het niveau van Farfan, Alex, Gomes en Cocu.Jim schreef:Tja, als Alex, Farfan, Gomes en Cocu wegvallen en als de overige 7 basisspelers nou ook nog eens zouden vertrekken...
Ach, het is beter dan helemaal geen kampioen worden. ;)Voetske schreef:Moet nog januari worden en nu al hopen dat Psv volgend seizoen weer spelers gaat missen zodat het ( al ) weer als een kaartenhuis in elkaar gaat vallen.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op ma dec 18, 2006 12:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Precies, het is dat je zeker weet dat het merendeel van de Ajax-supporters mooi en aanvallend voetbal nu eenmaal duizend maal prefereert boven een triviaal kampioenschapje, anders zou je er nog wat van gaan denken...Voetske schreef: Dus willen we nu ook al ten koste van alles kampioen van de armoe worden :sad:
Nee hoor. Constateer slechts.Jöhnk schreef:Misplaatste arrogantie, Jim.
Nee hoor. Voetbal bestaat nu eenmaal uit golfbewegingen. Clubs wisselen goede en slechte periodes af. Ook voor PSV breekt dus heus weer een periode aan dat het minder zal gaan. Maar de wijze waarop sommigen hierop een voorschot aan het nemen zijn, komt een beetje zielig en wanhopig over.Jöhnk schreef: Jij was zeker heel verbaasd toen Ajax in de jaren '90 aan de hand van een echte topcoach (dus geen subtopper als R. Koeman) het Psv van eind jaren '80 compleet de vergetelheid in speelde?
Trouwens, die topcoach waar jij op doelt. Is dat diezelfde topcoach die een tijdje terug in eigen huis ongenadig op zijn broek kreeg van die subtopcoach?
Dit heeft er toch helemaal niks mee te maken.Het derde jaar op rij dat ik in het begin van het seizoen het zelfde liedje hoor, bij Psv vertrekken spelers en nu gaat het gebeuren Psv valt als een kaartenhuis inelkaar, met als toetje dit jaar R. Koeman dat zou de genade klap worden voor Psv, zelfs Baseman zag het niet meer zitten.Jöhnk schreef:Dan geloof je toch niet dat bepaalde supporters mooi spel prefereren boven het naakte resultaat? Ik ben klaar met die discussie, hoor. :aai:
Overigens, Jim: het is dat jij absoluut niet opportunistisch bent, anders zou ik misschien nog gaan geloven dat Ajax ooit nog kampioen wordt.
En nu gaan we weer op dezelfde toer ..
Blij met de punten ...
Ik heb nooit gezegd dat Psv als een kaartenhuis in elkaar zou vallen, en zelfs aangegeven dat Koeman prima bij Psv past.
Wel had ik meer van Ajax verwacht. Voorlopig halen Van Gaal en R. Koeman het maximale uit hun spelersgroep, waar Ten Cate en E. Koeman dat nalaten.
@ Jim: ik bedoel die coach die de CL, de Uefacup, de wereldbeker, de Europese supercup, de Spaanse supercup, meerdere malen de Nederlandse supercup, meerdere malen de Nederlandse titel, meerdere malen de Spaanse titel, de Nederlandse beker en de Spaanse beker heeft gewonnen en nu alweer voor het tweede jaar op rij het maximale uit de spelersgroep van AZ haalt.
Wel had ik meer van Ajax verwacht. Voorlopig halen Van Gaal en R. Koeman het maximale uit hun spelersgroep, waar Ten Cate en E. Koeman dat nalaten.
@ Jim: ik bedoel die coach die de CL, de Uefacup, de wereldbeker, de Europese supercup, de Spaanse supercup, meerdere malen de Nederlandse supercup, meerdere malen de Nederlandse titel, meerdere malen de Spaanse titel, de Nederlandse beker en de Spaanse beker heeft gewonnen en nu alweer voor het tweede jaar op rij het maximale uit de spelersgroep van AZ haalt.
- RosenbergSpits
Het is inderdaad iedere keer weer zo voorspelbaar als de pieten.Voetske schreef: Het derde jaar op rij dat ik in het begin van het seizoen het zelfde liedje hoor, bij Psv vertrekken spelers en nu gaat het gebeuren Psv valt als een kaartenhuis inelkaar, met als toetje dit jaar R. Koeman dat zou de genade klap worden voor Psv, zelfs Baseman zag het niet meer zitten.
Zo zou Ronald Koeman volgens een flink aantal mensen uiteraard binnen de kortste keren PSV de vernieling in helpen. Nu dat voorlopig flinkt tegenvalt, komt dat natuurlijk omdat hij nu nog kan profiteren van de door Hiddink gelegde basis.
En plotseling kan Koeman volgens deze lieden pas volgend seizoen worden beoordeeld. Als het dan inderdaad minder blijkt te gaan, wat best aannemelijk is, beter kan namelijk sowieso haast niet meer en ooit komt voor elke coach/club het moment dat het minder gaat, dan komen dezelfde figuren met de borst vooruit alsnog hun zogenaamde gelijk halen.
Alles beter dan toegeven dat je er gewoon naast hebt gezeten, nietwaar?.
Ja, dat dacht ik al. Wilde het gewoon voor de zekerheid even checken.Jöhnk schreef: @ Jim: ik bedoel die coach die de CL, de Uefacup, de wereldbeker, de Europese supercup, de Spaanse supercup, meerdere malen de Nederlandse supercup, meerdere malen de Nederlandse titel, meerdere malen de Spaanse titel, de Nederlandse beker en de Spaanse beker heeft gewonnen en nu alweer voor het tweede jaar op rij het maximale uit de spelersgroep van AZ haalt.
Dan hebben we het inderdaad over die topcoach die onlangs in eigen huis ongenadig op zijn broek kreeg van die subtopcoach.
Of haalt de spelersgroep het maximale uit zichzelf.Kijk je kunt als trainer wel willen maar het moet in de spelers zitten/aanwezig zijn, anders vergeet het maar.Zie AJAX .Jöhnk schreef:Ik heb nooit gezegd dat Psv als een kaartenhuis in elkaar zou vallen, en zelfs aangegeven dat Koeman prima bij Psv past.
Blij met de punten ...
Jim schreef:Het is inderdaad iedere keer weer zo voorspelbaar als de pieten.Voetske schreef: Het derde jaar op rij dat ik in het begin van het seizoen het zelfde liedje hoor, bij Psv vertrekken spelers en nu gaat het gebeuren Psv valt als een kaartenhuis inelkaar, met als toetje dit jaar R. Koeman dat zou de genade klap worden voor Psv, zelfs Baseman zag het niet meer zitten.
Zo zou Ronald Koeman volgens een flink aantal mensen uiteraard binnen de kortste keren PSV de vernieling in helpen. Nu dat voorlopig flinkt tegenvalt, komt dat natuurlijk omdat hij nu nog kan profiteren van de door Hiddink gelegde basis.
En plotseling kan Koeman volgens deze lieden pas volgend seizoen worden beoordeeld. Als het dan inderdaad minder blijkt te gaan, wat best aannemelijk is, beter kan namelijk sowieso haast niet meer en ooit komt voor elke coach/club het moment dat het minder gaat, dan komen dezelfde figuren met de borst vooruit alsnog hun zogenaamde gelijk halen.
Alles beter dan toegeven dat je er gewoon naast hebt gezeten, nietwaar?.
Yep ..
Blij met de punten ...
Zijn we het toch nog eens. :xyxthumbs:Jim schreef:die subtopcoach.
Overigens, dit zei ik over Koeman zo rond de tijd dat hij bij Psv werd aangesteld:
Oh, Koeman kan ook wel wat. Hij is twee keer kampioen geworden met Ajax, terwijl Psv meer kwaliteit had.
Denk bovendien dat-ie beter bij Psv past dan bij Ajax.
Alleen leert het verleden dat Koeman overal op den duur het spelersbeleid naar zich toetrekt. En dan gaan de prestaties zoetjes aan bergafwaarts.
Dus ik voel me niet aangesproken.Haha, wat leuk. (Als het waar is.)
Koeman past wel bij Psv. :yes:
Laatst gewijzigd door Jöhnk op ma dec 18, 2006 1:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik zou nu ook zeker nog niet willen toegeven dat Koeman wel een goede trainer is, nee. Hij bouwt inderdaad door op een selectie die er al volledig stond, daar is niets knap aan.
Het gaat erom waar PSV over drie jaar staat. Koeman heeft Ajax bijna in volledige staat van ontbinding achtergelaten, terwijl het de eerste 1,5 jaar ook prima ging.
Het gaat erom waar PSV over drie jaar staat. Koeman heeft Ajax bijna in volledige staat van ontbinding achtergelaten, terwijl het de eerste 1,5 jaar ook prima ging.
Nee, zeker niet doen.Arwin schreef:Ik zou nu ook zeker nog niet willen toegeven dat Koeman wel een goede trainer is, nee.
Natuurlijk niet.Arwin schreef: Hij bouwt inderdaad door op een selectie die er al volledig stond, daar is niets knap aan.
Maak er voor de zekerheid 6 jaar van. Dan heb je vrijwel zeker gelijk.Arwin schreef: Het gaat erom waar PSV over drie jaar staat.
En mocht ook dat toevallig niet het geval zijn, nog niks aan de hand, we zijn je wijze woorden tegen die tijd toch wel vergeten.
Een club in volledige staat van ontbinding na 2,5 jaar nog kampioen maken. Verdikkeme, je zou haast gaan denken dat degene die zo'n kunstje flikt een topcoach is. Dat kan toch niet de bedoeling zijn Arwin?.Arwin schreef: Koeman heeft Ajax bijna in volledige staat van ontbinding achtergelaten, terwijl het de eerste 1,5 jaar ook prima ging.