Zulte Waregem - Ajax

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Deli
Contacteer:

Bericht door Deli » do dec 14, 2006 5:00 pm

joey schreef:
Deli schreef:Vervolgens ging een kerel naast me in het West-Vlaams (wat echt ONVERSTAANBAAR is) uitleggen dat die 2de gele kaart voor die bakker van hun niet terecht was..hij speelde immers de bal...

:worshippy:
Knap van jou dat jij iets hebt verstaan dat onverstaanbaar was. :xyxthumbs: :D
Ik ben van jongs af aan al heel erg 'gifted' geweest... :xyxthumbs:
Victory over oneself is the greatest of victories-Plato

Raul Gonzalez Blanco

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » do dec 14, 2006 5:24 pm

Bertje schreef:Wat vind jij vooralsnog van Ajax dit jaar, Raul?
Een verhaal met 2 kanten. Ik zie wel bepaalde verbeteringen en dat er aan de zwakke punten wordt gewerkt, iets wat ik ook verwacht had van Ten Cate. Wat me tegenvalt is dat het aanvallende gedeelte van Ajax nog altijd zo onder de maat is. Dat heeft deels te maken met vormverlies en kwaliteitsgebrek in die regio, maar ook met matige bezetting en tactiek. Ajax heeft nog steeds het probleem van een vrij tandenloze aanval; het is veelzeggend dat wanneer hier tevreden wordt geconstateerd dat Ajax goed speelt, dat gepaard gaat met een verwaarloosbaar aantal gevcreëerde kansen. Ietszelfde konden de vorige trainers ook: een ploeg goed laten voetballen tot de goal opdook.
Ja Ajax heeft tekenen van herstel laten zien, heeft beter veldspel getoond en ik geloof ook wel dat Ten Cate beter begrijpt waar hij mee bezig is dan bijvoorbeeld Danny Blind. Maar Ajax maakt nog steeds slecht gebruik van haar mogelijkheden voorin en slaagt er slechts zelden in om echt goed aanvalsspel op de mat te leggen. En juist dát was en is het zwakke punt.

Het is ook wel heel breekbaar allemaal. Een dip bij elke tegenvaller. Dat was ook wat me gisteravond verontruste: ZV had 2 dagen door kunnen voetballen zonder ooit te zullen winnen van Ajax maar met wat extra inzet hadden ze Ajax na minuut 10 vrij gemakkelijk onder druk. Dat herstelde zich wel weer, maar het is m.i. veelzeggend hoe broos het nog is.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do dec 14, 2006 5:34 pm

Ik vind dat Ajax bij balverlies wel degelijk een stuk sterker is geworden. Vorig jaar schrok ik regelmatig als tegenstanders razendsnel het middenveld konden oversteken; nu weet Ajax ook als het, zoals een groot gedeelte van de eerste helft tegen de Belgen, slecht speelt de aanval van de tegenstander dusdanig onder druk te zetten dat de ergste counters er over het algemeen wel uit zijn. Natuurlijk haalt Stam ook een hoop weg, maar Stam is niet de man die de tegenstander dwingt tot die lange bal, maar de man die die lange bal wegkopt.

Het lijkt mij ook logisch dat je bij het opbouwen van een elftal bij balverlies begint, al heb je natuurlijk wel gelijk dat het tijd wordt dat Ajax ook wat meer af gaat dwingen. Het is natuurlijk niet voor niets dat de doelpunten van Ajax ontstonden uit respectievelijk een bal die toevallig voor de voeten van Huntelaar komt, een counter en een afstandschot.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » do dec 14, 2006 7:01 pm

Op AT5 werd gezegd dat Sneijder kort na zijn blessure op het veld geen woord kon uitbrengen, hij kon niet meer praten. Maar na de wedstrijd ging het al een heel stuk beter.
Het stinkt aan alle kanten!

Rednose

Bericht door Rednose » do dec 14, 2006 9:56 pm

joey schreef:Op AT5 werd gezegd dat Sneijder kort na zijn blessure op het veld geen woord kon uitbrengen, hij kon niet meer praten. Maar na de wedstrijd ging het al een heel stuk beter.
Kan geen kwaad wanneer dat jochie zijn grote mond een keertje moet dichthouden.... leert ie misschien wat van.
(maar voortaan liever op een gewone manier...het zag er niet leuk uit vond ik)
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » do dec 14, 2006 10:03 pm

Waarom speelde Ajax met een witte band? Moest er een logo afgeplakt worden of zo?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do dec 14, 2006 10:15 pm

Rouwband vanwege het overlijden van Cor van der Hart. (De rouwbanden waren wit omdat het shirt donker was.)

Plaats reactie