NFL

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Kilroy

Bericht door Kilroy » do nov 30, 2006 6:24 pm

Monkey Tonk schreef:Gaat het niet om. Als hij de bal naar achter had gegooid was het een turnover geweest. Nu niet. Mazzel. Maakt het echt uit? Volgens mij niet. Chargers hadden toch wel gewonnen. Hun 4Q record is off the charts.
Monkey, je weet nou toch zo langzamerhand wel dat Stoned noch de regels noch het spel kent, so what's the point?
Anyway, ik geloof niet dat SAN de Superbowl zal winnen. De secondary is niet betrouwbaar genoeg en geschiedenis toont aan dat defenses superbowls winnen. Ook zou een blessure aan een key-player in b.v koud weer, het hele team zeer negatief kunnen beinvloeden.
Leuk om mischien te wedden om het niets, maar ik zou er geen geld in leggen. I denk wel dat ze tot de Superbowl zullen doordringen. Maar ik wed nooit op iets waarvan ik de uitkomst niet zelf kan beinvloeden.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » do nov 30, 2006 6:48 pm

Ik schat de Chargers in rondom de 25-30%. In trading (Tradesports) gaan ze momenteel voor 13.6 (op schaal 0-100); dus een koopje. Over een maand of wat, lang voordat de Superbowl beslist wordt, verkopen met winst of licht verlies. Met een beetje hulp van Cincy vanavond, en meer goede resultaten, eindigen de Chargers tweede in de AFC en vermijden ze de wild card ronde. Daarna is het de zebras vriendelijk aankijken. ;)

Indy kan een obstakel zijn, maar verleden jaar haalden de Chargers daar hard uit door Manning constant onder druk te zetten. Bleef niet veel over van de Colts. Voor New England ook niet bang, want Schottenheimer heeft een prima record tegen Pats. En Baltimore zou geweldig zijn voor wraak (voor weggevertje) in San Diego. Dat was wel de laatste wedstrijd met Martyball, dus wat dat betreft mogen we de Ravens dankbaar zijn.

All I can say is: Lights-Out is back!! Laat ze allemaal maar komen! :D

Kilroy

Bericht door Kilroy » do nov 30, 2006 7:11 pm

:D

J a, maar voor die gehoopte druk op Manning heb je absoluut een fitte Merrman, een gezonde Castillo and een linebacker corps zonder euvels nodig, speciaal Donnie Edwards. En vergeet niet de kou komt er aan . . .
Anyway, good luck ! Als je wilt wedden om "the thrill of it all." that's one thing, maar niet als een transactie om op winst te kunnen rekenen. Kun je beter wat ING Girale Fondsen kopen.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » vr dec 01, 2006 11:30 am

Wordt een mooie zware maand voor Chargers, nu tweede in de AFC (na verlies Ravens). Ondermeer Denver en KC thuis, Seahawks uit. Drie keer spektakel!

In principe loopt de weg naar de Superbowl door Indianapolis.

Kilroy

Bericht door Kilroy » vr dec 01, 2006 10:05 pm

Dr. Living Stoned schreef:En over LT, die scoorde als "receiver" een veel kleiner aantal TD's dan Jerry Rice - wie lult nou waarover?
Ik had dit niet eerder gelezen. Geloof jij inderdaad dat LT en Jerry Rice op dezelfde positie spelen, Stoned, of is dit een grapje?

Kilroy

Bericht door Kilroy » zo dec 03, 2006 1:01 am

San Diego Chargers v. Buffalo:
Voor SAN zijn "Questionable" (dus niet "Probable), de volgende "starters": Defensive End Luis Castillo (ankle), Guard Kris Dielman (ankle), Safety Marion McCree (calf), Linebacker Shaun Phillips (calf), back-up Running Back (en afwisselend voor Tomlinson) Michael Turner (hamstring). Voorts nog: Linebacker Randall Godfrey (calf), en Defensive End Derreck Robinson (foot).
"Probable" is o.a. de beste Wide Receiver Kennan McCardell (calf).
Voor Buffalo zijn slechts "Questional" Linebacker Keith Ellison (knee) en Wide Receiver Josh Reed (kidney).
De wedstrijd begint om 13h00 in Buffalo en de hoog temperatuur van Zondag daar is voorspeld als 36 graden F. (2 graden Celsius) met sneeuw.
Enjoy!

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » zo dec 03, 2006 10:54 pm

Chargers gewonnen. Colts verloren!

Die 'aandelen' zijn al aardig omhoog. ;)

Kilroy

Bericht door Kilroy » ma dec 04, 2006 2:23 am

SAN staat nu 10 - 2, net als INDI, maar de Colts staan bovenaan om de resultaten in the division (een verlies minder). Doet er niet toe, alles zal duidelijk zijn in 6 weken. Ik blijf er bij dat de Chargers de Superbowl moeten halen, maar twijfel dat ze de Bowl kunnen winnen. Overigens, Florence speelde een puike eerste helft op Right Corner, maar Losman was heel onaccuraat.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » di dec 05, 2006 2:19 am

Chargers zijn vandaag voor het eerst favoriet volgens de traders bij Tradesports. Die 13.6 contracten van verleden week zijn nu 17.5, het hoogst van alle teams. Kan geen kwaad dat twee van de MNF commentators SD zonet als favoriet pikten. Als ze inderdaad de Superbowl halen, schat ik ze omstreeks de 55, omdat de AFC veel sterker is dan de NFC.

Kilroy

Bericht door Kilroy » di dec 05, 2006 9:04 pm

Maar Monkey, de superbowl winner wordt niet bepaald door de sterkte van de league waar een team uit komt. Het wordt altijd bepaald door de "form of the day" and gewoonlijk specifically, "the defensive form of the day".

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » wo dec 06, 2006 12:06 am

Is zeker zo. De sterkste wint niet altijd. Maar de prijs wordt bepaald door de publieke opinie. En die slaat opeens door naar San Diego (die aandelen zijn de hele tijd te verkopen). Met drie thuiswedstrijden in de laatste maand zit SD voorlopig wel goed. Zie ze alleen bij Seattle verliezen. Mochten ze inderdaad de Superbowl halen, dan zijn ze normaal favoriet. Vandaar de 55 (op schaal 0-100).

Kilroy

Bericht door Kilroy » wo dec 06, 2006 7:43 am

Ik begrijp wat je bedoelt, Monkey [joh, dit klinkt bijna als een belediging maar is natuurlijk niet zo bedoeld ;-)].
Ik heb een hele hoop Superbowl gezien en ben voor mijn smaak veel te veel verrast geweest om daarop te wedden. Ik vind het ook verrassend dat SAN INDY vooruit is gegaan by de bookies blijkbaar. Het is natuurlijk wel zo dat vele uiteindelijke winnaars tegen het einde van het seizoen accelleratie in het berijken van grote vorm ondergaan. Perfect voorbeeld weer de '83 Raiders, en ook Tampa Bay in latere jaren.
Mijn grote teleurstelling dit seizoen, de Giants. Was ik vroeger gek op toen ik 12 jaar in NY woonde, en ben ik eigenlijk nog steeds, behalve als het op SAN aankomt. Eli was veel te onrustig en onzeker maar Barber is noituurlijk een van de beste. Een verschrikkelijk aardg mens overigens, net als Tomlinson.
Ik vraag me af hoe het komt dat jij zo met Football betrokken bent, heb je in de States gewoond?

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » wo dec 06, 2006 5:42 pm

Vorm van de dag is cruciaal in de playoffs en SB. Wat dat betreft vind ik de NBA playoff series interessanter, maar dat kan uiteraard niet in football.

NBA en NFL zijn mijn bread and butter. Letterlijk. ;) Van hobby mijn werk gemaakt.

LT. Mijn favoriete athleet op dit moment. Superster zonder allures. Beetje vergelijkbaar met een Litmanen op diens hoogtepunt. Team boven ego. Terecht. Zonder Lorenzo Neal loopt LT niet zo hard van stapel.

Eli. Zo'n 'niet thuis' QB. Afwezige blik in de ogen. Grossman is er ook zo een. Zijn goed als alles meezit, maar niet in staat om een mindere dag om te draaien.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » ma dec 11, 2006 1:54 am

Chargers nu de grote favoriet. Indy weer verloren. SD kan met wat geluk homefield hebben voor de playoffs (tot de Superbowl). In een hele korte tijd zijn de San Diego aandelen van 13.6 naar 22.7 gestegen; +67%, maar we gaan voor meer. :cheer:

De Saints konden wel eens ver komen in de NFC.

Kilroy

Bericht door Kilroy » ma dec 11, 2006 11:41 pm

Ik weet niet of je CHI vanavond te zien krijgt. Ze zijn zonder Tommie Harris maar toch wel de top-rated defense tegen de run. Voor mij de NFC favoriet.
Voor DEN heeft Cutler nog heel veel te leren. Grappig die "baseball" delivery van zijn throws. Ik zou overigens John Lynch verschrikkelijk graag bj de Chargers zien. SAN safeties zijn te zwak, alswel de left corner.SAN vs. Saints zou een geweldige SB zijn. Drew Brees tegen Rivers ! WOW!
De Giants hebben gisteren de kastanjes uit het vuur gehaald, en Manning was betrouwbaar toen het er op neer kwam, maar ik ben niet van zijn mentale sterkte overtuigd.
Ik geloof dat de play-offs op ESPN en de SB op CBS te zien zullen zijn.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » di dec 12, 2006 9:29 pm

Kilroy schreef:Ik weet niet of je CHI vanavond te zien krijgt. Ze zijn zonder Tommie Harris maar toch wel de top-rated defense tegen de run. Voor mij de NFC favoriet.
Voor DEN heeft Cutler nog heel veel te leren. Grappig die "baseball" delivery van zijn throws. Ik zou overigens John Lynch verschrikkelijk graag bj de Chargers zien. SAN safeties zijn te zwak, alswel de left corner.SAN vs. Saints zou een geweldige SB zijn. Drew Brees tegen Rivers ! WOW!
De Giants hebben gisteren de kastanjes uit het vuur gehaald, en Manning was betrouwbaar toen het er op neer kwam, maar ik ben niet van zijn mentale sterkte overtuigd.
Ik geloof dat de play-offs op ESPN en de SB op CBS te zien zullen zijn.
SD steekt er nu echt met kop en schouders bovenuit. Hadden we goed gezien! Aandelen nu omstreeks 25, dus bijna verdubbeld sinds twee weken geleden.

CHI moet nog tegen TB, DET, and GB. De eerste serieuze wedstrijd spelen ze pas weer over een maand. Perfect recept om in slaap gesust te worden. Dan opeens playoff intensity? Als Grossman echt onder druk wordt gezet, zoals door bijv. Miami, is hij daar niet tegen bestand. Tegen halfzachte tegenstanders valt dat niet op. (Op zich een goede korte termijnsinverstering; maar op tijd verkopen.)

Brees en Rivers. Dat is mijn ideale Superbowl. (Wat was ik kwaad toen SD Brees liet gaan. En wat had ik ongelijk.) Bush breekt ook opeens door. Alles begint daar in New Orleans wel heel lekker te klikken. Bijna niet te verdedigen als ze zo spelen als tegen DAL. Teveel opties voor Brees. Vergeleken daarbij is CHI ontzettend one-dimensional.

De broertjes Manning zouden wel eens nooit een Superbowl kunnen halen. Window of opportunity is closing in Indy. En Eli heeft de kwaliteit niet. Teveel technisch slechte worpen. Net als Grossman een mooi-weer QB. Als het loopt, weinig problemen. Maar als het niet loopt tillen ze je niet over het dode punt. Bij een goede QB noemen ze de acties in zo'n geval grote klasse. Bij mindere QB's lukken die acties niet, en spreekt men van 'forceren'.

Kilroy

Bericht door Kilroy » wo dec 13, 2006 6:56 am

Wat voor aandelen heb jij het over, Monkey? Bedoel je daarmee soms "betting odds"? Ik ken het NL woord daarvoor niet.

Je analyse ben ik niet helemaal eens. CHI heeft een zacht schedule dat is waar, maar het gevaar in slaap te raken, ken je uit het voetbal. Dat is zeer onwaarschijnlijk in football. Ik kan je best uitleggen waarom, maar dat is een te lang verhaal voor hier. Dat hoort waarschijknlijk op een PM thuis.

Saints zagen er inderdaad goed uit, maar vergeet niet dat Dallas een ramp was. Een goede verdediging zou de Saints heel anders hebben aangepakt. Bono is in geen velden of wegen te zien en die hele hype bestaat niet meer. Rams zijn beter dan hun statistiek doen geloven. Saints zullen het veel moeiloijker hebben als ze dat spelletje tegen CHI proberen te spelen. Grossman, als hij "on" is, is een hele goeie QB. Als hij niet on is is hij slecht. Maar hij had enorme druk Zondag want gedurende de week nam Brian Griesse 50% van alle oefen "snaps" en dat is een clear signaal aan Grossman: 'Perform op Zondag of we gaan met Griesse verder en die blijft dan staan, tenzij hij het verschrikkelijk slecht doet." Dat is pressure! Hij kwam daar best doorheen. Voorts was hij een baseball speler en heeft een enorme arm met een heel plat traject en is vreselijk accuraat. Zoals CHI zondag speelde is daar niets een-dimentioneels aan.

Technisch is Eli Manning helemaal niet slecht. Hij moet zelf vertrouwen krijgen. Playoff success kan daar verschrikkelijk mee helpen.

Nee, het was zeer logisch dat wij allebei het vertrek van Brees betreurden, maar de hoofdreden was dat SAN van het salaris van een van de als sterren betaalde QBs afwilde. Dat wist ook Marty, maar Green had gelijk dat Rivers her wel aan kon, dat wist geen mens buiten het team die hem iedere dag in practice zagen maar natuurlijk uitsluitend in de functie om de volgende opponent's QB te imiteren in practice. Green had vertrouwen en dat werd nu beloond. Good for him!

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » wo dec 13, 2006 9:13 am

Grotendeels mee eens. Alleen Eli niet. Zo vaak als die gooit terwijl hij zijn voet niet geplant heeft, dat is niet meer te tellen. (En dan komt die bal meestal niet aan).

Die aandelen zitten bij Tradesports. Zelfde als trading op een beurs, maar dan op sport. Verschilt van gokken in dat je kunt verkopen wanneer je dat wilt, en tegen de prijs die je zelf bepaalt (zolang er kopers zijn).

Een team als Dallas leg je niet zomaar even lam, zoals Saints dat deden. Ik vraag me ook af of ze iedere week zo kunnen spelen, of dat dit een uitschieter was (Saints coach had het voordeel dat hij een paar jaar bij Dallas onder de Big Tuna had gewerkt, en precies de zwakkere punten van de spelers kende).

Ben toch minder overtuigd van de kwaliteiten van Chicago. Tegen Arizona had een uitzondering kunnen zijn, maar toen Miami ze in Chicago helemaal wegspeelde wist ik dat het niet goed zat (Miami had geloof ik nog niks gewonnen op dat moment). Hun 11-2 record is zwaar geflatteerd. Zo'n Urlacher zal zeker niet in slaap gesust worden, maar van Grossman, na nog een paar goede resultaten, weet ik dat nog niet. Hij weerstond de test dit weekend goed. Vergeet alleen niet dat het allemaal weer aardig van een leien dakje liep. Als het tegenzit raakt die jongen snel in paniek. Dat hebben we dit seizoen al een paar keer kunnen zien. En in de playoffs zit het onherroepelijk een keer tegen. Chicago is daarom voor mij geen serieuze kandidaat. (Wat dat betreft lijkt Brees me veel betrouwbaarder. Als New Orleans de progressie doortrekt staan ze in de Superbowl. Dat is een hele grote 'als').

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » wo dec 13, 2006 11:59 am

Kilroy schreef:
Dr. Living Stoned schreef:En over LT, die scoorde als "receiver" een veel kleiner aantal TD's dan Jerry Rice - wie lult nou waarover?
Ik had dit niet eerder gelezen. Geloof jij inderdaad dat LT en Jerry Rice op dezelfde positie spelen, Stoned, of is dit een grapje?
Nee en daarmee gaat de vergelijking van Monk dus op mank, LT is Running Back en Rice Wide receiver, Ik had het over het aantal receiving TD's, om maar heel dicht bij Monks vergeleiking te blijven.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » wo dec 13, 2006 12:15 pm

Monkey Tonk schreef:Een team als Dallas leg je niet zomaar even lam, zoals Saints dat deden.
Dallas had een complete offday, daarin geef ik Kilroy absoluut gelijk.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » wo dec 13, 2006 3:34 pm

In eigen huis in zo'n belangrijke wedstrijd (zie NFC standings) zo voor schut gezet worden weegt bij mij zwaarder dan als je dat een keer on the road overkomt. Zeker in December, wanneer de echte kandidaten zich aandienen of hun positie versterken.

NO heeft nog twee thuiswedstrijden, met daartussen een loodzware dobber in en tegen de NYG. Normaal gesproken heeft NO, na de winst op DAL de tweede plek in de NFC en daarmee een bye voor de eerste ronde van de playoffs. (DAL heeft dit laatste echt verknoeit in die laatste wedstrijd, want bij een gelijk stand heeft NO nu het voordeel).

Begint heel spannend te worden in de NFC. Voordeel van grauwe middelmaat? DAL moet zaterdag in en tegen ATL, dan twee thuiswedstrijden tegen PHI en DET. Als er in week 17 nog iets op het spel staat komt zo'n zwakke tegenstander goed uit.

Vier teams die half Januari noormaal gesproken nog actief zijn: SD, IND, CHI, NO (of SEA). Welke vier daar bij komen is een stuk ingewikkelder.

Kilroy

Bericht door Kilroy » za dec 16, 2006 12:11 am

DAL heeft de mogelijlkheid Bono weer ter paard te helpen (als dat ueberhaupt mogelijk is) want ATL heeft een belachelijk slechte pass defense.

Bears defense is minder de laatste weken maar tegen de run zijn ze nog steeds tops. Colts zitten ook in een defensieve "slump".

NO wat Drees daar voor mekaar gebracht heeft is ongelofelijk. iedereen spreekt over LT voor MVP maar ik kan een hele goedwe zaak pleiten voor Drees.

SEA is finished, waarschijnlijk ook voor volgend jaar want ze hebben hun enige 1e round Draft Choice vergooid aan die Branch die geen sodemieter uitvoert en ook nog een hoop geld kost. Ik geloof dat ze pas 60e kiezen volgende draft, heb het niet nagekeken.

Madden heeft net publiekelijlk gezegd dat hij LT (de nieuwe dan wel) de beste speler in de NFL vindt , niet alleen onder de Running Backs, maar alle spelers, hetgeen volgens hem niets afdoet aan Johnson.

Monkey shreef over Eli Manning throwing unbalanced (voet niet geplant). Dat doet he wel dat klopt. Maar ik kan je een heel stelletje geweldige QBs noemen die dat ook deden, Zonder te hoeven denken kom ik zo op Fran Tarkenton en John Elway. Passes komen soms niet aan, klopt. maar figure well even in de passes niet mischine niet aankwamen maar wel een "sack" vermijdden.

Have fun on Sunday!

Kilroy

Bericht door Kilroy » za dec 16, 2006 6:56 am

Ik zie dat ik per ongeluk "Drees" typte. Dat is natuurlijk Drew Brees.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » ma dec 18, 2006 3:39 am

Live action. SD 14-3, vlak na een scheidsrechterlijke beslissing die ik nog nooit gezien heb. SD kreeg de bal terug nadat hun punt werd geblokt in hun eigen red zone!?! Technisch zal het wel kloppen; Herm Edwards liet het zich in ieder geval geduldig uitleggen. Alleen snap ik er geen bal van. Op zijn minst een 10 pt swing ten gunste van Chargers, want LT stak bij de volgende 1st down het hele veld over. Het geluk van een kampioen. ;)

(Wat zijn de Bears toch een rotteam. Geven thuis een 24-3 voorsprong weg tegen het laagst scorende team in de NFL.)

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » ma dec 18, 2006 3:56 am

Een speler van Kansas raakte de bal aan, en dus kon SD daarna de bal heroveren. Klinkt heel logisch. Maar het moment en de manier waarop waren chaotisch.

Plaats reactie