Betrouwbaar Transfernieuws
Moderator: mods
Dat komt doordat Ronald Koeman heeft geopperd dat Janssen een goede opvolger van Cocu zou zijn.De Dominee schreef:Dat idee had ik ook. Zag het net geopperd worden op PSV netwerk geloof ik. Vond het al vreemd, maar ik dacht wie weet ziet een echte kenner wat ik niet zie :D
Het stinkt aan alle kanten!
- Dr. Living Stoned
- Founding Father
Aha, Koeman gaat weer een miskoop doen! :cheer:joey schreef:Dat komt doordat Ronald Koeman heeft geopperd dat Janssen een goede opvolger van Cocu zou zijn.De Dominee schreef:Dat idee had ik ook. Zag het net geopperd worden op PSV netwerk geloof ik. Vond het al vreemd, maar ik dacht wie weet ziet een echte kenner wat ik niet zie :D
Bertje for President!
- Dr. Living Stoned
- Founding Father
...en die zit er wel vaker naast ;)joey schreef:Dat komt doordat Ronald Koeman heeft geopperd dat Janssen een goede opvolger van Cocu zou zijn.De Dominee schreef:Dat idee had ik ook. Zag het net geopperd worden op PSV netwerk geloof ik. Vond het al vreemd, maar ik dacht wie weet ziet een echte kenner wat ik niet zie :D
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing
...some parts are missing
-
Een heel pragmatische overweging, hoe goedkoper hoe kleiner de kans op een fiasco. ;)Thomas schreef:Ik denk dan ook dat het geen fiasco wordt. Helemaal niet gezien de ontzettend lage prijs van 750.000 euro.
Ik ben benieuwd of er mensen zijn die Leonardo regelmatig zien spelen en kunnen aangeven waar zijn veronderstelde topkwaliteiten in huizen(ik zie hem nu eenmaal niet zo vaak spelen en de aandacht van al die clubs zal wel ergens op gebaseerd zijn neem ik aan). Als ik afga op wat ik van hem weet en zheb gezien dan is Leonardo een uitermate grillige vlieggewicht. Hij is snel en relatief handig(wat iets anders is dan technisch vaardig of goed kunnen dribbelen) waardoor hij heel lastig kan zijn om te bespelen. Ik vraag me af of dat genoeg is. Verder zie ik vooral heel veel gebreken, zo is zijn aanname beschamend slecht voor een Braziliaan, mist hij overzicht, is zo egoïstisch als wat maar scoort zelf vrijwel nooit aangezien zijn traptechniek nog beschamender is dan zijn aanname. Het type snelle rommelaar waar PSV's Tardelli en op veel hoger niveau Barça's Giuly ook toe behoren. Ik vind ze eerlijk gezegd bloedirritant maar dat is puur persoonlijk natuurlijk. Sommigen kunnen best hun waarde hebben. Ik zie die echter totaal niet bij Leonardo, een hopeloos overschat spelertje met een door en door verziekte mentaliteit bovendien.
Maar hij is wel goedkoop natuurlijk :X
- Dr. Living Stoned
- Founding Father
Behalve wat Raul Gonzalez Blanco al noemt weet je dus nooit wat ie gaat doen, kappen draaien kappen draaien draaien kappen, speelt ie de bal wel speelt ie de bal niet.Een beetje het Pius Ikedia verhaal.Sta je als spits klaar om de bal te ontvangen komt er toch nog maar weer een aktie, Babel had er tegen ZW ook weer last van.Thomas schreef:Je benadrukt stevig en overdreven z´n minpunten, maar helemaal onwaar is het natuurlijk niet. Desalniettemin zie ik gewoon weinig spelers die met zoveel gemak een man uitspelen als Leonardo. Zo schoot hij tegen PSV ook Alex een aantal keer voorbij.
Vraag me af of dat dit de spelers zijn waar je een elftal verder mee opbouwt, sterker maakt.Heb hem meestal op links en midden zien spelen, ik bedoel je kunt toch maar met elf man het veld in.Op een fatsoenlijke voorzet heb ik hem niet kunnen betrappen.Het lijkt mij een speler in de categorie oooh, aaah, aaaaargh!$%#$^$#.Geen teamspeler.
Blij met de punten ...
VoetbalzoneA. Laudrup test nogmaals bij Ajax
Geschreven door Pieter Hanson op zaterdag, 16 december om 12:39
Andreas Laudrup mag nogmaals op proef komen bij Ajax. Het 16-jarige talent werkte vorige week ook al een trainingsstage af en heeft een goede indruk gemaakt op de technische staf, zo meldt De Telegraaf.
Het is nog onduidelijk wanneer Andreas naar Amsterdam komt. Momenteel speelt de middenvelder bij het Deense Lyngby FC. Hij is de zoon van ex-voetballer Michael Laudrup.
Ajax hoopt overigens ook Mads Laudrup, de oudere zoon van Michael Laudrup, binnenkort naar Amsterdam te halen voor een stage. Tot nu toe liepen de pogingen echter spaak op een onwillige houding van FC Kopenhagen.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Mooi :xyxthumbs:A. Laudrup test nogmaals bij Ajax
Geschreven door Pieter Hanson op zaterdag, 16 december om 12:39
Andreas Laudrup mag nogmaals op proef komen bij Ajax. Het 16-jarige talent werkte vorige week ook al een trainingsstage af en heeft een goede indruk gemaakt op de technische staf, zo meldt De Telegraaf.
Het is nog onduidelijk wanneer Andreas naar Amsterdam komt. Momenteel speelt de middenvelder bij het Deense Lyngby FC. Hij is de zoon van ex-voetballer Michael Laudrup.
Ajax hoopt overigens ook Mads Laudrup, de oudere zoon van Michael Laudrup, binnenkort naar Amsterdam te halen voor een stage. Tot nu toe liepen de pogingen echter spaak op een onwillige houding van FC Kopenhagen.
-
Sterker nog, het is helemaal waar. Ik zie het overdrevene ook niet zo. Het zou kunnen dat leonardo een compleet andere speler is dan zijn oude persoontje en daarom vraag ik er ook naar. Als jij van mening bent dat hij wél een goed schot of goed overzicht heeft dan zou dat je enthousiasme al meer verklaren. Ik heb ze echter nog nooit kunnen ontdekken.Thomas schreef:Je benadrukt stevig en overdreven z´n minpunten, maar helemaal onwaar is het natuurlijk niet.
Dat langs andere spelers glippen is alleen maar van waarde wanneer daar iets uit komt en dáár zit volgens mij bij Leonardo het probleem. Komt nog bij dat hij bepaald geen ster is in de kleine ruimte, daarom haal ik ook zijn aanname aan, dat was een grote reden in zijn mislukken als linksbuiten bij Feyenoord. En de tegenstander pleegt Ajax toch wat anders tegemoet te komen dan NAC; het aanspelen van buitenspelers op het moment dat ze gevaarlijk kunnen zijn is toch al niet de grootste kwaliteit van het Ajax middenveld.
Ik verwijs nog maar even naar mijn eerdere verhaal over wat een goede buitenspeler nu eigenlijk vereist. Leonardo is geen teamspeler, geen tactisch intelligente speler en geen combinatievoetballer. Een opportunistische speler op de vleugel kan prima werken, ik ben er een groot voorstander van, maar bedenk wel dat Ajax daar er al 1 van heeft. Ryan Babel is ook snel en handig(en technisch denk ik zelfs nog wat beter dan Leo) maar ook nog groot, sterk en zeer doeltreffend. Kortom alles wat Leo niet is. Ik heb sterke twijfels over de functionaliteit van zo'n opportunistische aanval, ik vrees dat KJH er wat verloren bij zal lopen af en toe. En dat is zeer zonde want Ajax moet niet dezelfdefout maken als Oranje dat bijv deed; als je over een speler met zo'n groot scorend vermogen beschikt moet je hem daarin ondersteunen. Het is immers een enorm wapen.
Maar denk jij dat met Leo een werkbare aanval geformeerd kan worden Thomas, jij kent de huidige Leonardo waarschijnlijk beter dan ik dus ik benieuwd naar je oordeel. Ik snap dat het een goedkoop alternatief is maar wil je dan zo'n probleemgeval hebben ? Ik heb er grote twijfels bij, het is een goedkoop gokje, d'acuerdo, maar is er nog meer dan alleen een klein risico om hoopvol te zijn ? Ik vraag me dat oprecht af.
Z'n aanname is volgens mij helemaal niet zo beroerd. En ja, hij speelt egoïstisch, maar ik heb hem dit seizoen ook regelmatig een mooie solo af zien ronden met een pass op een medespeler (die hem vaak weer verprutste). Bovendien is dat er echt wel uit te rammen bij veel spelers. Van Persie is ook stukken minder egoïstisch gaan spelen sinds hij bij Arsenal speelt.Raul Gonzalez Blanco schreef:Sterker nog, het is helemaal waar. Ik zie het overdrevene ook niet zo. Het zou kunnen dat leonardo een compleet andere speler is dan zijn oude persoontje en daarom vraag ik er ook naar. Als jij van mening bent dat hij wél een goed schot of goed overzicht heeft dan zou dat je enthousiasme al meer verklaren. Ik heb ze echter nog nooit kunnen ontdekken.Thomas schreef:Je benadrukt stevig en overdreven z´n minpunten, maar helemaal onwaar is het natuurlijk niet.
Ik hoop/denk dat het doubleteamen van de centrale verdedigers op Huntelaar nu tegen gegaan wordt. De meeste backs zullen het heel moeilijk gaan krijgen met Leonardo en Babel en zullen rugdekking nodig hebben. Als Leo in teamverband leert spelen, zie ik er zeker wel wat in.Raul Gonzalez Blanco schreef:Maar denk jij dat met Leo een werkbare aanval geformeerd kan worden Thomas, jij kent de huidige Leonardo waarschijnlijk beter dan ik dus ik benieuwd naar je oordeel. Ik snap dat het een goedkoop alternatief is maar wil je dan zo'n probleemgeval hebben ? Ik heb er grote twijfels bij, het is een goedkoop gokje, d'acuerdo, maar is er nog meer dan alleen een klein risico om hoopvol te zijn ? Ik vraag me dat oprecht af.
Raul Gonzalez Blanco schreef:Ik ben benieuwd of er mensen zijn die Leonardo regelmatig zien spelen en kunnen aangeven waar zijn veronderstelde topkwaliteiten in huizen(ik zie hem nu eenmaal niet zo vaak spelen en de aandacht van al die clubs zal wel ergens op gebaseerd zijn neem ik aan).
Maar waarop dan? Ik heb dat ook nooit begrepen. Vanaf zijn eerste dag in Nederland is Leonardo een hype, hij zou de nieuwe Romario zijn of de nieuwe weet ik veel wie. Wat mij betreft schromelijk overdreven. Het is waar, een jonge speler kan met zichzelf overhoop liggen en later zijn roeping vinden. Zie Robin van Persie. Maar Leonardo is inmiddels een eeuwig talent, hij is de fase 'jong maar veelbelovend' allang voorbij, vind ik.
Van Persie heeft dan ook al een tijdje zijn leven gebeterd. Hij heeft relatief kort bij het eerste van Feyenoord gezeten. Bovendien had hij problemen met Van Marwijk, verder met niemand. Leonardo heeft met iedereen problemen.
Vergelijk ik Van Persie met Leonardo, dan zie ik een verschil. Een groot verschil. In talent, in redement, in mentaliteit. Niet voor niets is Van Persie basisspeler bij Arsenal en zit Leonardo bij NAC.
Vergelijk ik Van Persie met Leonardo, dan zie ik een verschil. Een groot verschil. In talent, in redement, in mentaliteit. Niet voor niets is Van Persie basisspeler bij Arsenal en zit Leonardo bij NAC.