Ik ben anders dol op kwalletjes! :kwijl:MHF schreef:Ik weet wel dat jij je de laatste tijd opstelt als een arrogante kwal. Daar zullen maar weinig mensen jaloers op zijn...Harm schreef: Nu ben je weer degene die PSV er bij denkt te moeten slepen lieve Raymond... Jaloers ofzo?
Ajax - AZ
http://www.youtube.com/watch?v=pgt01Rn6Wu8
Ik had de overtreding van Huntelaar alleen nog maar in het stadion gezien. Ik dacht toen eigenlijk dat hij alleen maar een blok zette omdat Cziommer de bal wilde wegtrappen/tegenhouden. Nu zal dit ook wel de aanleiding zijn geweest, maar het is wel een schandalige doodschop, zeg.
Ik had de overtreding van Huntelaar alleen nog maar in het stadion gezien. Ik dacht toen eigenlijk dat hij alleen maar een blok zette omdat Cziommer de bal wilde wegtrappen/tegenhouden. Nu zal dit ook wel de aanleiding zijn geweest, maar het is wel een schandalige doodschop, zeg.
Voetske schreef:
Ik leg je geen woorden in de mond, ik zeg alleen maar dat het wat die kansen betreft wel meeviel.
Makkelijk nee, volgens mij ben ik niet de enige die vindt dat dit elfal lang niet zo goed is als andere denken.Kijk tegen Psv kan je verliezen, maar dan ga je niet 4 wedstrijden flink op je bek, verspeel je niet het kampioenschap en tis dat je in een Uefa groep zit waar 3 clubs zich plaatsen, m.a.w. het moest wel heel gek gaan wilde AJAX niet de volgende ronde halen, want anders had je dat ook alweer kunnen schudden.Een Uefa groep met bijna allemaal clubs van een nivo ( bij wijze van spreken want anders krijgen we dat ook weer ) eerste divisie wel te verstaan.
DB discussie, tja volgens mij heb ik het daar niet over gehad.Wat ik wel constateer, maar dat is mij mening, is dat de " verlosser " zoals HtC door velen gezien werd, regelmatig flink de fout in gaat, verbaal flink aan zijn PR werkt.Blijkbaar niet heeft ingeschat dat ie een paar " goede buitenspelers " nodig heeft, Charisteas laat vertrekken terwijl je Rosenberg een schop onder z'n .. moet geven en nu met de " top " aankoop Leonardo op de proppen komt.
Denk je dat dat de stap is die AJAX moet maken om weer AJAX te worden ?.
oja, als je het niet meer weet, mijn naam is Voetske.Anders lijkt het net of dat alleen jou(w) mening telt ...
Mag ik je dan Voetske Schuit noemen? ;)
Voetske, Ajax heeft meer kansen gehad dan AZ om te scoren. Weliswaar weinig uitgespeelde kansen maar men heeft gewoon simpelweg nog een aantal mogelijkheden gehad waaruit je zeker nog een keer had kunnen scoren of misschien wel had moeten scoren.
Verder ben ook ik niet zonder kritiek en wil ik het elftal en HtC niet groter maken dan ze zijn. Maar goed, bekijk het eens vanuit mijn kant. Ik heb in het begin van het seizoen mijn twijfels geuit over deze selectie. Vervolgens boekt men een aantal leuke resultaten die ik niet direct had verwacht en zag ik al meer leuk voetbal dan ik mij uit de voorgaande periode kon herinneren. Ik zie niet in waarom je dat dan niet mag benoemen. Je kan hooguit discussieren over de gekozen noemer 'progressie'. Die term is wankel als je een aantal wedstrijden achter elkaar minder presteert.
Al met al gaat het mij er verder ook niet om dat je geen kritiek mag leveren, dat heb ik je met mijn opmerking over mijn 'Ajax supporterschap' proberen duidelijk te maken. Ik mag alleen graag tegenwicht bieden aan zaken die ik pertinent een onjuiste weergave van de werkelijkheid vind hebben.
Verder vind ik het nodige relatief en gemakkelijk opgemerkt. Sparta Praag is niet meer van het niveau van een aantal jaren geleden maar nog altijd de nr. één of twee van Tsjechie. Aangezien ook Ajax allang niet meer van het niveau midden '90 is, zie ik niet in waarom je het daar niet moeilijk tegen kan hebben met tien man. Espagnyol komt uit de Spaanse Primera Division en is in staat van nr. twee Sevilla te winnen dus waarom zou men niet van het huidige Ajax zonder o.m. Stam en Babel kunnen winnen? Enkele jaren geleden faalden we ook opzichtig tegen Celta dat hetzelfde jaar degradeerde.
Vooral de wedstrijd tegen Sparta vond ik een behoorlijke zeperd, gevolgd door de wedstrijd tegen Twente waarin men zich, gelijk aan de wedstrijd tegen Roda, liet aftroeven op mentaliteit. Dat is balen, temeer daar PSV bijna eng efficient wel zijn moeilijke (uit)wedstrijden wint. Het zij zo, we zijn er dus nog lang niet.
HtC is verder niet vrij van fouten geweest maar in een aantal gevallen heb ik geen causaal verband kunnen leggen tussen zijn optreden en de uiteindelijke einduitslag. Bovendien was ik wel absoluut klaar met Blind. Die had ons, in ieder geval in deze fase van zijn trainerscarriere niet verder gebracht. Zelfs niet met een Stam achterin, daar ben ik van overtuigd. Dus ja, als je dan een aantal wedstrijden behoorlijk voetbal ziet i.c.m. resultaten is het toch niet zo raar dat de balans doorslaat in het voordeel van HtC?
De transfers zijn nog niet geweldig geweest maar kennelijk hebben we niks te makken en helaas is de poel met toppertjes uit de jeugdopleiding al enige tijd opgedroogd. En buitenspelers? Sinds jaar en dag hebben we geen buitenspelers waar je over naar huis mag schrijven, een enkele opleving daargelaten. Had jij verwacht dat die met HtC ineens wel binnen zouden lopen? Wat dat betreft ben ik allang blij met de ontwikkeling van Babel op de flank. Charisteas moeten we niet groter maken dan hij is. Toegegeven, ik had liever hem dan Rosenberg behouden voor dit elftal maar al met al is de Griek geen topper die je coute que coute moest behouden. Over Leonardo ben ik enigszins sceptisch. Anderzijds begrijp ik het wel, zeker uit zakelijk oogpunt. Slaagt de samenwerking dan verkoop je die jongen voor miljoenen. Lukt het niet, dan heb je een 'zeperd' van minder dan een miljoen.
Laatst gewijzigd door MHF op ma dec 11, 2006 5:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
De ploeg der dapp're Meersche Helden...
:xyxthumbs:Lucas schreef:Het was een prima wedstrijd Jesse, met veel drang naar voren en weinig kans voor AZ om daar iets tegen te doen! :xyxthumbs:Jesse schreef:Sorry dat ik er hier over doorga, Lucas.Lucas schreef: Vertel er dan ook bij dat ze erg teleurgesteld zijn in het kijkplezier onder ten Cate!
Heb je niet genoten van de wedstrijd van gister? Het was toch een mooie wedstrijd?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Ach wij zijn toch volwassen kerels, tenminste dat proberen we te zijn.MHF schreef:
Hier verschil ik van mening met je, AJAX had weliswaar een overwicht, net als tegen Psv, maar Waterreus werd er niet koud of warm van.Ik ook niet, maar misschien ben ik wel de enige die niet alle schoten op doel meteen als kans ziet.De eerste helft was er een moment, de een twee tussen Urby en Huntelaar waar van je mag zeggen dat het een kans was.En eigenlijk had die aanval/kans verder doorgevoerd moeten worden, immers Huntelaar stond er beter voor dan Urby, maar ik kan best begrijpen dat je zelf schiet.Alleen maakt zoiets wel meestal het verschil, het verschil om een wedstrijd te winnen.Verder was de Mul onzichtbaar, liep Gabri zich de longen uit het lijf zonder deel te nemen aan het spel, waren het weer veel te veel hoge ballen van de Steek op Huntelaar ( kan hij niet uitgooien ?, zag hem een halve slingerworp maken waarvan ik dacht oei oei ), naar mijn mening bemoeit Huntelaar zich veels te veel met het spel op het middenveld.En zal ik nog wel het een en ander vergeten.Anders gezegt, en dus niet om een vergelijking te maken met DB of RK, zie je weer heel veel balbezit om het balbezit.
Voetske, Ajax heeft meer kansen gehad dan AZ om te scoren. Weliswaar weinig uitgespeelde kansen maar men heeft gewoon simpelweg nog een aantal mogelijkheden gehad waaruit je zeker nog een keer had kunnen scoren of misschien wel had moeten scoren.
Verder ben ook ik niet zonder kritiek en wil ik het elftal en HtC niet groter maken dan ze zijn. Maar goed, bekijk het eens vanuit mijn kant. Ik heb in het begin van het seizoen mijn twijfels geuit over deze selectie. Vervolgens boekt men een aantal leuke resultaten die ik niet direct had verwacht en zag ik al meer leuk voetbal dan ik mij uit de voorgaande periode kon herinneren. Ik zie niet in waarom je dat dan niet mag benoemen. Je kan hooguit discussieren over de gekozen noemer 'progressie'. Die term is wankel als je een aantal wedstrijden achter elkaar minder presteert.
Al met al gaat het mij er verder ook niet om dat je geen kritiek mag leveren, dat heb ik je met mijn opmerking over mijn 'Ajax supporterschap' proberen duidelijk te maken. Ik mag alleen graag tegenwicht bieden aan zaken die ik pertinent een onjuiste weergave van de werkelijkheid vind hebben.
Ach, mij gaat het er ook niet om dat een ander het veel positiever ziet dan ik , ik roep alleen niet zo vlug hosanna als de andere hier.Maar ik hou niemand tegen hoor !!.
Persoonlijk vond ik alle vier de wedstrijden zepers, de grootste zeperd tegen Sparta Praag omdat AJAX met 11 man al niet in staat was om mee te gaan in de wedstrijd.De rode kaart voor Urby was het gevolg daarvan ...Verder vind ik het nodige relatief en gemakkelijk opgemerkt. Sparta Praag is niet meer van het niveau van een aantal jaren geleden maar nog altijd de nr. één of twee van Tsjechie. Aangezien ook Ajax allang niet meer van het niveau midden '90 is, zie ik niet in waarom je het daar niet moeilijk tegen kan hebben met tien man. Espagnyol komt uit de Spaanse Primera Division en is in staat van nr. twee Sevilla te winnen dus waarom zou men niet van het huidige Ajax zonder o.m. Stam en Babel kunnen winnen? Enkele jaren geleden faalden we ook opzichtig tegen Celta dat hetzelfde jaar degradeerde.
Vooral de wedstrijd tegen Sparta vond ik een behoorlijke zeperd, gevolgd door de wedstrijd tegen Twente waarin men zich, gelijk aan de wedstrijd tegen Roda, liet aftroeven op mentaliteit. Dat is balen, temeer daar PSV bijna eng efficient wel zijn moeilijke (uit)wedstrijden wint. Het zij zo, we zijn er dus nog lang niet.
Als het goed gaat krijgt HtC natuurlijk ook de kredits, maar dan ook als men finaal de mist in gaat.zoals tegen Kopenhagen, dat kan niet, 11 houthakkers mogen nooit en te nimmer AJAX zo te kijk zetten.Maar goed dat is geweest zullen we maar zeggen.HtC heb je nu al in elke wedstrijd dat het tegen zat kunnen betrappen op niet al te beste wissels, verder heb ik hem er nog niet op kunnen betrappen dat ie in de rust met tactische omzettingen komt waardoor wedstrijden in AJAX voordeel kantelen.HtC is verder niet vrij van fouten geweest maar in een aantal gevallen heb ik geen causaal verband kunnen leggen tussen zijn optreden en de uiteindelijke einduitslag. Bovendien was ik wel absoluut klaar met Blind. Die had ons, in ieder geval in deze fase van zijn trainerscarriere niet verder gebracht. Zelfs niet met een Stam achterin, daar ben ik van overtuigd. Dus ja, als je dan een aantal wedstrijden behoorlijk voetbal ziet i.c.m. resultaten is het toch niet zo raar dat de balans doorslaat in het voordeel van HtC?
Ik snap dat dus niet, volgens mij moet je ten koste van alles ( maar wel binnen de mogelijkheden van AJAX ) die spelers behouden die een elftal, hoe minimaal ook, beter maken.In laat nu net Charisteas in bijna alle wedstrijden waar we het over hebben een beter alternatief zijn geweest dan Rosenberg.En dan nu weer Leonardo, een kruidvat op zich die, maar dat is mijn mening, in vijf minuten heel het boeltje kan verzieken.Kopen we hem omdat Psv ook intersse had ?, gebruik dat geld om spelers die wel meerwaarde hebben te houden door een verbetering van hun contract, of gebruik dat geld op een later tijdstip om een eventuele klasbak over de streep te trekken.De transfers zijn nog niet geweldig geweest maar kennelijk hebben we niks te makken en helaas is de poel met toppertjes uit de jeugdopleiding al enige tijd opgedroogd. En buitenspelers? Sinds jaar en dag hebben we geen buitenspelers waar je over naar huis mag schrijven, een enkele opleving daargelaten. Had jij verwacht dat die met HtC ineens wel binnen zouden lopen? Wat dat betreft ben ik allang blij met de ontwikkeling van Babel op de flank. Charisteas moeten we niet groter maken dan hij is. Toegegeven, ik had liever hem dan Rosenberg behouden voor dit elftal maar al met al is de Griek geen topper die je coute que coute moest behouden. Over Leonardo ben ik enigszins sceptisch. Anderzijds begrijp ik het wel, zeker uit zakelijk oogpunt. Slaagt de samenwerking dan verkoop je die jongen voor miljoenen. Lukt het niet, dan heb je een 'zeperd' van minder dan een miljoen.
Gelukkig dat Jaapie het nog allemaal in z'n eentje daar achter kan behappen want anders ...
Blij met de punten ...
Ik had precies hetzelfde, dacht in het stadion ook dat hij alleen maar een blok zette omdat Cziommer de bal wilde vasthouden.Arthur schreef:http://www.youtube.com/watch?v=pgt01Rn6Wu8
Ik concludeer dan ook dat de beelden bewerkt zijn en Huntelaar in een zwart daglicht wordt gezet. :hypocrite:
Jezus, je laat me wel werken voor mijn posts, Voetske.
Zijn falende wisselbeleid vind ik sterk overtrokken en er zijn ook nauwelijks wedstrijden geweest waarin hij tijdens de rust iets moest rechttrekken. Sterker nog, het is eerder zo dat de coach van de tegenstander iets moest recht trekken. Jammer genoeg profiteert Ajax echter nog niet genoeg van de tactische vondsten van HtC. Als men in de toekomst het veldoverwicht in zo’n gemiddelde eerste helft met 2, 3-0 kan omzetten is er niks aan de hand.
Je begreep toch wel dat ik een grapje maakte, Fr.. :X Voetske? ;)Voetske schreef:Ach wij zijn toch volwassen kerels, tenminste dat proberen we te zijn.MHF schreef:
Dat verschil blijft dan inderdaad. Het gaat er niet om of jij of Waterreus er warm of koud van wordt. Feit is dat o.m. Vermaelen en Heitinga een schot op goal konden lossen binnen de 16 en Babel –en met zijn schotkracht zie ik dat weldegelijk als een kans- een gevaarlijk schot op doel had. En als Watereus daar niet warm van werd moeten we voor de grap eens stil staan bij de reddingen Stekelenburg. Of... heeft die verder uberhaupt een redding moeten verrichten? Er is mij nauwelijks iets van bijgebleven. Dat het niet moet uitmonden in balbezit om het balbezit ben ik helemaal met je eens. Daar koop je helemaal niks voor. En verder gaat er inderdaad nog genoeg mis ja, naast het feit dat er ook regelmatig zaken goed gaan.
Hier verschil ik van mening met je, AJAX had weliswaar een overwicht, net als tegen Psv, maar Waterreus werd er niet koud of warm van.Ik ook niet, maar misschien ben ik wel de enige die niet alle schoten op doel meteen als kans ziet.De eerste helft was er een moment, de een twee tussen Urby en Huntelaar waar van je mag zeggen dat het een kans was.En eigenlijk had die aanval/kans verder doorgevoerd moeten worden, immers Huntelaar stond er beter voor dan Urby, maar ik kan best begrijpen dat je zelf schiet.Alleen maakt zoiets wel meestal het verschil, het verschil om een wedstrijd te winnen.Verder was de Mul onzichtbaar, liep Gabri zich de longen uit het lijf zonder deel te nemen aan het spel, waren het weer veel te veel hoge ballen van de Steek op Huntelaar ( kan hij niet uitgooien ?, zag hem een halve slingerworp maken waarvan ik dacht oei oei ), naar mijn mening bemoeit Huntelaar zich veels te veel met het spel op het middenveld.En zal ik nog wel het een en ander vergeten.Anders gezegt, en dus niet om een vergelijking te maken met DB of RK, zie je weer heel veel balbezit om het balbezit.
Mwah, wat mij betreft gaat het niet alleen om een positieve of een negatieve insteek maar vooral ook om de manier waarop iets wordt gezegd en in welke bredere context. Ik mag, naast mijn momenteel overwegend positieve insteek, ook graag de nodige kritiek leveren. Dat kan ook prima naast elkaar hoor, het hoeft niet altijd zwart of wit te zijn.Ach, mij gaat het er ook niet om dat een ander het veel positiever ziet dan ik , ik roep alleen niet zo vlug hosanna als de andere hier.Maar ik hou niemand tegen hoor !!
De instelling van een aantal spelers was tamelijk slap ja en deze ongeconcentreerde houding leverde, ook met elf man, geen goed voetbal op (en indirect de gele kaarten). Desalniettemin kan ik uiteindelijk best leven met een dergelijk resultaat in een uitwedstrijd, gegeven een aantal factoren (de beleving, lang met 10 man, het veld). Al met al werd er bijvoorbeeld totaal niks weggegeven (zoals er trouwens ook totaal niks werd gecreerd). Dat was vorig jaar wel anders.Persoonlijk vond ik alle vier de wedstrijden zepers, de grootste zeperd tegen Sparta Praag omdat AJAX met 11 man al niet in staat was om mee te gaan in de wedstrijd.De rode kaart voor Urby was het gevolg daarvan ...
Voor mijn kijk op de wedstrijd tegen Kopenhagen wil ik graag naar het desbetreffende topic verwijzen. 99 van de 100 keer had Ajax die tweestrijd in zijn voordeel beslist maar soms loopt het wel eens anders. Kopenhagen won ook van Manchester Utd –koploper van de PL- toen het er nog gewoon om ging. Andere wedstrijd en een andere situatie maar goed, zou men daar ook direct over een stel houthakkers gesproken hebben?Als het goed gaat krijgt HtC natuurlijk ook de kredits, maar dan ook als men finaal de mist in gaat.zoals tegen Kopenhagen, dat kan niet, 11 houthakkers mogen nooit en te nimmer AJAX zo te kijk zetten.Maar goed dat is geweest zullen we maar zeggen.HtC heb je nu al in elke wedstrijd dat het tegen zat kunnen betrappen op niet al te beste wissels, verder heb ik hem er nog niet op kunnen betrappen dat ie in de rust met tactische omzettingen komt waardoor wedstrijden in AJAX voordeel kantelen.
Zijn falende wisselbeleid vind ik sterk overtrokken en er zijn ook nauwelijks wedstrijden geweest waarin hij tijdens de rust iets moest rechttrekken. Sterker nog, het is eerder zo dat de coach van de tegenstander iets moest recht trekken. Jammer genoeg profiteert Ajax echter nog niet genoeg van de tactische vondsten van HtC. Als men in de toekomst het veldoverwicht in zo’n gemiddelde eerste helft met 2, 3-0 kan omzetten is er niks aan de hand.
Charisteas was inderdaad een beter alternatief geweest in de wedstrijden waarin Rosenberg werd gebracht als vervanger van Huntelaar. Maar goed, al met al weet je niet welke belangen er hebben gespeeld, bijvoorbeeld t.a.v. de financiele huishouding, en hoe concreet de balangstelling voor beide spelers was. Al met al dus een lastige situatie om over te oordelen. Over het aantrekken van Leonardo heb ik mij al uitgesproken.Ik snap dat dus niet, volgens mij moet je ten koste van alles ( maar wel binnen de mogelijkheden van AJAX ) die spelers behouden die een elftal, hoe minimaal ook, beter maken.In laat nu net Charisteas in bijna alle wedstrijden waar we het over hebben een beter alternatief zijn geweest dan Rosenberg.En dan nu weer Leonardo, een kruidvat op zich die, maar dat is mijn mening, in vijf minuten heel het boeltje kan verzieken.Kopen we hem omdat Psv ook intersse had ?, gebruik dat geld om spelers die wel meerwaarde hebben te houden door een verbetering van hun contract, of gebruik dat geld op een later tijdstip om een eventuele klasbak over de streep te trekken.
Gelukkig dat Jaapie het nog allemaal in z'n eentje daar achter kan behappen want anders ...
Laatst gewijzigd door MHF op ma dec 11, 2006 11:29 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
De ploeg der dapp're Meersche Helden...
Dit ben ik niet met je eens. De verdediging van PSV zat potdicht, maar die van AZ is echt niet zo goed. Ajax heeft niet voor niets twee keer gescoord.Voetske schreef:Hier verschil ik van mening met je, AJAX had weliswaar een overwicht, net als tegen Psv, maar Waterreus werd er niet koud of warm van.
Het stinkt aan alle kanten!
Mag, maar wij hadden het over de eerste helft en over het aantal kansen, echte kansen die AJAX de gehele wedstrijd heeft gehad.Buiten de goals mag jij er vijf op noemen ...joey schreef:Dit ben ik niet met je eens. De verdediging van PSV zat potdicht, maar die van AZ is echt niet zo goed. Ajax heeft niet voor niets twee keer gescoord.Voetske schreef:Hier verschil ik van mening met je, AJAX had weliswaar een overwicht, net als tegen Psv, maar Waterreus werd er niet koud of warm van.
Blij met de punten ...
Dat doe jij nu elke keer, we hebben het over ONZE voorhoede, en 5 echte kansen ( inclusief goals ) in een wedstrijd is helemaal niet veel, zeker niet als de AZ achterhoede zoals jij beweert prut is ..joey schreef:Twee goals en vijf kansen is veel in een topwedstrijd. Hoeveel kansen heeft AZ gehad?
Blij met de punten ...
Ben ik helemaal met Voetske eens. Het gaat om wat Ajax presteert. Wij willen aanvallend voetbal zien, dan moeten wij zoveel kansen creëeren. Liever 20 voor ons en 15 voor de tegenstander van 5 voor ons en 1 voor de tegenstander.
Verrek, ben ik nog aan het vergelijken.
Verrek, ben ik nog aan het vergelijken.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Goed gezegd, Bertje. Ajax heeft vooral veel schade geleden in die dramatische reeks van 5 wedstrijden. Buiten die wedstrijden om werd er over het algemeen redelijk tot goed gevoetbald. In de toppers werd Feyenoord weggespeeld, was Ajax de betere tegen AZ en deed het niet onder voor PSV.Bertje schreef:PSV is dit jaar niet te kloppen. Dat kun je AZ niet aanrekenen, maar ook Ajax niet. Ajax moet zorgen dat het beter wordt en vooralsnog gaat dat heel aardig. Er waren slechte wedstrijden tegen Roda, Twente en Sparta, maar verder gaat het goed, zoals je meestal ziet bij een groeiende ploeg.
Ook Grygera stond te slapen. Of hij rekende erop dat Stekelenburg die bal zou pakken, wat ook niet al te slim was. ;)Bertje schreef:Al mag iemand Ten Cate natuurlijk wel vertellen dat hij in de rust best wat spelers, die hij wellicht snel nodig heeft in de tweede helft, kan laten warmlopen. Maar je kunt Ten Cate deze uitslag niet aanrekenen. Emanuelson krijgt een rotschop en Lindenbergh staat te slapen; 1-1.
Gewoon standaard je bankzitters laten warmlopen in de rust. :yes:
Nee, het lag niet aan de scheidsrechter. Die was dramatisch, maar dan nog mogen die goals gewoon niet vallen. Bij beide goals gingen er Ajacieden opzichtig in de fout.Lucas schreef:Ligt het alweer aan de scheidsrechter? Prima pot voetbal, maar als het zo door gaat staat Ajax eind van het seizoen gewoon weer 16 punten achter op PSV. Dan is de winst van Stam, Gabri, Perez en een wondertrainer dus precies 8 punten
Zonder de scheidsrechter de schuld te geven van het resultaat mag je natuurlijk wel kritisch zijn. Hi zag de overtreding van Steinsson over het hoofd, vergat De Cler, Huntelaar en Opdam rood te geven en zag ook de duw van Huntelaar voor de goal niet (al was dat zo'n situatie waarbij de scheidsrechter ook geen penalty aan een spits zou geven als hij zou geduwd zou worden door een verdediger).
Naast Huntelaar en De Cler gedroegen de overige spelers zich prima. Verder ben ik het wel met je eens dat de spelers en trainer van Ajax zo nu en dan wel een chillpil mogen nemen. Goddomme, zeg. :sad:Marillion schreef:Ik ga het maar eens opnemen voor Braamhaar. Zoals gewoonlijk moet de scheidsrechter het weer ontgelden op het moment dat er puntverlies wordt geleden maar misschien zou het goed zijn als spelers en coaches eens naar hun eigen gedrag kijken.
Volgens mij raakt hij hem vol op z'n achterste been, op een hoogte die totaal onnodig is. Nog boven z'n enkel.Jabukajaja schreef:Ik vind het geel omdat hij niet met gestrekte benen inkomt, maar wel van achteren. Hij raakt De Mul ook niet echt, maar komt wel roekeloos in.
Dat Ajax nu al meer beter voetbal heeft gespeeld dan onder Blind is je ontgaan? En dat hij z'n ploeg bijna altijd in de goede opstelling het veld instuurt?Jim schreef:HtC heeft mij sowieso nog nauwelijks in positieve zin kunnen overtuigen.Jesse schreef:HtC heeft me nog niet kunnen overtuigen met tactische omzettingen tijdens de wedstrijd.
Wel in negatieve. Dat hij een bijzonder kort lontje had was reeds bekend.
Wel almaar naar de boze buitenwereld wijzen maar niet of nauwelijks de hand in eigen boezem steken, is daar intussen aan toegevoegd.
Leuk om je iets positiefs te horen zeggen, Lucas. :xyxthumbs: :DLucas schreef:Het was een prima wedstrijd Jesse, met veel drang naar voren en weinig kans voor AZ om daar iets tegen te doen! :xyxthumbs:
Ajax speelde gisteren zowaar zelfs 3-4-3. Meer op z'n Ajax bestaat niet. Dat moet jou goed hebben gedaan.
Zo nu en dan zijn er verzachtende omstandigheden geweest, maar ik vind het ook maar niks dat Ten Cate die constant aanhaalt. Hij heeft moeite met kritiek. Of misschien voelt hij nu al veel druk waardoor hij naar dit soort excuses wijst. Jammer, want ongeacht alles moet Ajax het gewoon zelf doen. En natuurlijk kunnen er af en toe dingen mis gaan, maar dan nog moet Ten Cate gewoon z'n zelfvertrouwen laten blijken, z'n visie op de wedstrijd geven en zich op de volgende wedstrijd richten.Lucas schreef:Ten Cate is constant bezig met de buitenwereld overal de schuld van te geven
PS Waarom beweerde je trouwens in een andere topic dat HtC niet wilde reageren op het inbrengen van Jenner van Van Gaal?