Ajax - AZ

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » ma dec 11, 2006 12:58 am

brigade zuid schreef: Moet je toch eens wat vaker om je heen kijken in de Arena, hoeveel komen er niet te laat binnen en gaan 10 minuten voor tijd weer naar huis toe. ;)
Dat probleem hebben ze in het DSB-stadion zelf ook las ik dus in die zin is het wel een beetje een kansloos spandoek. Maargoed, neemt niet weg dat ik me irriteer aan mensen die in zo'n wedstrijd 5 minuten voor tijd weggaan. Na een 6-0, a la. Maar 2-2, en bijna-penaltys, handsballen etc in de slotfase...

Wim
Site Admin

Bericht door Wim » ma dec 11, 2006 8:14 am

Marillion schreef:Ach ja, soms heb je geluk en komt het niet op tv en soms heb je pech. Als de spelers zich nou gewoon eens fatsoenlijk gedragen dan hoeven we daar niet over in te zitten.

Het lijkt nu met het geval Huntelaar wel alsof Braamhaar en Talpa de schuldigen zijn maar volgens mij was het toch echt Klaas Jan zelf die doorging op Cziommer.
Talpa is natuurlijk niet schuldig aan die toestanden, wel aan de beeldvormings creatie daaromheen. Bovendien zou een cursus spelregels geen overbodige luxe zijn voor ze. Maar als je een scheidsrechter al hoort over aangeschoten hands weet je eigenlijk al genoeg :blush:
De aktie van Huntelaar is niet goed te praten maar de geweldadige invalbeurt van Cziommer nuanceerd toch een en ander. Die schopte en etterde er ook lustig op los. Opdam schopte in de eerste helft Huntelaar van achteren neer in het strafschopgebied, niets aan de hand volgens Braamhaar. Huntelaar mocht zich niet eens lostrekken, dan werd tegen hem gefloten. Huntelaar werd vastgehouden toen hij doorgebroken was, slechts geel voor. Kortom Huntelaar moet veel, heel veel incasseren. Spitsen gaan dan vervelend terug doen. Herinneren wij van Basten nog allemaal?
Verder was AZ erg teleurstellend. Het is en soort Feyenoord geworden. Al schoppend proberen de wedstrijd te ontregelen met een spits en hopen op het toeval.
Wat Ajax moet doen is een keeper zoeken die punten pakt i.p.v. ze te morsen. Stekelenburg heeft zijn kansen nu wel gehad.
Laatst gewijzigd door Wim op ma dec 11, 2006 8:45 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Fijn om thuis te zijn.
Voor eens en altijd van iedereen, maar dat is logisch.

Wim
Site Admin

Bericht door Wim » ma dec 11, 2006 8:19 am

het mooiste van de middag was toch wel Shota. :worshippy:
Fijn om thuis te zijn.
Voor eens en altijd van iedereen, maar dat is logisch.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » ma dec 11, 2006 8:56 am

Wat een schijtploeg is dat AZ zeg. De boodschap die ze hadden meegekregen was duidelijk, probeer het op z'n psv's en het was ze nog bijna gelukt ook. Verder hadden De Cler, Opdam en Steinsson de negentig minuten niet vol mogen maken.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma dec 11, 2006 9:08 am

Huntelaar ontsnapt aan rood
Door PAUL VAN DEN BOSCH

AMSTERDAM - Ajax en scheidsrechters, het blijft dit seizoen een aparte combinatie. Maar de Amsterdamse club mocht tegen AZ (2-2) van geluk spreken dat topschutter Klaas Jan Huntelaar niet werd weggestuurd.

,,Ik had hem rood moeten geven,’’ bekende scheidsrechter Eric Braamhaar, die in de boeiende topper irriteerde vanwege zijn neiging om de ene beslissing met de andere te compenseren.

Toen Huntelaar in de 81ste minuut zijn noppen plantte op de rechterknie van AZ’er Simon Cziommer, stond Braamhaar er met zijn neus bovenop. De Ajacied probeerde de bal te veroveren om een vrije trap te nemen, de tegenstander stond in zijn weg.

Toen Cziommer van de pijn op de grond lag te kronkelen, moest coach Van Gaal het veld in om de gemoederen te sussen. AZ’er Julian Jenner: ,,Huntelaar schopte Cziommers knie in drieën.’’

Braamhaar vond het geen overtreding van Huntelaar, de eerdere maker van de gelijkmaker (2-2). Toen hij in de mixed-zone de tv-beelden terugzag, krabde hij zich achter de oren. ,,In het veld dacht ik dat hij de bal speelde, maar het was een rode kaart. Daar hoef ik niet lang over te discussiëren. Ik heb die situatie gewoon verkeerd beoordeeld.’’

Daardoor kan de aanklager betaald voetbal niets meer ondernemen, zo bevestigde scheidsrechtersbaas Uilenberg gisteren. Volgens de richtlijnen is een dossier meteen afgerond als de arbiter de situatie zelf heeft beoordeeld. Of hij nu een straf uitdeelt of niet.

Het was doodzonde dat sommige discussies in Amsterdam na de aantrekkelijke wedstrijd over zo’n situatie moesten gaan. Of over de niet bestrafte overtreding van AZ-verdediger Steinsson op Emanuelson, waardoor invaller Jenner kon opstomen en Arveladze bedienen voor de 1-1.

Of over de rode kaart die Opdam bespaard bleef in de laatste minuut. Hij maaide de dollende Huntelaar bij de achterlijn genadeloos onderuit, maar een nieuwe gele prent bleef uit.

Het had er alle schijn van dat Braamhaar aan het marchanderen sloeg op het moment dat hij de overtreding op Emanuelson niet bestrafte en AZ daarmee bevoordeelde. Het past wel in het beeld van dit seizoen, waarin het gehele scheidsrechterscorps nog niet heeft aangetoond dat er straks op Euro2008 weer een Nederlandse vertegenwoordiger thuis hoort.

Ook over de rol van Braamhaar werden de coaches Van Gaal en Ten Cate het niet eens. Beiden vonden dat de arbiter juist hún ploeg had benadeeld. Over het wedstrijdverloop verschilden beiden eveneens van mening. De waarheid was dat Ajax ruim zeventig minuten heerste, maar de AZ’ers in het eerste kwartier na rust zo veel ruimte gaf dat zij een 2-1 voorsprong namen.

Het was daarom merkwaardig dat trainer Van Gaal zijn oude werkgever de maat nam. Het leverde in de perszaal een veelzeggend tafereel op. Eerst analyseerde Van Gaal uitgebreid.

Het kwam er op neer dat AZ had kunnen winnen van een niet overtuigend Ajax. Daarop reageerde Ten Cate met één zin: ,,Laat ik het hier maar bij houden.’’ De irritatie was aan zijn lichaamshouding af te lezen.

Het was onzin dat AZ én Ajax een povere eerste helft afwerkten, zoals Van Gaal beweerde. De Amsterdammers waren de runner-up van de eredivisie de baas, hoewel aanvankelijk alleen een fraaie combinatie tussen Emanuelson en Huntelaar tot een grote kans leidde.

Maar met de terugkeer van Babel op links, Emanuelson als veredelde schaduwspits, met Heitinga die AZ’s Martens aan banden legde, en Stam die Dembélé in zijn zak had, bouwde Ajax aan een overwicht. Dat leidde, met Alkmaarse hulp, tot de 1-0 van Heitinga in de 35ste minuut. Bij een indraaiende vrije trap van De Mul hieven Jaliens en Dembélé de buitenspelval op.

Op dat moment liep Cziommer zich al warm langs de zijlijn, later gevolgd door Jenner. Toen Van Gaal beiden na rust inbracht, wilde Ten Cate niet reageren. Hij redeneerde dat Jenner net als eerder De Zeeuw rechts op het middenveld speelde en dat de ‘hangende’ Lindenbergh hem daar moest opvangen.

Maar door de beslissing van Braamhaar zorgde Jenner voor de assist op Arveladze (1-1) en schoot hij tegen Stekelenburg op waardoor Mendes da Silva de rebound kon binnentikken (1-2). Ten Cate verving Lindenbergh alsnog door Vermaelen en vanaf dat moment kreeg AZ geen kans meer. Wel kwam Ajax op gelijke hoogte door een kopbal van Huntelaar.

Het was kenmerkend dat het Braamhaar ontging dat de Achterhoeker eerst Jaliens wegduwde. Maar dat kun je ook het gogme van een spits noemen. Slimheid mag best beloond worden, onbesuisde hardheid niet.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » ma dec 11, 2006 9:13 am

Marillion schreef:Ach ja, soms heb je geluk en komt het niet op tv en soms heb je pech. Als de spelers zich nou gewoon eens fatsoenlijk gedragen dan hoeven we daar niet over in te zitten.
Zo'n charche hoort altijd op de tv te verschijnen.
Weer op zoek naar een Interim coach..

LucaS

Bericht door LucaS » ma dec 11, 2006 9:37 am

joey schreef:Als Talpa scherprechter wil spelen (KJH rood wil aansmeren), moet men alle dubieuze situaties laten zien. Dus ook de overtreding op De Mul en de noodrem van Obdam tov KJH. Sowieso valt de schop van KJH beter te begrijpen als je ziet wat hij allemaal te verduren heeft gehad, al moet hij zich beheersen. Hij zit al weken tegen rood aan, hij lijkt Zlatan wel! :sad:
Het begint hier steeds meer op PNN te lijken! Studio gloeilamp?
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » ma dec 11, 2006 9:44 am

Lucas schreef:
joey schreef:Als Talpa scherprechter wil spelen (KJH rood wil aansmeren), moet men alle dubieuze situaties laten zien. Dus ook de overtreding op De Mul en de noodrem van Obdam tov KJH. Sowieso valt de schop van KJH beter te begrijpen als je ziet wat hij allemaal te verduren heeft gehad, al moet hij zich beheersen. Hij zit al weken tegen rood aan, hij lijkt Zlatan wel! :sad:
Het begint hier steeds meer op PNN te lijken! Studio gloeilamp?
Nee hoor. Ik heb ook gezegd (lees maar terug) dat KJH niet moet schoppen, en dat hij geschorst moet worden als hij dat wel doet. Ik begrijp het wel, maar keur het niet goed. Zoiets?

Vind jij niet dat alle dubieuze situaties van een wedstrijd in een samenvatting te zien moeten zijn? De Cler schopt De Mul omhoog, maar dat slaan ze over, terwijl er wel uitvoerig stilgestaan wordt bij de overtreding van KJH die niet erger is (maar wel fout). Ook de situatie waarin KJH al dan niet doorgebroken was, ontbrak in de samenvatting. Komt dan na de wedstrijd Ten Cate aan het woord met kritiek op de scheidsrechter, dan zal de kijker die nog geen beelden gezien heeft denken: waar heeft die man het over? Hij moet juist blij zijn dat KJH niet gepakt is! Het is godsonomgelijk om een oordeel te vellen op grond van de selectie die Talpa maakt.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » ma dec 11, 2006 9:46 am

Als alle dubieuze situaties en overtredingen in een samenvatting moeten blijft er geen tijd over voor het voetbal. Ik reageerde niet alleen op jou en al zeker niet op de analyse van de overtreding van Huntelaar, maar op het gemekker dat Talpa alleen maar overtredingen van Ajacieden laat zien en dat daar schorsingen uit voort komen. Dat gebeurt in dit topic volop. Dat is de positie die PSV fans al jaren op zich nemen/namen. Een beetje sneu als wij dat nu gaan overnemen

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » ma dec 11, 2006 9:50 am

Gelukkig is Talpa wat dat betreft consequent want ze laten zo vaak overtredingen van clubs niet zien. 'Gelukkig' niet alleen die van Ajax. Talpa is gewoon een kutzender :D
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Aristides

Bericht door Aristides » ma dec 11, 2006 9:51 am

Gisterenavond laat niet naar talpa gekeken, maar de overtreding van de cler op De Mul was wel de grofste overtreding van die dag, gevolgd door steinsson op Emanuelson.

De actie tegen Huntelaar had ik ook graag terug willen zien. ik had de indruk dat braamhaar floot en zich ineens realiseerde dat hij dan een strafschop (en een kaart?) moet geven, om vervolgens maar te beslissen dat maar tegen KJH. Marchanderen is voor hem geen kunst maar een levenswijze.

Ajax moet talpa maar gaan sponsoren (i.p.v. het AD), krijgen we andere beelden te zien.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

LucaS

Bericht door LucaS » ma dec 11, 2006 9:51 am

Er is overigens een perfecte manier dit soort schorsingen te voorkomen. Je een beetje gedragen in het veld

Kaboem

Bericht door Kaboem » ma dec 11, 2006 9:53 am

Ik geloof dat die van Huntelaar leuk meedingt voor de titel grofste overtreding van de dag, hoor. Was zeer onbehoorlijk wat hij deed! Met een beetje meer ongeluk schopt hij de knie van Cziommer in tweeën. :redcard:
Bertje for President!

Aristides

Bericht door Aristides » ma dec 11, 2006 9:53 am

Lucas schreef:Er is overigens een perfecte manier dit soort schorsingen te voorkomen. Je een beetje gedragen in het veld
Goed idee en welke clubs doen dan mee? :aai:
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Kaboem

Bericht door Kaboem » ma dec 11, 2006 9:54 am

Waarom moeten we wijzen naar ander clubs? Laten we zelf beginnen met het juiste voorbeeld te geven!
Bertje for President!

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » ma dec 11, 2006 10:02 am

Maar was het probleem van Ajax niet dat ze altijd 'te lief' waren? Dat ze feller moesten zijn en de strijd eens moesten aangaan? Niet dat dat een vrijbrief moet zijn om lukraak naar iedere tegenstander te mogen trappen maar het geeft wel aan dat Ajax wat dat betreft niet meer over zich heen laat lopen. Ze moeten het alleen nog wat slimmer weten te doen. Let wel, natrappen of ellebogen zijn wat mij betreft uit de boze.

Wel vind ik dat om een objectief beeld te kunnen vormen je best alle overtredingen mag laten zien.

Duidelijk is wel dat bij iedere scheet die Huntelaar de komende wedstrijd(en) laat hij een rode kaart kan verwachten.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

joey
Erelid

Bericht door joey » ma dec 11, 2006 10:03 am

Beslissende situaties moeten er wel in, Luuk. Anders krijg je een vertekend beeld.

LucaS

Bericht door LucaS » ma dec 11, 2006 10:06 am

Er was niets beslissends aan de overtreding van de Cler

joey
Erelid

Bericht door joey » ma dec 11, 2006 10:11 am

Toch wel. Het was rood. (Naar mijn bescheiden mening.)

Daarbij, die overtreding zorgde voor veel irritatie bij Ajax.

Arwin

Bericht door Arwin » ma dec 11, 2006 10:47 am

joey schreef:
Vossie schreef: Dus Hunt w8 geen schorsing, al moet hij zich wel beheersen idd. Vind trouwens wel dat hij erg goed speelde vandaag!
Als hij een speler doelbewust tegen zijn knie schopt, mag hij van mij een schorsing krijgen. Dat past een Ajacied niet.

Iets anders: Shota juichte niet bij zijn gelijkmaker, en ging meteen na het laatste fluitsignaal op zoek naar de Ajax-supporters. Eens een Ajacied, altijd een Ajacied! :xyxthumbs:

Ik weet niet of deze link al geplaatst is, geen zin om tien pagina's terug te lezen, maar hier zijn een beelden te zien van een paar beslissende situaties.

Shota juichte niet bij zijn gelijkmaker? Hij ging helemaal uit zijn dak. Hij ging vanaf de goal nog een heel stuk naar het uitvak toe, waar hij doorging met klappen naar de AZ supporters.

Ik heb daar verder niets tegen hoor, hij speelt nu voor AZ, maar hij juichte wel gewoon.

999

Bericht door 999 » ma dec 11, 2006 10:49 am

AJAX EN AZ BEWIJZEN VOORAL PSV DIENST

Evenwicht en verdeeldheid

AMSTERDAM, maandag

De verdeeldheid was gisteren groot in de ArenA. Het evenwicht zat louter in de uitslag: 2-2. Daar schieten Ajax en AZ weinig mee op. „Dit is een mooie uitslag. Voor PSV…”, merkte Louis van Gaal schamper op. Verder lagen de meningen van beide coaches mijlenver uit elkaar. Na de uitgebreide analyse van zijn collega wilde Henk ten Cate in eerste instantie niet eens wat zeggen. „Ik heb geen zin om een verhaal af te steken dat haaks staat op wat Louis beweert.”

Waarom eigenlijk niet? Zelden zitten trainers op dezelfde golflengte. Ze kijken toch hoofdzakelijk naar hun eigen ploeg, raken dan soms de werkelijkheid – en dus objectiviteit – uit het oog en kunnen het nooit nalaten links en rechts een steek onder water te geven. Van Gaal zette al gelijk de toon door te stellen dat AZ in de eerste helft matig tot slecht speelde. „Gelukkig was Ajax ook slecht, waardoor er een status-quo ontstond.”

Misschien als je puur naar het aantal kansen (een hele en twee halve) kijkt dat Ajax creeerde; zeker niet qua spelbeeld. AZ werd immers op felheid afgetroefd door een met drie verdedigers opererend Ajax en kon zelf de spitsen amper bereiken. John Heitinga neutraliseerde zijn directe tegenstander Maarten Martens, die halverwege dan ook werd gewisseld. Het had iets weg van de topper tegen PSV, dat vorige maand in de eerste helft ook naar adem moest happen. Daarom ging het wat ver om Ajax die erkenning te misgunnen. „Als wij goed zijn, hoor ik altijd dat onze tegenstander zo slecht was”, zei Ten Cate bits.

De voorsprong was verdiend. Kew Jaliens liet het na om Jaap Stam buitenspel te zetten, zodat de vrije trap van Tom de Mul via Klaas-Jan Huntelaar bij Heitinga uitkwam. Ronald Waterreus zat er nog aan, maar was kansloos. Van Gaal keerde het tij met twee goede wissels. Behalve Martens verdween ook Demy de Zeeuw van het toneel. Julian Jenner maakte als rechterspits meteen gebruik van de ruimte. Hij leidde binnen zeven minuten doelpunten van Shota Arveladze en uitblinker David Mendes da Silva in. Ten Cate: „Tien minuten lang waren we het spoor volledig bijster. Dat neem ik mijn ploeg wel kwalijk.”

Zonder protest kwam de ommekeer overigens niet tot stand. Alvorens Jenner aanzette voor zijn eerste rush werd Emanuelson gekneveld door Gretar Steinsson. ’Twee benen’ schreeuwde Amsterdam. ’Hij speelt de bal’, toeterde Alkmaar. „Die zat er misschien tussen, maar het was wel degelijk een glaszuivere overtreding”, aldus Ten Cate, die het Jenner verder niet kwalijk nam dat hij doorging.

Volgens Van Gaal begon Eric Braamhaar vanaf dat moment opzichtig te marchanderen. „Hij was niet opgewassen tegen de omstandigheden en floot alles in het nadeel van AZ.” Ten Cate vond weer dat Ajax juist werd achtergesteld. Hij zag zeker twee strafschoppen en een rode kaart voor Barry Opdam, die zich in de slotfase niet wilde laten vernederen door Huntelaar en bij de vierde kapbeweging de zeis hanteerde. Normaliter donkergeel en hij had al een kaart op zak, maar Braamhaar deed niets. Het zoveelste brevet van onvermogen dit seizoen.

Aan de andere kant had Huntelaar er niet eens meer mogen zijn na het uitgestoken been waarmee hij op het middenveld Simon Cziommer neersabelde. Kroongetuige Stijn Schaars ontstak in woede, waarna Van Gaal bijna tot de middenstip kon oprukken om het opstootje te sussen. De vierde man durfde zo’n autoriteit niet terug te sturen en dat wekte weer de toorn op van Ten Cate, die voor een doorsnee armgebaar subiet terug moest op zijn stoel.

Even eerder had Huntelaar na een vlot lopende aanval de gelijkmaker langs Waterreus gekopt. Voor Ajax was het sneu dat de offensieve invallers (Rosenberg en Mitea) het niveau naar beneden haalden. Zo kon er niet worden doorgedrukt. Door het meeste balbezit aan Waterreus te laten, liet AZ merken dat een punt schijnbaar ook wel goed was. Desondanks zei Van Gaal, met onderkoelde humor: „Ik had het idee dat we hier konden winnen. Maar dat heb ik tegen topclubs wel vaker.”

Huntelaar en Opdam vochten fascinerende duels uit. Ze plukten aan elkaar, pijnigden elkaar, zochten de grens, gingen erover omdat Braamhaar zijn gezag verkwanselde, maar vonden elkaar na afloop toch in een faire omhelzing. „Een kwestie van wederzijds respect”, meende Opdam.
Maar een omhelzing tussen beide trainers zat er niet in.

Ajax-AZ 2-2 (1-0). 35. Heitinga 1-0, 50. Arveladze 1-1, 56. Mendes da Silva 1-2, 75. Huntelaar 2-2. Toeschouwers: 50.000. Gele kaart: Huntelaar (Ajax), Opdam, De Cler, Steinsson (AZ).
De T.
Blij met de punten ...

Jim

Bericht door Jim » ma dec 11, 2006 11:05 am

Arwin schreef:
joey schreef:
Vossie schreef: Dus Hunt w8 geen schorsing, al moet hij zich wel beheersen idd. Vind trouwens wel dat hij erg goed speelde vandaag!
Als hij een speler doelbewust tegen zijn knie schopt, mag hij van mij een schorsing krijgen. Dat past een Ajacied niet.

Iets anders: Shota juichte niet bij zijn gelijkmaker, en ging meteen na het laatste fluitsignaal op zoek naar de Ajax-supporters. Eens een Ajacied, altijd een Ajacied! :xyxthumbs:

Ik weet niet of deze link al geplaatst is, geen zin om tien pagina's terug te lezen, maar hier zijn een beelden te zien van een paar beslissende situaties.

Shota juichte niet bij zijn gelijkmaker? Hij ging helemaal uit zijn dak. Hij ging vanaf de goal nog een heel stuk naar het uitvak toe, waar hij doorging met klappen naar de AZ supporters.

Ik heb daar verder niets tegen hoor, hij speelt nu voor AZ, maar hij juichte wel gewoon.
Het is inderdaad best vervelend om spelbreker te zijn in de fijne droomwereld van joey, maar als er iemand een ordinaire broodvoetballer is, is dat wel Arveladze.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma dec 11, 2006 11:13 am

Zo ff een korte reactie van mij kant:

eerste helft: AJAX overklast AZ maar creeërt te weinig echte kansen. Urby kort achter de spitsen is voor AJAX het beste, ik zie hem daar graag blijven staan. Veel meer dreiging, diepgang en creativiteit dan met Sneijder of Perez.
KJH was de trek, schop, schietschijf voor AZ hij werd echt elk moment gepakt door Opdam of Jaliens.
AJAX speelde een goede eerste helft met uitblinkers als Urby, Stam, Heitinga, Babel en KJH.
Vooral heitinga vond ik zeer goed spelen. Bal afpakken/ man uitschakelen. goede passing en altijd de oplossing nnaar voren zoeken.

Zwakke schakels (Lindenberg, Ogararu en de Mul) draagde totaal niks bij aan het elftal. Lindenberg per direct weg doen, drama voetballer!!

2de helft
De wissels van AZ legde de zwaktes van AJAX vast, namelijk Lindenberg (PRUTSER) en maakte daar goed gebruik van. AJAX was in het begin te veel achter AZ aan het aan lopen en ontbrak even in het initiatief nemen.

Breakpunt van de wedstrijd was het zeer zwak optreden van Braamhaar, ik vind het echt niet gek dat spelers, supporters te keer gaan tegen het niveau van zulke scheidsrechters. Zij verpesten het echt voor iedereen.
Steinson gaat veelste hard in op Urby (dus overtreding) hij laat doorspelen, waardoor AZ via Jenner en lindenberg (vriendendienst) uit kan breken en kan scoren.
De 2de helft was daarna op gebied van arbitrage volledig voor AZ, want Steinson ontsnapte aan zijn 2de gele kaart, net zoals Jaliens (hands in hoek van de 16 meter, (TALPA zenden we dit niet meer uit?) Opdam charge op KJH, Cziommer na trappen na duel met Gabri.

AZ profiteerde hier prima van, want leidde verdiend met 2-1. Daarna was het wel direct AJAX die beter ging spelen (ja prutser lindenberg ging er af) en werd ook weer gevaarlijker. De 2-2 was daarvan ook een logisch vervolg, ondanks dat de bal al eerder op de stip had gemoeten door een hands bal van Jaliens, nadat urby de 16 in kan gesneld.

2-2 prima uitgespeelde aanval, daarna was Babel nog paar keer dreigend (hij moet toch gaan trainen op zijn linker been, want hij maakt alle acties naar links toe om vervolgens alles weer te moeten afkappen, misschien een optie om hem op rechts te zetten)

De wissels van HTC waren weer zwak.. Rosenberg waardoor alle dreiging die er was via de velugels weg viel en 2-2 direct ok vast stond. Jammer HTC viel vandaag weer door de mand.

jabu

Bericht door jabu » ma dec 11, 2006 11:37 am

Jim schreef:
Arwin schreef:Shota juichte niet bij zijn gelijkmaker? Hij ging helemaal uit zijn dak. Hij ging vanaf de goal nog een heel stuk naar het uitvak toe, waar hij doorging met klappen naar de AZ supporters.

Het is inderdaad best vervelend om spelbreker te zijn in de fijne droomwereld van joey, maar als er iemand een ordinaire broodvoetballer is, is dat wel Arveladze.
Kijk dit filmpje dan nog maar eens en vertel eens op welk moment Arveladze compleet uit zijn dak ging! Mijns inziens reageert hij juist heel ingetogen. En Arveladze is juist iemand die geen moment onbenut laat om zijn liefde voor Ajax te laten blijken.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma dec 11, 2006 11:41 am

Zlatan Son of God schreef:De wissels van HTC waren weer zwak.. Rosenberg waardoor alle dreiging die er was via de velugels weg viel en 2-2 direct ok vast stond. Jammer HTC viel vandaag weer door de mand.
Babel kon (denk ik) niet verder. Echt andere opties waren er niet.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Plaats reactie