De B-junioren

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

joey
Erelid

Bericht door joey » wo okt 11, 2006 3:43 pm

Ja, de diamantjes van Co. ;)

Waar zit TB toch? Zijn site werkt niet meer.
Het stinkt aan alle kanten!

Ik ben ik

Bericht door Ik ben ik » wo okt 11, 2006 5:45 pm

Hij stopte toch elke maand een keer met zijn site, om dan toch weer door te gaan? Misschien zit hij nu ook in zo'n stop.
Kan het aantal characters van een signature niet opgehoogd worden van 125 naar 175 ofzo?

Chivu 05

Bericht door Chivu 05 » wo okt 11, 2006 6:10 pm

Dank, Chivu!

Bonevacia, het grote talent, toch?
Het is een groot talent inderdaad. Arsenal is zeker 1 van de Engelse club die geinteresseerd in hem ? Niet gek, als je weet dat ze dol zijn op buitenlandse jeugdspelers.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo okt 11, 2006 6:17 pm

Arsenal en Chelsea werden genoemd.

Laat die :furious3: clubs zelf eens iets aan hun opleiding doen, zeg. :sad:

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » do okt 12, 2006 6:02 pm

Hasselbaink famillie van Jimmy?

joey
Erelid

Bericht door joey » za okt 28, 2006 4:32 pm

Vandaag ben ik kort op De Toekomst geweest. Een helft van de B2 tegen Stormvogels/Telstar B1 meegepakt. Toen begon het te regenen en wilde mevrouw joey naar huis. :sad:
Na een moeizaam begin combineerde Ajax zich naar een 5-0 (of was het 6-0?, ik raakte de tel kwijt) ruststand. De spelers van ST waren fysiek sterker maar voetballend veel minder, en werden gaandeweg moe. De beste speler aan Ajax-zijde was nr. 10, Rodney Sneijder. Hij was constant aanspeelbaar, technisch sterk, doelgericht (3 goals) maar minder zonder bal. Ook nam hij een keer een vrije trap die nergens op leek, waar kennen we dat van? :D
De veelgeroemde Roly Bonevacia vond ik een beetje vlak spelen. Hij speelde op 3, kreeg veel de bal, maar speelde alles in de trechter. In verdedigend opzicht werd hij niet getest. Ik had hoge verwachtingen van Jeffrey Dekker, maar die kon hij vanmiddag niet waarmaken. Hij is erg klein, maar werd desondanks een paar keer door de lucht aangespeeld. Waarom? Dekker is energiek, vroeg steeds om de bal, maar kreeg die niet. (Vooral de rechtshalf, de speler achter hem, leek hem over te slaan. Die zocht steeds Sneijder of de nr. 4.) Maar over Dekker, hij was zijn tegenstander een keer te snel af, toen liet hij zien dat hij een aardige voorzet in huis had. Helaas kon hij in de kleine ruimte zijn man niet uitspelen, tenminste vandaag niet. Hij doet een beetje aan Van der Meijde denken. Zulke spelers blinken vaak uit in de jeugd, maar lopen ze hun tegenstanders ook weg als die sneller zijn en de verdediging beter staat? Toch jammer dat hij geen actie heeft.
Niemand trouwens. In 45 minuten speelde niemand op techniek zijn man uit, is Tahamata al bezig met deze lichting? Het is tikken, tikken, tikken.
De spits, een Babelige verschijning (Castillion, denk ik), viel niet mee. Hij slaagde er niet in de bal vast te houden en zijn spel zonder bal was zwak. Maar misschien kan hij beter. Het is natuurlijk gevaarlijk om een speler op 45 minuten te beoordelen. (Sowieso, dit was mijn oordeel op basis van deze wedstrijd alleen. Neem het dus niet te serieus.)

Chivu 05

Bericht door Chivu 05 » za okt 28, 2006 5:05 pm

Leuk dat je bij de B2 bent wezen kijken. Uiteindleijk won Ajax B2 met 8-0 las ik. De punten die je noemt herken ik wel een beetje, Dekker is misschien een beetje bang om acties te maken tegen grotere tegenstanders. De spits Castillion is slungelachtig, maar wat ik van hem zag kon hij de bal vrij goed bij zich houden.

Weet je wie ook wie de andere doelpunten maakten ? (Misschien met hulp van de elftalfoto)

joey
Erelid

Bericht door joey » za okt 28, 2006 5:18 pm

Castillion en ik dacht Ricardo van Rhijn. Die speelde op 4, kan dat?

Castillion had een vrij lage handelingssnelheid. Hij werd steeds gezocht, met name door Sneijder voor de combinatie, maar hij raakte de bal een paar keer knullig kwijt. Ook vond ik hem niet écht scherp voor het doel.

De linksbuiten vond ik wel een aardige speler. Een bruine jongen met een grote bos haar. Hij werd ook meer in het spel betrokken dan Dekker. Veel combinaties liepen over die kant. De linksbuiten speelde één keer heel goed de derde man in (Sneijder), die de (grote) kans miste.

Chivu 05

Bericht door Chivu 05 » za okt 28, 2006 5:26 pm

Ja, Ricardo speelt op 4 (ze noemen hem meestal Rica), wat vond je van hem ? Hij speelt vaak met B1 mee.
Castillion had een vrij lage handelingssnelheid. Hij werd steeds gezocht, met name door Sneijder voor de combinatie, maar hij raakte de bal een paar keer knullig kwijt. Ook vond ik hem niet écht scherp voor het doel.
Ja dat klopt. Zijn handelingssnelheid ligt nog te laag en het ziet er ook niet soepel uit. Omdat hij erg groot is, kan hij wel redelijk een bal afschermen vind ik.
De linksbuiten vond ik wel een aardige speler. Een bruine jongen met een grote bos haar. Hij werd ook meer in het spel betrokken dan Dekker. Veel combinaties liepen over die kant. De linksbuiten speelde één keer heel goed de derde man in (Sneijder), die de (grote) kans miste
Dat is Lorenzo Ebecilio, denk ik. Een rechtsbenige speler, die een rare loop heeft.

joey
Erelid

Bericht door joey » za okt 28, 2006 5:31 pm

Chivu 05 schreef:Ja, Ricardo speelt op 4 (ze noemen hem meestal Rica), wat vond je van hem ? Hij speelt vaak met B1 mee.
Kan aardig voetballen maar moet het spel beter spreiden. Er zijn meer wegen dan recht vooruit.
Ja dat klopt. Zijn handelingssnelheid ligt nog te laag en het ziet er ook niet soepel uit. Omdat hij erg groot is, kan hij wel redelijk een bal afschermen vind ik.
Je zegt nog te laag, zit hij pas kort bij Ajax? Afgaande op deze wedstrijd zou ik zeggen dat hij niet het niveau heeft.

Dat is Lorenzo Ebecilio, denk ik. Een rechtsbenige speler, die een rare loop heeft.
Dat zou goed kunnen. Ik zal het straks aan mijn vriendin vragen, die heeft een beter geheugen voor gezichten. :blush:

Edit: ze zegt dat het inderdaad Ebecilio was. :yes:

Chivu 05

Bericht door Chivu 05 » za okt 28, 2006 5:45 pm

Je zegt nog te laag, zit hij pas kort bij Ajax? Afgaande op deze wedstrijd zou ik zeggen dat hij niet het niveau heeft.
Dit is zijn tweede seizoen bij Ajax. Dus wellicht kan dit nog verbeteren. Volgende week ga ik waarschijnlijk ook even kijken bij dit elftal, als ze in Emmen spelen.

joey
Erelid

Bericht door joey » za okt 28, 2006 10:30 pm

Ben benieuwd naar je bevindingen dan, Chivu!

Die Sneijdertjes gaan vandaag als een tierelier! :xyxthumbs:

Chivu 05

Bericht door Chivu 05 » za nov 04, 2006 7:37 pm

Ajax B2 speelde vandaag in Emmen. Eerste helft gelijkopgaand, tweede helft was Ajax duidelijk sterker en kreeg zeker 3 100% kansen en nog enkele mogelijkheden, echter gescoord werd er niet. Zo'n 4 minuten voor tijd kon de Emmen rechtsbuiten alleen doorlopen naar de Ajax-keeper en hij schoot hem er ook nog in. 1-0 verloren dus, onverdiend.

Uitblinkers bij Ajax vond ik Jeffrey Dekker, die vooral in de tweede helft vaak zijn man passeerde en de ingevallen Lorenzo Ebecilio, die wel 2 open kansen miste.

Feest

Bericht door Feest » za nov 04, 2006 7:40 pm

Helemaal mee naar Emmen? Toe maar.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za nov 04, 2006 7:46 pm

Feest

Bericht door Feest » za nov 04, 2006 7:47 pm

Is dat in de buurt van Emmen dan? Ben niet zo thuis in de Duitse topografie.

;)

joey
Erelid

Bericht door joey » zo nov 05, 2006 5:58 pm

Chivu 05 schreef:Ajax B2 speelde vandaag in Emmen. Eerste helft gelijkopgaand, tweede helft was Ajax duidelijk sterker en kreeg zeker 3 100% kansen en nog enkele mogelijkheden, echter gescoord werd er niet. Zo'n 4 minuten voor tijd kon de Emmen rechtsbuiten alleen doorlopen naar de Ajax-keeper en hij schoot hem er ook nog in. 1-0 verloren dus, onverdiend.

Uitblinkers bij Ajax vond ik Jeffrey Dekker, die vooral in de tweede helft vaak zijn man passeerde en de ingevallen Lorenzo Ebecilio, die wel 2 open kansen miste.
Dus Jeffrey Dekker passeerde zijn man nu wel? Hij kan het dus?

Rodney Sneijder had een mindere dag? Ik vond hem vorige week érg sterk.

Chivu 05

Bericht door Chivu 05 » zo nov 05, 2006 6:12 pm

Jep, Jeffrey speelde erg sterk nu. Veel dreiging, alleen eindpass kan beter. Ook Ebecilio, waar jij vorige week positief over was, viel sterk in. Vergat wel te scoren, dat komt nog wel.

Rodney Sneijder speelde met de B1 mee en ontbrak zodoende (evenals Ricardo van Rhijn).

joey
Erelid

Bericht door joey » zo nov 05, 2006 6:50 pm

Aha, vandaar. Prima beslissing, Rodney kan een stapje hoger. :xyxthumbs:

Wedstrijd van vorige week verliep ook zo. Gelijk opgaand tot een zeker moment, en daarna een walkover. Teken waarschijnlijk dat het positiespel van Ajax net iets beter is. Vorige week werd naarmate de wedstrijd vorderde beter over de vleugel gespeeld, of moet ik vleugel zeggen? Alles ging over links.

Feest

Bericht door Feest » ma nov 06, 2006 11:17 am

Joey is trainer van de B2. Vandaar alles over links. ;) Rechts graag veel en vaak buitenspel zetten waar mogelijk.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma nov 06, 2006 11:48 pm

:bis:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo dec 10, 2006 6:16 pm

Ben Rienstra (16) stopt bij Ajax
Zondag 10 december, door SP, Amsterdam, 17.55u GMT+01.00, Redactie AS

Ajax B1-speler Ben Rienstra is gestopt met voetballen bij de Ajax-jeugd. De middenvelder uit Akersloot nam zijn besluit vermoedelijk na een meningsverschil met trainer Bryan Roy.

De keuze van Rienstra is zeer opmerkelijk, aangezien hij goldt als een van de grootste talenten uit de opleiding. Bovendien was hij vaste waarde bij de selecties van Oranje onder 15, Onder 16 en Onder 17.

Volgens de geruchten heeft de technisch directeur van AZ, Marcel Brands, al een gesprek gehad met Rienstra aangaande een contract bij de Alkmaarse club.
AS
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

999

Bericht door 999 » zo dec 10, 2006 7:00 pm

Bertje schreef:
Ben Rienstra (16) stopt bij Ajax
Zondag 10 december, door SP, Amsterdam, 17.55u GMT+01.00, Redactie AS

Ajax B1-speler Ben Rienstra is gestopt met voetballen bij de Ajax-jeugd. De middenvelder uit Akersloot nam zijn besluit vermoedelijk na een meningsverschil met trainer Bryan Roy.

De keuze van Rienstra is zeer opmerkelijk, aangezien hij goldt als een van de grootste talenten uit de opleiding. Bovendien was hij vaste waarde bij de selecties van Oranje onder 15, Onder 16 en Onder 17.

Volgens de geruchten heeft de technisch directeur van AZ, Marcel Brands, al een gesprek gehad met Rienstra aangaande een contract bij de Alkmaarse club.
AS
Opleiding nieuwe stijl ?.

of ziet Roy het effe niet zitten ...
Bedrijf kan uitstaande miljoenenschuld niet betalen

Brian Roy failliet met voetbalpoppen

AMSTERDAM, donderdag

Oud-voetbalinternational Bryan Roy is inzet van een wereldwijd miljoenendrama rond de collectie van levensechte voetbalfiguren op schaal.

Het gaat onder andere om voetballers van Ajax, PSV, Feyenoord, AC Milan, Arsenal, AS Roma, Liverpool, Chelsea, Paris Saint Germain en Bayern München.
Voetbaltopper Bryan Roy likt zijn wonden. „Het is een fantastisch mooi product, je hebt je voetbalster in levenden lijve, maar het vliegt bepaald niet de winkel uit. Er is te weinig animo voor het product bij jonge kinderen. Misschien is het de tijd niet voor dit soort producten en zitten kinderen tegenwoordig liever achter de computer.”

Roy’s mededirecteur Marco Knaap bevestigt dat de zaak op de fles is. Volgens Knaap is het product niet zo aangeslagen als was verwacht en gehoopt. De voetbalpoppen, die worden gemaakt in China, zouden overigens voorlopig nog wel op de markt blijven.

Door het onverwacht faillissement van zijn bedrijf 3DStars in Uithoorn dreigt nu een hele reeks schuldeisers in de val van het bedrijf te worden meegezogen. De rechtbank Amsterdam heeft het bedrijf van Bryan Roy en zijn partner, tv-presentatrice Nada van Nie, failliet verklaard.

Rechten

De voormalige linksbuiten van Ajax en huidige jeugdtrainer van diezelfde club had bij zestien clubs de rechten verworven voor het op de markt brengen van een heel legertje topvoetballers van vijftien centimeter hoog. De onderneming van de ex-international bracht de poppen o.a. in Azië, de Verenigde Staten en Europa op de markt. In Nederland zijn de voetbalpoppen onder meer bij Intertoys te koop.

Hoewel de verkoop tot nu toe – zo’n 800.000 stuks à 14,95 euro – goed was voor een opbrengst van dik 11 miljoen euro, is het volgens de schuldeisers volstrekt onduidelijk waar de gelden zijn gebleven. Het bedrijf was in ieder geval niet meer in staat zijn rekeningen te voldoen, waarna beslaglegging en aansluitend faillissement volgde.

Onder meer de Amsterdamse websitebouwers GMweb, die tekenenden voor de websites van 3D-Stars, lijken naar haar centen te kunnen fluiten. „We zijn ontzettend kwaad”, zegt directeur Martin van Vugt. „Ik betreur dit enorm, wij hebben goede diensten geleverd waar nooit beklag over is gekomen. We zijn zwaar de dupe”, aldus Van Vugt. „De laatste factuur, van 8728, 94 euro, dateert van twee maanden geleden en die is nooit betaald.”
De T.
Blij met de punten ...

Aristides

Bericht door Aristides » zo dec 10, 2006 9:26 pm

Rienstra is een van de talenten van Ajax, het zou slecht zijn voor het image van de jeugdopleiding als zo'n speler verdwijnt. Hij had ook richting A1 geschoven kunnen worden?

Is Brian Roy een gigant als trainer? Ik heb er geen zicht op. Is scheringa spelers aan het scouten/ronselen?

We zullen wel een officiële lezing tegemoet kunnen zien.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid

Bericht door joey » zo dec 10, 2006 10:57 pm

Zonde. Ik begrijp het niet goed. Bryan Roy lijkt me geen type waar je ruzie mee krijgt. :sad:

op www.azfanpage wordt gemeld dat er ook buitenlandse belangstelling zou zijn voor dit talent van Ajax.

Plaats reactie