Ajax - AZ
- RosenbergSpits
- RosenbergSpits
Porto kon het ineens wel, Voetske. Ajax in de jaren 90 ook. De rijkste wint niet altijd, gelukkig maar.Voetske schreef: Het gaat erpm dat jij denkt dat wij binnen x-jaar weer een top-elftal op de been hebben wat op de AJAX manier mee gaat doen om de prijzen.Mijn inschatting is dat je dat op je buik kunt schrijven.
Ajax had in de jaren 90 de juiste trainer, er werden een paar voortreffelijke spelers aangetrokken (Overmars, Finidi) en teruggehaald (de Boer, Rijkaard), uit de opleiding kwam de ene na de andere topper voort, et voila, binnen 3 jaar won Ajax alles wat er in het mondiale voetbal te winnen valt. Met geweldig spel en volledig dominant.
´Het´ kan dus i.m.o. wel, nog steeds, alleen moeten dan alle puzzelstukjes op hetzelfde moment in elkaar vallen. Trainer, uitstekend uitgebalanceerde selectie, juweeltjes uit de opleiding, top-aankopen. Mocht het ooit weer gebeuren, moeten we maar hopen dat het verval niet zo extreem groot wordt als in het decennium sinds 1996 het geval is geweest. :eusa_pray:
Porto kon het één keer wel Wimpey, niet structureel, zoals je het zegt, een lucky jaar.En van mij mag het, maar dat was de discussie niet.Kijk nu eens met een nuchter oog naar deze selectie en vergelijk die met wat er zoals in europa te vinden is, dan kun je alleen maar tot de conclusie komen dat het heel magertjes is wat er bij ons op de grasmat staat, en ik zie daar ( waarom ik denk dat dat niet gaat lukken heb ik al eerder aangegeven ) niet een twee drie zo veel verandering in komen ...wimpey schreef:Porto kon het ineens wel, Voetske. Ajax in de jaren 90 ook. De rijkste wint niet altijd, gelukkig maar.Voetske schreef: Het gaat erpm dat jij denkt dat wij binnen x-jaar weer een top-elftal op de been hebben wat op de AJAX manier mee gaat doen om de prijzen.Mijn inschatting is dat je dat op je buik kunt schrijven.
Ajax had in de jaren 90 de juiste trainer, er werden een paar voortreffelijke spelers aangetrokken (Overmars, Finidi) en teruggehaald (de Boer, Rijkaard), uit de opleiding kwam de ene na de andere topper voort, et voila, binnen 3 jaar won Ajax alles wat er in het mondiale voetbal te winnen valt. Met geweldig spel en volledig dominant.
´Het´ kan dus i.m.o. wel, nog steeds, alleen moeten dan alle puzzelstukjes op hetzelfde moment in elkaar vallen. Trainer, uitstekend uitgebalanceerde selectie, juweeltjes uit de opleiding, top-aankopen. Mocht het ooit weer gebeuren, moeten we maar hopen dat het verval niet zo extreem groot wordt als in het decennium sinds 1996 het geval is geweest. :eusa_pray:
Maar nogmaals ik hoop dat ik binnen een paar jaar ongelijk krijg wat dit betreft ...
Blij met de punten ...
Structureel zullen Ajax en Porto idd nooit tot de europese top behoren. Onze ploeg in 95 en hun ploeg van 2004 werden meteen prooi van de ploegen die wel structureel tot de top behoren.
Verder ben ik het met je eens, met deze selectie kun je een coup als in de jaren 90 compleet vergeten. En met deze trainer trouwens ook, hij is bij het minste geringste meteen totaal van de kaart.
Verder ben ik het met je eens, met deze selectie kun je een coup als in de jaren 90 compleet vergeten. En met deze trainer trouwens ook, hij is bij het minste geringste meteen totaal van de kaart.
:DJesse schreef:Niet de hele tijd zo happen, Thomas. We weten Wimpey z'n mening nou wel.
Ik heb gewoon gelijk. HtC is een excuus-Truus par excellence: de scheids, het veld, het gedoe rond Perez, journalisten zijn bijgoochems wanneer ze een kritische vraag stellen, het spelersmateriaal: het ligt aan van alles en nog wat, maar nooit aan HtC. :eusa_liar:
Best een aardige trainer, maar niet iemand die ermee kan omgaan voortdurend in de spotlights te staan. HtC = Co Adriaanse met een laagje vernis.
Verschil tussen CA en HtC enerzijds en LVG en Mourinho anderzijds is dat die laatste 2 veel betere trainers en evenwichtiger persoonlijkheden zijn. Die laatste 2 zijn ook mafketels, maar niet van hun stuk te brengen. CA en HtC daarentegen zitten bij het minste geringste aan het plafond. Zulk stressig gedrag heeft natuurlijk zijn weerslag op de mensen waarmee ze werken, het komt de rust in en rond een selectie en club niet ten goede.
En wat vind je wat dat betreft dan ook alweer van Blind?wimpey schreef::DJesse schreef:Niet de hele tijd zo happen, Thomas. We weten Wimpey z'n mening nou wel.
Ik heb gewoon gelijk. HtC is een excuus-Truus par excellence: de scheids, het veld, het gedoe rond Perez, journalisten zijn bijgoochems wanneer ze een kritische vraag stellen, het spelersmateriaal: het ligt aan van alles en nog wat, maar nooit aan HtC. :eusa_liar:
Het maakt me eerlijk gezegd niet zoveel uit hoe de trainer is na de wedstrijd, zolang hij tijdens de wedstrijd maar z'n hoofd koel weet te houden. En dat valt me tot nu toe, zoals Voetske al aangeeft, een beetje tegen bij HtC.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Dat alcohol en verkeer niet samengaan.Thomas schreef:En wat vind je wat dat betreft dan ook alweer van Blind?wimpey schreef::DJesse schreef:Niet de hele tijd zo happen, Thomas. We weten Wimpey z'n mening nou wel.
En dat Blind niet half zoveel liep te janken over van alles en nog wat zoals HtC nu doet en CA rond 2000 en 2001 deed.
HtC mag trouwens eerst nog eens bewijzen dat ie een betere trainer voor Ajax is dan Blind was. Ook HtC wordt geen kampioen, hij miste door eigen toedoen de CL, eens kijken of ie de play-offs en beker weet te winnen.
:DThomas schreef:Volgens mij speelde Wimpey als eerste een bandje af, maar verder heb je gelijk. :xyxthumbs:Bertje schreef:Dat weten we nu wel, Thomas, en als je toch je bandje nog een keer wilt afspelen kan dat in een andere topic.
Ik had een leuke discussie met Voetske. Als die discussie je niet aanstaat, laat dan die reply-knop met rust! Genoeg andere topics hier... zoals je zelf weet. :D
Je hóeft niet overal op te reageren, knul. Je bent Ten Cate toch niet!
Werkelijk geen idee waarom je op de man begint te spelen. Ik houd er gewoon van om over voetbal te discussiëren. Maargoed, als jij zo wilt reageren is dat je goed recht. Ik snap het alleen niet zo. :xyxthumbs:wimpey schreef: :D
Ik had een leuke discussie met Voetske. Als die discussie je niet aanstaat, laat dan die reply-knop met rust! Genoeg andere topics hier... zoals je zelf weet. :D
Je hóeft niet overal op te reageren, knul. Je bent Ten Cate toch niet!
Easy, easy. 2 * een :D en 1 keer eenThomas schreef: Werkelijk geen idee waarom je op de man begint te spelen. Ik houd er gewoon van om over voetbal te discussiëren. Maargoed, als jij zo wilt reageren is dat je goed recht. Ik snap het alleen niet zo. :xyxthumbs:
-
- AT Toto winner 15/16