Ajax - AZ

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr dec 08, 2006 3:15 pm

Gvd, zie je wel. Het begint nu al. Nou dat wordt dus een kutwedstrijd.....

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » vr dec 08, 2006 3:28 pm

:D

joey
Erelid

Bericht door joey » vr dec 08, 2006 5:45 pm

Volgens RTVNH start Ryan Babel zondag in de basis.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr dec 08, 2006 5:46 pm

Verkeerde topic, Bert!
Bertje schreef:Babel speelt sowieso.
Bertje schreef:
Van Gaal: ‘Wij passen ons niet aan’
Geschreven door Matthijs van Laar op vrijdag, 8 december om 17:34

AZ-coach Louis van Gaal blikt op de website van zijn club vooruit op de ontmoeting met Ajax, komende zondag in de Amsterdam Arena. De coach laat onder meer weten dat zijn ploeg zich niet aan zal gaan passen aan de Amsterdammers, en dat hij het betreurt dat Kenneth Perez en Wesley Sneijder niet van de partij zullen zijn.

“Wij passen ons nooit aan. Iedereen past zich aan ons aan. Ajax ook, let maar op zondag,” spreekt de oud-trainer van de Amsterdammers op AZ.nl. Tevens laat hij weten het te betreuren dat Sneijder en Perez geschorst zijn voor de ontmoeting.

“Als we nu zondag zouden winnen, dan krijg je weer het verhaal dat Ajax niet in zijn sterkste opstelling speelde. Het zijn twee fantastische voetballers, maar ook zij hebben hun zwakke punten. Had daarom liever gehad dat ze wel mee zouden doen,” aldus van Gaal.

Naast over de wedstrijd van zondag, zijn er nog meer opmerkelijke uitspraken van de oefenmeester te bespeuren. Zo vindt van Gaal dat PSV al zo goed als zeker kampioen is. “PSV wordt kampioen. Want zij hebben de kwaliteit om de vijf punten voorsprong die ze hebben, vast te houden. Daarmee zeg ik natuurlijk niet dat ik de strijd heb opgegeven, maar het is wel het meest logische.”
Voetbalzone
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jim

Bericht door Jim » vr dec 08, 2006 6:23 pm

Louis van Gaal schreef: “PSV wordt kampioen."
Louis van Gaal schreef: "Daarmee zeg ik natuurlijk niet dat ik de strijd heb opgegeven, ...”
Is er iemand die hier nog iets van snapt?.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » vr dec 08, 2006 6:59 pm

Gokje; het wordt 3-3 in een spektakelstuk. Dan raken beide teams weer verder achterop bij de koploper maar hebben wel het gelijk dat ze beter en mooier voetbal spelen dan die gluiperige lijstaanvoerder.

999

Bericht door 999 » vr dec 08, 2006 8:01 pm

Jim schreef:
Louis van Gaal schreef: “PSV wordt kampioen."
Louis van Gaal schreef: "Daarmee zeg ik natuurlijk niet dat ik de strijd heb opgegeven, ...”
Is er iemand die hier nog iets van snapt?.
Jawel ...
Blij met de punten ...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr dec 08, 2006 8:23 pm

Wat valt er niet aan te snappen?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr dec 08, 2006 10:30 pm

Dubbel schreef:Gokje; het wordt 3-3 in een spektakelstuk. Dan raken beide teams weer verder achterop bij de koploper maar hebben wel het gelijk dat ze beter en mooier voetbal spelen dan die gluiperige lijstaanvoerder.
Toch jammer dat ze daar geen prijzen voor uitreiken he.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr dec 08, 2006 10:59 pm

Toch wel. Oranje van 1974 wordt tot op de dag van vandaag bewonderd, terwijl niemand zich nog veel kan herinneren van de finales waarin Steaua Boekarest of PSV de EC 1 won. Échte waardering krijg je pas als je niet alleen wint, maar ook goed voetbalt.

999

Bericht door 999 » vr dec 08, 2006 11:14 pm

joey schreef:Toch wel. Oranje van 1974 wordt tot op de dag van vandaag bewonderd, terwijl niemand zich nog veel kan herinneren van de finales waarin Steaua Boekarest of PSV de EC 1 won. Échte waardering krijg je pas als je niet alleen wint, maar ook goed voetbalt.
Nu is het dan wel heel raar dat de meeste finales draken van wedstrijden zijn, blijkbaar is winnen op dat moment dan toch het allerbelangrijkst ...
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za dec 09, 2006 12:13 am

Dat is zo. Finales zijn vaak wedstrijden op zich, om maar eens een cliché uit de kast te halen. Maar een beetje voetballiefhebber vergeet de echt speciale teams niet. Ondanks het verloop van de finale.

De laatste jaren zijn er trouwens best wel wat spannende finales geweest. Niet altijd even goed, maar wel spannend.

999

Bericht door 999 » za dec 09, 2006 8:40 am

Babel in basis

Van onze Telesportredactie

AMSTERDAM, zaterdag

Ryan Babel keert morgen tegen AZ terug in de basis van Ajax. De linkerspits maakte vorige week al zijn rentree als invaller. Michael Krohn-Dehli raakte op de training geblesseerd aan zijn heup, een oude kwaal. Hij is de enige geblesseerde speler in de selectie. Wesley Sneijder zit zijn laatste wedstrijdschorsing uit.

AZ-trainer Louis van Gaal ziet de topper niet in het licht van de race om het kampioenschap. „Daar zie ik geen belang, want PSV wordt toch kampioen. Het gaat om de plaatsen twee en drie.”

De trainer, die verwacht dat Ajax zich aanpast aan AZ, had liever gezien dat de geschorste Kenneth Perez en Sneijder bij de Amsterdammers meededen. „Want zij hebben hun kwaliteiten, maar ook hun zwakheden. Ik vind het jammer dat ze ontbreken en vind het geen voordeel.”

Gisteren op de training kwam Gijs Luirink in botsing met Danny Koevermans. Achter de naam van de spits staat een klein vraagteken, want hij werd geraakt aan de achillespees. „Als hij het niet haalt, doet Moussa Dembélé mee.”

Ajax: geblesseerd: Krohn-Dehli. Geschorst: Perez, Sneijder.

AZ: geblesseerd: Didulica, Sinouh. Twijfelgeval: Koevermans
Maar hopen dat HtC geen risico neemt met Babel ( hij zou nog niet pijnvrij zijn ) want anders kun je na tien minuten weer gaan wisselen ..
Blij met de punten ...

Deli
Contacteer:

Bericht door Deli » za dec 09, 2006 11:43 am

Dat zal dus:

Stekelenburg-Heitinga-Stam-Grygera-Vermaelen-Gabri-Maduro-Urby-de Mul-KJH-Babel

..worden...
Victory over oneself is the greatest of victories-Plato

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » za dec 09, 2006 12:02 pm

die besloten training van gisteren heeft dat nog iets bijzonders opgeleverd? of was het echt een besloten training? en dan hoop ik ergens dat er morgen een verrassing komt als vervanger van Maduro :blush:
Weer op zoek naar een Interim coach..

Jim

Bericht door Jim » za dec 09, 2006 12:17 pm

joey schreef:Oranje van 1974 wordt tot op de dag van vandaag bewonderd, terwijl niemand zich nog veel kan herinneren van de finales waarin Steaua Boekarest of PSV de EC 1 won. Échte waardering krijg je pas als je niet alleen wint, maar ook goed voetbalt.
Blijkbaar herinner jij je ook van Steaua en PSV toch nog wel iets.
In ieder geval dat ze wonnen en die prijzen pakten. Terwijl we toch intussen praten over een jaar of twintig geleden. Het gaat uiteindelijk om winnen en prijzen pakken.
En wat is goed voetbal?. Is dat tevens aanvallend voetbal?. Lijkt me niet. Dynamo Kiev won een europa cup met puur countervoetbal, wat echter wel prachtig was om te zien en wat tot op de dag van vandaag van veel mensen waardering en bewondering krijgt. Kennelijk zijn er dus verschillende interpretaties van goed voetbal.
Mijn stelling is wel dat je met slecht voetbal sowieso geen grote prijzen kunt winnen.
Met grote prijzen bedoel ik een europa cup of een europese of wereldtitel met een land. De tegenstand is gewoon te groot om dat met slecht voetbal voor elkaar te krijgen. En zelfs een landstitel behaal je niet met slecht voetbal. Daarvoor is het traject naar die prijs te lang.

joey
Erelid

Bericht door joey » za dec 09, 2006 12:29 pm

Tegenwoordig wel, maar vroeger kon je met een paar gelijkspelletjes al in de finale van de EC 1 komen. :hypocrite:

Je hebt gelijk, je moet een behoorlijk niveau halen om een grote prijs te winnen. Maar om furore te maken, daar is nog net iets meer voor nodig. Voetbal dat aanspreekt. En soms spreekt de verliezer meer aan dan de winnaar, ook dat komt voor. Het Oranje van Cruijff, het Denemarken van Michael Laudrup en het Rusland van Lobanovsky, dat waren elftallen die iedereen voor zich hebben ingenomen. Die elftallen wonnen niet de hoofdprijs, maar maakten meer indruk dan de elftallen die de hoofdprijs wel wonnen.

999

Bericht door 999 » za dec 09, 2006 12:38 pm

Maar wedden dat Cruijff en consorten er een moord voor over hadden gehad ( bij wijze van spreken ) als ze die grote beker hadden gewonnen.En laat je niet verblinden door steeds maar weer dat "maar wij speelde het mooiste voetbal "van JC.Telkens als ie er over heeft zie je z'n lach van een boer met kiespijn ...

En verder vindt ik het ook een beetje slap gelul, om het mooiste voetbal ( van een andere planeet te spelen ) heb je spelers nodig van een uitzonderlijke kwaliteit.Die spelers hebben wij al lang niet meer, en volgens mij krijgen we die ook nooit meer, daarvoor zijn de tijden te veel verandert ...
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » za dec 09, 2006 12:59 pm

Voetske schreef:Maar wedden dat Cruijff en consorten er een moord voor over hadden gehad ( bij wijze van spreken ) als ze die grote beker hadden gewonnen.En laat je niet verblinden door steeds maar weer dat "maar wij speelde het mooiste voetbal "van JC.Telkens als ie er over heeft zie je z'n lach van een boer met kiespijn ...
Dat is een heel ander onderwerp. Ik heb het over hoe een team de geschiedenis ingaat. Natuurlijk had Cruijff dolgraag gewonnen, ook in een verschrikkelijke finale. Dan had hij altijd nog een paar andere wedstrijden gehad om op te wijzen.

En verder vindt ik het ook een beetje slap gelul, om het mooiste voetbal ( van een andere planeet te spelen ) heb je spelers nodig van een uitzonderlijke kwaliteit.Die spelers hebben wij al lang niet meer, en volgens mij krijgen we die ook nooit meer, daarvoor zijn de tijden te veel verandert ...
Dat heb ik al een paar keer eerder gehoord. Ik vind het alibi-denken. 'Verwacht vooral niets van ons'. Porto een paar jaar terug heeft bewezen dat je met een goedkoop team het hoogste kunt bereiken, zolang het maar een goed, zorgvuldig samengesteld team is. Bij Ajax moeten ze hard werken en niet zeuren.

Michael_B

Bericht door Michael_B » za dec 09, 2006 2:57 pm

Leuk nieuws over Ajax - AZ... :X
Face your fears and live your dreams, No Fear

999

Bericht door 999 » za dec 09, 2006 3:09 pm

De Dominee schreef:Leuk nieuws over Ajax - AZ... :X
Vertel eens ..
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » za dec 09, 2006 3:45 pm

joey schreef:Dat is een heel ander onderwerp. Ik heb het over hoe een team de geschiedenis ingaat. Natuurlijk had Cruijff dolgraag gewonnen, ook in een verschrikkelijke finale. Dan had hij altijd nog een paar andere wedstrijden gehad om op te wijzen.
Nu ik vindt dat helemaal geen ander onderwerp, ik heb het idee dat JC dat " goede " spel er steeds met de haren bijsleept om aan te geven dat Nederland eigenlijk de hoofdprijs heeft gewonnen.Hoe je het ook bekijkt, het blijft een troostprijs.En als je tien VOETBALLERS vraagt wat ze liever hadden gehad, zullen ze allie tien de VOETBALLERS zeggen: DE WERELDBEKER.
Dat heb ik al een paar keer eerder gehoord. Ik vind het alibi-denken. 'Verwacht vooral niets van ons'. Porto een paar jaar terug heeft bewezen dat je met een goedkoop team het hoogste kunt bereiken, zolang het maar een goed, zorgvuldig samengesteld team is. Bij Ajax moeten ze hard werken en niet zeuren.
Wat heeft Porto nu eigenlijk bewezen, dat het structureel mogelijk is om met een goedkoop team het hoogste te bereiken ?.Het heeft niks met alibi denken te maken, en ook niks met dat spelers niet moeten zeuren maar hard moeten werken.Het gaat erpm dat jij denkt dat wij binnen x-jaar weer een top-elftal op de been hebben wat op de AJAX manier mee gaat doen om de prijzen.Mijn inschatting is dat je dat op je buik kunt schrijven.Daarvoor heeft AJAX de middelen niet, kunnen ze de spelers niet voor aantrekken, en denk ik dat ook vanuit de jeugd weinig tot niets zal doorstromen met de klasse van b.v. een Bergkamp.Om maar wat te noemen.

Maar zelfs al stroomt er zo af en toe eentje door, dan nog heb je niet de tijd om er een elftal omheen te bouwen, van te maken.Die tijd geven spelers je niet meer, bij elk goed bod zijn ze vertrokken, of zoals zodadekijk met Sneijder enz. op het moment dat je denkt, ja ja dit is het, nog een paar spelers erbij en er staat " iets " op het veld, vertrekt de helft weer ....

Dat is ook het grote verschil met vroeger, kon je rustig aan een as van het elftal werken, schaven en nog eens schaven, mindere eruit en kiezen uit tig talenten voor die vrije plaats, moet je nu gaan schuiven met een elftal want alles wat op de reserve bank zit is een klasse minder ( was een van de sterkste punten onder van Gaal ).

Maar goed, misschien zijn de wonderen de wereld niet uit, en komt er een generatie jong spul aan wat mijn ongelijk bewijst.Niks liever hoor.Alleen geloof ik er niet zo in, het realisme overheerst bij mij.
Blij met de punten ...

marnixAFCA

Bericht door marnixAFCA » za dec 09, 2006 4:16 pm

Wat een spanning ik kan echt niet meer wachten... :eusa_pray:

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » za dec 09, 2006 4:24 pm

Mmmh, ik heb nog niet echt een bijzonder gevoel bij deze wedstrijd. Behalve dan wel het vertrouwen dat ie opnieuw gewonnen wordt.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za dec 09, 2006 6:51 pm

Ik heb geen bijzonder gevoel bij deze wedstrijd, maar ben wel minder zeker van een overwinning vergeleken met de afgelopen jaren. Dat komt omdat we het moeten stellen zonder Sneijder en Perez. Neemt niet weg dat er natuurlijk gewoon dient gewonnen te worden.

Plaats reactie