PSV

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do dec 07, 2006 1:07 pm

PSV twijfelt over aankoop Diego Tardelli

7/12/2006 9 :07

Het lijkt niet erg waarschijnlijk dat PSV de koopoptie licht in het huurcontract met Diego Tardelli. De Braziliaan kreeg tegen Girondins Bordeaux weer eens een kans in de basis, maar zakte opnieuw door het ijs.
'Hij was in de rust geblesseerd, maar ik zeg niet dat ik Tardelli anders niet had gewisseld', aldus trainer Ronald Koeman. 'Hij heeft tot nu toe weinig laten zien bij PSV. Dat moet snel veranderen. De optie op Méndez hebben we al gelicht, maar dat we over Tardelli twijfelen, dat mag duidelijk zijn.'

De 21-jarige Braziliaan werd afgelopen zomer, op de dag dat de transfermarkt sloot, door PSV gehuurd van Saõ Caetano. Sindsdien kreeg hij van Koeman drie basisplaatsen toebedeeld in de competitie en mocht hij twee keer invallen. In de Champions League verscheen Tardelli aan de aftrap tijdens beide duels met Bordeaux en viel hij in tijdens de uitwedstrijd tegen Liverpool.
www.vi.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do dec 07, 2006 6:13 pm

Hij doet het nog slechter dan ik had verwacht. PSV had nog beter Robert kunnen houden dan dat ze nu Tardelli gaan contracteren. Ik neem aan dat ze het gewoon niet doen. Het was een goede zet van ze om hem slechts te huren.

wimpey

Bericht door wimpey » do dec 07, 2006 6:35 pm

Jinne schreef: Robert was er nog een van Hiddink hoor. En die Marcel zegt me niks.
Laurent Robert, net als Marcel een wereldaankoop van Koeman bij Benfica.

Zou het nou bij Vitas én bij Ajax én bij Benfica aan de scouting hebben gelegen dat Koeman de ene na de andere miskoop haalde?! :nooo:

Koeman eiste bijv. het aantrekken van Sikora. Koeman dreigde zelfs op te stappen wanneer Ajax Sikora niet zou vastleggen.

Goede trainer, maar geef ´m geen cash, want dan gaat het fout.

Baseman

Bericht door Baseman » do dec 07, 2006 8:30 pm

wimpey schreef:Koeman eiste bijv. het aantrekken van Sikora. Koeman dreigde zelfs op te stappen wanneer Ajax Sikora niet zou vastleggen.
Dat was best een strakke actie van hem ja :D ;)
Of goede scouts, zoals bij PSV.
Maar inderdaad, de hoofdcoach zou slechts de laatste stem moeten hebben in een transfer.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do dec 07, 2006 8:41 pm

Baseman schreef:
Of goede scouts, zoals bij PSV.
Maar inderdaad, de hoofdcoach zou slechts de laatste stem moeten hebben in een transfer.
Niet als de hoofdtrainer ook een goede scout is.

Als club moet je weten wat je binnenhaalt en dus weten wat zo'n man kan. Naar die kwaliteiten moet je hem gebruiken.

Dat alleen is dus al genoeg reden om onervaren trainers eerst te laten 'rijpen'.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do dec 07, 2006 8:54 pm

Baseman schreef:Of goede scouts, zoals bij PSV.
De scouts hebben in feite slechts een adviserende rol. Het gaat erom wie verantwoordelijk zijn voor de aankopen. Bij Psv zijn dat naar mijn inschatting (ik weet het niet precies) Koeman en Valckx. Zij nemen de uiteindelijke beslissing. Wat dat betreft hoort Koeman dus ook de credits te krijgen voor goede aankopen als Salcido en Da Costa.

Nou zie ik Valckx het, als puntje bij paaltje komt, afleggen tegen Koeman. En laten we wel wezen, na Twente-Psv heeft Sneeuwvlokje via de media de komst van Kluivert geforceerd.

Baseman

Bericht door Baseman » do dec 07, 2006 9:04 pm

Kluivert was een gok, maar iedereen in de club is met die gok akkoord gegaan. Helaas...

Koeman is niet degene die verantwoordelijk is voor de aankopen, al heeft hij wel de laatste stem. Het verleden heeft ook uitgewezen dat Koeman een goede trainer kan zijn, maar geen goede scout.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do dec 07, 2006 9:07 pm

Als Koeman de laatste stem heeft draagt hij toch verantwoordelijkheid?

En ik heb niet de indruk dat iedereen binnen Psv voor de komst van Kluivert was (neem Van den Hoogenband die uit de school klapte). Koeman heeft erom moeten drammen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do dec 07, 2006 9:16 pm

Dan is Koeman dus ook verantwoordelijk voor Mendez en Salcido.

Baseman

Bericht door Baseman » do dec 07, 2006 9:19 pm

Iedereen is ermee akkoord gegaan, Vd Hoogenband probeerde gewoon zijn eigen straatje schoon te vegen. Kluivert kwam door de medische keuring, al zal zijn knie ongetwijfeld voor discussie gezorgd hebben. PSV heeft echter ook gewoon toegegeven dat het een gok heeft genomen.

En natuurlijk heeft Koeman verantwoordelijkheid bij transfers, maar hij is niet 'de' verantwoordelijke man. Als hij iemand wil halen, dan moeten meerdere mensen het daarmee eens zijn. Anders heeft hij pech.

Mocht Koeman overigens zo'n stunt uithalen als met Sikora bij Ajax, dan mag hij van mij meteen vertrekken. Een hoofdcoach is een passant, iemand die op korte termijn een zo optimaal mogelijk resultaat moet boeken. Hij is geen (hoofd)scout en moet anderen (scouts, hoofdscout, TD)dus hun werk laten doen, zoals die anderen hem ook zijn werk laten doen.
Laatst gewijzigd door Baseman op do dec 07, 2006 9:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do dec 07, 2006 9:19 pm

Uiteraard, BZ. Dat zei ik al.
Wat dat betreft hoort Koeman dus ook de credits te krijgen voor goede aankopen als Salcido en Da Costa.

Baseman, dat 'hoge risicoprofiel' was een glad praatje van Westerhof. Want je kunt het rechtsom of linksom draaien, maar de medische staf heeft natuurlijk een negatief advies afgegeven. Van den Hoogenband was duidelijk gepikeerd en wist niet hoe snel hij zijn gelijk moest halen. Dit tot ongenoegen van Koeman.

Baseman

Bericht door Baseman » do dec 07, 2006 9:28 pm

Jöhnk schreef:maar de medische staf heeft natuurlijk een negatief advies afgegeven.
Dat lijkt mij heel erg sterk.
Maar ik ken Vd Hoogenband wel, enorm arrogante man die denkt alles te weten. Ik ben meerdere keren de discussie met hem aangegaan, maar dat is echt zinloos. Hij presteerde het zelfs om tijdens een kijkoperatie aan mijn rechterknie een poging te wagen zijn gelijk te halen, ondanks dat die operatie noodzakelijk bleek. Hij dacht namelijk zeker te weten dat mijn meniscus onbeschadigd was, waar hij gelijk in had, maar mijn kniebot bleek wel beschadigd (erg ongebruikelijk, maar dat heb ik eigenlijk altijd met blessures). En zonder die operatie had mijn herstel weken, zo geen maanden, langer geduurd. Zelf wilde hij ook geen kijkoperatie doen, dat heb ik pas voor elkaar gekregen door wekenlang voet bij stuk te houden en zelfs mijn fysio (die hem goed kent) heeft hem er meerdere malen flink op aangesproken.

In de media werd openlijk getwijfeld aan de medische staf en dat kon meneer natuurlijk niet over zijn kant laten gaan, hij vond zichzelf dus belangrijker dan de club op dat moment :nooo:

Hij heeft overigens nooit gezegd dat Kluivert afgekeurd was, wel dat zijn knie niet 100% is.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do dec 07, 2006 9:41 pm

Sterker nog, Kluiverts knie zal nooit meer honderd procent worden. Laat ik het zo zeggen, ik kan me niet voorstellen dat VDH enthousiast was.

En ik heb toch echt de indruk dat Koeman flink zijn best heeft moeten doen om Kluivert naar Psv te halen. Als Koeman in de pers om versterkingen zeurt, is dat doorgaans bedoeld om anderen voor het blok te zetten.

Baseman

Bericht door Baseman » do dec 07, 2006 10:14 pm

Jöhnk schreef:Laat ik het zo zeggen, ik kan me niet voorstellen dat VDH enthousiast was.
Dat zou inderdaad best wel eens kunnen :xyxthumbs:
En ik heb toch echt de indruk dat Koeman flink zijn best heeft moeten doen om Kluivert naar Psv te halen.
Was het niet Cocu die met Kluivert aan kwam zetten ?
Of speelt mijn dementie weer op ? :D

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do dec 07, 2006 10:21 pm

Cocu was inderdaad ook voorstander. Maar wie aanvankelijk op het onzalige idee is gekomen, kan ik je niet vertellen. ;)

Jim

Bericht door Jim » do dec 07, 2006 10:49 pm

Baseman schreef: Maar ik ken Vd Hoogenband wel, enorm arrogante man die denkt alles te weten. Ik ben meerdere keren de discussie met hem aangegaan, maar dat is echt zinloos. Hij presteerde het zelfs om tijdens een kijkoperatie aan mijn rechterknie een poging te wagen zijn gelijk te halen, ondanks dat die operatie noodzakelijk bleek. Hij dacht namelijk zeker te weten dat mijn meniscus onbeschadigd was, waar hij gelijk in had, maar mijn kniebot bleek wel beschadigd (erg ongebruikelijk, maar dat heb ik eigenlijk altijd met blessures). En zonder die operatie had mijn herstel weken, zo geen maanden, langer geduurd. Zelf wilde hij ook geen kijkoperatie doen, dat heb ik pas voor elkaar gekregen door wekenlang voet bij stuk te houden en zelfs mijn fysio (die hem goed kent) heeft hem er meerdere malen flink op aangesproken.
In een tijd waarin een minuscuul menstruatieprobleem van de wasvrouw van een BVO reeds de voorpagina's van de landelijke media haalt is het bijzonder opvallend en vreemd dat bovenstaande gebeurtenis nooit (eerder) tot ons is gekomen.
En dat geeft toch wel ergens een bevredigend gevoel. Te weten dat er toch nog bepaalde zaken, zoals blijkt zelfs voorvallen met duidelijk aantoonbare nieuwswaarde, gewoon echt binnenskamers blijven. ;)

jabu

Bericht door jabu » vr dec 08, 2006 12:07 am

wimpey schreef:Koeman eiste bijv. het aantrekken van Sikora. Koeman dreigde zelfs op te stappen wanneer Ajax Sikora niet zou vastleggen.
Wat had alles mooi kunnen lopen als Ajax toen een andere beslissing had genomen. ;)

Baseman

Bericht door Baseman » vr dec 08, 2006 9:44 am

Jim schreef:Te weten dat er toch nog bepaalde zaken, zoals blijkt zelfs voorvallen met duidelijk aantoonbare nieuwswaarde, gewoon echt binnenskamers blijven.
:D :worshippy:
Zo gaat dat bij PSV ;)

wimpey

Bericht door wimpey » za dec 09, 2006 6:28 am

°
brigade zuid schreef:Dan is Koeman dus ook verantwoordelijk voor Mendez en Salcido.
En Hiddink voor het aantrekken van Alex, Gomes en Farfan... :nooo:

Da´s het werk van de Visser.

Nog een aanvallende Koeman miskoop is Boukhari. Tel al die miljoenen eens op, Koeman had Ajax een wereldelftal kunnen bezorgen wanneer ie goede spelers zou hebben aangetrokken.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za dec 09, 2006 6:34 am

Ha, die Wimpey! :xyxthumbs:

Ging niet zo goed met Werder hè, afgelopen dinsdag? (voor een eventuele reactie verwijs ik u naar de Champions League-topic) :D

wimpey

Bericht door wimpey » za dec 09, 2006 12:54 pm

Echt een opmerking voor het PSV-topic, beste Thomas... :xyxthumbs:

joey
Erelid

Bericht door joey » za dec 09, 2006 1:00 pm

Baseman schreef:
Jim schreef:Te weten dat er toch nog bepaalde zaken, zoals blijkt zelfs voorvallen met duidelijk aantoonbare nieuwswaarde, gewoon echt binnenskamers blijven.
:D :worshippy:
Zo gaat dat bij PSV ;)
Man, schei uit. PSV moet heilig verklaard worden! :hypocrite:

(Niet alles over Hiddink en Westerhof en Timmer en de investeerders en het spelersfonds lag vorig jaar op straat. Welnéé! )
Het stinkt aan alle kanten!

Baseman

Bericht door Baseman » za dec 09, 2006 3:35 pm

Joey, lees anders eerst de posts door voordat je wat roept...de opmerkingen van Jim en mij zijn namelijk een geintje :xyxthumbs:

En PSV is toch al heilig verklaard ? :D

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za dec 09, 2006 3:53 pm

Baseman schreef:En PSV is toch al heilig verklaard ? :D
Is PSV al dood dan? :twisted:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za dec 09, 2006 8:37 pm

RosenbergSpits schreef:Dat zou idd leuk zijn voetske, en tot nu toe ziet het er goed uit :) 0-0 aan het einde van de eerste helft

Go Suarez :bis: :cheer: :bis: :cheer:
Het is niet best wat PSV laat zien. Gomes heeft er met een aantal reddingen voor gezorgd dat Groningen nog niet gescoord heeft.

Gesloten