Competitie Borrelpraat

Eindtoernooien, Olympische Spelen, de AT Toto, enzovoort
Plaats reactie
FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za nov 18, 2006 9:47 pm

Waar kijk jij eigenlijk, Juhnk?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za nov 18, 2006 9:52 pm

Valt wel mee, veel geven ze niet weg. Hofs scoorde twee keer fraai van afstand. Daar doe je niet zo veel tegen.

Wel stond de keeper te schutteren.

Het doelpunt van Derijck heb ik niet gezien.

Ik kijk via PPMate (GoalTV2).
Laatst gewijzigd door Jöhnk op za nov 18, 2006 9:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za nov 18, 2006 9:57 pm

Ondertussen zetten ze toch een aardige serie neer na de 0-4 tegen Ajax.

Op zich zie ik ze graag verliezen maar aan de andere kant heeft dit ook zo zijn voordelen. Nu gaan ze nog wel even door met Erwin Koeman. Als ze na Ajax nog een paar keer hadden verloren was dat denk ik niet houdbaar geweest. Geld voor goede aankopen is er niet dus voorlopig gaat het daar prima. :hypocrite:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za nov 18, 2006 10:43 pm

Jöhnk schreef:Feyenoord wordt compleet zoek gespeeld. Het is dat het een klassekeeper heeft.
Jöhnk schreef:Valt wel mee, veel geven ze niet weg. Hofs scoorde twee keer fraai van afstand. Daar doe je niet zo veel tegen.

Wel stond de keeper te schutteren.
Tja, Louis.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za nov 25, 2006 10:46 pm

Excelsior schopt er zes in tegen Heracles

25/11/2006 21:52

Excelsior vierde feest op Woudenstein, want de ploeg van coach Ton Lokhoff rolde zeer vakkundig Heracles Almelo op met 6-1. Luigi Bruins was dé uitblinker.

Dat Excelsior met die ruime cijfers zou gaan winnen, daar zag het na een kwartier niet naar uit. Heracles was op voorsprong gekomen dankzij een slim ingestudeerde vrije trap, die via Rob Maas en Bernard Hofstede bij Everton belandde. De Braziliaan tikte van dichtbij de bal achter doelman Theo Zwarthoed.

Maar na de 0-1 was het Excelsior dat de baas was en nog voor rust een voorsprong nam. Andwelé Slory rondde een combinatie met Luigi Bruins voor de 1-1. En Jos van Nieuwstadt tekende in de 45ste minuut voor de 2-1 nadat een afgeslagen schot van Guillano Grot voor zijn voeten was gerold.

Vlak na rust was het gedaan met de aspiraties van Heracles, alhoewel de ploeg van coach Ruud Brood nog heel dichtbij de gelijkmaker was. Maar Sigourney Bandjar kopte een schot van Mark Looms van de doellijn. Niet veel later stond de 3-1 op het scorebord en stonden er nog maar tien Heraclieden op het veld. Peter Reekers haalde de doorgebroken Slory onderuit, waarna hij met rood van het veld moest en Bruins vanaf elf meter scoorde.

In de veertig minuten die volgden, buitten de Rotterdammers de overtalsituatie optimaal uit. Sebastiaan Steur maakte 4-1 op assist van Grot, Bruins scoorde na een knappe actie (5-1) en Grot bepaalde de eindstand op 6-1 na een pass van Steur.

vi.nl

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr dec 01, 2006 9:34 pm

RKC Waalwijk [1 - 1] Sparta Rotterdam

27' [1 - 0] P. Ikedia

39' [1 - 1] J. Vlug

De Witte Tyfushond heeft dus gescoord. :hypocrite:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr dec 01, 2006 11:08 pm

Uiteindelijk 2-1 geworden door zo'n zwarte neger, ben zn naam ff kwijt. ;)

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za dec 02, 2006 12:00 am

Damn, m'n toto verpest. :nooo:

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » za dec 02, 2006 2:16 pm

me too...... :aai:
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di dec 05, 2006 3:21 pm

Blatter: "Grote Europese clubs steunen mijn idee"

ma 04/12/06 - FIFA-voorzitter Joseph Blatter zou de kalender van de Europese competities graag veranderen. Hij wil de Europeanen van februari tot november laten spelen. Blatter wil ook slechts vijf buitenlander per ploeg.

"Ik heb de clubs al eens voorgesteld om in de zomer te spelen", zegt FIFA-voorzitter Sepp Blatter.
"Dan volgt het seizoen de jaarkalender en spelen ze in de zomer tijdens de mooiste twee maanden van het jaar. In de winter zouden de spelers dan ook een langere periode van herstel hebben."

"In de winter zouden de kwalificatiewedstrijden voor het EK of WK gespeeld kunnen worden over drie weken. De grote Europese clubs steunen het idee al", weet Blatter.

Joseph Blatter sprak zich ook voor een groter aantal kwalificatiegroepen voor het Europees Kampioenschap.

"Voor Euro 2008 zijn er zeven groepen met zeven teams en twaalf wedstrijden voor elk land", zegt Blatter. "Met twaalf groepen zou het probleem van overbelasting al minder belangrijk zijn."

Blatter: "Slechts vijf buitenlander per ploeg"
Blatter wil ook een rem zetten op het aantal buitenlanders in de nationale competities. Hij wil er quota op plakken. Blatter stelt een "zes plus vijf-verdeling voor.

Dat zou betekenen dat in een ploeg minstens zes spelers opgesteld moeten worden die voor de nationale ploeg van dat land mogen spelen. Blatter wil het systeem geleidelijk aan invoeren.

VRT
Zo af en toe komt die man nog wel eens met geslaagde ideeën, ik ben het eigenlijk met alle bovenstaande ideeën wel eens, zeker het doorspelen in de zomer en het stilleggen in de winter vind ik een goed idee. :xyxthumbs:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di dec 05, 2006 3:26 pm

Geen slechte ideeën, alleen ik vraag me af hoe hij het dan wil invullen als er een jaar een EK of WK is.

En met niemand anders!

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » di dec 05, 2006 5:02 pm

Bertje schreef:Geen slechte ideeën, alleen ik vraag me af hoe hij het dan wil invullen als er een jaar een EK of WK is.
WK en EK in de winter?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di dec 05, 2006 5:06 pm

Maar dan moeten ook kwalificatiewedstrijden gespeeld worden, terwijl het ook als lange rustperiode is bedoeld. Van die rust komt dan weinig terecht.

Ik ben overigens voor om de competities in te korten en hetzelfde te doen met de kwalificatiewedstrijden. Dan heb je minder wedstrijden, waardoor je open weekenden kunt krijgen, die voor de CL etc. gebruikt zouden kunnen worden. Op die manier hoeven voetballers vrijwel nooit meer meerdere wedstrijden in een week te spelen, waardoor ze dus elke keer wél hersteld zijn van hun vorige wedstrijd.

En met niemand anders!

Baseman

Bericht door Baseman » di dec 05, 2006 5:23 pm

Volgens mij is de zomerstop er juist, omdat zo ongeveer iedereen een zomervakantie heeft. Of wil Blatter de schoolvakanties ook maar laten omgooien ?

Het idee is leuk, maar in mijn ogen niet uitvoerbaar.
Ik sluit me overigens bij Bertje aan, breng de competities maar terug tot 16 teams. Dat scheelt al veel extra wedstrijden.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di dec 05, 2006 6:17 pm

16 clubs en die rare play offs afschaffen zou al een hele verbetering zijn. Het mogen van mij ook 12 of 14 clubs zijn en dan met play offs. Wat mij betreft komen er ook ondergrenzen wat betreft begroting en stadioncapaciteit om mee te mogen doen met de eredivisie.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di dec 05, 2006 6:18 pm

Voor de Eredivisie vind ik het best, maar ik hoop toch echt niet dat alle competities hun competities gaan verkleinen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di dec 05, 2006 6:19 pm

Waarom, Thomas?

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di dec 05, 2006 6:23 pm

Ik vermaak me ieder weekend prima met voetbal uit het Premiership, de Serie A, La Liga en de Bundesliga. De Eredivisie daarentegen kan wel wat minder wedstrijden gebruiken. Dan hoeven clubs als PSV en Ajax zich op den duur wat minder vaak in te spannen tegen een Excelsior of RKC voor een belangrijke Europese wedstrijd.

Al moet ik ook eerlijk toegeven dat ik al dat gepraat over vermoeidheid van voetballers niet zo goed begrijp, maargoed.

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » vr dec 08, 2006 12:33 am

Sepp Blatter de Corrupte Blater schreef:Dan volgt het seizoen de jaarkalender en spelen ze in de zomer tijdens de mooiste twee maanden van het jaar...
... als het in Madrid 40 graden is. Als de romeinen in zee zwemmen of met hun hele familie op het platteland rondhangen. Als half Nederland op een zuideuropees strand ligt. Als Amsterdam, London en Parijs vol toeristen zitten en de lokale inboorlingen ergens anders zijn.

Alle kwalificatiewedstrijden midden in de winter... je zal tijdens de loting maar in een groep met Rusland, Finland en IJsland terecht komen... En als de eindtoernooien zelf in de winter worden gehouden zal er nooit meer een EK in een land als Zweden zijn.

En verhuizen de Olympische Spelen ook naar de winter?

Sepp Blatter, het is heel simpel. In de zomer gaan we naar het strand, in de winter gaan we skiën en schaatsen. Voetballen doen we daar tussenin.

Ik ben benieuwd wat het volgende plan is. Champions League verplaatsen naar prime time op vrijdag- en zaterdagavond?
Sign your name on
the dotted line:

.............................

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr dec 08, 2006 11:26 am

666 schreef: Sepp Blatter, het is heel simpel. In de zomer gaan we naar het strand, in de winter gaan we skiën en schaatsen. Voetballen doen we daar tussenin.
Nou nee niet echt, in december en januari bij -6 en windkracht 8 wordt er helaas gewoon competitie gespeeld terwijl in een mooie juni maand met een graadje of 24 en een prachtig mooi veld alles gewoon stil ligt.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr dec 08, 2006 11:29 am

Er zou best langer doorgespeeld kunnen worden. Tot in juni. Zodat er ruimte is voor een behoorlijke winterstop.
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr dec 08, 2006 11:31 am

In mei en juni doorvoetballen zou al een hele verbetering zijn idd.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr dec 08, 2006 12:59 pm

Ik vind alles best zolang er maar niet gevoetbald hoeft te worden tijdens de slechtste maanden van het jaar. Voetbal in regen, sneeuw, hagel, wind en kou. Het zal allemaal wel bij de 'romantiek' van het voetbal horen maar ik heb er helemaal niets mee.

Het weer heeft invloed op het spel. Bij slechte omstandigheden kun je een goede wedstrijd wel vergeten en voor het publiek is het ook geen pretje om een kleine 2 uur in die ellende te zitten.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr dec 08, 2006 2:21 pm

Marillion schreef:Het weer heeft invloed op het spel. Bij slechte omstandigheden kun je een goede wedstrijd wel vergeten en voor het publiek is het ook geen pretje om een kleine 2 uur in die ellende te zitten.
Vind ik ook. Ik weet wel wat leukers dan in de vrieskou naar het stadion te gaan. :sad:
Dat spelen op of rond de feestdagen mogen ze van mij meteen weer afschaffen. Voor de spelers is dat sowieso vreselijk, en de toeschouwers zitten er volgens mij ook niet op te wachten. Ik tenminste niet.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr dec 08, 2006 5:56 pm

Marillion schreef:Ik vind alles best zolang er maar niet gevoetbald hoeft te worden tijdens de slechtste maanden van het jaar. Voetbal in regen, sneeuw, hagel, wind en kou. Het zal allemaal wel bij de 'romantiek' van het voetbal horen maar ik heb er helemaal niets mee.
Mee eens. Wat motregen op zo'n mooi Engels veld in een schitterend stadion, waardoor de Gerrards en Rooneys wat harder over het veld vliegen is wel mooi. Maar het is toch echt belachelijk dat Ajax regelmatig in de wintertijd uit naar Heerenveen moet en mede daardoor flink ingemaakt wordt.

Plaats reactie