Italië

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Jesse

Bericht door Jesse » zo dec 03, 2006 1:44 pm

Bannen die vent!
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo dec 03, 2006 4:35 pm

David Suazo speelt uitstekend tegen Milan en was heel belangrijk bij het ombuigen van de 0-1 achterstand. Invaller Boriello maakte er net echter 2-2 van met een knappe halve omhaal in de kleine ruimte.

Pirlo is er net afgestuurd vanwege een tackle van achteren op Suazo. Ik zie Suazo en co er op deze manier nog wel eentje maken.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di dec 05, 2006 2:40 am

AC Milan op zoek naar nieuwe verdediger

04 december 2006, 21:27

AC Milan zal in de komende winterstop op zoek gaan naar een nieuwe verdediger. Dat heeft vice-voorzitter Adriano Galliani laten weten, naar aanleiding van de nieuwe blessure van verdediger Alessandro Nesta.

Vandaag werd namelijk duidelijk dat de Italiaanse international door een schouderoperatie hoogstwaarschijnlijk enkele maanden vanaf de kant zal moeten toekijken. Naast Nesta zijn ook Alessandro Costacurta en Giuseppe Favalli de komende twee maanden nog uitgeschakeld.

AC Milan zit dus met een groot verdedigend probleem, mede gezien het feit dat clubicoon Paolo Maldini erg blessuregevoelig is. Welke namen er op de lijstjes staan in Milaan, is vooralsnog onduidelijk.
voetbalprimeur.nl

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di dec 05, 2006 12:13 pm

Thomas schreef:Die Adriano was trouwens echt het dieptepunt, zeg. Wat liep die daar in vredesnaam nou een beetje op rechts te hangen en iedere bal op goal (of juist niet) te rammen.
Thomas schreef:Ik irriteer me trouwens aan Adriano. Zelfs Zlatan doet z'n stinkende best.
Adriano winnaar van Gouden Bidon 2006

5/12/2006 9 :42

Adriano is verkozen tot slechtste speler van de Serie A in het kalenderjaar 2006. De Braziliaanse spits van Internazionale werd door het radioprogramma Catersport, dat tienduizend luisteraars liet stemmen, 'geëerd' met de Bidone d'Oro (vrij vertaald als de Gouden Nietsnut).

Adriano kreeg ruim 31 procent van de stemmen en liet de concurrentie ver achter zich. Wereldkampioen Alberto Gilardino kwam het dichtst in de buurt. De aanvaller van AC Milan moest het doen met negen procent. Zlatan Ibrahimovic zat daar dicht achter met 8,7 procent.

Adriano kende sportief een dramatisch jaar. Hij kwam tot zeven doelpunten in 39 wedstrijden. Inter besloot hem zelfs tijdelijk vakantie te geven om weer fris aan zijn vorm te kunnen werken. Maar ook na zijn rentree wist hij in drie duels nog niet te scoren.

Winnaars Bidone d'Oro

Jaar Winnaar Club
2006 Adriano Inter
2005 Christian Vieri Inter/AC Milan
2004 Nicola Legrottaglie Juventus
2003 Rivaldo AC Milan

vi.nl

:applaus: :D

Michael_B

Bericht door Michael_B » di dec 05, 2006 1:07 pm

Lekker voor Inter, 2 van je spitsen in de top 3 van zo'n klassement. :D Bovendien is Cruz nog geblesseerd.
Face your fears and live your dreams, No Fear

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di dec 05, 2006 1:45 pm

Des te knapper is het dat men nu een nieuw record heeft met 11 (!)opeenvolgende overwinningen. Vandaag tegen Bayern zou het wel eens voorbij kunnen zijn, maar Inter is echt geweldig bezig.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di dec 05, 2006 1:48 pm

Overigens heeft Zlatan vooral zoveel stemmen gekregen vanwege z'n spel bij Juve, dit jaar.

peter

Bericht door peter » di dec 05, 2006 1:57 pm

Precies. Bij Inter presteert hij gewoon naar behoren.

De geruchten gaan overigens ook dat Suazo wel eens naar Milan zou kunnen vertrekken.
Verder waren de grens- en scheidsrechters weer dramatisch bezig dit weekend. Zo waren er buitenspelgoals en een bal over de doellijn. Het meest frappante was dat het weer om dezelfde grensrechter ging bij de bal over de doellijn. Zo bleek uit onderzoek dat hij (Ivaldi) al 4x(!) eerder een dergelijk voorval heeft gemist.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di dec 05, 2006 2:26 pm

Peter schreef:Precies. Bij Inter presteert hij gewoon naar behoren.

De geruchten gaan overigens ook dat Suazo wel eens naar Milan zou kunnen vertrekken.
Goed dat ze door hebben dat Suazo een uitstekende speler is. :yes: Hadden ze daar nou een onderlinge wedstrijd voor nodig? ;)

Inter zou ook geen verkeerde zaken doen door eens te hengelen naar Suazo of Amauri. Vooral Suazo zou volgens mij op den duur een uitstekende vervanger zijn van Cruz. Hij past wel goed in dat plaatje, denk ik. Sowieso kan Inter wel een spits gebruiken, want ik neem aan dat de dagen van Adriano in Milan wel geteld zijn.

peter

Bericht door peter » zo dec 10, 2006 9:43 pm

Brrr. 1-0 tussenstand voor die Bastardi. Goal van Ledesma.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo dec 10, 2006 9:45 pm

2-0 Via een penalty een Oddo. :sad:

En nu had Totti rood moeten krijgen. Wat een frustratie.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo dec 10, 2006 9:46 pm

Is die scheidsrechter nou kleurenblind of is ie ter plekke omgekocht? Hij trekt in eerste instantie toch heel duidelijk de rode kaart bij die penalty.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo dec 10, 2006 9:47 pm

Ik denk dat hij z'n assistent verkeerd had begrepen. Die heeft de penalty namelijk gegeven en heeft de situatie beter gezien. Een prima zaak dat een scheidsrechter een fout durft toe te geven, in mijn ogen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo dec 10, 2006 9:52 pm

Oh ja hoor, maar het komt nogal raar over als je heel bewust rood trekt en pas een minuut later met geel komt aanzetten. Als je het advies krijgt dat het een strafschop is omdat de keeper de speler raakt. Dan weet je toch welke kaart je gaat trekken? Hoe kan daar nu een misverstand over bestaan?

peter

Bericht door peter » zo dec 10, 2006 9:55 pm

:sad:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo dec 10, 2006 9:57 pm

Marillion schreef:Oh ja hoor, maar het komt nogal raar over als je heel bewust rood trekt en pas een minuut later met geel komt aanzetten. Als je het advies krijgt dat het een strafschop is omdat de keeper de speler raakt. Dan weet je toch welke kaart je gaat trekken? Hoe kan daar nu een misverstand over bestaan?
Het komt inderdaad niet sterk over, nee. Maar wat kan het anders zijn dan een misverstand? :confused:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo dec 10, 2006 10:06 pm

3-0 Mutarelli. Die Mexes staat me achterin toch een potje te prutsen zeg. :sad:

peter

Bericht door peter » zo dec 10, 2006 10:06 pm

Che dramma.

Ik houd het voor gezien, gvd.

Jesse

Bericht door Jesse » zo dec 10, 2006 10:18 pm

X'C
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid

Bericht door joey » zo dec 10, 2006 10:52 pm

Verliezen van Lazio. Snik. X'C
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo dec 10, 2006 11:05 pm

De Romeinse stadsderby is dus met een eindstand van 3-0 een makkelijke prooi geworden voor Lazio. Geheel terecht overigens. Roma had in de eerste helft een leuk overwicht, maar creëerde bar weinig. In de tweede helft zette het sterk verdedigende Lazio regelmatig goed aan voor een counter en kreeg het de kans om de grote rivaal te vernederen zoals Roma dat een aantal jaar terug deed met een 5-1 overwinning.

Ik weet dat Peter deze kritiek niet zal waarderen, maar vandaag was het echt Totti op z'n slechtst. Hij zag tot twee of drie keer Mancini volledig over het hoofd en besloot op goal te schieten. Zelfs met een schot vanaf de achterlijn, zo'n beetje. En op het moment dat de wedstrijd al gespeeld was begon hij zich aanvoerder onwaardig te gedragen. Eerst schaafde hij met z'n noppen langs het dijbeen van een neergevallen tegenstander, om hem vervolgens nog een keer te schoppen. Waarom hij daar geen rood voor kreeg is me een raadsel, maar in de slotfase ging hij ook nog eens de confrontatie aan met Siviglia, waarbij hij met z'n hoofd tegen dat van Siviglia duwde. Persoonlijk vond ik Siviglia en de Braziliaan Cribari achterin uitblinken bij Lazio.

Bij Roma waren vooral De Rossi en Mexes ook heel erg slecht. Chivu was nog een van de beteren, in mijn ogen. Wat ik nog steeds niet snap is de keuze om Mancini op links te zetten. Peter, Taddei kan toch ook prima op links spelen? Ik snap niet dat Spalletti er voor kiest om een redelijke speler de plek van een uitstekende speler te gunnen.

Wat ik me ook tijdens de wedstrijd afvroeg is waarom ik allerlei Engelse vlaggen in het stadion zag. Je hoorde de supporters ook zingen 'Que sera, sera, whatever will be, will be...'. Dat lijkt me ook typisch Engels. Enig idee?

De overige resultaten in de Serie A:

FT AC Milan 0 - 0 Torino (Gilardino 10 minuten voor tijd penalty gemist)

FT Atalanta 3 - 2 Messina

FT Cagliari 0 - 0 Parma

FT Catania 1 - 0 Udinese

FT Chievo 0 - 1 Fiorentina

FT Empoli 0 - 3 Inter Milan (goal Ibrahimovic)

FT Sampdoria 0 - 0 Siena

peter

Bericht door peter » ma dec 11, 2006 7:12 pm

Ik weet dat Peter deze kritiek niet zal waarderen, maar vandaag was het echt Totti op z'n slechtst. Hij zag tot twee of drie keer Mancini volledig over het hoofd en besloot op goal te schieten. Zelfs met een schot vanaf de achterlijn, zo'n beetje. En op het moment dat de wedstrijd al gespeeld was begon hij zich aanvoerder onwaardig te gedragen. Eerst schaafde hij met z'n noppen langs het dijbeen van een neergevallen tegenstander, om hem vervolgens nog een keer te schoppen. Waarom hij daar geen rood voor kreeg is me een raadsel, maar in de slotfase ging hij ook nog eens de confrontatie aan met Siviglia, waarbij hij met z'n hoofd tegen dat van Siviglia duwde. Persoonlijk vond ik Siviglia en de Braziliaan Cribari achterin uitblinken bij Lazio.
Ik kan de kritiek wel waarderen, wanneer deze terecht is. Het is niet voor niets dat de Gazzetta vandaag inkopte dat Totti de beste speler aan Roma kant was. Hij kreeg als enige een 6.5 voor zijn optreden, dus je kritiek is een beetje onzinnig. Vucinic, Mexes en ook DeRossi waren waardeloos, waardoor er een kansloze nederlaag werd geleden.
Verder had Totti uiteraard wel rood moeten hebben, maar die frustraties houd je altijd in een wedstrijd als deze. Zeker bij Totti.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma dec 11, 2006 8:51 pm

Peter schreef:Ik kan de kritiek wel waarderen, wanneer deze terecht is. Het is niet voor niets dat de Gazzetta vandaag inkopte dat Totti de beste speler aan Roma kant was. Hij kreeg als enige een 6.5 voor zijn optreden, dus je kritiek is een beetje onzinnig. Vucinic, Mexes en ook DeRossi waren waardeloos, waardoor er een kansloze nederlaag werd geleden.
Verder had Totti uiteraard wel rood moeten hebben, maar die frustraties houd je altijd in een wedstrijd als deze. Zeker bij Totti.
Mijn probleem met dit soort cijfertjes is dat ik nooit weet hoe statistisch georiënteerd de beoordeling is. Totti leed gisteren weinig balverlies en was de gevaarlijkste speler aan de kant van Roma (dat laatste zegt opzich niet zoveel). Mijn opmerking dat dit Totti op z'n slechtst was was dan misschien ook wat overdreven. Maar een speler die drie keer een medespeler overslaat die er beter voor staat en die zo gefrustreerd is dat hij in staat is om z'n eigen team te duperen, krijgt van mij echt geen 6,5. Een schot op goal vanaf de achterlijn? Come on. Nee, Totti wilde te opzichtig de held uithangen en juist om die reden faalde hij, in mijn ogen.

Hoeveel kregen Mancini, Chivu en Taddei, Peter? Kan Taddei nou wel of niet op links spelen?

peter

Bericht door peter » ma dec 11, 2006 9:00 pm

Taddei kan wel op links spelen, maar is daar niet geweldig. Nee, deze opstelling moet gewoon blijven staan. Mancini op links vind ik namelijk helemaal niet zo'n gek, hoor. Hij doet het daar zeker niet onverdienstelijk.

Cijfers:
Roma Lazio
Doni 5,5 Peruzzi 6,5
Panucci 5,5 Oddo 6,5 (Logisch dat Mancini het lastig had)
Mexes 5 Siviglia 6
Chivu 6 Cribari 6,5
Tonetto 6 Zauri 6
Vucinic 4,5 Mudingayi 7
De Rossi 5 Ledesma 7,5
Pizarro 6 Mutarelli 7
Taddei 5,5 Mauri 7
Perrotta 6 Pandev 6,5
Mancini 6 Makinwa 6
Totti 6,5 Rocchi 6,5
Spalletti 5 Rossi 8(!)

Edit: de goal van de week was dit keer van Cristiano Doni. Hopelijk vind ik weer een linkje, want hij was weer heerlijk. Neemt niet weg dat die goal van Ledesma (helaas) ook erg mooi was.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma dec 11, 2006 9:09 pm

Peter schreef:Taddei kan wel op links spelen, maar is daar niet geweldig. Nee, deze opstelling moet gewoon blijven staan. Mancini op links vind ik namelijk helemaal niet zo'n gek, hoor. Hij doet het daar zeker niet onverdienstelijk.
Onverdienstelijk niet, nee. Maar een speler als Mancini zou het nergens op het middenveld onverdienstelijk doen, denk ik. Ik zou er toch echt voor kiezen om Mancini op de plek te zetten die hem het beste ligt.
Peter schreef: Cijfers:
Roma Lazio
Doni 5,5 Peruzzi 6,5
Panucci 5,5 Oddo 6,5 (Logisch dat Mancini het lastig had)
Mexes 5 Siviglia 6
Chivu 6 Cribari 6,5
Tonetto 6 Zauri 6
Vucinic 4,5 Mudingayi 7
De Rossi 5 Ledesma 7,5
Pizarro 6 Mutarelli 7
Taddei 5,5 Mauri 7
Perrotta 6 Pandev 6,5
Mancini 6 Makinwa 6
Totti 6,5 Rocchi 6,5
Spalletti 5 Rossi 8(!)
Oddo is een absolute klasbak. Onvoorstelbaar dat die jongen nog altijd niet in de top van de Serie A speelt. Tonetto van Roma vind ik overigens een van de beste koopjes van de afgelopen zomer. Goed gezien door Spalletti.
Over Spalletti gesproken, die kwam gisteren ook niet echt met antwoorden. Dan begint die koele kikker-kop van hem zowaar te irriteren. :D ;)

De verschillen in cijfers tussen de middenvelders zegt alles. Jongens als Mutarelli, Ledesma en Mudingayi hielpen in verdedigend opzicht perfect mee en kregen in de tweede helft van Roma alle tijd en ruimte om counters in te zetten.
Siviglia had van mij een hoger cijfer mogen krijgen.

Plaats reactie