Jan Vertonghen

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » ma jul 31, 2006 11:02 am

via een snackbarhouder uit Zoetermeer? :hypocrite:
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Feest

Bericht door Feest » ma jul 31, 2006 11:25 am

Henk de Gier schreef:via een snackbarhouder uit Zoetermeer? :hypocrite:
Nee, die doet in Portugeze. ;)

Lionel

Bericht door Lionel » ma jul 31, 2006 5:02 pm

Welke snackbar van Zoetermeer?
IK GELOOF!!!!!!

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » ma jul 31, 2006 5:17 pm

dezelfde als die voor Leonardo een Portugees paspoort wist te ritselen.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di aug 01, 2006 1:44 am

Afbeelding

Jan Vertonghen probeert het op artistieke wijze achter het standbeen langs. De Belgische jongeling maakt veel indruk op de technische staf en houdt zich knap staande in de A-selectie.

Aristides

Bericht door Aristides » vr aug 04, 2006 11:27 pm

Hij deed het tegen Inter niet slecht; de Zidane-beweging in het strafschopgebied mislukte, maar hij durft wel.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Jesse

Bericht door Jesse » za aug 05, 2006 1:01 am

Die jongen bevalt me wel. Laat hem maar lekker veel spelen dit seizoen. :yes:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Aristides

Bericht door Aristides » za aug 05, 2006 11:37 pm

Jesse schreef:Die jongen bevalt me wel. Laat hem maar lekker veel spelen dit seizoen. :yes:
Rustg brengen, de stap van A1 (al speelde hij ook regelmatig in Jong Ajax) naar Ajax 1 is erg groot.

Vandaag (= gisteren :D ) speelde hij niet goed, maar ik denk dat de hoge trainingsintensiviteit en twee wedstrijden in twee dagen voor jonge spelers funest is/kan zijn.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Marco
AT EC 2004 winner

Bericht door Marco » ma aug 07, 2006 6:00 pm

Very true, D. VI/AN:
  • Vertonghen krijgt een paar dagen rust

Henk ten Cate heeft vandaag laten weten dat hij Jan Vertonghen een paar dagen rust heeft gegeven. "Hij hoeft zich vrijdag pas weer te melden. Jan heeft in de voorbereiding misschien wel het meest gespeeld. Er is in de afgelopen weken heel veel op hem afgekomen, er is heel veel aandacht voor hem geweest. Hij werd van hot naar her gesleept. Ook daarom lijkt deze beslissing lijkt me verstandig."
Avoir, Adieu, Goodnight.. I'm Too Wrong, To Get Right.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di aug 08, 2006 4:57 am

Lijkt mij opzich ook geen slecht idee. Ik hoop alleen niet dat Verthongen hierdoor gekwetst is. Wat mij betreft is hij er de eerstvolgende wedstrijd weer bij.

Als Ajax geen aankoop meer doet is mijn hoop gevestigd op Verthongen als revelatie op het middenveld. In een andere topic beschreef ik het type speler wat we nodig hebben en van de aanwezige spelers geef ik hem nog de meeste kans tot slagen als linkshalf.

Arwin

Bericht door Arwin » di aug 08, 2006 10:22 am

Lijkt me ook dat hij gewoon nog niet goed genoeg is voor zo;n belangrijke wedstrijd. Als je hem had willen gebruiken, had je hem namelijk van het weekend rust moeten gunnen en nu moeten gebruiken, niet andersom.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di aug 08, 2006 1:50 pm

Hij is in ieder geval nog erg onervaren en misschien mentaal nog niet klaar voor deze wedstrijd. Hij heeft volgens mij nog geen officieel duel voor
Ajax 1 gespeeld.

Bovendien heeft hij inderdaad een intensieve voorbereiding gespeeld.

cento

Bericht door cento » do okt 26, 2006 1:07 pm

Vertonghen staat open voor verhuur | De spelers
Jan Vertonghen, de talentvolle Belgische middenvelder wil graag op huurbasis voor een andere club uitkomen om zichzelf verder te kunnen ontwikkelen: "Op hoger niveau spelen is toch beter voor je ontwikkeling. Dus misschien is verhuur in de toekomst wel een idee. Er zijn momenteel veel spelers die centraal achterin kunnen spelen. Het is aan Ten Cate om daarover te beslissen.", aldus Vertonghen.

In navolging van Robbert Schilder en Emmanuel Boakye ziet ook Ajacied Jan Vertonghen een verhuur wel zitten. Dat liet de Belg weten tegenover de regionale radiozender Amsterdam FM, zo schrijft Ajax Showtime. Vertonghen maakte in augustus zijn officiële debuut in de hoofdmacht van Ajax in het desastreus verlopen duel met FC Kopenhagen (0-2).

Jan Vertonghen "Ik heb er nog niet echt over nagedacht. Maar op Eredivisieniveau spelen is altijd beter voor je ontwikkeling", aldus de jonge middenvelder op Amsterdam FM. "Dus misschien is verhuur in de toekomst wel een idee. Er zijn namelijk veel spelers die op mijn favoriete positie centraal achterin kunnen spelen. Het is aan Ten Cate om daarover te beslissen."

Vertonghen speelt de laatste weken zijn wedstrijden in Jong Ajax. "Als je niet vaak speelt bij het eerste moet je toch weer je minuten pakken in het tweede elftal. Dat is altijd bekend geweest, dat was vorig jaar ook zo. Ik hoop op een nieuwe kans van de trainer en die zal er ooit wel komen."

De negentienjarige linkspoot weet dat er veel concurrentie is. "Mijn grote concurrent is Thomas Vermaelen, maar ook Grygera en Heitinga spelen soms op mijn positie. Ik denk dat de rol van centrale verdediger nu meer mijn positie is geworden. Ik heb altijd op deze plek gespeeld of op linkshalf, maar op het middenveld heeft Ajax al spelers als Wesley Sneijder en Gabri." (Bron: Ajax Online)
Vertonghen wordt wellicht verhuurd | De spelers
Vorige week liet Vertonghen zelf al weten het liefst verhuurd te willen worden aan een andere club om aan spelen toe te komen. In de nieuwe editie van Voetbal International laat Martin van Geel weten dat de club dat overweegt. "Jan is er aan toe om de volgende stap te maken. Hetzij intern, hetzij op huurbasis bij een andere club."

Ajax overweegt om Jan Vertonghen te verhuren. Dat laat technisch directeur Martin van Geel aan AT5 weten. Vertonghen maakte twee weken geleden al duidelijk open te staan voor verhuur. Van Geel gaf aan dat Vertonghen klaar is om de volgende stap te maken. Die stap kan het eerste elftal zijn of verhuur aan een andere club.
Vertonghen maakte indruk in de voorbereiding en leek aansluiting gevonden te hebben bij de A-selectie. Toch speelt de Belg al wekenlang in Jong Ajax. Mocht de verhuur concreet worden, dan moet hij wachten tot januari, als de transfermarkt open is. (Bron: AT5, 10-25/18:08)

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do okt 26, 2006 5:39 pm

Van wat ik van hem gezien heb vind ik het toch meer een middenvelder. Pure defensieve kwaliteiten heb ik in die paar wedstrijdjes niet zozeer ontdekt.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » za nov 04, 2006 11:43 am

Van Thomas Vermaelen wist ik het al maar Jan Vertonghen en Tom de Mul hebben dus ook een Belgisch-Amsterdams accent.... vet grappig :worshippy:

http://www.zoomin.tv/videoplayer/?fusea ... 28&nbg=ftv
Ajax!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za nov 04, 2006 11:51 am

Dat hebben die jongens van huis uit. Belgisch-Amsterdams = Antwerps (en omgeving).

De Mul spreekt het platst. Kan me nog een interview op At5 herinneren, gemaakt toen Tom net een paar maanden bij Ajax speelde; toen sprak hij al zo.

T82

Bericht door T82 » za nov 04, 2006 3:13 pm

Echt geen standaard Antwerps van De Mul hoor.. Zeker meer een Amsterdamse tongval gekregen!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo nov 22, 2006 11:00 am

VI: RKC en NAC melden zich voor Vertonghen
Voetbal International meldt dat RKC en NAC zich bij Ajax hebben gemeld voor de huur van Vertonghen in de tweede seizoenshelft. Ajax heeft al eerder laten weten daarvoor open te staan om de middenvelder meer ervaring op te laten doen op het hoogste niveau. Hij ontwikkelt zich goed in het tweede elftal.

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » do nov 23, 2006 8:33 pm

Word Schilder dan toch terug gehaald, of gaan we met een middenvelder minder de 2de seizoenshelft in?
Het schijnt trouwens dat ene E.D. zich in Londen zit te verbijten......misschien dan toch? ;)
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma dec 04, 2006 3:01 pm

4/12/2006 - Ten Cate: Vertonghen meer een verdediger
(Gepost door RvN)

BRON: De Telegraaf

Ten Cate liet tegen Willem II Vertonghen in de basis debuteren en liet hem spelen als verdedigende middenvelder. Over diens spel was de Ajax coach achteraf minder tevreden. "Hij heeft zijn best gedaan, maar speelde geen goede wedstrijd. Eigenlijk ligt zijn kracht centraal achterin. In het tweede elftal steekt hij er op deze positie met kop en schouders bovenuit. Je ziet dat zijn eerste aanname altijd neigt naar zekerheid: het kenmerk van een verdediger. Jan heeft een fantastische trap en moet het spel dus voor zich hebben."
Ajax Netwerk
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jesse

Bericht door Jesse » ma dec 04, 2006 3:41 pm

Aan de mensen die Vertonghen wat vaker hebben zien voetballen: zijn jullie het met Ten Cate eens wat betreft zijn positie?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma dec 04, 2006 3:43 pm

Volgens mij is hij met z'n techniek en trap gevaarlijker wanneer hij naar voren gaat dan Maduro en Gabri. Hij moet alleen wat zekerder worden en meer naar voren durven. Van z'n verdedigende kwaliteiten ben ik tot nu toe nou niet bijster onder de indruk geweest. Ze zijn me in ieder geval niet echt opgevallen.

joey
Erelid

Bericht door joey » di dec 05, 2006 5:34 pm

Alaindebanaan schreef: Het schijnt trouwens dat ene E.D. zich in Londen zit te verbijten......misschien dan toch? ;)
Wie zegt dat hij zich verbijt? Hij loopt lachend binnen daar. :X
Het stinkt aan alle kanten!

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di dec 05, 2006 8:28 pm

joey schreef:Wie zegt dat hij zich verbijt? Hij loopt lachend binnen daar. :X
Eh.. was ie niet al een keertje of 3 binnen?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

joey
Erelid

Bericht door joey » di dec 05, 2006 9:33 pm

Kan nog een vierde keer, Cees. :sad:
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie