Henk ten Cate: de inmiddels ex-trainer van AJAX!

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za dec 02, 2006 5:10 pm

Ok. Ik zie liever wat completere voetballers.

wimpey

Bericht door wimpey » za dec 02, 2006 5:22 pm

Jim schreef: Op dit onderdeel set Henk overduidelijk een nieuwe trend.
Nu nog op voetbalgebied.
Nou, Henk zet met Ajax de laatste wedstrijden een trend die geen van de opvolgers van Van Gaal ooit heeft weten te zetten. De laatste 3 wedstrijden waren zonder enige twijfel het slechtste trio opeenvolgende wedstrijden die ik een Ajax-ploeg ooit heb zien spelen. Zelfs de wedstrijden onder Wouters waren een genot vergeleken bij het gestumper van de voorbije week.

Misschien zou Henk zich eens wat meer op het voetbal moeten concentreren i.p.v. op het randgebeuren. Hij ligt in de clinch met scheidsrechters (bij Heracles en bij Sparta), een collega-trainer (jouw idool in Eindhoven), journalisten (iemand die een kritische vraag durft te stellen, is meteen een 'bijgoochem') en hij vocht in de media al een oorlogje uit met Perez. Tja, met zoveel afleiding schiet Ajax-1 er natuurlijk wel eens bij in. Begrijpelijk! ;)

Ten Cate (b)lijkt typisch een geval te zijn van iemand die de druk van het werken bij een top- en/of tobclub niet aan kan. Hij zegt dat ie geen kort lontje heeft en daarin heeft ie gelijk: hij heeft helemaal geen lontje. De man is veel te emotioneel en verliest op de bank bij Ajax op cruciale momenten het overzicht. Dat kostte Ajax al de CL, tegen PSV bracht ie na de 0-1 de ene na de andere aanvaller, waardoor PSV zelfs met 10 man kinderlijk eenvoudig op de been kon blijven. Tegen Praag en tegen de nummer 14 van Spanje (die ook nog eens een handvol basisspelers buiten de ploeg liet) was Ajax compleet machteloos en na de wedstrijd in Rotterdam kwam ie niet verder dan de scheids de schuld geven. :pukey:

De trainer heeft een voorbeeldfunctie. Helaas is ie een beroerd voorbeeld met zijn opvliegende en impulsieve karakter. Sneyder, Perez, Urby, Gabri en KJH valt niet zoveel kwalijk te nemen. De trainer, het voorbeeld, heeft zichzelf niet in de hand, dus dan is het logisch dat de spelers ook hun zelfcontrole verliezen.

Achter de brede rug van Rijkaard kon ie zich prima verschuilen, in diens schaduw was ie ongetwijfeld een prima trainer. Nu staat ie in de spotlights, moet hij (en niet die ander) de cruciale beslissingen nemen, de pers tw woord staan, de club vertegenwoordigen etc. Dat doet ie niet goed. Hij doet me denken aan Adriaanse, die ging bij Ajax ook keer op keer uit z'n bol.

Onder de streep staan voorlopig: geen CL, een al vrij kansloze achterstand op PSV (die alleen maar zal groeien), een vrij beschamende positie in een werkelijk extreem zwakke UEFA Cup-poule, een waslijst aan incidenten die het imago van Ajax (weer eens) geen goed doen en, i.o.m. Van Geel, een matig aankoopbeleid. Eens kijken of HtC de prestaties van Blind vorig seizoen zal weten te benaderen... Vooruit, Ajax speelde ook een aantal 'aantrekkelijke' wedstrijden, maar dat lijkt meer op een incident dan op iets dat op iets fundamenteels is gebaseerd.

Niettemin lijkt me dat HtC zich het e.e.a. zal kunnen veroorloven. Hij is door MVG binnengehaald en wat mij betreft blijft ie voorlopig zitten waar ie zit. Niettemin moeten we er maar op hopen dat ie door de directie tot de orde is (wordt) geroepen, want zó kan het natuurlijk niet verder gaan. Hij maakt tot dusver de ene helft van zijn rep (een rare snuiter) voortreffelijk waar, nu de andere helft van die rep (een prima trainer) nog!!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za dec 02, 2006 5:46 pm

wimpey schreef:De trainer heeft een voorbeeldfunctie. Helaas is ie een beroerd voorbeeld met zijn opvliegende en impulsieve karakter. Sneyder, Perez, Urby, Gabri en KJH valt niet zoveel kwalijk te nemen. De trainer, het voorbeeld, heeft zichzelf niet in de hand, dus dan is het logisch dat de spelers ook hun zelfcontrole verliezen.
:D Tsja, zo kan je de trainer wel overal de schuld van geven.
wimpey schreef:Onder de streep staan voorlopig: geen CL, een al vrij kansloze achterstand op PSV (die alleen maar zal groeien), een vrij beschamende positie in een werkelijk extreem zwakke UEFA Cup-poule, een waslijst aan incidenten die het imago van Ajax (weer eens) geen goed doen en, i.o.m. Van Geel, een matig aankoopbeleid. Eens kijken of HtC de prestaties van Blind vorig seizoen zal weten te benaderen... Vooruit, Ajax speelde ook een aantal 'aantrekkelijke' wedstrijden, maar dat lijkt meer op een incident dan op iets dat op iets fundamenteels is gebaseerd.
Voor de wedstrijd tegen PSV leek het goede voetbal zeker geen incident.

Over die aankopen. Volgens mij is Ten Cate niet hoofdverantwoordelijk geweest voor veel van de nieuwe spelers die afgelopen zomer kwamen.

Die achterstand op PSV heeft natuurlijk net zoveel met de kracht van PSV te maken als met de slippers van Ajax in de competitie.

wimpey

Bericht door wimpey » za dec 02, 2006 5:55 pm

Thomas schreef: Die achterstand op PSV heeft natuurlijk net zoveel met de kracht van PSV te maken als met de slippers van Ajax in de competitie.
Grappig hoe bij velen de wind met Ten Cate uit een heel andere hoek waait als t.t.v. Blind. Echt opmerkelijk. 'Men' is en blijft overtuigd van het eigen 'gelijk', zelfs wanneer het tegendeel wordt aangetoond.

Volgens jouw theorie heeft de 3-0 tegen Sparta dus evenveel te maken met Ajax' zwakte als met de kracht van PSV. Vreemde redenering.

Vooralsnog is het Ajax van HtC bezig om het seizoen al voor kerst tot een strafexpeditie te laten verworden. Eens zien of ie de play offs zal weten te winnen en de beker in de wacht zal weten te slepen. Ik denk dat ik het antwoord al wel weet...

joey
Erelid

Bericht door joey » za dec 02, 2006 6:02 pm

Ha Willem, je ziet het weer zwaar in? Het valt niet mee om Ajax-supporter te zijn. :aai: :D
wimpey schreef:Nou, Henk zet met Ajax de laatste wedstrijden een trend die geen van de opvolgers van Van Gaal ooit heeft weten te zetten. De laatste 3 wedstrijden waren zonder enige twijfel het slechtste trio opeenvolgende wedstrijden die ik een Ajax-ploeg ooit heb zien spelen. Zelfs de wedstrijden onder Wouters waren een genot vergeleken bij het gestumper van de voorbije week.
De tijd heelt alle wonden, zo blijkt wel. Onder Wouters, Adriaanse en Blind werden soortgelijke series neergezet. En het voetbal was zeker niet beter. Ajax heeft onder HtC ook goede wedstrijden gespeeld. Nu zitten we in een dip.
Misschien zou Henk zich eens wat meer op het voetbal moeten concentreren i.p.v. op het randgebeuren. Hij ligt in de clinch met scheidsrechters (bij Heracles en bij Sparta), een collega-trainer (jouw idool in Eindhoven), journalisten (iemand die een kritische vraag durft te stellen, is meteen een 'bijgoochem') en hij vocht in de media al een oorlogje uit met Perez. Tja, met zoveel afleiding schiet Ajax-1 er natuurlijk wel eens bij in. Begrijpelijk! ;)
Meen je dat echt? Ik lig in het geheel niet wakker van deze dingen. Ja, misschien had hij zijn mond moeten houden tegen Bossen. Maar de rol van Bossen was ook dubieus.

Ten Cate (b)lijkt typisch een geval te zijn van iemand die de druk van het werken bij een top- en/of tobclub niet aan kan. Hij zegt dat ie geen kort lontje heeft en daarin heeft ie gelijk: hij heeft helemaal geen lontje. De man is veel te emotioneel en verliest op de bank bij Ajax op cruciale momenten het overzicht. Dat kostte Ajax al de CL, tegen PSV bracht ie na de 0-1 de ene na de andere aanvaller, waardoor PSV zelfs met 10 man kinderlijk eenvoudig op de been kon blijven. Tegen Praag en tegen de nummer 14 van Spanje (die ook nog eens een handvol basisspelers buiten de ploeg liet) was Ajax compleet machteloos en na de wedstrijd in Rotterdam kwam ie niet verder dan de scheids de schuld geven. :pukey:
Ja, moeilijk. Je suggereert nu dat een emotioneel man geen goede trainer kan zijn. Er bestaan toch een paar voorbeelden van het tegenovergestelde. Daarbij: had Ten Cate echt geen overzicht meer tijdens Ajax-PSV? Of speelde zich het scenario af dat we jaar in jaar uit zien tijdens deze wedstrijd, namelijk dat PSV gebruik maakte van dat ene moment van onoplettendheid, en daarna het favoriete spel kon spelen? Was er, voor een andere trainer (laten we zeggen een tactisch wonder als Van Gaal of Cruijff of Michels) wel iets te redden geweest?

De trainer heeft een voorbeeldfunctie. Helaas is ie een beroerd voorbeeld met zijn opvliegende en impulsieve karakter. Sneyder, Perez, Urby, Gabri en KJH valt niet zoveel kwalijk te nemen. De trainer, het voorbeeld, heeft zichzelf niet in de hand, dus dan is het logisch dat de spelers ook hun zelfcontrole verliezen.
Dit meen je niet! Perez is voor 100% verantwoordelijk voor zijn misselijke taalgebruik; hetzelfde geldt voor Sneijder. KJH liep vorig jaar al om zich heen te meppen (al werd dat niet bestraft) en wat heeft Gabri fout gedaan, behalve dat hij een kip zonder kop is? Voetballers moeten zoals alle andere mensen aangesproken worden op hun eigen gedrag, stel je voor, zeg!

Achter de brede rug van Rijkaard kon ie zich prima verschuilen, in diens schaduw was ie ongetwijfeld een prima trainer. Nu staat ie in de spotlights, moet hij (en niet die ander) de cruciale beslissingen nemen, de pers tw woord staan, de club vertegenwoordigen etc. Dat doet ie niet goed. Hij doet me denken aan Adriaanse, die ging bij Ajax ook keer op keer uit z'n bol.
Het is nog lang zo erg niet, hoor. Dat is ook haast niet mogelijk. ;)
Onder de streep staan voorlopig: geen CL, een al vrij kansloze achterstand op PSV (die alleen maar zal groeien), een vrij beschamende positie in een werkelijk extreem zwakke UEFA Cup-poule, een waslijst aan incidenten die het imago van Ajax (weer eens) geen goed doen en, i.o.m. Van Geel, een matig aankoopbeleid. Eens kijken of HtC de prestaties van Blind vorig seizoen zal weten te benaderen...
Je bedoelt tien verliespartijen in de competitie? Moet lukken. :D
De achterstand op PSV is helemaal niet hopeloos (6 punten); ook het AZ van LVG staat op ongeveer dezelfde achterstand. Van LVG kun je niet beweren dat hij geen goede trainer is. De selectie van AZ is niet minder dan die van Ajax. Wat betekent dat? Volgens mij toch dat PSV het 'gewoon' ontzettend goed doet, die club wint zo gemakkelijk. Ik denk inderdaad dat Ajax op grotere afstand zal komen te staan, maar dat is omdat PSV nu nog een maatje te groot is. PSV heeft simpelweg meer kwaliteit in met name de voorhoede.

Vooruit, Ajax speelde ook een aantal 'aantrekkelijke' wedstrijden, maar dat lijkt meer op een incident dan op iets dat op iets fundamenteels is gebaseerd.
Dat moet dan wel, hè? Als Ten Cate er niets van kan. :D

Niettemin lijkt me dat HtC zich het e.e.a. zal kunnen veroorloven. Hij is door MVG binnengehaald en wat mij betreft blijft ie voorlopig zitten waar ie zit. Niettemin moeten we er maar op hopen dat ie door de directie tot de orde is (wordt) geroepen, want zó kan het natuurlijk niet verder gaan. Hij maakt tot dusver de ene helft van zijn rep (een rare snuiter) voortreffelijk waar, nu de andere helft van die rep (een prima trainer) nog!!
Weer een nieuwe trainer lijkt me niet het beste idee. Ten Cate is een prima trainer, een vakman, en op den duur komt het allemaal goed. Ik heb nog nooit een speler die onder die man heeft getraind horen zeggen dat hij een prutser was, hij heeft gewoon tijd nodig (en betere buitenspelers!).
Neemt niet weg dat ik zijn uitlatingen na de wedstrijd tegen Espanyol niet zo handig vindt. De spelers zijn na een paar slechte wedstrijden hun zelfvertrouwen weer kwijt, dan heeft het weinig zin om te laten weten dat je ze niet zo goed vindt. Pedagogisch minder verantwoord, als je het mij vraagt.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za dec 02, 2006 6:04 pm

wimpey schreef:
Thomas schreef: Die achterstand op PSV heeft natuurlijk net zoveel met de kracht van PSV te maken als met de slippers van Ajax in de competitie.
Grappig hoe bij velen de wind met Ten Cate uit een heel andere hoek waait als t.t.v. Blind. Echt opmerkelijk. 'Men' is en blijft overtuigd van het eigen 'gelijk', zelfs wanneer het tegendeel wordt aangetoond.

Volgens jouw theorie heeft de 3-0 tegen Sparta dus evenveel te maken met Ajax' zwakte als met de kracht van PSV. Vreemde redenering.
Zo bedoel ik het niet. Maar PSV maakt, met een sterkere selectie, niet of nauwelijks fouten en wint op een sluwe manier in de Arena.
wimpey schreef:Vooralsnog is het Ajax van HtC bezig om het seizoen al voor kerst tot een strafexpeditie te laten verworden. Eens zien of ie de play offs zal weten te winnen en de beker in de wacht zal weten te slepen. Ik denk dat ik het antwoord al wel weet...
Tsja, Lucas vertelde al dat Ten Cate niet zou tippen aan Blind wanneer hij met goed voetbal Ajax naar een nipte tweede plek zou leiden (net achter PSV) maar de playoffs zou verliezen. Maargoed dat Blind precies door had dat het pas bij de playoffs belangrijk werd en z'n ploeg bij die 10 competitienederlagen (en talloze andere wedstrijden) duidelijk de opdracht had gegeven om het rustig aan te doen. Ook knap dat hij wist dat een compleet lam Ajax nog maar net met 2-1 zou verliezen in Groningen in plaats van met 2 of 3 nul. Of had Blind stiekem toch een beetje mazzel met die playoffs? :X Nee, dat zal wel niet.

LucaS

Bericht door LucaS » za dec 02, 2006 6:51 pm

Niet alleen de play offs Thomas. Ajax won zijn laatste topwedstrijden. Ook in de competitie van Az en ook de bekerfinale.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za dec 02, 2006 6:54 pm

Hoe ze wonnen tegen AZ maakt verder niet uit, aangezien ze wel 4-3-3 speelden, neem ik aan?

De eerste helft tegen PSV in de beker leek aardig wat op de tweede van dit seizoen tegen PSV.

Verder waren er rondom die toppers ook nog wat wedstrijden te spelen. Dat weet ik heel zeker. ;)

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za dec 02, 2006 7:22 pm

Thomas schreef: Zo bedoel ik het niet. Maar PSV maakt, met een sterkere selectie, niet of nauwelijks fouten en wint op een sluwe manier in de Arena.
Prima, credits voor Psv. Maar dan hoeft Ajax nog niet met 3-0 van Sparta te verliezen.

Een historische afstraffing tegen een degradatiekandidaat.

Chris

Bericht door Chris » za dec 02, 2006 8:13 pm

Nou ik denk niet dat vele mensen deze nederlaag zullen herinneren na een tig aantal jaren. In de categorie historische nederlagen: Ajax - Twente bij het 100-jarig bestaan. Toen was ik het over de rooie, maar nu nee. Redelijke nieuwe ploeg vol met jonge honden, een trainer die voor het eerst hoofdtrainer is bij een topclub. Als er geen dip was geweest dan had ik HTC een wondertrainer gevonden.

Ik beoordeel HTC niet eerder dan aan het eind van het seizoen. Net zoals ik met Blind, Koeman heb gedaan. Dan kun je pas zien wat de trainer gepresteerd heeft.
Chris a.k.a Giiser

999

Bericht door 999 » za dec 02, 2006 8:21 pm

Chris schreef:Nou ik denk niet dat vele mensen deze nederlaag zullen herinneren na een tig aantal jaren. In de categorie historische nederlagen: Ajax - Twente bij het 100-jarig bestaan. Toen was ik het over de rooie, maar nu nee. Redelijke nieuwe ploeg vol met jonge honden, een trainer die voor het eerst hoofdtrainer is bij een topclub. Als er geen dip was geweest dan had ik HTC een wondertrainer gevonden.

Ik beoordeel HTC niet eerder dan aan het eind van het seizoen. Net zoals ik met Blind, Koeman heb gedaan. Dan kun je pas zien wat de trainer gepresteerd heeft.
Dat is volgens mij de vierde of vijde al ...
Blij met de punten ...

Chris

Bericht door Chris » za dec 02, 2006 8:22 pm

En wat is daar mis mee? Het is toch anders dan bij Nac lekker in de luwte werken aan een team. Of vind jij dat geen factor die meetelt?
Chris a.k.a Giiser

999

Bericht door 999 » za dec 02, 2006 8:33 pm

Chris schreef:En wat is daar mis mee? Het is toch anders dan bij Nac lekker in de luwte werken aan een team. Of vind jij dat geen factor die meetelt?
Nou ik bedoelde meer dat het de vierde of vijde keer al weer is dat AJAX een trainer aanstelt die geen ervaring heeft bij een topclub als hoofd-trainer.HtC heeft dan wel getraind bij Barca maar dat was niet als hoofd-trainer en dat is toch wel een verschil.

Niemand wil dat HtC opstap, daar is het nog veel te vroeg voor, al zal ie wel z'n punten moeten pakken want anders ....
Blij met de punten ...

De Verloren Godenzoon

Bericht door De Verloren Godenzoon » za dec 02, 2006 8:41 pm

Ach, routine....maar wat voor een routine.... :sad:
AJAX-routine? Zoals De Boertjes, Winter, Blind? Spelers die 10 jaar bij hun club blijven/opgroeien? Nu zijn die routiniers na 2 A 4 jaar weg na eerst een paar jaar te moeten wennen aan het spel van AJAX. :sad:

999

Bericht door 999 » za dec 02, 2006 8:53 pm

We hadden het over trainers ...
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za dec 02, 2006 9:00 pm

Jöhnk schreef:
Thomas schreef: Zo bedoel ik het niet. Maar PSV maakt, met een sterkere selectie, niet of nauwelijks fouten en wint op een sluwe manier in de Arena.
Prima, credits voor Psv. Maar dan hoeft Ajax nog niet met 3-0 van Sparta te verliezen.

Een historische afstraffing tegen een degradatiekandidaat.
Nee, natuurlijk niet. Maar ik bedoelde gewoon te zeggen dat het logisch is dat deze ploeg slippers maakt die PSV niet maakt.

En tsja, als we het over historische dieptepunten gaan hebben.... Laat ook maar. :X

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za dec 02, 2006 10:36 pm

Jesse schreef:Daarbij zie ik ook liever een Nederlands team dan een vreemdelingenlegioen verzameld uit de meest exotische landen.
Neuh maakt mij niks uit, liever Litmanen dan Knopper, liever Kanu dan Sibon.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za dec 02, 2006 10:37 pm

Inderdaad. Als we goed voetballen en winnen met Afrikanen en Zuid-Amerikanen hoor je mij niet zeuren hoor.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za dec 02, 2006 10:59 pm

Ik heb liever een Nederlandse kern. Voetbalkwaliteiten zijn belangrijk, maar je team moet ook smoel hebben. Anders win je niets (bijzonders).

Neem Feyenoord in 2002. De as bestond uit Zoetebier, Van Wonderen, Paauwe, Bosvuil en Pi-air. Misschien geen wereldvoetballers, maar ze brachten wel de broodnodige persoonlijkheid en teamgeest.

Dat exeptionele kwaliteit uit het buitenland altijd welkom is, lijkt me duidelijk. Ik ben voor een gezonde mix.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo dec 03, 2006 12:32 am

Een mix is over het algemeen het ideaalst. Maar een goede voetballer hoeft van mij echt niet ook nog eens smoel te hebben hoor. Liever een Litmanen, Farfan of Alex dan een Zlatan of Mido. Een prettige bijkomstigheid bij die wat rustigere spelers is dat ze het vaak niet erg vinden om wat langer in Nederland te voetballen ook. :xyxthumbs:

Jesse

Bericht door Jesse » zo dec 03, 2006 2:33 am

brigade zuid schreef:
Jesse schreef:Daarbij zie ik ook liever een Nederlands team dan een vreemdelingenlegioen verzameld uit de meest exotische landen.
Neuh maakt mij niks uit, liever Litmanen dan Knopper, liever Kanu dan Sibon.
Begrijpelijk. Maar over het algemeen heb ik liever Nederlandse spelers. Natuurlijk heb ik liever een Litmanen dan een Knopper, of een Kanu ipv Sibon, maar als er een Nederlandse spits loopt die even goed is als Kanu heb ik liever die Nederlandse spits.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

wimpey

Bericht door wimpey » zo dec 03, 2006 6:05 am

joey schreef: Daarbij: had Ten Cate echt geen overzicht meer tijdens Ajax-PSV?
Inderdaad. In de wedstrijd tegen FCK waren zijn wissels en ingrepen dubieus en tegen PSV ging hij wederom de mist in. Ergerlijk rond die wedstrijd was eveneens zijn privé-oorlogje met Koeman met als inzet 'aantrekkelijk voetbal'. PSV is in Nederland als Lyon in Frankrijk, superieur. Het past de trainer van een ploeg die speelt zoals tegen Praag, Sparta R'dam, Twente en Espanyol niet om de trainer van díe ploeg dan weinig aantrekkelijk voetbal te verwijten. Muil houden en je op je eigen ploeg concentreren lijkt me dan meer gepast.
Dit meen je niet!
Dit meen ik wel. Men heeft bij Ajax de mond vol van de 'maatschappelijke functie' die de club inneemt, m.n. natuurlijk om de supporters in toom te houden. De club treedt echter niet of amper op tegen het wangedrag van de eigen trainer of spelers. Een vrijbrief voor trainer en spelers om zich te blijven misdragen, zeker bij een trainer die hypergevoelig is voor kritiek.

Het is nog lang zo erg niet, hoor. Dat is ook haast niet mogelijk. ;)
Het seizoen is nog jong en het heeft al incidenten geregend. Hopelijk weet ie zich vanaf nu te beheersen en concentreert ie zich volledig op zijn primaire taak i.p.v. voortdurend in de media te verschijnen met allerlei slappe teksten.
Je bedoelt tien verliespartijen in de competitie? Moet lukken. :D
Gaat de play-offs winnen en de beker winnen ook lukken? Of blijven we ook volgend seizoen onder deze trainer weer verstoken van CL-voetbal? Niet dat we in de CL wat te zoeken hebben, maar da's een ander verhaal.
De achterstand op PSV is helemaal niet hopeloos (6 punten); ook het AZ van LVG staat op ongeveer dezelfde achterstand. Van LVG kun je niet beweren dat hij geen goede trainer is. De selectie van AZ is niet minder dan die van Ajax.
PSV staat alweer met 1,5 been op de platte wagen. De titel heb ik voor Ajax alweer afgeschreven, een wedstrijd of 4 later dan vorig seizoen. Zoveel is er niet veranderd of verbeterd.

LVG haalt een prima rendement uit een volledig gerenoveerde selectie. Nu HtC nog!
Dat moet dan wel, hè? Als Ten Cate er niets van kan. :D
Voorlopig heeft ie de belangrijke wedstrijden stuk voor stuk verloren. De spaanse nummer 14, een Deense 13 in een dozijn ploeg en nationale rauwdouwers als Roda en Sparta waren maatjes te groot. KJH wordt volgepompt met opdrachten en raakt geen skippy-bal meer. En ook HtC krijgt spelers als Rosales en Heitinga niet aan de praat. Zijn spaanse amigos helpen Ajax niet verder... al met al weinig redenen tot al te veel optimisme met het oog op de rest van het seizoen.
Weer een nieuwe trainer lijkt me niet het beste idee.
Mij ook niet.
Ik heb nog nooit een speler die onder die man heeft getraind horen zeggen dat hij een prutser was, hij heeft gewoon tijd nodig (en betere buitenspelers!).
Hetzelfde geldt voor Danny Blind en gold ook voor Co Adriaanse. Dat je met zulke 'argumenten' op de proppen komt, geeft al wel aan dat het kasteel van HtC op drijfzand is gebouwd. Ajax heeft sinds LVG geen toptrainer meer kunnen vinden die voor continuiteit heeft weten te zorgen, een belangrijke reden voor het verval sinds 1996...

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo dec 03, 2006 11:00 am

Thomas schreef:Een mix is over het algemeen het ideaalst. Maar een goede voetballer hoeft van mij echt niet ook nog eens smoel te hebben hoor. Liever een Litmanen, Farfan of Alex dan een Zlatan of Mido. Een prettige bijkomstigheid bij die wat rustigere spelers is dat ze het vaak niet erg vinden om wat langer in Nederland te voetballen ook. :xyxthumbs:
Ik vind dat het team smoel moet hebben. Daarmee bedoel ik (Nederlandse) uitstraling en identiteit in de positive zin van het woord.

Ik pleit dus niet voor lastige jongens oid.

De Verloren Godenzoon

Bericht door De Verloren Godenzoon » zo dec 03, 2006 11:52 am

Voetske schreef:We hadden het over trainers ...
Ja, maar waarom is er sinds het vertrek van de laatste AJAX-routiniers geen goed en aantrekkelijk voetbal meer gespeeld? Lag dat alleen aan de trainers?
AJAX: history is not repeating. The good history that is.

999

Bericht door 999 » zo dec 03, 2006 12:40 pm

De Verloren Godenzoon schreef:
Voetske schreef:We hadden het over trainers ...
Ja, maar waarom is er sinds het vertrek van de laatste AJAX-routiniers geen goed en aantrekkelijk voetbal meer gespeeld? Lag dat alleen aan de trainers?
Na Olsen, die ondanks z'n vreemdelingen legioen toch best aardige partijtjes op het veld toverde, hebben we trainers gehad die niet de ervaring habben van het trainen van een topclub, met alles wat daarbij hoort.HtC was assistent trainer bij Barca, kon in de luwte van Rijkaard z'n werk doen, m.a.w ging/gaat het mis bij Barca was het de rug van Rijkaard waarachter HtC stond.

Als je nu kijkt dan zie je in principe het zelfde terug als bij de andere trainers, gaat het effe wat beter roept men we zijn op de goede weg, en na dat het hele elftal in elkaar valt, komt men met allerlei excuses op de proppen, gaat een robbertje vechten met de scheids ( Blind vorig seizoen ), is de spelersgroep inene weer te jong, en zo af en toe komt " het veld " weer om de hoek kijken.Trouwens vertelde HtC niet dat het tegen Sparta stukken beter zou gaan want die hadden wel een goede grasmat .., misschien dat ie eens een keertje goed kan kijken naar wat ie zelf al allemaal fout heeft gedaan ..

Soms is het de spelers, soms is de trainer, nu zijn het de spelers en de trainer die het flink laten afweten.En sommige spelers hebben het nivo gewoonweg niet om " iets " toetevoegen bij dit AJAX.

Met uitzondering van Stam, vraag me af wat er zou gebeurt zijn als we die niet hadden gehad, zieje dat niet één speler, maar 10 spelers weer ver terug zakken.Kan me voorstellen dat er een paar uit vorm zijn, maar dan zouden de andere toch hun nivo moeten halen, niet dus, plum-pudiing.

Jammer dat AJAX zichzelf een strop om de nek legt door steeds maar weer die absurde doelstellingen heilig te verklaren, en meedoen om de prijzen, maar bovenal op de AJAX manier moet dat gebeuren.En dan winnen we een wedstrijdje in de AJAX huisstijl, roepen we weer dat er progressie geboekt is ( was de andere jaren ook zo ), vervolgens stelt een tegenstander zich effe een beetje anders in op dit AJAX en het is weer een wedstrijdje of wat over met de pret.

Wil HtC dit AJAX op de AJAX manier laten voetballen zal ie toch echt met klasbakken van buitenspelers aan moeten komen, ( en om Thomas z'n zin te geven ;) een middenvelder ), zal ie met backs moeten komen die de kanten kunnen bestrijken ( en ter ondersteuning van de buitenspelers ) , een keeper die niet bij de minste of geringste druk steeds maar weer de bal zo ver mogelijk uittrapt zodat de tegenstander maar zo ver mogelijk van zijn doel wegblijft ( de bekende Stekel-vuurpijlen ) enz. enz. en anders blijf je volgens mij steeds hetzelfde patroon krijgen, paar leuke winst-wedstrijden en dan weer een heleboel drie-keer-niks.

Ten Cate hoeft niet weg, maar mogen toch wel een beetje constateren dat het HTC-hosanna-De verlosser-gevoel ( geroep ) de laatste 5 wedstrijden een heel grote deuk heeft opgelopen ..
Blij met de punten ...

Plaats reactie