NEC

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » za dec 02, 2006 8:03 am

Voorbeschouwing ADO Den Haag - N.E.C.

Zaterdag 2 december 2006, 19:30 uur, Zuiderpark, Den Haag
Scheidsrechter:
R. Luinge

ADO Den Haag Website: www.adodenhaag.nl
Geblesseerd: Hakansson, Loumpoutis, Postma, Roiha
Twijfelgevallen: -
Geschorst: -

N.E.C.
Geblesseerd:
Günther Vanaudenaerde
Geschorst: Youssef El-Akchaoui

Na de fantastische 4-1 overwinning op Feyenoord moet N.E.C. aanstaande zaterdag weer serieus aan de bak in de Eredivisie. In het Haagse Zuiderpak speelt het tegen ADO Den Haag, dat vorige week een zeer verrassende 2-5 overwinning boekte bij FC Groningen. N.E.C. is dus gewaarschuwd.

ADO Den Haag
ADO Den Haag bezet momenteel de voorlaatste plaats in de Eredivisie. De club uit de hofstad had de twijfelachtige eer dit seizoen de eerste club te zijn die afscheid nam van haar trainer. Frans Adelaar vertrok, niet vanwege de tegenvallende resultaten, maar vanwege bedreigingen van 'fans', met de betreding van het veld in de thuiswedstrijd tegen Vitesse als spreekwoordelijke druppel en dieptepunt.

Afbeelding

ADO Den Haag versterkte zich voor aanvang van het seizoen flink. Spelers als Grujic, Kolkka, de Graaf, Gibbs, Rzasa en Den Ouden verlieten de Hofstad maar daarvoor in de plaats haalde men ervaren spelers als Kolk, Delorge, Hakansson, Vreven, Postma, De Vries, Bosschaart en Knopper. Verder verruilde Youssef El-Akchaoui ADO voor N.E.C. en deed Tininho (foto) het omgekeerde. De voorlaatste plaats is met het spelersmateriaal dat ADO dat bezit dan ook teleurstellend te noemen. De nacompetitie werd vorig seizoen met een 15e plaats knap afgewend en mag ook dit seizoen niet gehaald worden met het oog op het fonkelnieuwe stadion dat momenteel wordt gebouwd. Daarin kan geen eerstedivisie voetbal worden gespeeld.

ADO staat na het vertrek van Adelaar onder leiding van Lex Schoenmaker. Een echte Hagenaar die al jaren voor de club werkt en het seizoen graag zou afmaken als hoofdcoach. Schoenmaker begon dus goed met de 2-5 overwinning bij FC Groningen. Dat was de tweede overwinning dit seizoen van de Hagenaars, die tot dat moment alleen van Heracles Almelo (2-0) hadden gewonnen.

N.E.C.
Bij N.E.C. is de rust wedergekeerd na de 4-1 overwinning op Feyenoord. Met name bij de achterban was er enig onrust ontstaan na het gelijkspel bij Excelsior en de thuisnederlagen tegen Willem II en Sparta. Trainer Mario Been was uiteraard enorm teleurgesteld, maar hij bleef naar de buitenwereld rustig en zag dat afgelopen zondag beloond.

Winst op ADO Den Haag is een must voor N.E.C. De ploeg staat momenteel op de twaalfde plaats, maar het gat met nacompetitieplaats zestien is slechts twee punten. Bij winst wordt er dus meer afstand genomen van de onderste regionen en is er bovendien aansluiting met het linkerrijtje. Het gat met plaats negen is namelijk ook maar twee punten. Met wedstrijden tegen FC Utrecht en RKC Waalwijk voor de boeg zou men een mooie serie neer kunnen en moeten zetten. De laatste wedstrijden van dit kalenderjaar, tegen AZ, Heerenveen en Ajax zijn namelijk ook niet de eenvoudigste.

Afbeelding

Mario Been lijkt het motto 'Never change a winning team' te hanteren. En terecht, want op basis van de wedstrijd van vorige week verdienen alle spelers die toen speelden het ook om te blijven staan. Toch zal hij zijn team op één positie moeten aanpassen. Youssef El-Akchaoui kreeg vandaag een schorsing van drie wedstrijden en besloot niet in beroep te gaan. Voor hem keert Jonas Olsson terug van een schorsing. Belofte Saidi Ntibazonkiza is weer fit en kan door Been worden opgenomen in de selectie. Günther Vanaudenaerde is de enige geblesseerde speler in de selectie.

Historie
De laatste twee seizoenen won N.E.C. in Den Haag. Vorig seizoen werd het 0-1 dankzij een late goal van Jasar Takak. Het jaar ervoor werd in de slotfase een 1-0 achterstand enigszins gelukkig omgebogen tot een 1-2 zege. Rik Platvoet was de doelpuntenmaker aan Haagse zijde, voor N.E.C. scoorde Romano Denneboom. Een doelpunt van Saïd Boutahar bezorgde N.E.C. in de laatste minuut de volle winst.

Vermoedelijke opstellingen:

ADO Den Haag:
Zwinkels, Vreven, Bunjevcevic, Saavedra, Bosschaart; Schwiebbe, Bodde, Knopper; Tininho, Mols , Kolk.

N.E.C. : Gábor Babos; Muslu Nalbantoglu, Peter Wisgerhof, Mark Otten, Jonas Olsson; Dominique Kivuvu, Patrick Pothuizen, Ferne Snoyl; Romano Denneboom, Brett Holman, Andrzej Niedzielan.

F.A.

Afbeelding
Vorig seizoen won N.E.C. in Den Haag met 0-1 danzij een late goal van Jasar Takak

Historie in de eredivisie:
Aantal keren winst ADO 11
Aantal keren gelijkspel 3
Aantal keren winst N.E.C. 5
Doelsaldo 32-16

Eerste ontmoeting 19 mei 1968 0 - 1

Laatste 6 ontmoetingen 28 mrt 1981 2 - 0 (1-0)
19 aug 1981 0 - 1 (0-1)
24 dec 1989 2 - 2 (1-0)
17 mrt 1991 1 - 1 (0-1)
16 mei 2004 4 - 1 (2-1)
21 aug 2004 1 - 2 (1-0)
19 nov 2005 0 - 1 (0-0)

Grooste overwinning ADO 24 okt 1971 4 - 0

Grootste overwinning N.E.C.
17 sep 1977
1 - 2
19 aug 1981 0 - 1 (0-1)
21 aug 2004 1 - 2 (1-0)
19 nov 2005 0 - 1 (0-0)

Meeste doelpunten 16 mei 2004 4 - 1 (2-1)
13 mei 1979 3 - 2

Bron: Infostradsports

Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/

Ramona

Bericht door Ramona » zo dec 03, 2006 9:58 am

Haaa... :wals: nog maar snel genieten van 't linker rijtje... :nec: :cheer:

Wedstrijdverslag ADO Den Haag - N.E.C.

0 2

Afbeelding

Zaterdag 2 december 2006, Stadion Zuiderpark, Den Haag
Scheidsrechter:
R. Luinge
Toeschouwers: 7.500
Scoreverloop: 45+2' Niedzielan 0-1, 67' Snoyl 0-2
Gele kaart: Kum (ADO), Snoyl (N.E.C.)
Rode kaart: -

Belangrijke winst N.E.C. tegen ADO Den Haag

N.E.C. heeft zichzelf zaterdagavond een flinke dienst bewezen door ADO Den Haag in het Haagse Zuiderpark met 0-2 te verslaan. De Nijmegenaren, zonder de geschorste oud-ADO speler El-Akchaoui, kwamen enigszins tam uit de startblokken. De eerste kansen waren dan ook voor ADO, via Michael Mols en Santi Kolk. Daarna bleef het spelbeeld tot het rustsignaal nagenoeg onveranderd: ADO had het meeste balbezit, had een (zeer) licht overwicht, maar de zwakke Haagse equipe creëerde nauwelijks echte kansen. N.E.C. leunde comfortabel achterover; de verdediging en het defensief ingestelde middenveld – met Snoyl, Kivuvu en Pothuizen had Mario Been drie verdedigende middenvelders opgesteld – kwam geen moment echt in de problemen. Uit een van de spaarzame gevaarlijke counters kwam N.E.C. vlak voor rust op voorsprong. Alberto Saavedra verspeelde de bal op knullige wijze en Brett Holman kon simpel oprukken. Zijn voorzet werd door Andrzej Niedzielan eenvoudig in het doel getikt: 0-1.

Ook na rust liet N.E.C. het initiatief aan ADO, al bleek voortdurend dat de Nijmegenaren over een surplus aan kwaliteit beschikten. Niet dat N.E.C. zo geweldig speelde (er ging maar weinig goed in de Nijmeegse aanval), maar op de momenten dat ADO in de fout ging, sloeg N.E.C. keihard toe. In de 67e minuut verdedigde ADO zwak uit, waarna Ferne Snoyl met een snoeihard schot in de kruising het lot van de Hagenezen bezegelde. Daarvoor had Peter Wisgerhof al op de lat geschoten na een corner en had Patrick Pothuizen bijna zijn tweede doelpunt in een week tijd gemaakt na een goede dieptepass van Niedzielan.

Na de 0-2 was de wedstrijd gespeeld. Er gebeurde nauwelijks meer iets noemenswaardigs. N.E.C. nam de tijd, spande zich niet meer bovenmatig in om de score op te voeren, en ADO bleek geen vuist meer te kunnen maken. Met de zege doet N.E.C. goede zaken. De ploeg staat eindelijk weer daar waar het wil staan: in het linkerrijtje. Volgende week weer kans op drie punten: dan komt mede-middenmoter FC Utrecht op bezoek in het McDOS Goffertstadion.

S.P.

Opstellingen:
ADO Den Haag:
Zwinkels, Vreven, Saavedra (46' Kum), Bunjevcevic, Tininho, Knopper (76' De Vries), Bodde, Bosschaart, Delorge, Mols, Kolk (78' Verhoek).

N.E.C. : Gábor Babos; Muslu Nalbantoglu, Peter Wisgerhof, Mark Otten, Jonas Olsson; Dominique Kivuvu, Patrick Pothuizen (78' Edgar Barreto), Ferne Snoyl; Romano Denneboom (69' Chris Eagles), Brett Holman, Andrzej Niedzielan (75' Rutger Worm).

Foto's door Broer van den Boom

Afbeelding
:scared: :D

Fenerbahce

Bericht door Fenerbahce » zo dec 03, 2006 10:36 am

Gefeliciteerd Ramona met wederom een klinkende overwinning ... :xyxthumbs:
Before you judge someone, walk for three months in his shoes.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo dec 03, 2006 11:54 am

Citaat poeder:
In ieder geval weer boven NEK en na vanavond jawel HET LINKERRIJTJE!!!
Hier kon hij vorige week alleen maar van dromen. Maak van dat " NEK " in de Quote " Vitesse " en in Nijmegen maken ze de dromen wel gewoon waar... echt een club naar mijn hart... :)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » ma dec 04, 2006 4:44 pm

Brett Holman houdt van nieuw systeem | Door: Chiron, ForzaNEC.nl
Gepubliceerd: Vandaag 14:58 | Laatst bijgewerkt: Vandaag 14:58 | 1 reactie

Brett Holman blinkt wekelijks uit sinds hij een vrije rol heeft vanaf links. De aanvaller van NEC speelde ook uit tegen ADO Den Haag (0 - 2) een belangrijke rol. Dus rekent hij erop dat NEC in dit systeem blijft spelen.
„Ik voel me goed nu ik een beetje hangend vanaf links speel“, zegt Holman na de zege in Den Haag. „Zo speelde ik bij Excelsior ook vaak.“

De Australiër verwacht dat hij er na de overwinningen op Feyenoord en ADO ook blijft staan. „Ik denk dat dit op dit moment en voor deze spelers het juiste systeem is. Welke spelers er dan precies in de basis staan maakt niet uit, wel dat we dit systeem spelen.“ Holman gaat in Den Haag na een half uur spelen goed door, maar keeper Robert Zwinkels is hem de baas. Net voor rust pakt Holman de bal op na een fout van de klungelende Alberto Saavedra. Andrzej Niedzielan hoeft zijn voorzet alleen nog in het lege doel te lopen. „Ik had het half gezien. Normaal hoort daar Niedzielan of Denneboom te staan. Dat weet ik. Daarom gaf ik de bal toen ik een wit shirtje dacht te zien.“

Het betekent de ommekeer in een tot dan voor NEC moeilijke wedstrijd. „We moesten de eerste twinig minuten wennen aan het tempo en aan de tegenstander“, zegt Holman. „Den Haag maakte het veld erg groot. Het plan was om ADO te laten spelen en eruit te komen als we wat ruimte kregen. Dat is goed gelukt.“

NEC laat na rust, met opnieuw een dreigende Holman, na de wedstrijd snel te beslissen. „We moeten nog leren rustig te blijven. Het laatste kwartier deden we dat wel. Toen speelden we de bal rustig rond en werden zij helemaal gek.“

Dus kan NEC opnieuw drie punten bijschrijven. „Dit was een hele belangrijke wedstrijd. Na de mooie overwinning op Feyenoord moest een goede wedstrijd volgen. Als je hier verliest heb je ook niets aan de wedstrijd tegen Feyenoord.“

En nu? Weer paintballen? „Het was leuk om twee keer te doen“, lacht Holman. „Maar misschien kunnen we nu een andere activiteit bedenken.“

Bron: De Gelderlander
Been: dinsdag nu vaste paintbaldag | Door: Steven, ForzaNEC.nl
Gepubliceerd: Gisteren 00:54 | Laatst bijgewerkt: Gisteren 09:55 | 12 reacties

Mario Been weet wat er na de zege op ADO gevraagd zal worden. De trainer van NEC heeft het antwoord en zijn brede grijns al klaar.

''Ja, we gaan dinsdag weer paintballen'', lacht Been. ''We hebben de remedie gevonden. De eigenaar van die tent zal blij zijn met ons. Die rijdt straks van onze centen in een Ferrari rond. Nee, zonder gekheid: we gaan weer. Gezellig, beetje paintballen, hapje eten.''

NEC heeft twee zeer behoorlijke duels gespeeld. ''We dwingen het vandaag af. Het middenveld stond goed, de spitsen werkten hard en Olsson deed zijn taak goed op een voor hem vreemde positie.''

Bron: Omroep Gelderland
Oei oei... als dat maar goed blijft gaan.. :)

Ramona

Bericht door Ramona » ma dec 04, 2006 4:52 pm

We zullen zien zaterdagavond tegen Utreg...wordt wederom een belangrijke voor een plaatsje in het linkerrijtje...

Dacht trouwens dat Youssouf 't zo goed deed in Arnep... :hypocrite:

Ramona

Bericht door Ramona » wo dec 06, 2006 4:27 pm

Alaindebanaan schreef:Kan op zich wel wat worden, en dan met Holman eromheen ofzo......
Paul Jans is dus alweer afgeschreven..... :nooo:
Omdat je zo'n fan bent... :cheer: :D

Paul Jans: "Ik moet het aanspeelpunt zijn" (06/12/2006)

Twintig minuten. Dat is de speeltijd die Paul Jans tot nu toe heeft gekregen van trainer Mario Been. Te weinig, vindt hij zelf. In elk geval niet genoeg om zich grote bekendheid te verwerven in het Nijmeegse, zegt de N.E.C. Krant. Dus zochten we de jonge Brabander op en spraken met hem over zijn achtergrond, zijn kwaliteiten, zijn entree bij N.E.C. en zijn ambities. Een kennismaking.

Kennismaken met Paul Jans

Wie is Paul Jans?

‘Paul Jans is een 25-jarige spits, afkomstig uit Keldonk, een klein Brabants dorpje in de buurt van Veghel. N.E.C. heeft me voor een jaar gehuurd van VVV waar ik de afgelopen vijf jaar deel uitmaakte van de A-selectie. Ik ben mijn voetbalcarrière begonnen bij Keldonk, daarna ben ik naar Sparta ’25 gegaan, uit Beek en Donk. En toen kwam VVV.’

Afbeelding

Wat voor speler ben je?
‘Ik ben een fysiek sterke spits, die het moet hebben van hard werken en gezonde agressie. Ik moet het aanspeelpunt zijn. Zeg maar een type Vennegoor of Hesselink. In de jeugd was ik nooit de meest talentvolle speler, maar heb wel het betaald voetbal bereikt. Dankzij mijn mentaliteit. Ik blijf altijd vechten, ook al zit het niet mee.‘

Hoe ben je bij N.E.C. terechtgekomen?
‘De voorbije jaren heb ik niet heel erg veel gespeeld bij VVV. Hoewel ik vond dat het niet altijd terecht was, ben ik blijven knokken. Gelukkig klopte N.E.C. op een gegeven bij VVV aan. Mario Been is blijkbaar gecharmeerd van mij, want hij wilde me eerder al naar Excelsior halen. N.E.C. is een prachtige kans om me op eredivisieniveau te bewijzen. En bij VVV was ik eigenlijk wel uitgeleerd.’

Hoe gaat het tot nu toe?
‘Het is wel even wennen. Het niveauverschil tussen eerste en eredivisie is groot. In de voorbereiding ging het wel aardig, in elk geval qua doelpunten. Ik heb toch regelmatig mijn goaltje meegepikt. Maar voetballend ging en gaat het nog niet altijd naar tevredenheid. Ik moet beter mijn lichaam gebruiken, slimmer worden. En mijn handelingssnelheid moet omhoog. Alleen dan kan ik het de verdedigers in de eredivisie moeilijk maken.’

Wat wist je van N.E.C. voordat je hier kwam?
‘Ik kende de club niet echt goed. Natuurlijk wist ik welke spelers hier voetbalden en dat Been trainer werd, maar meer niet. Ik ben geen topaankoop, maar ben prima opgevangen, zowel door de collega’s als door het publiek. Het bevalt me tot nu toe prima. Het is allemaal een maatje groter en professioneler dan VVV. Maar wel gezellig, al telt dat eigenlijk niet in topsport. Het stadion is mooi, zit altijd goed vol en de fans zijn fanatiek. En de winst thuis op Vitesse was een belevenis op zich!’

Wat zijn je ambities?
‘Uiteindelijk wil ik een vaste waarde zijn bij een ploeg in de eredivisie. Ik denk dat ik dat niveau aankan. Maar dat zal ik zelf moeten bewijzen. Om te beginnen hier bij N.E.C.. Vanzelfsprekend ben ik nog niet tevreden tot nu toe. Ik heb maar weinig gespeeld in officiële wedstrijden. Dat moet en kan beter. Wat er daarna gebeurt? Geen idee. Ik zou niet graag teruggaan naar VVV. Daar stond ik stil in mijn ontwikkeling. Ik doe mijn uiterste best hier en dan zien we het wel.’

En waar droomt Paul Jans van?
‘Van een club in Engeland. Ik ben echt een liefhebber van het Engelse voetbal. Van de beleving en de passie. Van spelers als Roy Keane en Steven Gerrard. Bovendien ben ik met mijn kwaliteiten wel een beetje een Engelse spits. Stiekem droom ik wel eens van PSV. Een aantal jaar geleden is mijn neefje overleden, een enorme PSV-fan. Voor hem zou ik graag ooit bij PSV spelen. Maar of dat reëel is…?’

Afbeelding
Uit: N.E.C. Krant, November 2006. Door: Sander Peters

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » do dec 07, 2006 2:50 pm

Haha, leuk stukje.....

Maar wat denk jij van hem, gaat hij nog een kans krijgen of wordt het een enkeltje Venlo aan het eind v/h seizoen? ;)
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Ramona

Bericht door Ramona » do dec 07, 2006 4:25 pm

Ik hoop dat hij nog een kans krijgt...de keren dat ik iets over zijn speelwijze gelezen heb, waren positief... :yes:

Ramona

Bericht door Ramona » za dec 09, 2006 8:27 am

Voorbeschouwing N.E.C. - FC Utrecht

Zaterdag 9 december 2006, 20:00 uur, McDOS Goffertstadion, Nijmegen
Scheidsrechter:
J. van Hulten

N.E.C.
Geblesseerd:
-

FC Utrecht Website: www.fcutrecht.nl
Geblesseerd: Schut, Nelisse

Op de zestiende speeldag van het seizoen ontvangt N.E.C. zaterdagavond FC Utrecht, de nummer negen van de ranglijst. Daarmee is NE.C. . – FC Utrecht vooral een wedstrijd tussen middenmoters, maar toch ook een wedstrijd om het linkerrijtje. FC Utrecht staat er net in, N.E.C. (10e) kan die plek bij winst overnemen: het verschil tussen de twee ploegen is twee punten.

Met twee overwinningen achter elkaar op Feyenoord en ADO Den Haag heeft N.E.C. een moeilijke periode achter zich gelaten. Met name het inbrengen van Patrick Pothuizen en Dominique Kivuvu heeft goed uitgepakt, terwijl Mark Otten in Den Haag links in het centrum zijn beste wedstrijd van het seizoen speelde. Ook de linksbackpositie, nog twee keer vacant door de schorsing van Youssef El-Akchaoui, werd in de hoofdstad door Jonas Olsson prima ingevuld. Trainer Mario Been maakte gebruik van de gelegenheid om de professionele houding van de Zweed - hij speelde nog nooit op die positie - nog maar eens te roemen. Kortom, Been zal weinig noodzaak zien om zijn basisteam te veranderen. En hoewel de opstelling een wat defensievere houding verraadt, heeft het N.E.C. ook aanvallend geen windeieren gelegd. Zes doelpunten in twee wedstrijden klinkt immers heel wat beter dan tien in dertien wedstrijden.

Overwicht
FC Utrecht kwam de laatste twee keer zonder aanvallende bedoelingen op bezoek bij N.E.C. Dat had vooral te maken met 15 februari 2004, toen de mannen van trainer Foeke Booy met 4-0 naar huis werden gestuurd. Enigszins geholpen door een vroege rode kaart van ‘Mister Utrecht’ Jean-Paul de Jong loodsten Björn van der Doelen, Edgar Barreto en Andrzej Niedzielan (twee goals) N.E.C. naar de gedeeld grootste overwinning van dat seizoen (zes weken later werd ook Willem II met 4-0 geklopt).
Met dat in het achterhoofd hield FC Utrecht de laatste twee seizoen N.E.C. vooral tegen, in plaats van zelf iets te proberen. N.E.C. had in beide wedstrijden een duidelijk overwicht, maar kon dat niet in doelpunten omzetten. FC Utrecht heeft op zijn beurt ondertussen al 282 minuten niet meer gescoord in het McDOS Goffertstadion, op 6 april 2003 was Stefaan Tanghe de laatste. Dat betekent niet dat N.E.C. het zaterdag gemakkelijk
krijgt. Afgelopen zondag nog liet FC Utrecht FC Groningen alle hoeken van het veld zien. Natuurlijk, FC Utrecht speelde thuis en dan komen er zeker bij die club altijd extra krachten vrij. Maar ook een slechte serie uitwedstrijden achter elkaar eindigt ooit, en soms op niet voorziene momenten (denk aan FC Groningen - ADO Den Haag, 2-5). Booy zal er bovendien op hameren deze wedstrijd serieus te nemen, alleen al om te voorkomen dat er te veel wordt vooruitgekeken naar volgende week, wanneer Feyenoord in Utrecht op bezoek komt.

Druk programma
N.E.C. lijkt net op tijd in vorm te komen voor de eindejaar eindspurt. Door het afgelopen WK en de play-offs is december in Nederland noodgedwongen een echte voetbalmaand aan het worden. Het is dit seizoen in ieder geval de enige maand waarin N.E.C. zes competitiewedstrijden speelt. Na vanavond gaat de ploeg in 2006 nog op bezoek bij RKC (17 december) en AZ (24 december), om het jaar uit te luiden met twee thuisontmoetingen tegen Heerenveen (27 december) en Ajax (30 december). Het is zelfs maar de vraag of er in zo’n druk programma wel voldoende tijd is om af en toe lekker te paintballen.....

De Utrechtenaren kwamen de laatste seizoenen voor een gelijkspel naar Nijmegen. Ook dit seizoen gaat het in uitwedstrijden niet goed (een keer winst bij Excelsior), de laatste vier uitduels gingen zonder uitzondering verloren. Wat dat betreft doen alleen Excelsior en Heracles Almelo het nog slechter. Waarmee natuurlijk niet gezegd is dat N.E.C. dit varkentje wel eens even zal gaan wassen, dat hebben de thuiswedstrijden tegen Willem II en Sparta wel bewezen.

Afstandsschoten
Sinds het begin van dit seizoen heeft trainer Foeke Booy het vertrouwen gegeven aan de 23-jarige doelman Michel Vorm. Vorm doet het goed, en dat is een flink verschil met voorgaande jaren, waarin de keepers René Ponk, Joost Terol en met name Frank Grandel geen al te solide indruk maakten. Verder lijkt FC Utrecht in de zomer verstandige aankopen te hebben gedaan, om het verlies van Dave van den Bergh, Dwight Tiendalli en huurling Adil Ramzi op te vangen. Gregoor van Dijk past prima bij FC Utrecht, Cedric van der Gun is voor de meeste eredivisieclubs een aanwinst en de Fin Peter Kopteff veroverde eveneens een basisplaats. Verder plukte Booy in Denemarken de Ghanese international Francis Dickoh weg. Brett Holman kent de Ghanees al, half november speelde de N.E.C.’er met Australië in Londen tegen Ghana (1-1), waar Dickoh in de basis stond. Ook Marc-Antoine Fortuné is bij FC Utrecht aan een goed seizoen bezig, gezien
zijn vijf doelpunten en zes assists. Dat geldt eveneens voor Ricky Kruys, wiens afstandsschoten hem ondertussen al enige faam hebben opgeleverd. Minder gaat het dit seizoen met Robin Nelisse die veel op de bank zit en met Darl Douglas die met hetzelfde probleem kampt. Verdediger Sander Keller is weer fit, vorige week stond hij in het waterballet tegen FC Groningen voor het eerst weer in de basis.

Middenveld
Booy zit in Nijmegen zit hij al voor de 152e keer op de bank, daarmee is hij
de langstzittende coach in de eredivisie. Booy koos in de laatste uitwedstrijd bij PSV voor een behoudende opstelling. Peter Kopteff en Cedric van der Gun mochten op de bank plaatsnemen, om het zo PSV met de minder aanvallend ingestelde Hans Somers en Tom Caluwé op het middenveld moeilijk te maken. Dat mislukte faliekant, en afgelopen zondag tegen FC Groningen gaf met name Van der Gun met twee doelpunten aan dat hij altijd
recht heeft op een plek bij de eerste elf. Ook Kopteff wordt komende zaterdag in Nijmegen weer in de basis verwacht.

N.E.C. : Gábor Babos; Muslu Nalbantoglu, Peter Wisgerhof, Mark Otten, Jonas Olsson; Dominique Kivuvu, Patrick Pothuizen, Ferne Snoyl; Romano Denneboom, Brett Holman, Andrzej Niedzielan.

FC Utrecht: Vorm; Cornelisse, Dickoh, Keller, Braafheid; Van Dijk, Kruys, Caluwé, Kopteff; Fortuné, Van der Gun.

Afbeelding
Vorig seizoen eindigde N.E.C.-FC Utrecht in 0 - 0

Aantal keren winst N.E.C. 9
Aantal keren gelijkspel 8
Aantal keren winst FC Utrecht 10
Doelsaldo 30 - 26

Eerste ontmoeting 06 sep 1970 2 - 1

Laatste 9 ontmoetingen 03 mei 1998 1 - 0 (1-0)
02 mei 1999 0 - 1 (0-1)
05 mrt 2000 0 - 1 (0-0)
10 sep 2000 1 - 1 (0-0)
25 nov 2001 0 - 3 (0-0)
27 apr 2003 1 - 2 (1-1)
15 apr 2004 4 - 0 (2-0)
30 jan 2005 0 - 0 (0-0)
14 aug 2005 0 - 0 (0-0)

Grootste overwinning N.E.C. 15 apr 2004 4 - 0 (2-0)
Meeste doelpunten 28 aug 1994 2 - 3 (2-2)

Ramona

Bericht door Ramona » zo dec 10, 2006 8:36 am

:nec: :eusa_dance: :cheer:

Wedstrijdverslag N.E.C. - FC Utrecht

2 - 0

Afbeelding

Zondag 9 december 2006, McDOS Goffertstadion, Nijmegen
Scheidsrechter:
J. van Hulten
Toeschouwers: 12.000
Scoreverloop: 6' Olsson 1-0, 47' Wisgerhof 2-0
Gele kaart: Otten, Wisgerhof, Niedzielan (N.E.C.), Braafheid (Utrecht)
Rode kaart: -
McDOS Man of the Match: Peter Wisgerhof

Verdedigers loodsen N.E.C. voorbij FC Utrecht: 2 - 0

Een vroeg doelpunt in de eerste helft, een vroeg doelpunt in de tweede helft en geen kansen weggeven. Als er een recept bestaat voor de ideale wedstrijd, dan heeft N.E.C. die zaterdagavond keurig uitgevoerd. N.E.C. versloeg FC Utrecht makkelijk, met 2-0.

Het leek een beetje aftasten in de openingsfase. Niet gek ook, want voor beide ploegen was deze wedstrijd van enorm belang. Beide ploegen konden, na een periode waarin het wat minder ging, eindelijk eens een mooie serie overwinningen neerzetten. N.E.C. versloeg Feyenoord en ADO Den Haag, terwijl de Utrechters vorige week nog FC Groningen oprolden. En N.E.C. zou eindelijk de sprong naar het zo gewilde linkerrijtje kunnen maken, maar dan moest er wel gewonnen worden.

Aftasten dus. Maar voordat er goed en wel duidelijk was wie nou de betere ploeg was, lag de bal er al in. Holmans corner kwam namelijk op het hoofd van Olsson en betekende de 1-0.

Behalve op het scorebord kon N.E.C. zich vervolgens ook op het veld onderscheiden van de bezoekers. Met solide spel achterin en veel dreiging voorin. Utrecht kwam na de openingstreffer telkens een stap te laat. Het was dan ook meer geluk dan wijsheid dat N.E.C. de marge niet gelijk vergrootte.

Zo zette Niedzielan met een individuele actie drie Utrecht-verdedigers te kijk. Het vervolg naar Holman was ook op maat en het doelpunt zou wonderschoon zijn geweest, als het schot niet door een Utrechts been zou zijn geblokt.

Halverwege de eerste helft kwamen de Utrechters wat beter in hun spel. Daarbij werden ze geholpen door N.E.C., die de bal vaak onnodig inleverden. En door Kopteff, die in de eerste helft erg lastig was voor de Nijmeegse defensie. Zijn schot in de twintigste minuut kon gestopt worden door Babos. Enkele minuten later bereikte de Fin Kruys, die de bal van een meter of twintig overjoeg. En vijf minuten voor het rustsignaal vond Kopteff Dickoh, die de bal overkopte. Allemaal mogelijkheden, maar echt in groot gevaar was N.E.C. nooit.

De openingsfase van de tweede helft kende een verloop dat wel heel veel overeenkomsten had met de ideale start. Eerste speelde Denneboom zijn directe tegenstander door de benen. Vervolgens vond Brett Holman de vrijstaande Niedzielan die de bal wonder boven wonder niet in het doel wist te krijgen. De Pool kreeg in de rebound assistentie van zijn aanvoerder Peter Wisgerhof die wel raak schoot: 2-0. Met dat doelpunt deelde Wisgerhof een mentale tik uit die de Utrechters niet meer te boven kwamen. De bezoekers wisten elkaar maar zelden te vinden en mogen hun doelman danken dat de nederlaag niet nog groter uitviel. Want vooral Niedzielan kreeg een aantal enorme kansen om er een monsterscore van te maken.

In het laatste kwartier vuurde FC Utrecht nog wel wat lange ballen af richting het doel van Gábor Babos, maar dat was met weinig overtuiging. Het aantal kansen bleef 0.

Tien minuten voor tijd vond de verslaggever van het ANP het welletjes. Hij ronde zijn artikel af en kopte ‘N.E.C. verslaat FC Utrecht: 2-0'. Reden voor deze ietwat voorbarige handeling: FC Utrecht werd überhaupt niet meer gevaarlijk, en N.E.C. vond het wel best. Het was maar goed dat de journalist het verslag niet al verzonden had, want dan had hij nog een open kans van Fortuné gemist. De Fransman had de bal diep in blessuretijd voor het intikken, maar omdat Otten zijn ziel en zaligheid in de reddende sliding gooide, leverde het Utrecht slechts een corner op. Typerend voor de wedstrijd, want N.E.C. haalde met lef en strijd drie punten binnen en bewijst zichzelf daarmee een enorme dienst. Utrecht is op de ranglijst gepasseerd en de club uit Nijmegen is weer terug te vinden in het linker rijtje, waar het thuis hoort!

J.v.O.

Statistieken: N.E.C. FC Utrecht
Hoekschoppen 7 5
Buitenspel 16 21
Overtredingen 3 3

Opstellingen:
N.E.C. :
Gábor Babos; Muslu Nalbantoglu, Peter Wisgerhof, Mark Otten, Jonas Olsson; Dominique Kivuvu, Patrick Pothuizen (46' Edgar Barreto), Ferne Snoyl; Romano Denneboom, Brett Holman (76' Saidi Ntibazonkiza), Andrzej Niedzielan.

FC Utrecht: Michel Vorm; Tim Cornelisse, Francis Dickoh, Sander Keller (54' Rossini), Edson Braafheid; Gregoor van Dijk, Rick Kruys, Hans Somers (74' Bolland), Peter Kopteff; Marc-Antoine Fortuné, Cedric van der Gun.

Foto's door Broer van den Boom volgen later

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » zo dec 10, 2006 10:07 am

Zou die Niedzielan bij het paintballen wel eens raak schieten? Of loopt ie daar ook alleen maar te mokken? Hij leek nu ook weer te balen dat Wisgerhof die tweede erin schoot, in een rebound op zijn poging.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Ramona

Bericht door Ramona » zo dec 10, 2006 10:25 am

Jinne schreef:Zou die Niedzielan bij het paintballen wel eens raak schieten? Of loopt ie daar ook alleen maar te mokken? Hij leek nu ook weer te balen dat Wisgerhof die tweede erin schoot, in een rebound op zijn poging.
Hij liep nog met z'n hoofd in de wolken ivm geboorte dochter, vermoed ik... ;)

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo dec 10, 2006 10:48 am

Het blijft een apart figuur.. die Niedzielan. Buiten het eerste jaartje om ben ik er nooit echt kapot van geweest.. maargoed.

Weer 3 puntjes en natuurlijk de 9de plaats. Daar waar de nummer 1 van Gelderland thuis hoort... !! Laat Vitesse maar eens zien wat ze vandaag te bieden hebben. Kunnen ze NEC nog wel bijbenen?? :cheer:

Wouter

Bericht door Wouter » zo dec 10, 2006 11:51 pm

Ze blijven daar maar zeuren over die snotlap:
Betalingsherinnering aan Ruud Knol verzonden

De Supportersvereniging NEC gaat een betalingsherinnering aan Vitesse-speler Ruud Knol zenden. De speler had tijdens NEC-Vitesse het middenstip doek bevuild.

De brief die dinsdag aangetekend wordt verzonden:

Betreft : betalingsachterstand

Wij hebben u ,door middel van betalingsherinneringen, de afgelopen tijd herhaaldelijk gewezen op het feit dat van een of meerdere facturen de betalingstermijn reeds lang is verstreken, zonder dat er een betaling door ons is ontvangen.

Het openstaande bedrag is : € 70,90
Administratie en aanmaningskosten : € 6,50
Reeds betaald :€ 00,-
-----------------
Nog te betalen € 77,40
======

Gaarne verzoeken wij u de vervallen facturen binnen veertien dagen na heden te voldoen, bij uitblijven waarvan de vordering ter incasso zal worden aangeboden aan Incassobureau Kesteren B.V. te Kesteren.

Dit schrijven dient u op te vatten als een formele ingebrekestelling onder aanzegging van de wettelijke rente tegen veertien dagen na heden.
Wij maken u tevens erop attent, dat wij bij het uitblijven van de betaling binnen bovenstaande termijn aanspraak maken op vergoeding van de te maken buitengerechtelijke kosten als vermogensschade wegens de door u gepleegde wanprestatie.
Deze kosten bedragen 15 % van het factuurbedrag met een minimum van € 50,- eventueel verhoogd met de BTW daarover.

Met vriendelijke groet,

Rob Schevers
voorzitter supportersvereniging NEC
Bron: www.geteisem.nl

Typisch NEC... :yes: :sad:

RosenbergSpits

Bericht door RosenbergSpits » di dec 12, 2006 3:33 pm

Volgende keer als NEC verliest heeft Been een excuus... Ze zijn het paintballen zat![/quote]

Ramona

Bericht door Ramona » di dec 12, 2006 4:09 pm

Heeft 't iig al 3 wedstrijden de juiste uitwerking gehad... :hypocrite: :D

Ramona

Bericht door Ramona » wo dec 13, 2006 12:21 am

Nogmaals een 'stukje' over Paul Jans... :cheer: ;)

Paul Jans: ''Nog geen moment spijt!''

Door: Chiron, ForzaNEC.nl

Vijfentwintig jaar, spits, een voorbereiding met veel goals, in de bloei van je leven maar toch bankzitter. Veel spelers die je op zo'n moment zou spreken zouden flink balen en uithalen naar club of trainer. Gelukkig blijft Paul Jans de vrolijke zuiderling die hij al jaren is.

Paul Jans begon zijn voetbalcarrière in het kleine Keldonk bij de plaatselijke RKVV. Op zijn tiende besloot Paul Jans te vertrekken bij Keldonk. ''Ik ging voetballen bij Sparta '25 omdat ik het hogerop wilde zoeken. Ik moest daarvoor naar Beek en Donk, een dorp acht kilometer van Keldonk.'' Dat bleek voor Paul een goede stap, hij viel al snel op bij wat clubs uit de buurt: ''Ik heb een paar proeftrainingen gehad bij Helmond Sport maar de jeugdopleiding daar was nog niet erg goed geregeld. Bij VVV was dat al beter en daardoor koos ik om naar Venlo te gaan.''

Op zijn negentiende maakt Jans zijn debuut bij VVV, hij speelde dat seizoen twee wedstrijden. Zijn eerste vier seizoenen als prof was de 193 centimeter lange Jans geen spits maar een middenvelder. ''Toen maakte ik in één seizoen dertien goals en schoof ik al snel naar de spitspositie, mijn laatste twee seizoenen was ik lang niet altijd basisspeler maar qua doelpunten bleef het goed gaan. Ik scoorde in twee seizoenen toch achttien keer, waarvan veel goals als wisselspeler.''

Afbeelding

En toen kwam NEC. ''Ik wist dat Mario Been wel gecharmeerd was van mijn type voetballer en ook in mij persoonlijk. Hij wilde me bij Excelsior al erg graag hebben, toch kwam NEC wel als een verrassing. Ik was natuurlijk lang niet altijd basisspeler bij VVV en ineens werd ik verhuurd aan een club uit de Eredivisie.'' En Mario Been leek in de voorbereiding zijn gelijk te halen: Jans was lang de meest scorende aanvaller in de voorbereiding. Vier goals maakte hij in zijn eerste vijf wedstrijden. ''Qua goals ging het inderdaad aardig maar voetballend kon het stukken beter.''

Veel doelpunten in de voorbereiding kwamen voort uit waar Jans goed in is: Oorlog maken in de zestien. ''Ik weet dat ik niet de mooiste of beste voetballer ben maar ik wil altijd hard werken en me stinkende best doen, oorlog maken in het strafschopgebied, daar hou ik wel van.''

De eerste Eredivisiewedstrijd van Jans was thuis in de Goffert toen hij een kwartier voor tijd Said Boutahar verving. Direct ging hij de strijd aan met het sterke duo Sankoh-Kruiswijk en zocht hij de interactie met het publiek. ''Waarom ik dat deed? Ik vind het fantastisch om de supporters te keer te horen gaan, dat maakt echt iets los bij me. Ook als ik zelf naar een wedstrijdje ga sta ik het liefst tussen de luidruchtige supporters. Lekker tekeergaan, fantastisch.''

Ondanks dat hij de enige boomlange stormram is in de selectie werd hij al enkele keren op de tribune gezet. Jans was teleurgesteld maar bleef optimistisch. ''Uiteraard was ik teleurgesteld dat ik niet eens op de bank zat, dat zou elke voetballer zo voelen denk ik.'' Op de tribunes werd Jans wel gemist: een stormram voor de laatste minuten, iets wat in Nijmegen (vooral in mindere tijden) gewaardeerd wordt. Aarzelend antwoordt hij op de vraag of hij het wel begreep: ''Ik zou niet snel twee dezelfde type aanvallers op de bank zetten, laat staan drie. Ik zou dan voor een ander type spits kiezen.''

Een verwijt aan Mario Been is dat niet, integendeel. Jans is zeer content met Been: ''Ik leer iedere dag van hem en van de spelers om me heen, ik voel me ook een betere speler worden hier al besef ik dat de kans op speelminuten niet groot is.'' En dus heeft hij spijt van zijn overgang naar Nijmegen? ''Nee, ik heb nog geen moment spijt gehad. Ik voetbal in de Eredivisie, dat is altijd mijn doel geweest en nu ik hier ben aangekomen wil ik ook niet meer weg.'' Terug naar VVV lijkt dus geen optie voor Jans: ''Met alle respect maar daar was ik voor mijn gevoel wel uitgeleerd, ik wil graag in de Eredivisie blijven ballen, als het kan bij NEC.''

Want Jans vindt NEC een leuke, talentvolle en complete groep hebben. ''Het is een gezellige groep en iedereen gaat goed met elkaar om. Ik trek vooral op met de wat jongere jongens, Rutger Worm enzo. Het enige dat deze groep nog kan gebruiken is wat meer ervaring denk ik.''

Zijn geringe aantal speelminuten is natuurlijk het dieptepunt van dit seizoen, een hoogtepunt dan? ''Dat zijn er eigenlijk twee: De overwinning op Vitesse was, ondanks dat ik niet speelde, echt fantastisch. Die sfeer, de supporters die tekeer gingen, de ontlading, heel mooi.'' Het andere hoogtepunt was dat hij op het veld bij PSV kwam te staan: ''Mijn neef was een ontzettende PSV-fan en hij wilde mij graag ooit in Eindhoven zien spelen. Toen hij 26 jaar was is hij overleden. Het klinkt vreemd, maar het was voor mij, om daar te staan, een hoogtepunt.''

De droom van Jans is om ooit nog uit te komen in Engeland: ''De sfeer in die stadions is echt prachtig, iedereen heeft zijn droomvoetballand, Engeland is het mijne. Nu wil ik me gewoon hier bewijzen en met hard werken op de training en doelpunten in Jong NEC meer invalbeurten afdwingen.''

Wil Paul Jans nog wat kwijt aan de supporters? ''Het klinkt als een cliché maar gewoon achter de ploeg blijven staan, dat scheelt echt. En natuurlijk net iets harder juichen als ik ga spelen, haha.''

Een gesprek met een bankzitter afsluiten met een glimlach, het typeert de vriendelijke Paul Jans.

Voor meer informatie over Paul kun je een kijkje nemen op:

Fansite Paul Jans

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do dec 14, 2006 4:28 pm

NEC test Amerikaanse verdediger

NEC heeft de 23-jarige Amerikaanse rechtsback Benjamin Benditson op proef. Dit weet Omroep Gelderland vandaag te melden.

Benditson stond vorig seizoen op de loonlijst bij Los Angeles Galaxy, toevalligerwijs ook de club van Kyle Martino, een eerdere proefspeler van de Nijmegenaren. Door een ernstige blessure kwam Benditson slechts tot één duel in de hoofdmacht van de Amerikaanse club.

De verdediger liep eerder zonder succes stage in Engeland. Door het feit dat hij over een Europees paspoort beschikt, hoeft de Goffertclub aan de speler, indien deze bevalt, geen geen exorbitant salaris te betalen.
omroep gelderland

Wouter

Bericht door Wouter » do dec 14, 2006 11:47 pm

Die Amerikaan zal zich wel thuis voelen in het McDonalds stadion...

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » vr dec 15, 2006 10:55 pm

www.vi.nl
Chinees mag na drie jaar spelen voor United

15/12/2006 21:09

Na drie jaar heeft Manchester United eindelijk een werkvergunning gekregen voor de Chinees Dong Fangzhou. De 21-jarige aanvaller speelde in de tussentijd op huurbasis voor het Belgische Antwerp FC.
'Deze jongen heeft mogelijkheden', vertelde coach Alex Ferguson. In januari zal Dong terugkeren in Manchester. United betaalde drie jaar geleden ongeveer vijf miljoen euro aan Dalian Shide om de aanvaller in te lijven.

In totaal zullen zeven verhuurde spelers huiswaarts keren naar Old Trafford. Onder hen ook Chris Eagles, die de eerste seizoenshelft in het shirt van NEC te bewonderen was.
Hoe speelt Chris eigenlijk?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Ramona

Bericht door Ramona » vr dec 15, 2006 11:08 pm

Fok...wel aardig vind ik...snel, goede techniek, talentje, maar ook een dribbelaar...on his way tooo...uh... Ik zag ik liever Jones, z'n voorganger...die voegde meer toe...

Ramona

Bericht door Ramona » vr dec 15, 2006 11:19 pm

Voorbeschouwing RKC Waalwijk - N.E.C.

zondag 17 december 2006 12:30 uur, Mandemakers Stadion, Waalwijk
Scheidsrechter:
J. Wegereef

RKC Waalwijk Website: www.rkcwaalwijk.nl
Geblesseerd: info volgt
Twijfelgevallen: info volgt

N.E.C.
Geblesseerd:
-
Twijfelgevallen: Patrick Pothuizen, Mark Otten

Aanstaande zondag neemt N.E.C. het in Waalwijk op tegen RKC. Voor beide ploegen een belangrijke wedstrijd. Voor RKC omdat het op de voorlaatste plaats in de eredivisie staat en de punten dringend nodig heeft. Voor N.E.C. omdat het zich met een overwinning verder in het linkerrijtje nestelt met lastige wedstrijden tegen AZ, Heerenveen en Ajax voor de boeg.

RKC Waalwijk
Het seizoen van RKC is tot nu toe ronduit teleurstellend te noemen. Zo teleurstellend dat de clubleiding twee weken geleden na de nederlaag tegen Willem II besloot afscheid te nemen van trainer Adri Koster. Koster wordt opgevolgd door Mark Wotte, die aanstaande zondag voor het eerst plaatsneemt in de dug-out van de Waalwijkers.
RKC eindigde de laatste jaren steevast in de middenmoot van de eredivisie, maar kende vorig seizoen na een goede eerste een uiterst moeizame tweede seizoenshelft. De ploeg eindigde uiteindelijk als twaalfde. Dit seizoen werd er pas twee keer gewonnen, van Sparta en ADO Den Haag.

Tijdens de zomerstop verloot RKC Waalwijk wederom een aantal belangrijke spelers. Bekende namen als De Ceulaer, Van Dijk, Donk, Krohn-Dehli, Lurling, Martens,Mathijssen en Zuiverloon namen afscheid. Tijdens het vorige seizoen vertrokken ook al clubtopscorer Hoogendorp en Molhoek. Daar tegenover werden de volgende spelers aangetrokken: Van den Bergh, Ikedia, Garcia, Janssen, Van Mosselveld, Reuser en Vicelich. Ook allemaal spelers met eredivisie-ervaring, maar per saldo leek de club al duidelijk aan kwaliteit ingeleverd te hebben.

Afgelopen weekeinde speelde RKC in Gelredome tegen Vitesse. Remacle zette de ploeg van interim-trainer Adri Bogers nog op voorsprong, maar uiteindelijk werd met 3-1 verloren.

Trainer Mark Wotte kan tegen N.E.C. niet waarschijnlijk niet beschikken over Van Mosselveld, Van der Velden en Bakens.

N.E.C.
N.E.C. is bezig aan een goede serie. Na teleurstellende thuisnederlagen tegen Willem II en Sparta heeft de ploeg van trainer Mario Been zich prima herpakt. Drie overwinningen op rij tegen Feyenoord, ADO Den Haag en FC Utrecht hebben de ploeg zelfs in het zo vurig begeerde 'linkerrijtje' gebracht. Een volgende overwinning zou zeer bruikbaar zijn met lastige wedstrijden tegen AZ, Heerenveen en Ajax voor de boeg.
De wedstrijd van afgelopen zaterdag tegen FC Utrecht was niet best, maar werd dus wel gewonnen door de Nijmegenaren.

Been lijkt in de afgelopen weken het goede systeem en veldbezetting gevonden te hebben. Hij laat zijn ploeg spelen in een 4-3-3 formatie met een verdedigend ingestelde centrale middenvelder en snelle, bewegelijke spitsen. Tegen RKC kan Been geen beroep doen op linksback Youssef El-Akchaoui die zijn laatste duel schorsing uitzit. Patrick Pothuizen, die tegen Utrecht uitviel met een liesblessure, is een twijfelgeval. Ook de inzetbaarheid van Mark Otten is onzeker. De verdediger vormde de afgelopen weken een prima verdedigingsduo met aanvoerder Patrick Pothuizen, maar de afgelopen week speelde een oude scheenbeenontsteking weer op.

Historie
N.E.C. presteert historisch gezien redelijk goed in Waalwijk. Van de veertien ontmoetingen tussen beide teams op eredivisieniveau won RKC Waalwijk er zes, werd het drie keer gelijk en nam N.E.C. vijf maal de punten mee naar Nijmegen. De ontmoeting op 29 mei 2003 zal bij vele N.E.C.-supporters nog in het geheugen gegrift staan. Toen schoot Jarda Simr N.E.C. in de laatste minuut naar de winst en Europees voetbal!

Vorig seizoen eindigde de wedstrijd in een 1-3 overwinning voor N.E.C. Romano Denneboom, Saïd Boutahar en Andrzej Niedzielan bogen een vroeg opgelopen 1-0 achterstand om in een prima zege.

Vermoedelijke opstellingen: volgen later

F.A.

Afbeelding
Vorig seizoen won N.E.C. met 1 - 3 in Waalwijk.
Romano Denneboom, Saïd Boutahar en Andrzej Niedzielan scoorden.

Aantal keren winst RKC 6
Aantal keren gelijkspel 3
Aantal keren winst N.E.C. 5
Doelsaldo 24-17

Eerste ontmoeting 10 sep 1989 3 - 1 (1-0)

Laatste 6 ontmoetingen 24 sep 2000 0 - 0 (0-0)
17 mrt 2002 2 - 1 (1-0)
29 mei 2003 0 - 1 (0-0)
31 jan 2004 3 - 0 (0-0)
17 okt 2004 2 - 2 (2-1)
05 feb. 2006 1 - 3 (1-1)

Grootste overwinning RKC 19 nov 1995 4 - 0 (1-0)
Grootste overwinning N.E.C.
25 sep 1994 1 - 3 (0-1)
05 feb. 2006 1 - 3 (1-1)
Meeste doelpunten
27 okt 1999 4 - 2 (1-2)

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo dec 17, 2006 11:22 am

Been moet door blessures schuiven | Door: Jeroen, ForzaNEC.nl
Gepubliceerd: Eergisteren 22:00 | Laatst bijgewerkt: Eergisteren 22:00 | 4 reacties

NEC-trainer Mario Been moet voor de uitwedstrijd tegen RKC Waalwijk noodgedwongen wijzigingen aanbrengen in de verdediging. Behalve de geschorste Youssef El-Akchaoui ontbreekt mogelijk ook Mark Otten, wegens een ontsteking aan het scheenbeen.

Ferne Snoyl zakt zodoende een linie terug. Edgar Barreto neemt zijn positie over op het middenveld. Het is nog niet duidelijk of Patrick Pothuizen kan meedoen; hij heeft liesproblemen.

Vermoedelijke opstelling: Babos; Muslu, Wisgerhof, Olsson, Snoyl; Kivuvu, Pothuizen, Barreto; Denneboom, Niedzielan, Holman.
Ik hoop op een mooi verjaardagscadeautje vandaag, maar ik heb er een beetje twijfels over... RKC ---> nieuwe trainer... en op een of andere manier gaat dat de eerste wedstrijd altijd wel goed... dus ik ben erg benieuwd!! :cheer: hup enieseej.. :cheer:

Ramona

Bericht door Ramona » zo dec 17, 2006 11:25 am

Ah dan hoop ik helemaal op een overwinning... 1 - 3 volgens iemand op 't NECforum en daar teken ik voor! :nec:

Gefelies, BanJovi en een fijne dag verder... :party:

Gesloten