Feyenoord

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
M..

Bericht door M.. » za dec 02, 2006 12:29 pm

Arwin schreef:Het lijkt mij dat Nancy ook een behoorlijke straf verdient. Feyenoord heeft die club ingelicht over de mensen die dreigden te komen, aanbevolen geen vrije kaartverkoop te doen etc.
Maar dat is zo'n club die nog nooit Europees gespeeld heeft en het gevaar niet goed inschat. De Franse politie heeft Feyenoord supporters 's middags de hele stad zien slopen om ze vervolgens het stadion in te leiden.

Neemt niet weg dat het Feyenoord 'supporters' zijn die de schade aanrichten, dus Feyenoord zal de dans niet ontspringen. Maar de club Feyenoord valt weinig te verwijten vind ik.

Wanneer Ajax 'supporters' over een aantal weken Gent slopen, gebeurt Ajax hetzelfde overigens. Daar gaan ook genoeg mensen heen via de vrije kaartverkoop.
De supporters van Nancy hebben niets gedaan. Die kakkerlakken hebben geen controle over hun eigen aanhang. Die gaan bloeden en die gaan hopelijk een nog donkerder eeuwfeest tegemoet dan wij.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za dec 02, 2006 12:35 pm

Feyenoord heeft er niet voor gezorgd dat die gekken in het stadion gepropt werden.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

M..

Bericht door M.. » za dec 02, 2006 12:47 pm

Bertje schreef:Feyenoord heeft er niet voor gezorgd dat die gekken in het stadion gepropt werden.
Die supporters waren wel in Nancy omdat die kakkerlakken daar moesten spelers. Wanneer die kakkerlakken daar niet hadden gespeeld had er niets gebeurd.

Die gasten wisten trouwens ook dat de club zou worden gepakt wanneer ze los zouden gaan in frankrijk... ik zie het probleem niet.. laat die club bloeden.. het is toch feye maar

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za dec 02, 2006 12:50 pm

"We dachten 2 of 3 jaar geleden dat we
van dit soort incidenten af waren",
zegt William Gaillard van de UEFA.
"Maar bepaalde clubs hebben nu niet
méér controle over (bepaalde van) hun
supporters dan 5 of 10 jaar geleden."
:yes:

Het eeuwfeest wordt tegelijk de begravenis van Fnoord.

LucaS

Bericht door LucaS » za dec 02, 2006 12:51 pm

Jöhnk schreef:De Fifa heeft er sowieso niets mee te maken. Het is de Uefa die Feyenoord gaat straffen. En terecht overigens.
We zullen eerst maar eens afwachten wat de straf wordt. Ik heb me dood lopen ergeren aan de straffen die uitgedeeld worden/werden aan ploegen uit Spanje en Italie (Roma). Daar gebeurden zaken die zeer veel ernstiger waren dan de staaf bij Ajax, maar toch was de straf veel lager. Als Feyenoord nu wel een vergelijkbare straf krijgt lijkt het me nog duidelijker dan voorheen dat de UEFA een corrupte zooi is die de sterkeren niet aanpakt en de kleine voetballanden wel. Maar goed, das vooruitlopen, eerst maar eens kijken wat eruit komt

999

Bericht door 999 » za dec 02, 2006 12:52 pm

Bertje schreef:Feyenoord heeft er niet voor gezorgd dat die gekken in het stadion gepropt werden.
Inderdaad, nog effe en als iemand in een AJAX t-shirtje een overval pleegt zetten we heel AJAX achter de trailies.Wat moet je als club tegen dit soort excessen doen ?.Niks ... inplaats van al die malloten op te pakken en er is echt werk van te maken zitten de meesten alweer te prakizeren wat ze nu weer zullen gaan uithalen ..
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za dec 02, 2006 1:29 pm

Maarten127 schreef:
Die supporters waren wel in Nancy omdat die kakkerlakken daar moesten spelers. Wanneer die kakkerlakken daar niet hadden gespeeld had er niets gebeurd.
Dus Feyenoord moet in de toekomst maar weigeren om Europese uitwedstrijden te spelen?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za dec 02, 2006 1:53 pm

Dat is wat de uefa bedoeld met dat sommige clubs hun aanhang niet meer onder controle hebben, gewoon ff een paar jaartjes buiten Europa blijven, zorgen dat je je zaakjes als Fnoord zijnde wat beter op orde hebt en dan voorzichtig weer aanschuiven in Europa.

M..

Bericht door M.. » za dec 02, 2006 2:09 pm

Thomas schreef:
Maarten127 schreef:
Dus Feyenoord moet in de toekomst maar weigeren om Europese uitwedstrijden te spelen?
Nee hoor.. daar gaat de uefa wel voor zorgen. Daar hoeven ze nancy niet voor te bedanken.. maar wel de scf en fIIr boefjes die Nancy op stelten gezet hebben..

999

Bericht door 999 » za dec 02, 2006 2:27 pm

brigade zuid schreef:Dat is wat de uefa bedoeld met dat sommige clubs hun aanhang niet meer onder controle hebben, gewoon ff een paar jaartjes buiten Europa blijven, zorgen dat je je zaakjes als Fnoord zijnde wat beter op orde hebt en dan voorzichtig weer aanschuiven in Europa.
En hoe doe je dan dan ?.
Blij met de punten ...

Kilroy

Bericht door Kilroy » za dec 02, 2006 5:09 pm

Ik ben wel teleurgesteld in de reacties van de meesten die hier op ingaan. De meesten schrijven een ongefundeerde conclusie neer, en basta! Vderder nix. Dat lijkt toch nergens op. Arwin begon een beetje met een argument maar hielt er helaas onmiddelijk mee op.
Ik ben minder teleurgesteld in de Feyenoord harde kern (want ik verwachtte niet beter) dan ik ben in de reacties hier. Het is veel minder interessant tot welke conclusie je komt. het is zeer interessant HOE je tot deze conclusie komt.
Overigens, de Franse pers schrijft dat de Franse politie zeer lovend was over de hulp and advies dat ze kregen van de Nederlandse politie die ter plaatse was.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » za dec 02, 2006 5:30 pm

Hoe kom jij tot jouw conclusie ? Ohh, wacht even: die héb je niet gegeven... :hypocrite:

Kilroy

Bericht door Kilroy » za dec 02, 2006 6:08 pm

Ja Neefkens, that's exactly my point !!!!!!
Mijn conclusie, indien ik die heb, doet er niet toe. Het Socratische doeleinde is mensen redenerend tot een uitgedachte conclusie te laten komwn. Daar valt mischien was van te leren . . .

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » za dec 02, 2006 6:14 pm

Maar dan moet u wel uzelf kennen.....

Kilroy

Bericht door Kilroy » za dec 02, 2006 6:35 pm

Neefkens schreef:Maar dan moet u wel uzelf kennen.....
Hoezo Neefkens, en waarom?
De enige prerequisite m.i. is dat men wil leren denken.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » za dec 02, 2006 7:27 pm

Ken uw Socrates.
Men kan pas leren denken als men zichzelf wilt leren kennen.

999

Bericht door 999 » za dec 02, 2006 8:23 pm

Snel uitsluitsel voor Feyenoord

ROTTERDAM, zaterdag

Komende donderdag buigt de tuchtcommissie van de UEFA zich al over de ongeregeldheden met Feyenoord-fans in de Europese ontmoetingen tegen Blackburn Rovers en Nancy. De eventuele sanctie kan nog dezelfde dag volgen.

De Europese voetbalbond kreeg vorige week al van de afgevaardigde te horen dat bij Feyenoord-Blackburn Rovers vuurwerk werd afgestoken en Morten Gamst Pedersen een beker bier over zich heen kreeg toen hij een ingooi wilde nemen.

Het rapport van de onthutsende gebeurtenissen donderdag in Nancy zal aanmerkelijk dikker zijn. Daarin zal ook plaats zijn voor de rellen, die in de vooravond in het stadscentrum plaatsvonden. Hoewel Feyenoord heeft voorgesteld om de groep Nederlanders, die niet via Feyenoord aan een toegangsbewijs waren gekomen, te weren, besloot de politie ze toch toe te laten in het Stade Marcel Picot. Juist in die twee vakken ging het verschrikkelijk mis met het doorbreken van de afscheiding met de Franse fans, die verjaagd werden en met het gooien van afgebroken stoeltjes.

„Diep en diep triest”, zei Feyenoords financieel directeur Onno Jacobs over de zware ongeregeldheden. „Dit had niets met voetbal te maken. De UEFA zal dit ongetwijfeld hoog opnemen en Feyenoord zal pijn moeten lijden.” Wel vertelde Jacobs dat zijn club de Europese voetbalbond en de Franse autoriteiten op de hoogte had gesteld dat zo’n 1500 niet door Feyenoord geregistreerde Nederlanders naar Nancy zouden komen voor de wedstrijd. Zij waren aan tickets voor allerlei vakken gekomen op de Franse zwarte markt. „Er zaten zelfs relschoppers bij met een stadionverbod van twintig jaar”, wist Jacobs te vertellen. „Het is een uitgemaakte zaak dat die voetbalwet er zo snel mogelijk moet komen.” In dat geval dienen mensen met een stadionverbod zich tijdens wedstrijden verplicht te melden op het politiebureau en worden bij afwezigheid strafrechtelijk vervolg. „In feite kunnen zulke lieden onze wedstrijden niet meer bezoeken.”

Jacobs wist zich gesteund door KNVB-directeur Henk Kesler, die werkt aan een conceptwet om te komen tot een evenementenwet. „Het draagvlak zal inmiddels wel voldoende zijn in politiek Den Haag.” Tot dusver waren ze op het Binnenhof onvoldoende gevoelig voor de argumenten van clubs en KNVB.

Maar nu de relschoppers van donderdag niet alleen het blazoen van Feyenoord besmeuren, de club die ze zo rechtstreeks de afgrond in kieperen, bezorgen ze Nederland een kwalijke reputatie over de grens. Onbetaalbare schade aan het imago van ons land.

Het enige geluk voor Feyenoord was dat de wedstrijd werd onderbroken en daarna is uitgespeeld en niet is gestaakt. Het duel werd na 79 minuten bij een 3-0 achterstand voor Feyenoord stilgelegd omdat spelers hinder ondervonden van traangas, wat de Franse oproerpolitie gebruikte om de Feyenoord-aanhang op de tribune in toom te houden. „Ik zag niets meer, viel bijna om”, zei Timmer met betraande ogen. De doelman was er het ergste aan toe, maar zei ’ja’ op de vraag van arbiter Berntsen uit Noorwegen of hij nog door kon. „Voor Feyenoord is het beter dat de wedstrijd is uitgespeeld. Daarom heb ik het gedaan.”

Sportief hielpen de laatste elf minuten weinig. Pierre van Hooijdonk zag zelfs een strafschop gestopt nadat Stein Huysegems werd gevloerd. Overigens werd dit niet gezien door aanhangers van Nancy, die al op weg waren naar huis. Wel bekeken de ruim 3000 aanhangers uit Nederland die slotfase.

Zo kwam een einde aan een dramatische dag, waarvan de gevolgen zich voor Feyenoord ongetwijfeld nog laten voelen later in de week. Het woord daarvoor is aan de UEFA.
De T.
Blij met de punten ...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za dec 02, 2006 9:09 pm

brigade zuid schreef:Dat is wat de uefa bedoeld met dat sommige clubs hun aanhang niet meer onder controle hebben, gewoon ff een paar jaartjes buiten Europa blijven, zorgen dat je je zaakjes als Fnoord zijnde wat beter op orde hebt en dan voorzichtig weer aanschuiven in Europa.
Feyenoord had haar zaakjes op orde. De problemen lagen in Frankrijk.

En met niemand anders!

M..

Bericht door M.. » za dec 02, 2006 9:55 pm

Bertje schreef:
Feyenoord had haar zaakjes op orde. De problemen lagen in Frankrijk.
En nu zijn die problemen weer teruggereisd naar verrotterdam. En die problemen die lagen er niet.. die liepen er.. en ze hadden een verrotterdams accent

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za dec 02, 2006 9:57 pm

Dus Feyenoord is verantwoordelijk voor deze mensen omdat ze een shirt met het logo van Feyenoord dragen? Is Nike dan ook verantwoordelijk voor alle relschoppers met schoenen van Nike?

En met niemand anders!

M..

Bericht door M.. » za dec 02, 2006 10:06 pm

Ik vind het grappig hoe de fransen hier de schuld krijgen voor wat die kakkerlakken gedaan hebben. Die fransen hebben echt niet om die rioolratten gevraagd.. degenen die naast dat havenvolk zaten hebben moeten rennen voor hun leven. Dat stinkvolk durft alleen de boel op stelten te zetten in steden waar ze zelf geen harde kern hebben.

Laat die club inderdaad maar lekker met rust... volgend jaar liggen de ruiten eruit in de enige straat van ueberyren in luxemburg omdat die havenslaven er spelen.

Ajax heeft een jaar en 3 wedstrijden moeten bloeden voor een staaf.. laat die stinkkuip maar in de maas zinken..

Toen er vorig jaar 2 treinen midden in verrottedam stil stonden en ik als een rat in een kooi vast zat terwijl ze van alle kanten op ons af kwamen stormen was de reactie hier unaniem dat het schandalig van ons was.. en nu wordt dat teringvolk ineens de hand boven het hoofd gehouden..
Laatst gewijzigd door M.. op za dec 02, 2006 10:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za dec 02, 2006 10:08 pm

Die 'kakkerlakken' zijn geen supporters van Feyenoord. Het is tuig, dat Feyenoord als excuus gebruikt om op mensen in te rammen.

En met niemand anders!

M..

Bericht door M.. » za dec 02, 2006 10:10 pm

Bertje schreef:Die 'kakkerlakken' zijn geen supporters van Feyenoord. Het is tuig, dat Feyenoord als excuus gebruikt om op mensen in te rammen.
:aai: je hoor.. expert

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » za dec 02, 2006 10:12 pm

Maarten127 schreef:Ik vind het grappig hoe de fransen hier de schuld krijgen voor wat die kakkerlakken gedaan hebben. Die fransen hebben echt niet om die rioolratten gevraagd.. degenen die naast dat havenvolk zaten hebben moeten rennen voor hun leven. Dat stinkvolk durft alleen de boel op stelten te zetten in steden waar ze zelf geen harde kern hebben.

Laat die club inderdaad maar lekker met rust... volgend jaar liggen de ruiten eruit in de enige straat van ueberyren in luxemburg omdat die havenslaven er spelen.

Ajax heeft een jaar en 3 wedstrijden moeten bloeden voor een staaf.. laat die stinkkuip maar in de maas zinken..

Toen er vorig jaar 2 treinen midden in verrottedam stil stonden en ik als een rat in een kooi vast zat terwijl ze van alle kanten op ons af kwamen stormen was de reactie hier unaniem dat het schandalig van ons was.. en nu wordt dat teringvolk ineens de hand boven het hoofd gehouden..
Het zit nog behoorlijk diep hè ? :aai:

Bij elke club zitten "supporters" die "hun" club als excuus gebruiken om te rellen en dat is al erg genoeg.

M..

Bericht door M.. » za dec 02, 2006 10:15 pm

Neefkens schreef:
Maarten127 schreef:Ik vind het grappig hoe de fransen hier de schuld krijgen voor wat die kakkerlakken gedaan hebben. Die fransen hebben echt niet om die rioolratten gevraagd.. degenen die naast dat havenvolk zaten hebben moeten rennen voor hun leven. Dat stinkvolk durft alleen de boel op stelten te zetten in steden waar ze zelf geen harde kern hebben.

Het zit nog behoorlijk diep hè ? :aai:

Bij elke club zitten "supporters" die "hun" club als excuus gebruiken om te rellen en dat is al erg genoeg.
De unanieme verontwaardiging hier ben ik inderdaad niet vergeten. Als ik dat dan vergelijk bij het beschuldigen van de fransen voor wat die kakkerlakken daar uitgevreten hebben vind ik dat.. vreemd

verder zit ik ervan te genieten hoe die kutclub steeds verder naar de kloten gaat.. geholpen door hun eigen supporters.. want wat kenner bertje ook zegt.. dat zijn ze namelijk wél... wanneer ze zouden mogen zouden zij er volgend jaar wél zitten wanneer ze strijden tegen de degradatieplee-offs

Gesloten