Wat is er geworden van....
Moderator: mods
- Alaindebanaan
Hij staat toch niet op de selectiefoto:Thomas schreef:Volgens vi.nl is Cristopher Kanu op het moment speler van Top Oss.
achterste rij:
Martijn van Galen, Wouter van den Herik, Leon van Dalen, Charles Kazlauskas,
Marijn Mulders, Wilko de Vogt, Alexander Prent, Marcel van der Sloot, Mischa Rook,
Roy Landers, Joshua Brard, Regilio Jacobs.
middelste rij:
Wouter van Dongen (fysiotherapeut), Jeroen van de Berg (stagiair fysiotherapeut),
Revy Rosalia, Arnold van Hintum, Marc Harlaux, Fabian Peppinck, Sjors de Bruijn,
Guido van Sant, Niek Ripson, Erik Quekel, Bart van Hintum, Kenneth Cicilia, Ruud Kuipers (fysiotherapeut), John Reijnders (materiaalman)
voorste rij:
Frits Jacobs (elftalbegeleider), David Ririhena, Guillermo Zschüsschen,
Dirk Schoofs, Hans de Koning (trainer/coach), Bert Zwanenburg (bestuurlid technische zaken), Dirk Heesen (ass. trainer) Davy Zafarin, Rosco Cyrus, Reginald Faria,
Regillio Vrede (teammanager)
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.
En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."
En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."
Ajax OnlineHosé: als ik terugkijk word ik gek
28 november 2006
Na het seizoen 1997-1998, waarin hij als speler van de A1 39 doelpunten maakte, werd hij gezien als de tweede Patrick Kluivert. Het toenmalige hoofd jeugdopleidingen Hans Westerhof noemde hem 'het grootste talent van Ajax sinds jaren'. Op de route naar succes lagen voor Brutil Hosé echter te veel hobbels. Tegenwoordig speelt de oud-Ajacied bij zondaghoofdklasser Haaglandia. In het Algemeen Dagblad blikt hij voorzichtig terug op zijn periode in Amsterdam.
Trainer Morten Olsen liet Hosé op 15 november 1998 debuteren in de topper tegen PSV. Tien dagen later speelde de aanvaller mee in de Champions League-wedstrijd tegen Croatia Zagreb. Het ging echter al snel bergafwaarts. Hosé zou makkelijk beïnvloedbaar zijn geweest, zou omgeven zijn door foute zaakwaarnemers en zou het leven als prof te luchtig hebben opgevat.
"Ik wil er niet te veel over kwijt", zegt de nu 27-jarige spits over die tijd in het AD. "Het is in elk geval zo dat ik bij Ajax geregeld moest invallen. Als je slechts een gedeelte van de wedstrijd mag spelen, is het lastig om je te bewijzen. Ik was ook te makkelijk. Maar wat heeft het voor zin om te zeggen: 'als ik maar dit of als ik maar dat had gedaan'. Ik kijk niet meer terug, want als ik dat doe word ik gek."
De lichting waarmee hij speelde in de A1 was een uitzonderlijke. "Ajax had in het seizoen 1997-1998 het beste A1-elftal van Europa", refereert Hosé aan de ploeg waarin onder meer Kevin Bobson, Michael Lamey, Andy van der Meyde en Darl Douglas speelden. "We wonnen op internationale toernooien van Barcelona en Juventus en werden kampioen van Nederland. Als we slecht speelden, wonnen we nóg met 6-0. We wonnen met 11-3 van Feyenoord en 7-0 van PSV."
Zijn Ajax-shirt heeft Hosé nog altijd. "Dit is het shirt van de club die in mijn hart zit, van Ajax." De cijfers die erop staan zijn historisch: 14. "Machlas wilde niet met nummer 14 spelen. Co Adriaanse vroeg het toen aan mij. Ik zei: het maakt me niet uit met welk nummer ik speel, áls ik maar speel. Ik stond er niet bij stil dat Johan Cruijff dat nummer droeg."
www.ad.nl
Geboeid door een puzzel
Door KRIJN SNUIF
EPE - Ex-profvoetballer Marc Overmars zit ook na zijn loopbaan niet stil. De vleugelspits van weleer is nu...
Marc Overmars en zijn nieuwe puzzel. FOTO MILAN RINCK... een succesvol ondernemer. Na het weekeinde ligt een mede door hem ontwikkelde puzzel in de winkel.
Puzzels en Marc Overmars? Nee, die combinatie vond hij zelf lange tijd ook niet zo geslaagd. ,,Ik had helemaal niets met puzzels,’’ aldus de vleugelspeler buiten dienst. ,,Toen ik nog voetbalde, zag ik ploeggenoten wel vaak met een puzzelboekje de bus of het hotel binnenstappen, maar ik deed daar niet aan mee.’’
Tot twee jaar geleden. Toen werd hij benaderd door een oude bekende uit Epe. Albert Eckhardt, werkzaam bij de politie en in zijn vrije tijd bedenker van verschillende puzzelspelletjes, stapte op Overmars (33) af met een nieuw idee. De ex-voetballer schrok niet alleen (‘want toen ik vroeger op mijn brommertje door het dorp scheurde, moest ik altijd bij politieagent Albert uit de buurt blijven’), maar raakte ook enthousiast.
Eckhardt had eerder al een damspel uitgevonden waarvan de speelstukken in het bord geïntegreerd waren, zodat ze niet kwijt konden raken. Nu had hij een nieuw spel bedacht, dat vanwege het aanzetten tot logisch nadenken wel iets weg heeft van een sudokupuzzel. Het doel van Eckhardts spel (een plastic vierkant in borstzakformaat) is in een ruimte van 64 vakjes 8 stippen invullen waarvan de lijnen elkaar op geen enkele manier kruisen. Dit is vaak een lastige opgave. Niet voor niets heet het spelletje Frustr8tor.
Overmars: ,,Albert stond voor me met een pak papier vol berekeningen waarmee hij ’s avonds en ’s nachts na zijn werk was bezig geweest. Toen hij met het spelletje aankwam, dacht ik: simpel, dat doe ik effe. Maar tien minuten later zat ik nog te puzzelen. En weer tien minuten later dacht ik: wat een irritant spel.’’
Ondanks de frustraties schrok de ondernemer in Overmars wakker en besloot hij mee te doen aan het project. ,,Ik had het gevoel dat dit wel wat kon worden. Zo iets simpels, maar tegelijkertijd ook zo moeilijk. Dit spelletje kan net zo’n rage worden als de Rubik kubus in het begin van de jaren tachtig.’’
Het spelletje (€4,99) ligt vanaf volgende week onder meer bij Bruna en de V&D in de winkel, maar daar ging een lange weg aan vooraf. Samen met vader Ben en broer Edwin (zijn zakenpartners met wie hij tegenwoordig voornamelijk in vastgoed handelt) leerde Overmars dingen waarvan hij vooraf niet eens wist dat ze bestonden.
,,Dat vind ik hartstikke leuk. Sommige andere gestopte voetballers verdiepen zich na hun carrière bijna niet in andere zaken. Ik weet wat er speelt in de wereld. En ik weet nu zelfs wat er komt kijken bij het produceren van zo’n spelletje. We moesten de laatste twee jaar steeds van alles aanpassen. Dan was het materiaal weer niet goed, dan gleden de schuifjes weer niet soepel genoeg. Zo denk je over de vreemdste zaken na. Dat vind ik interessant. Neem nou zoiets simpels als de opening van een blikje cola. Daar moet ook onwijs veel over nagedacht zijn, voordat het systeem uiteindelijk werkte.’’
Met de Frustr8tor hoopt Overmars voor een nieuwe rage te zorgen. Op straat, in de trein, maar ook in de spelersbus. ,,Ik zal elke voetbalclub een doosje met spelletjes opsturen,’’ zo belooft de water vlugge vleugelspits van weleer.
MEER INFORMATIE: www.frustr8tor.com
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Nieuwsblad.beStanley Aborah (19) van Champions League naar vierde provinciale
,,Ajax behandelt me als een crimineel''
Een toptalent met een grote toekomst bij Ajax en de Rode Duivels: twee jaar geleden prezen voetbalkenners Stanley Aborah (nu 19) de hemel in. Stanley's route verliep echter niet zoals gehoopt. Nu traint hij bij een vierdeprovincialer.
Exact twee jaar geleden sloeg Stanley Aborah de Belgische en Nederlandse voetbalwereld met verstomming. Na amper één training bij de A-kern van Ajax mocht hij in de competitiematch tegen Heerenveen al een halfuurtje invallen. Daarna volgden nog vier invalbeurten bij Ajax, onder meer in de Champions League tegen Maccabi Tel Aviv.
Voetbalminnend Nederland lag aan de voeten van de krachtige en technisch sterke aanvallende middenvelder. Een nieuw Belgisch supertalent was ontdekt. Maar daarna verdween de Antwerpse Ghanees, de zoon van de gelijknamige ex-speler van Germinal Ekeren, weer uit beeld. Terug naar Jong Ajax, vorig seizoen uitgeleend aan Den Bosch en in augustus contract verbroken bij Ajax. Daarna werd het akelig stil.
Wat doe je nu, Stanley?
,,Ik heb geen club. Ik train op mijn eentje. Ik had naar Germinal Beerschot gebeld om te vragen of ik bij hen mocht meetrainen. Misschien zelfs om een contract te versieren. Ze hebben nooit meer teruggebeld. Daar ben ik van geschrokken. Germinal Beerschot is toch mijn ex-club. Twee keer in de week train ik mee bij SK Donk. Dat is een vierdeprovincialer hier in Ekeren. Ik vind deze toestand bijzonder vervelend. Ik wil zo graag voetballen.''
Kon je nergens meer terecht?
,,Ik ben op stage geweest bij Middlesbrough, ze waren heel enthousiast over mij. Maar ik blesseerde me op training. Daarna trainde ik bij Hamburg, maar toen was die blessure nog niet helemaal voorbij. Bij Bielefeld wilde ik tonen dat ik hard kon werken, maar daardoor dachten ze dat ik meer een verdedigende middenvelder was en die hadden ze niet nodig. Bij de Franse tweedeklasser Caen kon ik tekenen, maar dan maar voor een jaar terwijl ik graag twee jaar contract wou.''
Wat voor een club zoek je nu?
,,Ik wil in België opnieuw beginnen. Maar het probleem is dat Ajax mijn naam overal besmeurt. Clubs die aan me denken, informeren eens bij Ajax en krijgen dan alleen slechte dingen te horen. Ik word als een crimineel behandeld door Ajax. Door hen kan ik zeker in Nederland nergens meer terecht. Iedereen vindt me daar wel een goede voetballer, maar iemand met de verkeerde mentaliteit.''
Wat is er dan gebeurd bij Ajax?
,,Er zijn wat aanvaringen geweest. Mijn schuld, maar dat was twee jaar geleden. Ik heb eruit geleerd. Op verplaatsing voor de Champions League in Tel Aviv had ik een onenigheid met doelman Vonk op training. Ik stond al zo erg onder spanning en dan moet je na een verkeerde pass niet beginnen te schreeuwen tegen mij. In het hotel had ik dan een aanvaring met assistent- trainer Krol, die erg neerbuigend tegen me deed. Ik besef dat ik fouten gemaakt heb. Maar ik ben niet de moeilijke jongen waarvoor iedereen me nu houdt. Iedereen denkt dat ik nu altijd alles gedaan heb. Ik heb op mijn zestiende of zeventiende domme dingen gedaan, ik neem daarvoor mijn verantwoordelijkheid. Maar ik heb uit mijn fouten geleerd.''
Trainers Koeman en daarna Blind lieten duidelijk verstaan dat ze niet meer op je rekenden.
,,Blind kende ik al van bij de jeugd. Ik had er een haat-liefdeverhouding mee. Hij is degene die me het meest heeft tegengehouden. Toen hij hoofdcoach werd, was ik persona non grata. Ajax heeft me toen in de richting van Den Bosch geduwd. Ach, uiteindelijk ben ik blij dat ik er weg ben. Ik was er ongelukkig, al van voor ik er mocht debuteren. Ajax was mijn ding niet. Zo hard en arrogant. Bij Den Bosch kon ik met het bestuur tenminste na de match gewoon een pintje drinken. ''
Welke boodschap heb je voor de clubs die je zouden willen?
,,Dat ze voor zichzelf moeten uitzoeken wie ik ben en zelf naar me moeten kijken. Ik heb natuurlijk nog wat ritme nodig. Maar als een club me vanaf nu laat meetrainen, dan sta ik er na de winterstop. Ik ben heel gretig om weer te voetballen. Ik wil Ajax laten zien wat voor een goede voetballer ik ben. Ik heb twee jaar geleden bij Ajax getoond wat ik kan. Dat ben ik heus niet verleerd.''
Gunther De Vos01/12/2006
:aai:
- Alaindebanaan
-
- AT Toto winner 10/11
Als je echt wat van je carriere wilt maken zorg je er toch wel voor dat je meer dan 2 keer in de week traint op vierdeklasse-niveau? Dan sla je een contract van een jaar niet af omdat je er twee wilt? Die jongen is 19, heetf niet gepresteerd en denkt er met weinig inspanning en veel eisen wel te komen.
-
- AT Toto winner 15/16
-
- AT Toto winner 15/16
Ajax zal vast wel wat arroganter zijn dan de gemiddelde club. Toch weet je gewoon dat iedere mislukte speler met zo'n praatje komt, terwijl van de succesvolle spelers er een stuk minder zo over Ajax praten.brigade zuid schreef:Zoveel al.. misschien zit er dan toch wel een kern van waarheid in he.Thomas schreef:Speler nummer 2.027 die Ajax kil en arrogant noemt nadat hij er weggestuurd werd. :cheer:
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Voor de enkeling die geen gevoel voor de geschiedenis van zijn club heeft en dus niet weet Wie Cees de Wolf was (voor het geval dat: shame on you!), maar bovendien ook voor alle Ajacieden met wél enig historisch besef:
Donderdagavond 7 december as., Nederland 2, 20.50 uur!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
www.ad.nlBedrijf oud-voetballer Brian Roy failliet
AMSTERDAM - Het bedrijf 3D Stars van oud-voetballer Brian Roy is failliet. De rechtbank in Amsterdam heeft deze week het faillissement uitgesproken. De griffier bevestigde donderdag een bericht van die strekking in De Telegraaf. 3D Stars verkocht levensechte poppen van bekende voetballers.
Het ging onder meer om spelers van Ajax, PSV, AC Milan, Arsenal en Paris Saint Germain. Roy speelde onder meer voor Ajax en het Nederlands elftal. Momenteel is hij jeugdtrainer bij Ajax. (ANP)
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Er is ook nog een wedstrijd, Koos!Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Voor de enkeling die geen gevoel voor de geschiedenis van zijn club heeft en dus niet weet Wie Cees de Wolf was (voor het geval dat: shame on you!), maar bovendien ook voor alle Ajacieden met wél enig historisch besef:
Bertje for President!
Froylán Ledezma
Ga naar: navigatie, zoek
Froylán Ledezma Stephens (San José, 2 januari 1978) is een voetballer uit Costa Rica. In het verleden stond de aanvaller onder contract bij AFC Ajax.
Ledezma begon zijn profcarrière in eigen land bij LD Alajuelense. Hij debuteerde op 24 september 1995 in de competitie. In twee seizoenen scoorde Ledezma 35 doelpunten: 14 in 1995/96 en 21 in 1996/97). In 1997 kocht Ajax hem van Alajuelense voor tien miljoen gulden. Overigens had ook Feyenoord serieuze belangstelling, maar Ajax (in het persoon van Arie Van Eijden) plukte hem eerder van Schiphol, daarop volgde het zogenaamde herenakkoord tussen de twee clubs. Ledezma tekende bij Ajax voor vijf jaar, maar hij wist bij de Amsterdamse club nooit door te breken. Via Cerro Porteño (2002) in Paraguay en The Strongest in Bolivia, keerde Ledezma uiteindelijk terug bij Alajuelense. Met deze club won Ledezma in 2004 de CONCACAF Champions Cup en in 2005 de landstitel.
Froylán Ledezma is tevens international voor Costa Rica. In mei 2005 werd de aanvaller door de nationale voetbalbond voor één jaar geschorst wegens wangedrag. Ledezma liep eind maart 2005 boos weg bij de nationale selectie, omdat hij boos was dat hij voor het WK-kwalificatieduel met Trinidad & Tobago niet in de basis stond. De schorsing van Ledezma geldt zowel voor het nationaal elftal als voor de nationale competitie. In mei 2006 liep zijn schorsing af, maar bondscoach Guimaraes besloot kort daarvoor al om ledezma niet mee te nemen naar het Wereldkampioenschap voetbal 2006 in Duitsland.
Na de zomer vond Ledezma een nieuwe club in Oostenrijk: SC Rheindorf Altach.
www.wikipedia.nl
- Alaindebanaan