Perez
Moderator: mods
Geldboete Atletico Madrid wegens racisme
MADRID - Atletico Madrid moet een boete van 6000 euro betalen, omdat de fans van de club racistische uitlatingen hebben gedaan. Dat heeft de Spaanse voetbalbond woensdag bepaald.
Tijdens het duel met Espanyol kreeg de doelman van de tegenstander, Carlos Kameni, racistische verwensingen naar zijn hoofd geslingerd.
Bron: nu.nl
Ik weet het ook niet meer. Volgens mij geen straf. Dit stond vandaag op nu.nl. Vergelijk met een eventuele schorsing van 5 wedstrijden voor Perez en trek je conclusies mbt de harde aanpak door de FIFA. Let wel, dit gaat dus over een club waarvan de aanhang op dit gebied een lange historie heeft
Ten Cate stuurt aangeslagen Perez weg
30/11/2006 20:58
Kenneth Perez speelt niet mee in het UEFA Cup-duel met Espanyol. Ajax-coach Henk ten Cate liet voor de camera's van de NOS weten dat de Deense aanvaller erg aangeslagen is nu hem een lange schorsing boven het hoofd hangt. 'Ik heb besloten hem naar huis te sturen', aldus Ten Cate.
Perez kan voor minimaal vijf wedstrijden worden uitgesloten. Hij maakte grensrechter Nicky Siebert in de wedstrijd tegen FC Twente uit voor 'kankerneger' maar verontschuldigde zich daar inmiddels openlijk voor.
De KNVB is bezig met een onderzoek naar de Deen. Volgens een akkoord tussen de wereldvoetbalbond FIFA en de nationale voetbalbonden moeten spelers die zich racistisch uitlaten hard worden aangepakt. Een lagere schorsing dan vijf duels is niet mogelijk.
vi.nl
Wat een bullshit. Lucas heeft helemaal gelijk. Er wordt gewoon een voorbeeld gemaakt van Perez, terwijl zo'n smeerlap als Di Canio er min of meer mee weg komt. Perez is een Deen die in Nederland speelt. Dat is makkelijk scoren. De FIFA is echt een trieste organisatie.
Verder vind ik het wel terecht dat Perez wordt geschorst hoor, maar pak dan iedereen aan. Net zoals ik het niet erg vind dat je spelers eraf gaat sturen omdat ze hun tegenstander uitschelden, maar maak er dan een regel van en doe het ieder weekend bij iedereen.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op vr dec 01, 2006 12:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik zal het nog eens uitleggen, misschien begrijp je het dan. Stel Perez krijgt vijf wedstrijden en hij gaat in beroep, dan lijkt het net alsof hij excuses heeft gemaakt om ervan af te zijn. Hem past deemoed, hij heeft een grove fout gemaakt.Ajax Rules schreef:@Joey : het ging niet om wat erger is.
Het ging om jouw onlogische redenering dat Perez wel MOEST akkoord gaan, omdat hij anders zijn eigen daden zou goedpraten.
Met diezelfde redenering zou hij ook een voorstel van 2 jaar schorsing moeten accepteren. Want anders zou hij volgens jou te kennen geven dat hij eigenlijk achter zijn woorden stond.
Het is iets anders als de straf buiten elke proportie is, als hij bijvoorbeeld de gevangenis in moet. Maar dan hoeft hij zelf niet te ageren, dan ziet iedereen dat het niet klopt.
Het stinkt aan alle kanten!
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
De aanklager betaald voetbal heeft Ajax-speler Kenneth Perez een schikkingsvoorstel voorgelegd van 5 wedstrijden uitsluiting en een geldboete van € 12.500,-. Dit naar aanleiding van het uiten van discriminerende taal jegens assistent-scheidsrechter N. Siebert tijdens de op 19 november 2006 gespeelde wedstrijd Ajax - FC Twente.
De aanklager baseert dit voorstel op de FIFA-reglementen en de reglementen van de KNVB. De aanklager laat weten rekening te hebben gehouden met het feit dat Perez zijn excuses heeft aangeboden en Ajax zich van de uitspraken heeft gedistantieerd.
Perez heeft tot 16.30 uur vrijdagmiddag de tijd om op het voorstel te reageren. Als hij de schikking niet accepteert dient de zaak volgende week voor de tuchtcommissie van de KNVB. De aanklager heeft de tuchtcommissie verzocht om, indien Perez de schikking niet accepteert, een voorlopige uitsluiting op te leggen tot het moment dat de tuchtcommissie uitspraak heeft gedaan.
Bron: http://www.knvb.nl
De aanklager baseert dit voorstel op de FIFA-reglementen en de reglementen van de KNVB. De aanklager laat weten rekening te hebben gehouden met het feit dat Perez zijn excuses heeft aangeboden en Ajax zich van de uitspraken heeft gedistantieerd.
Perez heeft tot 16.30 uur vrijdagmiddag de tijd om op het voorstel te reageren. Als hij de schikking niet accepteert dient de zaak volgende week voor de tuchtcommissie van de KNVB. De aanklager heeft de tuchtcommissie verzocht om, indien Perez de schikking niet accepteert, een voorlopige uitsluiting op te leggen tot het moment dat de tuchtcommissie uitspraak heeft gedaan.
Terechte straf. Hoe haal je het in godsnaam in je hoofd om een 'official' te beledigen én te discrimineren.
Overigens ben ik het met anderen eens dat de Fifa de verhoudingen omtrent straffen die verband houden met racisme spoedig recht dienen te trekken. De richtlijnen hieromtrent laat zwaar te wensen over. Voorbeelden in overvloed...
Overigens ben ik het met anderen eens dat de Fifa de verhoudingen omtrent straffen die verband houden met racisme spoedig recht dienen te trekken. De richtlijnen hieromtrent laat zwaar te wensen over. Voorbeelden in overvloed...
vi.nlPerez accepteert 'onevenredig hoge'straf
1/12/2006 17:26
'De straf die de KNVB mij heeft opgelegd, aanvaard ik', aldus Kenneth Perez. De Deense Ajacied accepteert met tegenzin het schikkingsvoorstel van vijf duels schorsing.
'In de eerste plaats uit respect voor de mensen die ik met mijn opmerking heb gekwetst', legt Perez op de website van Ajax uit waarom hij het voorstel heeft geaccepteerd. 'Bovendien wil ik in het belang van mijn gezin, mijn club en mijn teamgenoten een streep zetten onder deze zaak.'
Perez acht de strafmaat te zwaar. De Deense aanvaller achtte het toch raadzaam zich neer te leggen bij de schorsing van vijf duels en een boete van 12.500 euro. 'De rede geeft mij in dat acceptatie van de straf de beste manier is om een einde te maken aan de publieke discussie die in mijn ogen mede heeft geleid tot een straf die ik in mijn hart als onevenredig hoog ervaar.'
De straf is conform de nieuwe richtlijnen van de FIFA, die met hogere straffen de strijd tegen racisme en discriminatie aangaat. Perez hing een flinke straf boven het hoofd omdat hij in de wedstrijd tegen FC Twente discriminerende woorden had uitgesproken richting assistent-scheidsrechter Nicky Siebert.
'Ik wil nogmaals benadrukken dat ik absoluut geen racist ben, maar, in de hitte van het moment, onbedoeld een discriminerende opmerking als scheldwoord heb gebruikt', aldus Perez die al eerder zijn spijt had betuigd voor zijn gedrag.
Wederom netjes gedaan door Perez. Hij accepteer z'n straf zonder slag of stoot maar geeft wel even aan dat de straf onevenredig is.
- Alaindebanaan
Belachelijke straf......Spijker schreef:De aanklager betaald voetbal heeft Ajax-speler Kenneth Perez een schikkingsvoorstel voorgelegd van 5 wedstrijden uitsluiting en een geldboete van € 12.500,-. Dit naar aanleiding van het uiten van discriminerende taal jegens assistent-scheidsrechter N. Siebert tijdens de op 19 november 2006 gespeelde wedstrijd Ajax - FC Twente.
En dan dat stukje van 'rekening houden'. De enige reden dat dit toevallig de straf is omdat hij vanuit de Fifa wordt opgelegd :pukey:
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.
En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."
En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."
- InnerHarbour
De T.Ten Cate: ,,Ik weiger mee te huilen met de wolven in het bos”
PEREZ BERUST IN STRAF
AMSTERDAM, zaterdag
Henk ten Cate dient de nodige herstelwerkzaamheden op het middenveld van Ajax te verrichten. In het thuisduel met Willem II ontbreken morgen Wesley Sneijder, Gabri én Kenneth Perez. Ze staan model voor de val die Ajax maakte. Vooral Perez zal een diepe wond moeten likken. Gisteren kreeg hij van de aanklager betaald voetbal een schikkingsvoorstel van vijf wedstrijden en een boete van 12.500 euro. Zoals aangekondigd is de (minimale) straf gebaseerd op nieuwe reglementen van de FIFA.
Perez schold tijdens de wedstrijd tegen FC Twente assistent-scheidsrechter Nicky Siebert uit voor kankerneger, zonder dat iemand het ter plekke overigens hoorde. De aanklager zei rekening te hebben gehouden met het feit dat de Deen na de bekendmaking zes dagen later zijn excuses aanbood en Ajax zich gelijk distantieerde van het discriminerende taalgebruik.
Gistermiddag besloot Perez, die benadrukte dat hij zich in de hitte van het moment liet gaan, geen beroep tegen de sanctie aan te zullen tekenen. Hij wil nu vooral van de schandpaal bevrijd worden, hoewel in zijn reactie nog steeds verbittering doorklonk over de aandacht die de media aan het voorval schonken. ,,Ik aanvaard de straf. In de eerste plaats uit respect voor de mensen die ik met mijn opmerking heb gekwetst. Bovendien wil ik in het belang van mijn gezin, mijn club en mijn teamgenoten een streep zetten onder deze zaak. Acceptatie is de beste manier om een eind te maken aan de publieke discussie die in mijn ogen mede heeft geleid tot een straf die ik in mijn hart als onevenredig hoog ervaar.”
De Amsterdamse club had het de voorbije dagen erg moeilijk met de wervelwind van kritiek. Zo moest voorzitter John Jaakke het ontgelden toen hij de uitbarsting van Sneijder in Rotterdam leek te bagatelliseren met de opmerking dat Ajax geen ,,koorknapenvereniging” is. Overal wordt wel eens wat gezegd, dus ook bij Ajax, luidde zijn iets te luchtige verweer. De clubleiding leek op dat moment schijnbaar niet te beseffen hoe hoog het voetbal op de maatschappelijke ladder staat en wees net als Perez iets te selectief naar boodschapper (lees: de media).
Maar het internet puilde uit en op lagere scholen werd van schelden een thema gemaakt. Amateurclubs vervoegden zich verontwaardigd bij de KNVB met de mededeling dat er op lokaal niveau allerlei acties op touw worden gezet om de jeugd weer wat normbesef bij te brengen. En dan was het een hard gelag om te zien hoe uitgerekend de idolen van die kinderen ontspoorden.
Jaakke achtte het dan ook raadzaam om gisteren met een officieel statement naar buiten te treden. ,,Als de indruk is gewekt dat Ajax dit gedrag goedpraat, betreur ik dat, aangezien dit nooit mijn intentie is geweest. Ik begrijp de kritiek die is ontstaan en die heeft mij geraakt. Het is mijn mening dat juist Ajax, zijn leiding en spelers een voorbeeldfunctie hebben. De leiding van Ajax is zich terdege bewust van zijn verantwoordelijkheid en zal dat blijven uitdragen.”
Ondertussen probeert trainer Ten Cate zijn selectie weer op te krikken. Ook hij stak zijn ergernis over de gang van zaken niet onder stoelen of banken. ,,Barbertje moet kennelijk hangen. Ik hoop alleen maar, dat wat wij nu meemaken, werkelijk zal bijdragen aan het schoonmaken van het voetbal. Want we laten onze eigen normen en waarden vervagen. Zelf kijk ik er al niet eens meer van op als ik word uitgescholden. En ga voor de aardigheid eens kijken bij het amateurvoetbal… Ajax wordt nu als voorbeeld gesteld en daar kan ik mee leven. Als het maar ergens toe leidt.”
In de kleedkamer praatte Ten Cate uitvoerig over de voorbije dagen, maar hij kreeg weinig feedback. ,,Het is ook een jonge groep en nog niet al te mondig.” De verbale excessen gingen gepaard met sportief verval. ,,Maar ongrijpbaar is het niet. Alles heeft een oorzak en alles viel samen op een hoop. Het wegvallen van belangrijke spelers, de hoeveelheid wedstrijden in een kort tijdsbestek, schorsingen, het vormverlies van Klaas-Jan Huntelaar en alle heisa in de media. Ik hoop dat we nu alles hebben gehad. Het is belangrijk dat ik het vertrouwen in deze jongens blijf uitspreken, want in twee weken zijn ze het voetballen natuurlijk niet verleerd. Ik weiger mee te huilen met de wolven in het bos.”
Blij met de punten ...
- Daily Blind
-
Zou het waar zijn?Voetbal International: 'Perez ter discussie'
Volgens Voetbal International is er bij Ajax een controverse ontstaan rond Kenneth Perez. De Deen zou een slechte invloed hebben op Huntelaar en niet goed in de groep liggen. Volgens VI zou Perez overhoop liggen met Stam en Davids en zou Sneijder zelfs een soort ultimatum hebben gesteld: 'Hij eruit of ik eruit.'
Perez heeft weleens aangegeven dat hij 2 zware jaren tegemoet gaat omdat Ten Cate niet het volste vertrouwen in hem heeft. Perez zegt ook altijd dat hij chagerijnig wordt als hij op de bank zit.
Ik denk ook dat de Snor weer eens aan het zoeken is. Indien het niet zo is mag Kenneth er natuurlijk zo snel mogelijk uitgekieperd wordt. Ik denk namelijk dat je behoorlijk irritant moet zijn wil je Jaap Stam op de zenuwen gaan werken. En ik kan me best voorstellen dat Jaap zich der mate over een jongen als Huntelaar bekommert dat dat de bron van irritatie is.
Jammer dat je hoe dan ook vrijwel geen geld meer gaat zien voor Perez.
Jammer dat je hoe dan ook vrijwel geen geld meer gaat zien voor Perez.