Maar als ik een feestje geef Brigade en ik nodig jou en je vrienden uit, terwijl ik weet dat je een paar vrienden hebt die het leuk vinden het huis van organisatoren van feestjes te verbouwen, dan lijkt het me toch echt mijn schuld dat ik niet aan jou heb gevraagd welke vrienden uit te nodigen. Als ik dat niet vraag is het mijn eigen verantwoordelijkheid (niet schuld) dat er foute vrienden komen, in het tweede geval is dat jouw verantwoordelijkheidbrigade zuid schreef:Lucas ik vind toch dat je van het slachtoffer een beetje de dader maakt hoor, er zullen best wat dingen fout gegaan zijn maar het zijn toch kakkerlakken die de boel verknalt hebben.
Feyenoord
-
- AT Toto winner 15/16
In de kamer zijn ze er, uiteraard met Joop Atsma voorop, weer als de kippen bij om even te scoren:
Kamer: Feyenoord aanhang schandalig
De Tweede Kamer spreekt schande van de rellen donderdagavond in het Franse Nancy tijdens en rond de voetbalwedstrijd die Feyenoord daar speelde. Een deel van de Feyenoord-aanhang misdroeg zich ernstig.
,,Schandalig natuurlijk'', reageert CDA-Tweede Kamerlid Joop Atsma vrijdag. Net als VVD-Kamerlid Frans Weekers constateert hij dat het wangedrag heel slecht is voor de reputatie van Nederland in het buitenland. SP-Kamerlid Ewout Irrgang vindt dat er hard opgetreden moet worden, maar dat de echte fans daar niet de dupe van mogen worden.
CDA, VVD en SP willen dat in ons land afgekondigde stadionverboden ook internationaal gaan gelden. Harde afspraken tussen voetbalbonden en clubs zijn dan wel noodzakelijk, aldus Atsma, Weekers en Irrgang.
Aan afspraken en controle heeft het donderdagavond in ieder geval ontbroken, constateert Atsma. Hij wijst erop dat onduidelijk was hoeveel supporters uit Rotterdam zouden meereizen en dat er aan de stadionkassa's nog kaarten te koop waren.
Een voetbalwet is volgens Atsma prima, maar die lost niet alles op. Het is vooral van belang dat voetbalbonden en clubs hun verantwoordelijkheid nemen. VVD'er Weekers wil dat de relschoppers hard aangepakt worden en opdraaien voor de kosten.
Bron: Nieuwnieuws.nl
Kamer: Feyenoord aanhang schandalig
De Tweede Kamer spreekt schande van de rellen donderdagavond in het Franse Nancy tijdens en rond de voetbalwedstrijd die Feyenoord daar speelde. Een deel van de Feyenoord-aanhang misdroeg zich ernstig.
,,Schandalig natuurlijk'', reageert CDA-Tweede Kamerlid Joop Atsma vrijdag. Net als VVD-Kamerlid Frans Weekers constateert hij dat het wangedrag heel slecht is voor de reputatie van Nederland in het buitenland. SP-Kamerlid Ewout Irrgang vindt dat er hard opgetreden moet worden, maar dat de echte fans daar niet de dupe van mogen worden.
CDA, VVD en SP willen dat in ons land afgekondigde stadionverboden ook internationaal gaan gelden. Harde afspraken tussen voetbalbonden en clubs zijn dan wel noodzakelijk, aldus Atsma, Weekers en Irrgang.
Aan afspraken en controle heeft het donderdagavond in ieder geval ontbroken, constateert Atsma. Hij wijst erop dat onduidelijk was hoeveel supporters uit Rotterdam zouden meereizen en dat er aan de stadionkassa's nog kaarten te koop waren.
Een voetbalwet is volgens Atsma prima, maar die lost niet alles op. Het is vooral van belang dat voetbalbonden en clubs hun verantwoordelijkheid nemen. VVD'er Weekers wil dat de relschoppers hard aangepakt worden en opdraaien voor de kosten.
Bron: Nieuwnieuws.nl
Dat heb ik ook gehoord van een vriend van me die Feyenoorder is. Onder het motto van 'we hebben ze liever in het stadion dan los in de stad' zijn die jongens naar binnen gelaten.Lucas schreef:Dan moeten we misschien de feiten maar even afwachten. Ik heb gisteren op radio 1 gehoord dat Nancy kaarten heeft verkocht aan Feyenoorders met stadionverbod.
Ben ik het niet mee eens. Wanneer jij tegen iemand zegt dat hij zijn vrienden mee mag nemen dan is het aan hem om er voor te zorgen dat ze zich gedragen. Wanneer het een feestje bij mij is en meegebrachte vrienden misdragen zich dan gaat de hele groep horizontaal naar buiten. En de verantwoordelijkheid leg ik dan toch echt bij degene die die gasten heeft mee genomenLucas schreef:Maar als ik een feestje geef Brigade en ik nodig jou en je vrienden uit, terwijl ik weet dat je een paar vrienden hebt die het leuk vinden het huis van organisatoren van feestjes te verbouwen, dan lijkt het me toch echt mijn schuld dat ik niet aan jou heb gevraagd welke vrienden uit te nodigen. Als ik dat niet vraag is het mijn eigen verantwoordelijkheid (niet schuld) dat er foute vrienden komen, in het tweede geval is dat jouw verantwoordelijkheidbrigade zuid schreef:Lucas ik vind toch dat je van het slachtoffer een beetje de dader maakt hoor, er zullen best wat dingen fout gegaan zijn maar het zijn toch kakkerlakken die de boel verknalt hebben.
Voor zover ik had begrepen was er op de westrijd dag nog losse kaartverkoop, dus ik zou als ... noem wat op.. ADO fan... daar heen kunnen en daar de hele boel in elkaar kunnen rossen. Dat gaat dan ten koste van Feyenoord... kan Feyenoord daar wat aan doen? Volgens mij niet.
Ik weet natuurlijk niet hoe het daar zit met eventuele pasjes/ kaartjes en clubkaarten die je moet laten zien...
Ik weet natuurlijk niet hoe het daar zit met eventuele pasjes/ kaartjes en clubkaarten die je moet laten zien...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
Maarten127 schreef:Ben ik het niet mee eens. Wanneer jij tegen iemand zegt dat hij zijn vrienden mee mag nemen dan is het aan hem om er voor te zorgen dat ze zich gedragen. Wanneer het een feestje bij mij is en meegebrachte vrienden misdragen zich dan gaat de hele groep horizontaal naar buiten. En de verantwoordelijkheid leg ik dan toch echt bij degene die die gasten heeft mee genomenLucas schreef:Maar als ik een feestje geef Brigade en ik nodig jou en je vrienden uit, terwijl ik weet dat je een paar vrienden hebt die het leuk vinden het huis van organisatoren van feestjes te verbouwen, dan lijkt het me toch echt mijn schuld dat ik niet aan jou heb gevraagd welke vrienden uit te nodigen. Als ik dat niet vraag is het mijn eigen verantwoordelijkheid (niet schuld) dat er foute vrienden komen, in het tweede geval is dat jouw verantwoordelijkheidbrigade zuid schreef:Lucas ik vind toch dat je van het slachtoffer een beetje de dader maakt hoor, er zullen best wat dingen fout gegaan zijn maar het zijn toch kakkerlakken die de boel verknalt hebben.
Alleen zijn deze vrienden niet met iemand meegekomen maar op eigen gelegenheid gegaan. Om in de beeldspraak te blijven zou je hooguit aan je vriend die die gasten kent kunnen vragen of ie ze even toespreekt. Maar ja, die gasten zijn zwaar onder invloed dus daar is geen beginnen aan.
Maar goed, we zullen het wel zien. Ik verwacht dat de UEFA op korte termijn bij elkaar zal komen. De vraag is nu of ze al willen ingrijpen in deze competitie. De uitslag van het duel Nancy - Feyenoord is niet beinvloed. Nu moet Feyenoord nog tegen die Polen spelen, als ze winnen zijn ze door maar anders liggen ze er gewoon uit.
Als de UEFA ze wil straffen zou het raar zijn om ze uit het toernooi te gooien waar ze misschien wel gewoon reglementair worden uitgeschakeld. Zo'n straf wil ik dan ook wel een keer krijgen. Je bent uitgeschakeld en als straf voor de rellen ben je bovendien ook uit het toernooi gegooid. Zo iets....
UEFA start onderzoek naar incidenten Feyenoord
De UEFA is een onderzoek gestart naar het gedrag van supporters van Feyenoord naar aanleiding van incidenten in de laatste twee duels in het UEFA Cup-toernooi.
Een woordvoerder van de Europese voetbalbond liet persbureau Reuters weten dat het supportersoproer in Nancy van afgelopen donderdag en de problemen van vorige week in de thuiswedstrijd tegen Blackburn Rovers onderzocht zullen worden.
In Frankrijk braken rellen uit tussen Rotterdamse aanhangers en de Franse ME. Daarbij gebruikte de politie traangas, met als gevolg dat het duel een half uur moest worden stilgelegd. In De Kuip schoten fans vuurwerk af. Bovendien kreeg Blackburns Morten Gamst Pedersen een beker bier over zich heen.
Komende donderdag zal de tuchtcommissie van de UEFA zich over deze zaak buigen. Naar verwachting zal er nog diezelfde dag uitsluitsel volgen over een eventuele sanctie.
De UEFA is een onderzoek gestart naar het gedrag van supporters van Feyenoord naar aanleiding van incidenten in de laatste twee duels in het UEFA Cup-toernooi.
Een woordvoerder van de Europese voetbalbond liet persbureau Reuters weten dat het supportersoproer in Nancy van afgelopen donderdag en de problemen van vorige week in de thuiswedstrijd tegen Blackburn Rovers onderzocht zullen worden.
In Frankrijk braken rellen uit tussen Rotterdamse aanhangers en de Franse ME. Daarbij gebruikte de politie traangas, met als gevolg dat het duel een half uur moest worden stilgelegd. In De Kuip schoten fans vuurwerk af. Bovendien kreeg Blackburns Morten Gamst Pedersen een beker bier over zich heen.
Komende donderdag zal de tuchtcommissie van de UEFA zich over deze zaak buigen. Naar verwachting zal er nog diezelfde dag uitsluitsel volgen over een eventuele sanctie.
De T.Remkes: voetbalwet is eventueel bespreekbaar
DEN HAAG - Als de voetbalbond KNVB kan aantonen dat een aparte voetbalwet toegevoegde waarde kan hebben bij het tegengaan van wangedrag van supporters, is dat bespreekbaar voor minister Johan Remkes (Binnenlandse Zaken). Dat zei hij vrijdag na afloop van de wekelijkse ministerraad in een reactie op de misdragingen donderdagavond van Feyenoord-aanhangers in Nancy.
Tot dusver heeft het kabinet altijd gezegd dat een voetbalwet overbodig is. Ook een stuurgroep kwam volgens Remkes tot de conclusie dat zo'n aparte wet niet nodig is om relschoppers aan te pakken. „Maar ik zit er niet principieel in. De vraag is wat de toegevoegde waarde is. Als er nog lacunes zijn en de KNVB mij duidelijk kan maken dat een voetbalwet nodig is, is dat bespreekbaar”, zei hij.
Blij met de punten ...
Is de club Feyenoord hiervoor verantwoordelijk?
Hoe had Feyenoord dit kunnen voorkomen?
Hoe had Feyenoord dit moeten voorkomen? (de plicht)
Mag zo'n plicht Feyenoord wel in de voeten geschoven worden en is dit niet een te grote last?
Licht de eigenlijke eind verantwoorlijkheid niet bij ieder persoon individueel?
Moet deze eind verantwoordelijkheid van de individue niet afgewogen worden tegen de last die verder gaande verplichtingen voor Feyenoord zouden betekenen?
Zou het een oplossing zijn als de Fransen b.,v., net als tijdens de Algerijnse problemen decennia geleden, het hele zooitje schoffies in die binnenstad of in het stadion hadden verzameld, in trucks gestop en naar een typisch Franse gevangenis hadden gereden, met spoed berechting, geef ze allemaal 6 maanden cel in een Franse bunker ergens by de Pyreneen, met steen en cement i.p.v. lakens, TV en dames bezoek?
En nou het moeilijke: Probeer het eens van alle kanten te bekijken!
Hoe had Feyenoord dit kunnen voorkomen?
Hoe had Feyenoord dit moeten voorkomen? (de plicht)
Mag zo'n plicht Feyenoord wel in de voeten geschoven worden en is dit niet een te grote last?
Licht de eigenlijke eind verantwoorlijkheid niet bij ieder persoon individueel?
Moet deze eind verantwoordelijkheid van de individue niet afgewogen worden tegen de last die verder gaande verplichtingen voor Feyenoord zouden betekenen?
Zou het een oplossing zijn als de Fransen b.,v., net als tijdens de Algerijnse problemen decennia geleden, het hele zooitje schoffies in die binnenstad of in het stadion hadden verzameld, in trucks gestop en naar een typisch Franse gevangenis hadden gereden, met spoed berechting, geef ze allemaal 6 maanden cel in een Franse bunker ergens by de Pyreneen, met steen en cement i.p.v. lakens, TV en dames bezoek?
En nou het moeilijke: Probeer het eens van alle kanten te bekijken!
-
- AT Toto winner 15/16
Dat zit wel snor, het is nog maar kort geleden dat Fnoord gestraft is, dat wordt een zware straf."WE DACHTEN DAT WE HIER VANAF WAREN"
De UEFA zal een onderzoek openen naar
de incidenten van donderdag rond de
wedstrijd tussen Nancy en Feyenoord.
"We dachten 2 of 3 jaar geleden dat we
van dit soort incidenten af waren",
zegt William Gaillard van de UEFA.
"Maar bepaalde clubs hebben nu niet
méér controle over (bepaalde van) hun
supporters dan 5 of 10 jaar geleden."
"We verwachten maandag het rapport van
de UEFA-afgevaardigde die bij de partij
aanwezig was. Feyenoord heeft een ver-
leden in Europa en Nederland. De omvang
van de straf zal afhangen van de datum
van de laatste sanctie tegen de club."
Bron: VRT
-
- AT Toto winner 15/16
Het lijkt mij dat Nancy ook een behoorlijke straf verdient. Feyenoord heeft die club ingelicht over de mensen die dreigden te komen, aanbevolen geen vrije kaartverkoop te doen etc.
Maar dat is zo'n club die nog nooit Europees gespeeld heeft en het gevaar niet goed inschat. De Franse politie heeft Feyenoord supporters 's middags de hele stad zien slopen om ze vervolgens het stadion in te leiden.
Neemt niet weg dat het Feyenoord 'supporters' zijn die de schade aanrichten, dus Feyenoord zal de dans niet ontspringen. Maar de club Feyenoord valt weinig te verwijten vind ik.
Wanneer Ajax 'supporters' over een aantal weken Gent slopen, gebeurt Ajax hetzelfde overigens. Daar gaan ook genoeg mensen heen via de vrije kaartverkoop.
Maar dat is zo'n club die nog nooit Europees gespeeld heeft en het gevaar niet goed inschat. De Franse politie heeft Feyenoord supporters 's middags de hele stad zien slopen om ze vervolgens het stadion in te leiden.
Neemt niet weg dat het Feyenoord 'supporters' zijn die de schade aanrichten, dus Feyenoord zal de dans niet ontspringen. Maar de club Feyenoord valt weinig te verwijten vind ik.
Wanneer Ajax 'supporters' over een aantal weken Gent slopen, gebeurt Ajax hetzelfde overigens. Daar gaan ook genoeg mensen heen via de vrije kaartverkoop.
Waarom? Omdat ze met een shirtje van Feyenoord lopen? Feyenoord heeft alleen maar last van deze mensen. Nee, ik vind dat Feyenoord hier totaal geen blaam treft.Arwin schreef:Neemt niet weg dat het Feyenoord 'supporters' zijn die de schade aanrichten, dus Feyenoord zal de dans niet ontspringen. Maar de club Feyenoord valt weinig te verwijten vind ik.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!