Ajax - Espanyol

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Jesse

Bericht door Jesse » do nov 30, 2006 10:52 pm

Belachelijk. :nooo:

Overigens gaf teletekst volgens mij aan dat Ajax 3e stond, wat betekent dat we door zijn. Is dat zo?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Toppie

Bericht door Toppie » do nov 30, 2006 10:52 pm

RosenbergSpits schreef:Nou heb alleen 2de helft gezien, en vondt er weinig aan...

Ondanks dat ik vertrouwen heb in HTC, ga ik toch een groot vraagteken plaatsen bij de systemen die Ajax elke week weer toepast. 3 vleugel spitsen, 1 aanvallende middenvelder en 1 spits, dit klopt niet :nooo:

Ondanks dat het 4-3-3 systeem bij Ajax hoort, denk ik dat het toch tijd wordt om daar vanaf te gaan. Dit ''moooie'' aanvallende spel levert maar bar weinig winst op, simpel weg omdat voetbal de laatste jaren om resultaat gaat, en eigenlijk de meeste top-clubs alles dichtgooien achterin, en gewoon voor die 1ne of 2 goals gaan.

Hoop dat Ajax nu gewoon naar een 4-4-2 systeem toegaat, met bv een Huntelaar-Rosenberg voorin, of, mochten de geruchten waar zijn, Huntelaar-Kanu. HTC probeert het wel af en toe, maar dan met een combie Perez-Huntelaar of Rosales-Huntelaar, ongeveer het minst productiefste wat je kan opstellen op dit moment.

Wat ik ook mis is een 2de ervaren speler, want je ziet het maar weer eens, Stam geblesseerd, en er is gelijk totaal geen controle meer in het team, 1 grote chaos! Misschien toch maar Davids proberen los te weken bij Tottenham?

Na deze armoedige reeks zie ik graag Gourcuff, Davids en Kanu komen, Leonardo zit ik eigenlijk niet op te wachten, daar vindt ik Manucharyan, Perez, Mitea al voldoende voor, allenmaal even weinig beschikbaar :blush: (blessures, scheldpartijen, racistische uitlatingen etc)

Maar goed, ik ga nog niet de vergelijking met vorrig seizoen trekken.

Hoe speelde El Schilpado eigenlijk vandaag? (roger)

Kanu :shock:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do nov 30, 2006 10:53 pm

Nog een wedstrijd te gaan, Jesse. Ajax is dus nog niet door.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do nov 30, 2006 10:53 pm

Ja we zijn door, ik geloof dat ze met 3-0 mogen verliezen in Gent.. ondanks de vormcrisis verwacht ik niet dat dat gebeurd.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do nov 30, 2006 10:53 pm

Op deze manier zie ik dat zeer zeker gebeuren.

Toppie

Bericht door Toppie » do nov 30, 2006 10:54 pm

brigade zuid schreef:Ja we zijn door, ik geloof dat ze met 3-0 mogen verliezen in Gent.. ondanks de vormcrisis verwacht ik niet dat dat gebeurd.
Sparta uit uuhhm 3-0 :eusa_liar:

Thom

Bericht door Thom » do nov 30, 2006 10:55 pm

Monkey Tonk schreef:Blind moest er ten Cate van alles uit.

Nou.

We hebben het gezien.

wat bedoel je in godsnaam

RosenbergSpits

Bericht door RosenbergSpits » do nov 30, 2006 10:55 pm

Yup Kanu, hij staat te popelen om naar Ajax te gaan, heeft hij heel breed en open laten weten in een interview 2 weken geleden ofzo. Hij zei ook dat hij dan ook probeert Davids mee te krijgen.

Opzich geen gekke combinatie Huntelaar en Kanu. Kanu is sterk, en dat is misschien ook wel beetje wat we missen voorin, zijn over het algemeen toch wel dwergen :blush: Vergeet niet dat Kanu nu 1 van de topscoorders is in de premier he :)

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do nov 30, 2006 11:00 pm

Jöhnk schreef:Wat kan mij die Ten Cate schelen? Het gaat om Ajax. En ook tegen een zeer matige club als Sparta lukte het niet. Om wat voor reden dan ook.
Het kwam inderdaad niet echt handig uit m'n toetsenbord. Het doet mij denk ik net zoveel pijn als jou om Ajax zo te zien. :sad:

Ik bedoelde gewoon dat Ajax een keer onder 'normale' omstandigheden een wedstrijd moet spelen tegen een matige tegenstander (die het liefst ook nog een keer een slechte dag heeft).

Maargoed, ik ga m'n frustraties botvieren op het hockeyveld. Dat levert regelmatig interessante confrontaties op. :blush:
Laatst gewijzigd door FlaFlu op do nov 30, 2006 11:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do nov 30, 2006 11:03 pm

RosenbergSpits schreef:Nou heb alleen 2de helft gezien, en vondt er weinig aan...
Dat is te merken, want in de eerste helft speelde Ajax dus het door jou gevierde 4-4-2 systeem. Zonder enig succes.

Er klopte niets van de opstelling. Roger werd geacht de linkerkant te bestrijken, Vermaelen mocht als linksback alle ballen naar voren roeien en Rosales stond rechts voorin geposteerd terwijl hij het best tot zijn recht komt op de tribune.

Het wisselbeleid was ook een beetje vreemd. Zo stonden er op een gegeven moment twee rechtsbuitens op het veld.

RosenbergSpits

Bericht door RosenbergSpits » do nov 30, 2006 11:06 pm

Het wisselbeleid was ook een beetje vreemd. Zo stonden er op een gegeven moment twee rechtsbuitens op het veld
idd, De Mul en Rosales, dat werkte voor geen meter.

Dat is te merken, want in de eerste helft speelde Ajax dus het door jou gevierde 4-4-2 systeem. Zonder enig succes.
Duh, omdat daar simpel weg de spelers niet voor zijn?¿ wie was de tweede spits dan? ;-)

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » do nov 30, 2006 11:09 pm

Thomvak425 schreef:

wat bedoel je in godsnaam

De rol van de toevoeging 'in godsnaam' in deze zin.

Daar zou ik uren over na kunnen denken.

Alleen heb ik daar geen zin in. :D

Deli
Contacteer:

Bericht door Deli » do nov 30, 2006 11:14 pm

Dat de wedstrijd tegen mijn dorpsclub er nog iets toe zou doen...
Ongelofelijk...

Inderdaad...alles onder een 3-0 verlies...is volgende ronde!

:X
Victory over oneself is the greatest of victories-Plato

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » do nov 30, 2006 11:18 pm

Wat een kansloze kutwedstrijd was dit WEER zeg. Allemachtig.
Ik kreeg zowaar weer flashbacks uit eerdere jaren waar we er al veel te veel van gehad hebben.

Geen enkel moment gedacht dat we hier zouden winnen. Zag er weer allemaal treurig uit allemaal. :sad:

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do nov 30, 2006 11:20 pm

Dit leek weer het oude vertrouwde Ajax. Verliezen van Lausanne Sports, Auxerre en nu weer Espanyol.. ik ben niet anders gewend onderhand.

Zelfs Espanyol leefde zich uit tegen Ajax.. we zijn echt diep gezakt.

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » do nov 30, 2006 11:36 pm

Ik vond het, wederom, vooral gaaaaaaaap :sleepey: Ik verveel me dood de laatste paar wedstrijden.

Jim

Bericht door Jim » do nov 30, 2006 11:37 pm

brigade zuid schreef:Ja we zijn door, ik geloof dat ze met 3-0 mogen verliezen in Gent.. ondanks de vormcrisis verwacht ik niet dat dat gebeurd.
Ja, Ajax gaat heus wel door. Maar het is schrijnend dat het voor de laatste wedstrijd nog niet eens helemaal zeker is van kwalificatie. In een dermate zwakke poule dat je de bal zo ongeveer expres in de eigen goal moet gaan trappen om uitgeschakeld te worden.
Helemaal alarmerend, behalve de al langer bekende fysieke gebreken, is dat het spel aan de bal werkelijk nergens meer op lijkt.
We kunnen lullen over systemen en tactiek tot we een ons wegen. Vrijwel alles is intussen ook wel uitgeprobeerd in dat opzicht. Maar dat is totaal zinloos als spelers al moeite gaan krijgen om een bal gewoon onder controle te brengen. Ajax is zelfs in technisch opzicht, toch een van de hoofdkenmerken van de club, niet eens meer gelijkwaardig aan een club als Espanol.
Wat direct daarmee samenhangt is de veel te vaak onnauwkeurige en in het onjuiste baltempo uitgevoerde passing. Ten Cate schijnt bekend te staan om het goede positiespel van zijn clubs maar als genoemde zaken niet in voldoende mate door de spelers worden beheerst krijg je dat vanzelf niet van de grond.
Wil beslist niet opnieuw op Koeman terugkomen, ook onder hem was er best het nodige op het voetbal aan te merken, maar het is opvallend dat toen met name de snelle en strakke passing een stuk beter was verzorgd.
Zie je momenteel bij PSV ook wel degelijk terug.
Dat is sinds zijn vertrek alleen maar minder geworden. Met alle gevolgen vandien als je in fysiek opzicht en het spel zonder bal toch doorgaans al de mindere bent.
Misschien kan Ten Cate i.p.v. met elkaar te gaan ouwehoeren beter een aantal trainingen gaan wijden aan het passen en trappen. Hij is naar het schijnt toch dol op thema's, dus dat komt dan goed uit.
Laatst gewijzigd door Jim op do nov 30, 2006 11:41 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

999

Bericht door 999 » do nov 30, 2006 11:37 pm

Pappie je hebt tranen in je ogen ...

Ja jongen sterk spul dat fishermen's friend ...
Blij met de punten ...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do nov 30, 2006 11:41 pm

Het was weer een armoedige vertoning. Geen fatsoenlijke kans gehad, tempo veel te laag en ik mis toch ook de echte wil om te winnen. Hoe is het toch mogelijk dat alles de laatste wedstrijden compleet in elkaar stort. Ik zit inmiddels weer net zo treurig in het stadion als vorig jaar.

Als iemand toch vooraf had gezegd dat Ajax nog blij zou mogen zijn met een 3e plek in de poule dan had ik er hard om gelachen maar inmiddels is het gewoon de realiteit. Ajax onwaardig....meer woorden wil ik er eigenlijk niet eens meer aan vuil maken.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do nov 30, 2006 11:42 pm

Nou, Jim, volgens mij is er wel iets meer aan de hand.

Jouw redenatie volgende zou je ook kunnen zeggen dat Sparta technisch beter begaafde spelers heeft dan Ajax.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do nov 30, 2006 11:42 pm

Gelukkig spelen we zondag tegen Willem2, dat moet toch een makkie worden, maarja dat zei ik vorige week ook voorafgaand aan Sparta.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » do nov 30, 2006 11:46 pm

Jim schreef:Ja, Ajax gaat heus wel door. enz enz enz
Kom jij uit Einhoven, Jim? In zowat elke post van jou heb je het wel over een club uit die regio. :sad:

999

Bericht door 999 » do nov 30, 2006 11:48 pm

Jim schreef:
Ja, Ajax gaat heus wel door. Maar het is schrijnend dat het voor de laatste wedstrijd nog niet eens helemaal zeker is van kwalificatie. In een dermate zwakke poule dat je de bal zo ongeveer expres in de eigen goal moet gaan trappen om uitgeschakeld te worden.
Helemaal alarmerend, behalve de al langer bekende fysieke gebreken, is dat het spel aan de bal werkelijk nergens meer op lijkt.
We kunnen lullen over systemen en tactiek tot we een ons wegen. Vrijwel alles is intussen ook wel uitgeprobeerd in dat opzicht. Maar dat is totaal zinloos als spelers al moeite gaan krijgen om een bal gewoon onder controle te brengen. Ajax is zelfs in technisch opzicht, toch een van de hoofdkenmerken van de club, niet eens meer gelijkwaardig aan een club als Espanol.
Wat direct daarmee samenhangt is de veel te vaak onnauwkeurige en in het onjuiste baltempo uitgevoerde passing. Ten Cate schijnt bekend te staan om het goede positiespel van zijn clubs maar als genoemde zaken niet in voldoende mate door de spelers worden beheerst krijg je dat vanzelf niet van de grond.
Wil beslist niet opnieuw op Koeman terugkomen, ook onder hem was er best het nodige op het voetbal aan te merken, maar het is opvallend dat toen met name de snelle en strakke passing een stuk beter was verzorgd.
Zie je momenteel bij PSV ook wel degelijk terug.
Dat is sinds zijn vertrek alleen maar minder geworden. Met alle gevolgen vandien als je in fysiek opzicht en het spel zonder bal toch doorgaans al de mindere bent.
Misschien kan Ten Cate i.p.v. met elkaar te gaan ouwehoeren beter een aantal trainingen gaan wijden aan het passen en trappen. Hij is naar het schijnt toch dol op thema's, dus dat komt dan goed uit.
De selectie had 2 dagen vrij, uit het ritme, dagje wat lummelen op de training en zie vanavond het resultaat.Heb gehoord dat de selectie nu 3 dagen vrij gaat krijgen ..
Blij met de punten ...

Jim

Bericht door Jim » do nov 30, 2006 11:52 pm

Jöhnk schreef:Nou, Jim, volgens mij is er wel iets meer aan de hand.

Jouw redenatie volgende zou je ook kunnen zeggen dat Sparta technisch beter begaafde spelers heeft dan Ajax.
Ze zijn in technisch opzicht in ieder geval niet meer zodanig de mindere dat ze dat met strijd en inzet niet meer kunnen compenseren.
Een ploeg als Espanol, een stuk beter dan Sparta, maar toch ook hooguit een lage Spaanse middenmoter is intussen technisch en qua passing al beter dan Ajax.
Wat blijft er eigenlijk nog over als Ajax op die spelonderdelen, waarvan de club het moet hebben, al niet meer het verschil kan maken met dergelijke clubs?.

Alexander

Bericht door Alexander » vr dec 01, 2006 12:12 am

Dramatisch, mijn vertrouwen in Ten Cate daalt met de week. Het wordt steeds slechter, spelers gaan met steeds minder vertrouwen spelen en tactisch bakt de man er ook weinig van.

Vandaag was weer om te janken. Het is zo slecht, zo een ongemotiveerd zooitje.

Plaats reactie