NFL

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » ma nov 13, 2006 11:21 am

Die vergelijking zal misschien ergens op gebasseerd zijn, ik ben het er niet mee eens, daarvoor leunen de chargers toch teveel op de verdediging.

Als je zag hoeveel ruimte Chad Johnson [sterspeler van de bengals, dus die zal wel gedekt worden, zou je denken] kreeg, is dat een aanfluiting voor de Defence. Chargers, misschien een ronde play offs, meer niet!

Daarentegen vind ik the colts meer Ajax, aanvallend top, verdedigend is het net voldoende. De wedstrijden tegen Denver en New England waren top. Colts, Superbowl-winnaar in 2006[2007?]
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » ma nov 13, 2006 12:25 pm

Chargers misten een aantal verdedigers, waaronder Merriman. In het begin stonden ze erbij en keken ernaar, maar die comeback was letterlijk historisch. Wat een spektakel! Ik zat de hele tweede helft op het puntje van mijn stoel (mede omdat ik een hap centen op de Chargers had.;))

Het gaat bij mij meer om het gevoel. Chargers swingen. LT is vaak geniaal. Colts zijn Manning en de rest. Veel zakelijker, a la psv zeg maar. Worden ook geen kampioen, want daar is de verdediging te lek voor. Je kunt ze verslaan door effectief te blitzen, zoals de Chargers dat verleden jaar deden. Manning wist niet hoe hij het had. Dan blijft er van de Colts niet veel over. Chargers hebben branie.

Chargers moeten naar Denver volgende week. Altijd zwaar in de Mile High City. Broncos zijn een supersaai team geworden. Slaapverwekkend. Plummer gooide vandaag drie interceptions tegen ... de Raiders.

Chargers zijn voor mij het beste team (beste verdediging -met Merriman-, en beste aanval), maar dat wil niet zeggen dat ze zomaar even de Superbowl winnen. Ten eerste zitten ze in de loodzware AFC West (met Denver en Kansas City), waardoor kwalificatie voor de playoffs veel moeilijker is dan voor bijvoorbeeld de Patriots, die nog zo slecht kunnen spelen maar door gebrek aan concurrentie toch de playoffs wel halen. Ten tweede heeft coach Marty Schottenheimer een heel slecht playoff record. Maar goed. Daar moet eens verandering in komen, dus waarom niet dit jaar? Chargers all the way! :cheer:
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op ma nov 13, 2006 12:39 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » ma nov 13, 2006 12:37 pm

Manning is de man, maar die receivers zijn ook prima hoor, zonder hen komen de punten niet op t bord

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » ma nov 13, 2006 12:40 pm

Marvin Harrison is prima. Maar verdedigend stelt het niet veel voor. En Manning valt zijn team ook publiekelijk af als het niet draait. Echt een beetje een eikel.

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » ma nov 13, 2006 1:00 pm

Vind ik ook, toch als t klopt dan dreunt het prima.

Ik had een hekel aan manning, peyton en eli, maar jeez wat is Peyton goed!!! ik hoop maar dat ie geleerd heeft van zijn fouten, al is t natuurlijk wel zo, dat je speler een slak als Roethlisberger eruit moet sprinten en je kicker in de dying seconds mist... ik zou ook niet gelukkig zijn met die spelers.

Kilroy

Bericht door Kilroy » di nov 21, 2006 7:59 am

Monkey Tonk schreef:
Chargers moeten naar Denver volgende week. Altijd zwaar in de Mile High City. Broncos zijn een supersaai team geworden. Slaapverwekkend. Plummer gooide vandaag drie interceptions tegen ... de Raiders.

Chargers zijn voor mij het beste team (beste verdediging -met Merriman-, en beste aanval), maar dat wil niet zeggen dat ze zomaar even de Superbowl winnen. Ten eerste zitten ze in de loodzware AFC West (met Denver en Kansas City), waardoor kwalificatie voor de playoffs veel moeilijker is dan voor bijvoorbeeld de Patriots, die nog zo slecht kunnen spelen maar door gebrek aan concurrentie toch de playoffs wel halen. Ten tweede heeft coach Marty Schottenheimer een heel slecht playoff record. Maar goed. Daar moet eens verandering in komen, dus waarom niet dit jaar? Chargers all the way! :cheer:
Dat laatste hoop ik ook, Monkey!
Ik weet niet of je gisteren Chargers-Broncos gezien hebt. Wat een sensatie. Tweede game in rij waar ze in de derde periode van 17 punten down terug komen. Chargers hebben niet de beste verdediging, maar waarschijnlijk wel de beste pass-rush, als Merriman (arguably de beste defenseman in de NFL op dit moment) en Castillo spelen en die waren er allebij niet bij gisteren. ook raakten drie van de linebackers van tijd tot tijd geblesseerd.
Ja, die aanval. Stoned schreef dat de Chargers uitsluitend uit Tomlinson bestaan ("verder niets"), maar ja die jongen snaps ook niets van football. Dat is net zo dwaas als te zeggen dat de 1970 Brazilie voetbal team uitsluitend uit Pele bestond. Zelfs Pele is dat er helemaal niet mee eens. LT is momenteel de beste speler in de NFL, daar zijn alle commentatoren het geloof ik wel over eens, maar vergeet niet de geweldige Antonio Gates, McCardell, en Neal, alswel de wonderlijk effectieve Rivers, een eerste jaar starter als QB. Dan hebben ze als back-up running back eene Tucker die een starter zou zijn in de meeste teams, tenzij ze een LT hebben. O, ja, vergeet Neil de fullback niet. Ongelofelijk wat die man verzet.
De secondary ben ik niet zo gek op en ik vind de safeties minder. De right corner is okay.
De Broncos vind je boring? Wel een beetje, ja. Maar het is een prima defensief team, mischien wel de beste defensie in de NFL. Mike Shannahan was altijd een boring maar zeer competente coach, ook toen hij de Raiders coachte, vooral voordat hij heibel kreeg met Al Davis. Geen mens heeft mij kunnen vertellen waarom Shannahan in de tweede helft zijn running game opgaf, terwijl hij er in de eerste helft zeker success mee geboekt had.
Ik verheug me op de return wedstrijd tegen Denver in San Diego in een paar weken. Dan zijn Merriman en Casatillo weer terug. Dat zou mooi moeten worden.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » di nov 21, 2006 10:41 am

Toen Denver 24-7 voorkwam dacht ik dat het afgelopen was. Maar die Chargers gooiden het gewoon in de volgende versnelling! Wat een overmacht.

Chargers zijn mijn team en ik was niet zo blij toen Brees vertrok. Nooit verwacht dat Rivers zo snel zo goed zou zijn. Nog wat vroeg, maar dit doet me denken aan de 49-ers van Montana en Rice. Tenzij LT of Rivers gebleseerd raken is dit de huizenhoge favoriet voor de Superbowl. Dit team is boven de coach uitgestegen, want ik heb het idee dat Marty's ogen net zo uitpuilen als de mijne. Zijn armoedige playoff record doet hopelijk niet meer ter zake.

Denver vind ik meestal wel een leuk team. Alleen is het dit jaar niet om aan te zien.

Voor Thanksgiving: Denver @ KC. Score in first 7:30 of game? YES. ;)

Kilroy

Bericht door Kilroy » di nov 21, 2006 4:15 pm

Ik ben een Charges fan since het Fouts - Kellen Winslow team van jaren terug. Ze zijn niet altijd goed maar wel opwindend geweest.
Vergis je niet, Marty is een hele goede en gerespecteerde coach die wel de neiging heeft om conservatieve oplossingen te vinden (denk maar aan de uitdrukking "Marty-ball"). De huidige Chargers hebben echter niet veel weg van de Montana era 49-ers. Heel andere look, heel ander systeem dan Bill Walsh uit Stanford. Dat Marty niet veel op de Superbowl heeft gepresteerd, is niet zo zeer aan Marty te wijten, als de teams die hij daar naar toe bracht. Denk maar eens aan KC. Als je zijn league statistieken bekijkt, ziet hij er best uit en als je alleen op Superbowl statistiek beoordeelt, was Tommy Prothro ook nix. Je weet waarsxchijnlijk dat Marty niet de offensieve "signals" bepaalt voor de Chargers, Dat is volledig in handen van de OC.
Nog een punt, Marty wilde Drew Brees behouden (ja, ik dacht ook dat het een ramp zou zijn hem te verkopen). AJ Smith, Marty's baas wilde echter Rivers als Nr. 1 de kans geven, die twee jaar op de bank gezeten had. Lijkt wel gelijk te hebben gehad.

Shannahan wordt door zo goed als alle commentators als een van de beste beschouwd, maar hij neigt altijd naar het saaie, zoals jij al schreef.

Overigens, Eli Manning zag er verschrikkelijk uit gisteren avond. Raakte vokoimen de kluts kwijt en verloor vertrouwen. Wat een verschil met zijn broer!

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » di nov 21, 2006 6:07 pm

broers? peyton en?

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » wo nov 22, 2006 10:22 am

en ik prijs me gelukkig met de kwalificatie "Snapt er niets van" wsnneer jullie de brutaliteit hebben om een man met maar 16 TDs te vergelijken met The Comeback kid, Joe Montana, die er 273 gooide,

en dan de vergelijking LaDainian Tomlinson - Jerry Rice, de een is running back, de ander Receiver. Daarbij scoorde Rice een kleine 200 TDs terwijl LaDainian Tomlinson er maar 11 scoorde uit passes. Heiligschennis!!!

Ik snap er niets van, en dat is prima, Met "kenners" als jullie is dat natuurlijk niet zo vreemd.

Kilroy

Bericht door Kilroy » do nov 23, 2006 7:55 am

Stoned: Ik heb gezegd dat jij er niets van snapt. Dat klopt.
Maar waar heb ik ooit de Chargers VERGELEKEN" met de Montana ( of Young for that matter) 49-ers? Of LT vergeleken met Jerry Rice?? je lult maar wat, joh.

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » do nov 23, 2006 2:39 pm

Dat klopt, Killtoy. Maar dat was dan ook niet het punt. Lees voor het gemak de laatdte regel van mijn vorige posting.

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » do nov 23, 2006 2:46 pm

En over LT, die scoorde als "receiver" een veel kleiner aantal TD's dan Jerry Rice - wie lult nou waarover?

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » do nov 23, 2006 3:16 pm

Ik had het over de Chargers, die me qua pure 'overheersing' aan de oude 49-ers deden denken. En de lichtvoetige precisie van Rivers brengt bij mij herinneringen aan Montana boven. Anderen noemen Dan Marino, maar die blijft voor mij hangen bij QB's die nooit een SB wonnen. En dat gaat met Rivers niet gebeuren. Je weet het natuurlijk nooit, maar met een beetje geluk zien we hier history in the making, en krijgt de combinatie LT/Rivers straks net zo'n legendarische strekking als Montana/Rice.

Vandaag Denver en de Chiefs. Go Chiefs! :cheer:

Happy Thanksgiving.

Kilroy

Bericht door Kilroy » do nov 23, 2006 4:40 pm

Monkey Tonk schreef:Ik had het over de Chargers, die me qua pure 'overheersing' aan de oude 49-ers deden denken. En de lichtvoetige precisie van Rivers brengt bij mij herinneringen aan Montana boven.
Happy Thanksgiving.
Qua overheersing, voor mij meer zoals de 1983 Raiders, behalve dan dat het 1983 Raiders team een veel betere secondary had met Haines en Hays. Overigens was Montana de "scrambler par exelence" en dat is Rivers niet. Die heeft geweldige visie vooral voor een "rookie", en poise. Beiden zijn wel enorm accuraat.

Happy Thanksgiving to you too!

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » zo nov 26, 2006 3:01 pm

Vanavond Chicago in en tegen New England, wat denken de kenners ervan?

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » zo nov 26, 2006 8:18 pm

Arme Ben Roethlisberger, weer gesackt en wellicht komt-ie deze wedstrijd niet meer terug, en dat zou jammer zijn want Baltimore leidt nog maar met twee TDs [eind second quarter] 0-14.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » ma nov 27, 2006 12:07 pm

Wat een dag. (9-1 W/L)

Niet teveel gezien van de Foxboro battle (of was dat turnover feest?). Eerste wedstrijd op het nieuwe turfgras voor de Pats, na dat laatste modderbad. Zat weer op het puntje van mijn stoel tijdens de Chargers. Deze keer helemaal rijp voor een letdown, terwijl de Raiders hun 'Superbowl' speelden. Ik geloof dat San Diego drie first downs had in de eerste helft... :D Toch nog een 21-14 overwinning door 2 TD's in 4Q. LT baby!! Gooide ook nog voor 7 punten.

Het grote drama was bij NYG@TEN. 24 4Q punten voor Tennessee voor een 24-21 winst tegen New York. :D

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » wo nov 29, 2006 1:17 pm

De Chergers hebben gewonnen, VOORAL dankzij de falende arbitrage tijdens die pot. De WR gooide de bal weg, Raiders nam over en die eikels beoordeelde de bal niet als fumble [Raiders ball] maar als een Illigal pass, waarop een penalty van vijf yards staat [Chargers ball]

De Raides hebbe sinds 2004 geen overwinning meer geboekt, en deze gestolen overwinning van de Chargerg maakt ook niet dat ik mijn Superbowl-verwachtingen [Charger dr uit na round 1 van de Play Offs] niet zal bijstellen.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » wo nov 29, 2006 5:37 pm

Illegal forward pass was de juiste call (laat je niet gek maken door tv commentaar. De helft van de tijd kennen die gasten de regels nauwelijks). Neemt niet weg dat het een blunder was van de speler. Geen idee waarom je zo negatief doet over de Chargers. Geen enkel team biedt iedere week spektakel zoals de Chargers. Normaal gesproken walsen ze natuurlijk over Oakland heen, dus dit valt onder de noemer winnen ondanks slecht spelen. Zoals alleen kampioenen dat doen. ;)

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » wo nov 29, 2006 5:47 pm

voor het maken van een pass kijk je naar wie je gooit, dat deed het joch niet, de speler keek niet op of om en gooide de bal argeloos weg. Dat weet jij ook anders had je het geen blunder genoemd, nietwaar?

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » wo nov 29, 2006 6:05 pm

Gaat het niet om. Als hij de bal naar achter had gegooid was het een turnover geweest. Nu niet. Mazzel. Maakt het echt uit? Volgens mij niet. Chargers hadden toch wel gewonnen. Hun 4Q record is off the charts.

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » wo nov 29, 2006 6:23 pm

Wedje keggen? SD wordt geen kampioen!

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » wo nov 29, 2006 6:34 pm

:D

San Diego +500 momenteel bij Pinnacle. Dus 500 winst voor iedere 100. Als jij betere odds hebt, en voor een paar duizend in zee wilt, zeg het maar.

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » wo nov 29, 2006 7:05 pm

!ik heb een traditiie hier om mijn weddenschappen te verliezen, maar name your bet

Plaats reactie