Ajax - Espanyol
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Ajax - Espanyol
Ik moet zeggen: heel, heel, heeel, heeeel langzaam komt dat gevoel van vorig jaar terug, als je naar de Arena ging: "ze gaan toch wel winnen vandaag?"
Ik moet het nog zien, tegen Espanyol! :eusa_pray:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Ik vond Emanuelson vandaag eerlijk gezegd een van de weinige spelers die een aardig niveau haalde. Jammer dat hij er donderdag niet bij is.
Wat ik over Espanyol kan vertellen:
http://www.ajaxtalk.nl/Forum/viewtopic. ... 689#492689
Wat ik over Espanyol kan vertellen:
http://www.ajaxtalk.nl/Forum/viewtopic. ... 689#492689
-
Tja... Met of zonder Stam is echt een wereld van verschil, had nooit verwacht dat hij zo'n invloed zou hebben. Stam rust geven tegen Espanyol en wellicht Willem 2 (nog steeds op scherp met 4 gele kaarten) is riskant, maar tegen AZ heb je em zeker nodig.
De Uefa Cup lijkt in dit stadium naar het 2de plan geschoven te worden. Een verlies of gelijkspel tegen Espanyol is nog geen ramp, omdat je tegen Zulte het nog recht kan trekken. Het valt alleen moeilijk uit te leggen voor de supporters denk ik. Helemaal als je van Espanyol verliest, iets wat niet geheel ondenkbaar is als je kijkt wat voor nerveuze bende de achterhoede (en de rest) wordt zonder Stam.
Vorig jaar waren Heitinga en Vermaelen op het einde van het seizoen redelijk betrouwbaar, nu zijn ze allebei prut. Hoe kan dat toch?
De Uefa Cup lijkt in dit stadium naar het 2de plan geschoven te worden. Een verlies of gelijkspel tegen Espanyol is nog geen ramp, omdat je tegen Zulte het nog recht kan trekken. Het valt alleen moeilijk uit te leggen voor de supporters denk ik. Helemaal als je van Espanyol verliest, iets wat niet geheel ondenkbaar is als je kijkt wat voor nerveuze bende de achterhoede (en de rest) wordt zonder Stam.
Vorig jaar waren Heitinga en Vermaelen op het einde van het seizoen redelijk betrouwbaar, nu zijn ze allebei prut. Hoe kan dat toch?
-
- AT Toto winner 15/16
Twee vrije dagen, slechts een training in aanloop naar Ajax-Espanyol
Henk ten Cate heeft niet een maar twee vrije dagen ingelast na het echec tegen Sparta. Ook vandaag mochten de spelers nog tot rust komen. Woensdagmiddag is daarom slechts de enige training in aanloop naar het UEFA Cup duel tegen Espanyol. Deze training wordt om 14.00 uur afgewerkt.
AN.
??????.
Blij met de punten ...
-
- AT Toto winner 15/16
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Re: Ajax - Espanyol
Heeeel langzaam begint 't nu bij mij te kriebelen...en ga ik van een overwinning uit... 2 - 0...Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik moet zeggen: heel, heel, heeel, heeeel langzaam komt dat gevoel van vorig jaar terug, als je naar de Arena ging: "ze gaan toch wel winnen vandaag?"
Aan mijn gesupport zal 't niet liggen iig... :tifoajax: :eusa_dance: :cheer:
Italiaanse arbitrage bij Ajax - Espanyol
Amsterdam, 27 nov 2006
De Italiaan Paolo Bertini is door de UEFA aangewezen als scheidsrechter voor de wedstrijd Ajax - Espanyol aanstaande donderdag in de ArenA.
Bertini krijgt steun van de grensrechters Stefano Ayroldi en Roberto Carrer. Vierde official is Christian Brighi. Het is voor deze Italiaanse scheidsrechter de eerste keer dat hij Ajax fluit.
Bron: http://www.ajax.nl/web/show
Laatst gewijzigd door Ramona op wo nov 29, 2006 4:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Ajax - Espanyol
Ik sluit me hier helemaal bij aan. Het oude vertrouwde gevoel van "met hoeveel zullen we vandaag gaan winnen" begon net weer een beetje terug te komen, maar nu is het weer "ze zullen vandaag toch wel gaan winnen??"Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik moet zeggen: heel, heel, heeel, heeeel langzaam komt dat gevoel van vorig jaar terug, als je naar de Arena ging: "ze gaan toch wel winnen vandaag?"
Op dit moment is iedere tegenstander weer moeilijk voor Ajax, en als we zonder Emanuelson en Stam moeten spelen wordt het er niet eenvoudiger op. (is Stam's afwezigheid al zeker?)
Hopelijk hangt er een echt Europacup sfeertje in de Arena en komen er magische krachten los...
Deze wedstrijd wordt gespeeld zonder Emanuelson, Babel en wellicht zonder Stam. Wat dat betreft wordt dit natuurlijk een hele lastige.
Ik verwacht in ieder geval niet een duidelijke overwinning voor ons. Er zullen wel sowieso drie punten bij Waregem gehaald moeten worden.
Ik verwacht in ieder geval niet een duidelijke overwinning voor ons. Er zullen wel sowieso drie punten bij Waregem gehaald moeten worden.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
allereerst waar in godsnaam komt het toch vandaan dat gevoel van elke tegenstander krijgt klop in de Arena (tenminste dit seizoen). Volgens mij heeft Psv voor de ommekeer gezorgd. Voor deze wedstrijd speel je elke week goed en wordt er gewonnen. Je begint ook deze wedstrijd als koploper. Thuis tegen Psv wel of niet verdient verlies je met 0-1 en plotseling is al het vertrouwen weg..... Hoever denken jullie dat ik hiernaast zit?
Gelezen van een poster op voetbalzone :
Ajax zal het morgen in het UEFA-Cup duel tegen Espanyol moeten doen zonder Jaap Stam. De aanvoerder ondervindt teveel hinder van een blessure aan zijn bovenbeen, die hij opliep in het duel met FC Twente van anderhalve week geleden.
Daarnaast kan coach Henk ten Cate ook geen beroep doen op Urby Emanuelson. De verdediger zit een schorsing uit vanwege de rode kaart die hij ontving in de wedstrijd tegen Sparta Praag van afgelopen week.
Roger Garcia zal hoogstwaarschijnlijk zijn opwachting maken in het basiselftal van de Amsterdammers. De Spanjaard, die in het verleden nog actief was voor Espanyol, krijgt, afgaande op de laatste training, de voorkeur boven Kenneth Perez.
------------------------------------------------------------------------------------
Wordt het 4-4-2 of 4-3-3?
Ik zou ervoor kiezen voor 4-3-3
Stekelenburg
ogararu
Heitinga
Grygera
Vermaelen
Gabri
sneijder
Lindenbergh/Roger(als ik het van hierboven mag geloven)
Mitea
KjH
Rosales
Gelezen van een poster op voetbalzone :
Ajax zal het morgen in het UEFA-Cup duel tegen Espanyol moeten doen zonder Jaap Stam. De aanvoerder ondervindt teveel hinder van een blessure aan zijn bovenbeen, die hij opliep in het duel met FC Twente van anderhalve week geleden.
Daarnaast kan coach Henk ten Cate ook geen beroep doen op Urby Emanuelson. De verdediger zit een schorsing uit vanwege de rode kaart die hij ontving in de wedstrijd tegen Sparta Praag van afgelopen week.
Roger Garcia zal hoogstwaarschijnlijk zijn opwachting maken in het basiselftal van de Amsterdammers. De Spanjaard, die in het verleden nog actief was voor Espanyol, krijgt, afgaande op de laatste training, de voorkeur boven Kenneth Perez.
------------------------------------------------------------------------------------
Wordt het 4-4-2 of 4-3-3?
Ik zou ervoor kiezen voor 4-3-3
Stekelenburg
ogararu
Heitinga
Grygera
Vermaelen
Gabri
sneijder
Lindenbergh/Roger(als ik het van hierboven mag geloven)
Mitea
KjH
Rosales
Weer op zoek naar een Interim coach..
Mijn verslag is niet goed genoeg voor je? :sad: ;)Jesse schreef:Wie heeft Espanyol dit seizoen een beetje gevolgd? Is het te doen voor Ajax?
Sinds Sneijder de laatste weken dieper is gaan spelen vind ik het positiespel alleen maar minder geworden. Sindsdien geen pendelende halfspelers meer en minder verrassing.Jöhnk schreef:Positief aan deze opstelling is dat Heitinga in het centrum komt te spelen en Ten Cate de punt naar achteren ingeruild lijkt te hebben voor de punt naar voren.
Wellicht, maar tegen Praag en Psv speelde Ajax 4-4-2, terwijl men tegen Sparta binnen een kwartier met 10 man stond.
Tegen Twente speelde Ajax aanvankelijk met Maduro in de punt naar achteren. In de rust werd dit gecorrigeerd door Vermaelen in te brengen en Emanuelson door te schuiven naar het middenveld, waardoor Sneijder dieper kwam te spelen. Wat resulteerde in een beter Ajax dan voor rust het geval was.
Kortom, erg veel heeft Ajax nog niet gespeeld met een driemansmiddenveld met de punt naar voren.
Overigens, volgens Nos-tt speelt Maduro.
Tegen Twente speelde Ajax aanvankelijk met Maduro in de punt naar achteren. In de rust werd dit gecorrigeerd door Vermaelen in te brengen en Emanuelson door te schuiven naar het middenveld, waardoor Sneijder dieper kwam te spelen. Wat resulteerde in een beter Ajax dan voor rust het geval was.
Kortom, erg veel heeft Ajax nog niet gespeeld met een driemansmiddenveld met de punt naar voren.
Overigens, volgens Nos-tt speelt Maduro.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op wo nov 29, 2006 6:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.