Sparta-AJAX

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo nov 26, 2006 11:22 pm

Het is gewoon het zoveelste voorbeeld dat scheidsrechters enge mensen zijn. Je kan rustig iemand een dooschop verkopen maar kom niet aan zijn gezag want dan ga je er af. :pukey:

Scheidsrechter voelen ook gewoon een wedstrijd compleet niet aan. Als hij na het duwtje van Sneijder de twee spelers even bij elkaar roept is er niks aan de hand en gaan we gewoon zonder kaart verder. Maar hij geeft geel aan Sneijder terwijl die al weer twee of drie aanslagen te verwerken had gehad. Nu was de overtreding van Vlug niet zo erg als de duikeling van Sneijder misschien deed vermoeden maar dat je als speler wat geïriteerd raakt snap ik wel. Dan maakt Sneijder nog één opmerking en geeft ie direct een tweede kaart eroverheen. Als Sneijder daar nou helemaal door het lint gaat is er misschien wat voor te zeggen maar dit was één losse opmerking zoals die continue op het veld voorkomen.

Resultaat: De scheidsrechter heeft invloed op de wedstrijd terwijl hij het gewoon zonder kaarten had kunnen afdoen.

Overigens vind ik het absoluut geen excuus voor de nederlaag. Je hebt je als team maar te wapenen tegen dit soort tegenslag. Ook met een man minder kun je met een goede wedstrijdinstelling en tactiek die wedstrijd nog wel winnen.

Baseman

Bericht door Baseman » zo nov 26, 2006 11:22 pm

De grens was een neger...dat woord zelf is geen scheldwoord.
Een typhushond vind ik erger, maar dat is persoonlijk. Dus daar valt over te twisten.
Sukkel plaats ik in een heel andere categorie.

Sneijder krijgt een overtredinkje tegen, reageert alsog hij een doodschaop heeft gekregen, krijgt terecht geel en roept vervolgens naar de scheids dat die witte typhushond geel moet krijgen. Van mij mag hij dan rood krijgen.
Maar ik ben dan ook geen Ajacied, dat zal vast verschil maken.

Sneijder kan uitstekend voetballen en is erg belangrijk in het huidige spel van Ajax, natuurlijk wordt hij dan gezocht. Leer er dan mee omgaan ipv te reageren zoals hij dat regelmatig doet.

Overigens werkt de nieuwe marketingstrategie van Ajax (ik ben een echte Ajacied) niet echt, bij de foto van Sneijder staat oa dat hij respect heeft voor zijn tegenstander :D

PS: Vlug heeft lichtblond haar, vandaar dat witte ;)

999

Bericht door 999 » zo nov 26, 2006 11:22 pm

Jesse schreef:
Baseman schreef:Nou ja, tegen de scheids iemand van de tegenstander een witte typhushond noemen mag van mij rood opleveren. Dat vind ik erger dan kankerneger...
Witte tyfushond erger dan kankerneger? Absoluut niet mee eens, maar dat is een andere discussie.

Stel ik loop langs de scheids en ik noem een tegenstander een witte(?) tyfushond, moet ik dan ook rood krijgen? En als ik hem bijvoorbeeld een sukkel noem?
Ook, en klootzak, boerenlul, kale, ach eigenlijk geeft het maar weer eens aan dat a] Sneijder het nog steeds niet geleerd heeft en b] de scheidsrechters in Nederland drie keer niks zijn.Die voelen ook niks aan.
Blij met de punten ...

Baseman

Bericht door Baseman » zo nov 26, 2006 11:24 pm

Ik ben het wel met jullie eens dat Bossen het anders had kunnen aanpakken, maar inderdaad...hun niveau is niet hoogstaand om me zachtjes uit te drukken.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo nov 26, 2006 11:30 pm

Off topic:

Ze moeten in Zeist een kopietje opvragen van Manchester United - Chelsea. Er zit behoorlijk wat irritatie tussen die clubs en dat was op het veld ook zichtbaar maar deze scheidsrechter floot werkelijk uitstekend. Geen onnodige kaarten en de (bijna uitgestorven) voordeelregel goed toegepast daar waar het kon. En dan krijg je dus een leuke wedstrijd in plaats van al die doodgefloten potjes die we hier in Nederland te zien krijgen.

Baseman

Bericht door Baseman » zo nov 26, 2006 11:32 pm

Ik heb maar een korte samenvatting gezien van ManU-Chelsea, maar die scheids maakte inderdaad een goede indruk :xyxthumbs:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo nov 26, 2006 11:34 pm

Voetske schreef:Ook, en klootzak, boerenlul, kale, ach eigenlijk geeft het maar weer eens aan dat a] Sneijder het nog steeds niet geleerd heeft en b] de scheidsrechters in Nederland drie keer niks zijn.Die voelen ook niks aan.
Amen.

Witte typhushond. Wat een niveau. :nooo: Om een kaart vragen is trouwens ook niet geheel netjes.

999

Bericht door 999 » zo nov 26, 2006 11:36 pm

Jöhnk schreef:
Voetske schreef:Ook, en klootzak, boerenlul, kale, ach eigenlijk geeft het maar weer eens aan dat a] Sneijder het nog steeds niet geleerd heeft en b] de scheidsrechters in Nederland drie keer niks zijn.Die voelen ook niks aan.
Amen.

Witte typhushond. Wat een niveau. :nooo: Om een kaart vragen is trouwens ook niet geheel netjes.
Schijnt tegenwoordig toch heel normaal te zijn in het voetbal wereldtje ..
Blij met de punten ...

Jesse

Bericht door Jesse » zo nov 26, 2006 11:48 pm

Inderdaad. Het komt op mij heel raar over. In al de jaren dat ik zelf voetbal heb ik veel ergere dingen gehoord. Ik weet dat scheidsrechters dit ook vaak horen, maar daar niks aan doen. Daarom nogmaals de vraag: als Sneijder het had gezegd tegen die gozer van Sparta en Bossen had daar bijgestaan, had Sneijder dan ook rood moet krijgen?

Tyfushond vind ik overigens absoluut geen erg scheldwoord, maar dat kan aan mij liggen.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo nov 26, 2006 11:51 pm

Bossen had ook geen rood moeten geven. Want waar leg je de grens?

Neemt niet weg dat ik van Sneijder iets meer niveau verwacht. Zeker sinds zijn praatjes over de geheime krachten van het vaderschap. ;)

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo nov 26, 2006 11:52 pm

Jesse schreef:
brigade zuid schreef:Belachelijk dat die topic over Ten Cate dicht is, hij hoeft van mij niet weg maar daarom mag er zo zoetjes aan wel een topic over geopend worden.
Jij wilt Ten Cate alweer weg sturen?

:huh:
Misschien dat je even wat beter kan lezen.

Rode kaart terecht of niet terecht, met 10 man moet je toch ook van Sparta kunnen winnen, 3-0 verliezen (en nog geen eens geflatteerd) is gewoon belachelijk.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo nov 26, 2006 11:54 pm

Er lopen twee topics over Ten Cate.

Zie verder in het Rommelhok.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo nov 26, 2006 11:58 pm

Baseman schreef:Het wordt een apart verhaal, doe rode kaart van Sneijder.
Blijkbaar heeft hij tegen Bossen gezegd dat hij "die witte typhushond" (Vlug van Sparta) geel had moeten geven. Daarna kreeg hij direct rood, waarop ten Cate verhaal wilde van Bossen. Bossen schijnt toen gezegd te hebben dat na de commotie rondom Perez hij dit niet over zijn kant kon laten gaan.

Ik vind de rode kaart voor Sneijder wel terecht (dat soort uitspraken vind ik niet kunnen), maar de reactie van Bossen mbt Perez kunnen eigenlijk ook niet. Dat zou geen rol mogen spelen bij zijn reactie...
Maar Bossen heeft Sneijder waarschijnlijk verkeerd begrepen. Hij dacht dat hijzelf de typhushond was. :D

Ik kan me wel voorstellen dat hij rood geeft, maar die opmerking mbt Perez zet de beslissing van Bossen in een ander daglicht. Hij reageerde dus niet op de opmerking van Sneijder alleen. Dubieus. Ik kan me wel voorstellen dat de spelers van Ajax zich gepakt voelen, want er spreekt vooringenomenheid uit.

Neemt niet weg dat Sneijder een SUKKEL is. Wanneer leert hij eens om zijn kop te houden. :nooo:
Het stinkt aan alle kanten!

Jesse

Bericht door Jesse » zo nov 26, 2006 11:58 pm

Jöhnk schreef:Bossen had ook geen rood moeten geven. Want waar leg je de grens?
Eens. :xyxthumbs:
Neemt niet weg dat ik van Sneijder iets meer niveau verwacht.
Ach ja, net als Perez het heetst van de strijd.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma nov 27, 2006 12:03 am

joey schreef: Maar Bossen heeft Sneijder waarschijnlijk verkeerd begrepen. Hij dacht dat hijzelf de typhushond was. :D
Volgens Ten Cate had Bossen het prima begrepen, maar veranderde hij voor de camera's van Talpa plots van lezing.

Baseman

Bericht door Baseman » ma nov 27, 2006 12:06 am

Jesse schreef:Daarom nogmaals de vraag: als Sneijder het had gezegd tegen die gozer van Sparta en Bossen had daar bijgestaan, had Sneijder dan ook rood moet krijgen?
Dan eerder een 2e gele denk ik.
Al heb ik geen idee of de scheidsrechters daarvoor instructies hebben.
joey schreef:Maar Bossen heeft Sneijder waarschijnlijk verkeerd begrepen.
Dat denk ik ook, Bossen zei achteraf dat Sneijder hem een blinde typhushond noemde. Wat natuurlijk een rode kaart is, maar waarschijnlijk dus niet klopt.
maar die opmerking mbt Perez zet de beslissing van Bossen in een ander daglicht. Hij reageerde dus niet op de opmerking van Sneijder alleen. Dubieus. Ik kan me wel voorstellen dat de spelers van Ajax zich gepakt voelen, want er spreekt vooringenomenheid uit.
Mee eens, de opmerking van Perez mag inderdaad geen enkele rol spelen.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma nov 27, 2006 12:07 am

Sneijder had in eerste instantie gezegd dat hij het niet tegen de scheids maar tegen zijn tegenstander had, dacht ik. Of heb ik dat verkeerd begrepen?
Hoe weet Ten Cate wat er gebeurd is? Van Sneijder gehoord, zeker? :X

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma nov 27, 2006 12:09 am

Nee, van Bossen zelf. Bossen voegde toen ook toe dat de kwestie-Perez een rol had gespeeld.

Dat zei HTC tenminste in Studio Voetbal.

Baseman

Bericht door Baseman » ma nov 27, 2006 12:10 am

Klopt, Sneijder zei achteraf dat hij het niet tegen de scheids riep. Ook dat klopt dus niet, want de beelden waren duidelijk daarover.

Ten Cate zegt zelf dat hij alleen Bossen had gesproken en dat die toen de opmerking over Perez maakte, daarna noemde Ten Cate Bossen een moraalridder. Maar dat begrijpt Bossen na 1 keer ook wel, dat hoeft niet 5 keer herhaald te worden ;)

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma nov 27, 2006 12:11 am

We kunnen nog wel 23 pagina's vullen over die sleutelhanger met zn rode kaart maar de ene keer is het het slechte veld, dan weer de scheids, dan staat er teveel wind, dan weer dit en dan weer dat..

Haal Stam weg en in veel mindere mate Gabri en je hebt gewoon nog het AJAX van Blind. :X

joey
Erelid

Bericht door joey » ma nov 27, 2006 12:15 am

Baseman schreef:Klopt, Sneijder zei achteraf dat hij het niet tegen de scheids riep. Ook dat klopt dus niet, want de beelden waren duidelijk daarover.
Kijk, dat is niet handig. Waarom jokt hij? De rest van zijn verhaal is daardoor ongeloofwaardig geworden. Zelfs als het klopt.

Ten Cate zegt zelf dat hij alleen Bossen had gesproken en dat die toen de opmerking over Perez maakte, daarna noemde Ten Cate Bossen een moraalridder. Maar dat begrijpt Bossen na 1 keer ook wel, dat hoeft niet 5 keer herhaald te worden ;)
Beetje kinderachtig.

999

Bericht door 999 » ma nov 27, 2006 12:33 am

Ik zou het volgende voortaan doen: Spreek met elkaar af dat je als een scheids wilt uitschelden je bv roept, wat ben je toch een rare pepernoot, maar onder elkaar weet je dan dat je eigenlijk zegt: wat ben je toch een vuile Typh.. hoer..honde..jong..stomme.k!t..mongo.. of zoiets ;)
Beetje kinderachtig.
Nu riep ie dat 4 keer pas nadat hij was weggestuurd ..
Blij met de punten ...

Jim

Bericht door Jim » ma nov 27, 2006 12:51 am

brigade zuid schreef: Ik wist niet dat het kon maar de afgelopen 2 wedstrijden waren nog slechter dan onder Blind, chapeau daarvoor. :worshippy:
Tja, een wedstrijd tegen PSV maakt blijkbaar meer kapot dan je lief is...
Duidelijk is dat die nederlaag een enorme mentale opdoffer heeft betekend. Die nog steeds niet is uitgewerkt.
Teleurgestelde, gefrustreerde, opgefokte en daardoor over de schreef gaande spelers gekoppeld aan steeds slechter wordend voetbal dat intussen een dermate laag niveau heeft aangenomen dat het meer dan te denken geeft.
Wat daarbij ook te denken geeft is de rol en het gedrag van de coach.
In plaats van boven zijn spelers te staan en kalmte uit te stralen gedraagt de coach zich net zo geagiteerd en gefrustreerd als hen.
En vormt daardoor een extra negatieve factor in het toch al onzekere geheel in plaats van een rustgevende, positieve toegevoegde waarde.
In plaats van de nederlaag tegen PSV, hoe ongelukkig en onterecht wellicht ook, als een sportief verliezer te dragen, vergrootte hij door cynische, denigrerende teksten de teleurstelling en frustratie over het verlies eerder, dan die zo gering mogelijk te houden.
In plaats van een speler die vervelend in het nieuws was en is, Perez, even in de luwte te plaatsen stelt hij hem gewoon op. Daarmee een extra negatieve factor aan de zaak toevoegend.
In plaats van terughoudendheid te betrachten aangaande het verbale wangedrag van Sneijder, verergert hij de zaken slechts, door zich opzichtig met de kwestie te bemoeien en te pogen een en ander te bagatelliseren en de zwarte piet zoveel mogelijk de scheidsrechter toe te spelen.
Heb het al eerder gezegd, maar vanwege de op dat moment nog aardige resultaten was dat toen uiteraard aan dovemansoren gericht.
Henk ten Cate is karakterologisch een ongeleid projectiel, een wandelende tijdbom. Iemand die moeite heeft onder hoge druk (dus met name in prestatief mindere tijden) rust en zelfbeheersing te bewaren. Dat is eerder al eens bij Vitesse gebleken. En dat blijkt nu gewoon weer.
Terwijl het kenmerk van een topcoach is dat hij onder alle omstandigheden, als het goed maar ook als het minder gaat, autoriteit en kalmte uitstraalt, waardoor de kans op sneller afbreken van de negatieve spiraal veel groter is.
Henk ten Cate is daarom een redelijke, maar geen topcoach.
Laatst gewijzigd door Jim op ma nov 27, 2006 1:00 am, 4 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma nov 27, 2006 12:51 am

Voetske schreef:Ik zou het volgende voortaan doen: Spreek met elkaar af dat je als een scheids wilt uitschelden je bv roept, wat ben je toch een rare pepernoot, maar onder elkaar weet je dan dat je eigenlijk zegt: wat ben je toch een vuile Typh.. hoer..honde..jong..stomme.k!t..mongo.. of zoiets ;)
Maar je moet tegenwoordig ook roepen: 'Meneer de scheidsrechter, wilt u soms overwegen die witharige Adonis geel te geven?' Anders krijg je ook rood. ;)
(Maar Sneijder moet zijn mond houden.)

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma nov 27, 2006 4:28 am

Baseman schreef:Klopt, Sneijder zei achteraf dat hij het niet tegen de scheids riep. Ook dat klopt dus niet, want de beelden waren duidelijk daarover.
Misschien bedoelde hij dat hij het niet over de scheids riep.

Maargoed, ik snap niet hoe je kunt zeggen dat je een rode kaart terecht vindt als het over z'n tegenstander gaat. Respect onderling is tijdens zo'n wedstrijd vaak ver te zoeken. Je kunt niet beginnen met rood uitdelen voor dat soort scheldwoorden. Of je moet er week in week uit mee beginnen een de komende 5 speelrondes 80 spelers van het veld sturen. Of dacht je dat Cocu of Ooijer de afgelopen jaren nooit zoiets hebben gezegd op het veld?
Marillion schreef:Off topic:

Ze moeten in Zeist een kopietje opvragen van Manchester United - Chelsea. Er zit behoorlijk wat irritatie tussen die clubs en dat was op het veld ook zichtbaar maar deze scheidsrechter floot werkelijk uitstekend. Geen onnodige kaarten en de (bijna uitgestorven) voordeelregel goed toegepast daar waar het kon. En dan krijg je dus een leuke wedstrijd in plaats van al die doodgefloten potjes die we hier in Nederland te zien krijgen.
Ik gaf hem (geen idee wie het is) in de Engelse zone ook al een compliment. Top gefloten. :yes:

Plaats reactie