Sparta-AJAX

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
999

Bericht door 999 »

Bertje schreef:En ik geef aan dat het volgens mij niet alleen aan de buitenspelers ligt. Huntelaar is sowieso erg afhankelijk van beweging om hem heen, dus zullen er ook middenvelders mee moeten doen die een doelpunt kunnen maken. Sneijder kan dat, maar Gabri is daar geen kei in. Als je dan ook nog twee dwergen aan de zijkanten hebt staan die geen absolute topschutters zijn wordt het natuurlijk alleen maar zwaarder voor Huntelaar.

Babel gaf natuurlijk ook niet constant voorzetten, maar hield wel, net als Huntelaar, meer verdedigers bezig en was gevaarlijk bij een bal van de andere kant.
Daar ben ik het dan niet mee eens, de eerste wedstrijden zag je telkens mensen vanaf het middenveld opduiken naast of bij Huntelaar, maar sinds dat wij vleugellam zijn is het over en uit met de pret.Je hebt geen druk van de zijkanten, niemand in de Nederlandse competitie ligt meer wakker van Rosales, De Mul en Mitea.
Blij met de punten ...
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie »

allemaal gelul en we kunnen allemaal analyseren van huntelaar dit en buitenspelers dit... Maar 3-0 uit verliezen bij Sparta :nooo: X'C
Wat een afgang en binnen 3 weken zijn we van koploper, het lachertje geworden van rotterdam en omgeving. Volgende week krijgen we hopelijk eens een keer vechtertjes en geen Gabri's en wat nog meer. HtC doe er wat aan anders lig jij er ook uit. :blush:
met kerst grijpt Ajax in en stuurt deze 3 clowns weg.. :blush.gif:
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Voetske schreef:
Bertje schreef:En ik geef aan dat het volgens mij niet alleen aan de buitenspelers ligt. Huntelaar is sowieso erg afhankelijk van beweging om hem heen, dus zullen er ook middenvelders mee moeten doen die een doelpunt kunnen maken. Sneijder kan dat, maar Gabri is daar geen kei in. Als je dan ook nog twee dwergen aan de zijkanten hebt staan die geen absolute topschutters zijn wordt het natuurlijk alleen maar zwaarder voor Huntelaar.

Babel gaf natuurlijk ook niet constant voorzetten, maar hield wel, net als Huntelaar, meer verdedigers bezig en was gevaarlijk bij een bal van de andere kant.
Daar ben ik het dan niet mee eens, de eerste wedstrijden zag je telkens mensen vanaf het middenveld opduiken naast of bij Huntelaar, maar sinds dat wij vleugellam zijn is het over en uit met de pret.Je hebt geen druk van de zijkanten, niemand in de Nederlandse competitie ligt meer wakker van Rosales, De Mul en Mitea.
Maar toen was het ook alleen Sneijder die daarvan profiteerde. Gabri heeft toen ook niet gescoord en Huntelaar zelf zette ook geen indrukwekkende cijfers neer.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!
Alexander

Bericht door Alexander »

Net de samenvatting gezien. Die overtreding van De Roover op Sneijder is al geel, belachelijk dat de man daar de kaart niet voor geeft. Sneijder zegt echter wel degelijk blinde tyfushond tegen Bossen, en niet tegen die rechtsbuiten van Sparta. Ik word ook een beetje moe van Ten Cate, iedere wedstrijd is het niet de schuld van hem of van de spelers. Wordt er doodziek van.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Duke schreef:Ten Cate valt me hier tegen, ik vind het prima dat hij het voor zijn spelers opneemt, maar hij moet er gewoon voor zorgen dat ze zich weten te beheersen, en daar hoort ook bij dat je de scheidsrechter of tegenspeler niet uitscheldt. Sneijder weet langzamerhand toch wel dat ie gezocht wordt? Met dit soort acties van hem zal dat zeker niet minder worden. :nooo:
Sneijder is een heethoofd, daar kan Ten Cate niets aan doen. Ik dacht dat het beter ging, uit tegen Utrecht gedroeg hij zich perfect, maar vandaag zagen we de oude Wesley weer.

Hij moet niet zo jokken, trouwens. Hij had het duidelijk zichtbaar tegen de scheidsrechter.
Het stinkt aan alle kanten!
999

Bericht door 999 »

Bertje schreef:
Voetske schreef:

Maar toen was het ook alleen Sneijder die daarvan profiteerde. Gabri heeft toen ook niet gescoord en Huntelaar zelf zette ook geen indrukwekkende cijfers neer.
Volgens mij creeerde we genoeg kansen, of dat Huntelaar ze dan maakt, Sneijder of Perez doet er in eerste instantie niet toe.Misschien zou je eens terug moeten lezen hoeveel kansen/goals in de periode tot stand kwamen vanaf de zijkanten.
Blij met de punten ...
joey
Erelid

Bericht door joey »

Wat was Gabri in godsvredesnaam aan het doen? :sad:
999

Bericht door 999 »

Of Heitinga, of Urby of of of , o nee die staan niet in jou boekje :X
Laatst gewijzigd door 999 op zo nov 26, 2006 8:26 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Voetske schreef:
Bertje schreef:
Voetske schreef: Daar ben ik het dan niet mee eens, de eerste wedstrijden zag je telkens mensen vanaf het middenveld opduiken naast of bij Huntelaar, maar sinds dat wij vleugellam zijn is het over en uit met de pret.Je hebt geen druk van de zijkanten, niemand in de Nederlandse competitie ligt meer wakker van Rosales, De Mul en Mitea.
Volgens mij creeerde we genoeg kansen, of dat Huntelaar ze dan maakt, Sneijder of Perez doet er in eerste instantie niet toe.Misschien zou je eens terug moeten lezen hoeveel kansen/goals in de periode tot stand kwamen vanaf de zijkanten.
Van Babel, ja, maar jij zei dat het alleen/voornamelijk kwam omdat we goede buitenspelers missen, maar als je daar tegenover zet wat er al aan aanvallen in de kiem gesmoord wordt door balverlies op het middenveld vind ik dat een minstens zo groot probleem. Ook een betere buitenspeler doet weinig met vier ballen in een wedstrijd. Als je De Mul drie keer zo vaak de bal geeft komt er ook meer uit, denk ik.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!
joey
Erelid

Bericht door joey »

Voetske schreef:Of Heitinga, o nee die staat niet in jou boekje :X
Goed, Heitinga mag die bal afpakken, maar wat Gabri doet, dat slaat echt nergens op. :nooo:
999

Bericht door 999 »

Bertje schreef:
Voetske schreef:
Bertje schreef: Maar toen was het ook alleen Sneijder die daarvan profiteerde. Gabri heeft toen ook niet gescoord en Huntelaar zelf zette ook geen indrukwekkende cijfers neer.
Van Babel, ja, maar jij zei dat het alleen/voornamelijk kwam omdat we goede buitenspelers missen, maar als je daar tegenover zet wat er al aan aanvallen in de kiem gesmoord wordt door balverlies op het middenveld vind ik dat een minstens zo groot probleem. Ook een betere buitenspeler doet weinig met vier ballen in een wedstrijd. Als je De Mul drie keer zo vaak de bal geeft komt er ook meer uit, denk ik.
Ook van de Mul en Rosales, lees het maar eens na.Balverlies op het middenveld door de middenvelders ?.Tja ik vindt dat meevallen.Het meeste balverlies wordt geleden door de buitenspelers.Of ze komen hun man niet voorbij, of ze leveren een belabberde voorzet af, of ze starten te laat enz.Maar goed, het zal wel.Begin er moe van te worden, niet van jou hoor, maar gewoon moe ...
Laatst gewijzigd door 999 op zo nov 26, 2006 8:36 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
999

Bericht door 999 »

joey schreef:
Voetske schreef:Of Heitinga, o nee die staat niet in jou boekje :X
Goed, Heitinga mag die bal afpakken, maar wat Gabri doet, dat slaat echt nergens op. :nooo:
Dat onken ik niet, maar geeft dat dan Heitinga een reden om niet het juiste te doen ?.Kom op zeg.Gabri gaat de fout in, maar Heitinga kan dat toch op een normale manier oplossen ?.Dat is toch een eftal eigen, fouten die gemaakt worden met z'n allen oplossen.Het leek net of dat Heitinga blij was dat Gabri verkeerd ging, zo van tja nu moet ik er wel een penaltie van maken, kan ik er wat aan doen :sad:
Blij met de punten ...
joey
Erelid

Bericht door joey »

Voetske schreef:Het leek net of dat Heitinga blij was dat Gabri verkeerd ging, zo van tja nu moet ik er wel een penaltie van maken, kan ik er wat aan doen :sad:
Hoe kom je daar nou bij? :D
999

Bericht door 999 »

joey schreef:
Voetske schreef:Het leek net of dat Heitinga blij was dat Gabri verkeerd ging, zo van tja nu moet ik er wel een penaltie van maken, kan ik er wat aan doen :sad:
Hoe kom je daar nou bij? :D
De manier waarop Hetinga reageerde op de penaltie.Beetje overdrijven mag toch wel af en toe.Ik bedoel, behalve effe wat verzet toen Sneijder eraf werd gestuurd was er weinig aan het spel van AJAX te merken dat men het onterecht vondt.Behalve een paar onbesuisde reacties liep men er bij zoiets van: Gelukkig dat Sneijder eraf is, als het mis gaat hebben we een excuus :D

Ach, denk wel dat je begrijpt wat ik bedoel, zo stom ben je nu ook weer niet :D
Blij met de punten ...
joey
Erelid

Bericht door joey »

Voetske schreef:Ach, denk wel dat je begrijpt wat ik bedoel, zo stom ben je nu ook weer niet :D
Je bent te goed, Voetske. :xyxthumbs: :D

Ten Cate heeft Sneijder belangrijk gemaakt. Hij is het Dreh- und Angelpunkt van dit team, zoals onze oosterburen zeggen. Vandaag zag je daar het nadeel van. Er was niemand die opstond en de rol van Sneijder overnam. (Ook Gij niet, Kenneth de Apenman. :sad: )
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

En toch was Perez de enige geweest die het eventueel had kunnen doen. Toen hij er af werd gehaald wist ik zeker dat Ajax niet meer ging scoren.

Ik had liever met 3-5-1 gaan spelen. Huntelaar als diepe spits en Perez in een vrije rol daarachter met Emanuelson en Gabri als lopers op de flanken. Dan hadden we dat potje ook met een man minder nog moeten kunnen winnen.

Als je bijna een hele wedstrijd met een man minder moet spelen nadat je dat donderdag ook al ruim een uur hebt moeten doen vind ik het niet verstandig om met lichtgewichten als Mitea en De Mul te spelen.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Marillion schreef:En toch was Perez de enige geweest die het eventueel had kunnen doen.
Eventueel, misschien.... Perez is er de persoon niet naar, volgens mij.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Maar het was naar mijn mening wel de beste optie. Wie moest er nu voor de creativiteit zorgen? Perez kan met één actie een beslissing forceren. Dat zie ik verder niemand doen.

En dan staan we met twee van die lichtgewichten op de vleugels. Ik krijg iedere week meer medelijden met Huntelaar.
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid »

Belachelijk dat die topic over Ten Cate dicht is, hij hoeft van mij niet weg maar daarom mag er zo zoetjes aan wel een topic over geopend worden.

Ik wist niet dat het kon maar de afgelopen 2 wedstrijden waren nog slechter dan onder Blind, chapeau daarvoor. :worshippy:

Het erge is dat die 3-0 nog geen eens geflatteerd was. Het kampioenschap kunnen we nu wel vergeten met 7 punten achterstand. Verder moet die sleutelhanger gewoon zijn bek dichthouden al was rood wat zwaar maar daar staat tegenover dat Heitinga heel goed wegkwam met maar 1 keer geel. Leuk vooruitzicht ook met Espanyol en AZ.
Jesse

Bericht door Jesse »

brigade zuid schreef:Belachelijk dat die topic over Ten Cate dicht is, hij hoeft van mij niet weg maar daarom mag er zo zoetjes aan wel een topic over geopend worden.
Jij wilt Ten Cate alweer weg sturen?

:huh:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Baseman

Bericht door Baseman »

Het wordt een apart verhaal, doe rode kaart van Sneijder.
Blijkbaar heeft hij tegen Bossen gezegd dat hij "die witte typhushond" (Vlug van Sparta) geel had moeten geven. Daarna kreeg hij direct rood, waarop ten Cate verhaal wilde van Bossen. Bossen schijnt toen gezegd te hebben dat na de commotie rondom Perez hij dit niet over zijn kant kon laten gaan.

Ik vind de rode kaart voor Sneijder wel terecht (dat soort uitspraken vind ik niet kunnen), maar de reactie van Bossen mbt Perez kunnen eigenlijk ook niet. Dat zou geen rol mogen spelen bij zijn reactie...
Jesse

Bericht door Jesse »

Als dat verhaal klopt vind ik het geen rood.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Baseman

Bericht door Baseman »

Nou ja, tegen de scheids iemand van de tegenstander een witte typhushond noemen mag van mij rood opleveren. Dat vind ik erger dan kankerneger...
Baseman

Bericht door Baseman »

Wat anders, vinden jullie de tactiek van Ten Cate na de rode kaart ook zo vreemd ?
Hij bleef volharden in het spelen met een onderbezet middenveld en met 4 verdedigers achterin, tegen Sparta lijkt me dat niet logisch.

En natuurlijk preek ik voor eigen parochie, maar verliezen gaat Ten Cate slecht af. Hij steekt de laatste weken de hand niet echt in eigen boezem en volgens hem valt de spelers weinig te verwijten...daar ben ik het niet helemaal mee eens.
Jesse

Bericht door Jesse »

Baseman schreef:Nou ja, tegen de scheids iemand van de tegenstander een witte typhushond noemen mag van mij rood opleveren. Dat vind ik erger dan kankerneger...
Witte tyfushond erger dan kankerneger? Absoluut niet mee eens, maar dat is een andere discussie.

Stel ik loop langs de scheids en ik noem een tegenstander een witte(?) tyfushond, moet ik dan ook rood krijgen? En als ik hem bijvoorbeeld een sukkel noem?
Plaats reactie