Sparta Praag - AFC Ajax

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Arwin

Bericht door Arwin » do nov 23, 2006 9:15 pm

Ik kan me niet vinden in dat: weer een stapje dichter bij de volgende ronde, Baseman.
Natuurlijk is dat wel waar. maar Ajax had moeten zorgen dat ze eerste werden in die poule. Nu kan dat alleen nog door de laatste twee wedstrijden allebei te winnen.
Ik zie ons al tweede worden, moet je tegen een CL ploeg. :sad:

Baseman

Bericht door Baseman » do nov 23, 2006 9:19 pm

Dat is waar Arwin, daar had ik nog niet bij stilgestaan...Ajax heeft het zichzelf wel onnodig moeilijk gemaakt.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » do nov 23, 2006 9:21 pm

Voetske schreef:
Zlatan Son of God schreef:
Voetske schreef: Dat trage gepraat heeft er eigenlijk niks mee te maken, tis heel povertjes.

Ps. Zlatan Son of God, Thomas Galasek speelt al lang niet meer bij AJAX.
Ja je kan merken dat veel spelers te lang met hem hebben gespeeld ;)
Dat zal wel maar vindt jij het niet een beetje achterlijk dat je dat er nog steeds hebt staan ?.
Om eerlijk te zijn, ik had er nooit meer naar gekeken. Sorry, ik haal het direct wel weg. wist neit dat iemand zich er aan stoorde.

999

Bericht door 999 » do nov 23, 2006 9:42 pm

Ajax neemt een punt mee uit Praag
**Ajax heeft zijn tweede wedstrijd in
de groepsfase van het UEFA Cup-toernooi
gelijkgespeeld.In Praag wist Ajax noch
Sparta het doel te vinden: 0-0.

Ajax-trainer Ten Cate had twee spitsen
opgesteld,maar Huntelaar en Rosenberg,
die louter lange ballen kregen,wonnen
nauwelijks een duel,waardoor er hooguit
kortstondig balbezit was.Kansen bleven
al helemaal uit voor Ajax,dat voor rust
wel tegen vijf gele kaarten aanliep.

Twee daarvan waren voor Emanuelson en
zeker zijn tweede was onnodig.Arbiter
Piccirillo had hem kort daarvoor nog
gewaarschuwd,maar de international ging
toch in de fout.Even later ontsnapten
Huntelaar en Sneijder wel aan hun 2de.

.. Ook in de tweede helft viel er maar
weinig te genieten in Praag,waar tien
Ajacieden wel makkelijk overeind bleven
tegen Sparta.De Tsjechen creëerden maar
één goede kans en kwamen daarnaast niet
verder dan een paar afstandsschoten.

Ook Ajax maakte aanvallend niets klaar
na de rust.Slechts een keer ging de bal
in de richting van doelman Blazek,maar
Gabri schoot voorlangs.In het laatste
kwartier ontbrak het Sparta aan kracht
en finesse voor een heus slotoffensief.

"Het was van beide kanten niet goed",zo
zei Ten Cate."We hebben echter een uur
met een man minder gespeeld en daarin
niets weggegeven.De jongens verdienen
daar een compliment voor."

SPARTA PRAAG 0 AJAX 0

Arbiter: Toeschouwers:
Piccirillo (Fra) 12.230

Geel: Kisel, Gabri,Huntelaar,
Matu ovic Sneijder,Ogararu
Rood: Emanuelson (39/2xg)

SPARTA PRAAG: Blazek,Zábavník,Drobny,
Repka,Kadlec (Jun/66),Pospech,Kisel
(Sylvestre/75),Sivok,Matu ovic,Kolár
(Nadenicek/84),Lustrinelli

AJAX: Stekelenburg,Ogararu,Stam,
Grygera,Vermaelen,Gabri,Heitinga,
Sneijder (Rosales/90+3),Emanuelson,
Rosenberg (De Mul/67),Huntelaar
(Lindenbergh/40)
Teletekst.

Tjonge jonge ..
Blij met de punten ...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do nov 23, 2006 9:45 pm

Een compliment? Ze verdienen een straftraining. :X

Jim

Bericht door Jim » do nov 23, 2006 10:05 pm

Heeft Henk er ook nog bij gezegd dat zijn teams pas in februari of maart het beste voetbal spelen?.
Want je zou je bijna een tikje ongerust gaan maken na deze ongelooflijke wanvertoning. Het deed een beetje pijn aan de oogjes.
Maarrrrrrrrrr. Gelukkig beschikt Ajax nu eindelijk wel over een vakbekwame technische staf. Een paar nieuwe thematrainingen van topcoach Henk en zijn kornuiten zullen ongetwijfeld wonderen doen.
De potjes tegen PSV, Twente en de internationale topploeg Sparta Praag, waarin eigenlijk geen enkele uitgespeelde kans werd gecreeerd, zijn natuurlijk hooguit wat vervelende incidenten op weg naar het dominante, aanvallende en onderscheidende voetbal waar trendsetter Henk Ajax binnen zeer afzienbare tijd naar zal gaan leiden.
Hoogstwaarschijnlijk zijn reeds komende zondag tegen het beresterke Sparta Rotterdam wederom enige fantastische staaltjes van het enige echte Ajax-voetbal te aanschouwen. En mocht dit om een of andere reden toch niet het geval zijn troosten we ons met de wetenschap dat februari en maart ook niet ver weg meer zijn.

Jesse

Bericht door Jesse » do nov 23, 2006 10:48 pm

Arwin schreef:Ik zie ons al tweede worden, moet je tegen een CL ploeg. :sad:
Dat wil ik ook absoluut niet. Dan word ik liever 3e in de poule. Ik ben niet zo onder de indruk van de clubs die op nummer 1 staan in de UEFA Cup.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Jesse

Bericht door Jesse » do nov 23, 2006 11:08 pm

Wat vonden de mensen hier van de tactiek om vooral maar niet te verliezen? Volgens mij Ten Cate namelijk best Vermaelen ofzo eruit kunnen halen. Praag kon werkelijk helemaal niets.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Lionel

Bericht door Lionel » do nov 23, 2006 11:26 pm

Ik vind Ten Cate echt een flikkertje. Doet wel stoer dat ie een echte Ajaxied (dus alsof hij er eentje is met lef enzo) is maar zijn wissels zijn die van een PSV-coach.

Je speelt godverdomme al met 5!!!!!!!!!!!!!! verdedigers en dan haal je ook nog een spits eraf voor een verdedigende middenvelder? :pukey: :pukey: :pukey: X'C X'C :nooo: :nooo:
IK GELOOF!!!!!!

Deli
Contacteer:

Bericht door Deli » do nov 23, 2006 11:41 pm

Dat die Lindenbergh erin zet voor Huntelaar is ergens wel te begrijpen. KJ deed behoorlijk zijn best om een tweede gele kaart te krijgen. Op dat moment kun je met Rosenberg en Sneijder eromheen spelen voorin.

Wat ik helemaal niet begreep is de wissel De Mul/Rosenberg en het niet opnemen in de selectie van Mitea. Wat is daar nou weer mee dan?
Victory over oneself is the greatest of victories-Plato

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr nov 24, 2006 12:02 am

Jöhnk schreef:We slaan dit jaar weer een modderfiguur in Europa. :sad:
Wat een anti voetbal van AJAX zeg, domme gele kaarten en een rode kaart, nee het leek helemaal nergens op. Het zal allemaal wel bij het zogenaamde opbouwjaar horen of hoe het ook genoemd wordt. :X

jabu

Bericht door jabu » vr nov 24, 2006 12:16 am

Na zo'n baggerpot kunnen we voorlopig PSV ook niets meer verwijten als ze eens een keer zoals dinsdag wat minder spelen in Europa. X'C

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » vr nov 24, 2006 12:16 am

Deli schreef:Dat die Lindenbergh erin zet voor Huntelaar is ergens wel te begrijpen. KJ deed behoorlijk zijn best om een tweede gele kaart te krijgen. Op dat moment kun je met Rosenberg en Sneijder eromheen spelen voorin.

Wat ik helemaal niet begreep is de wissel De Mul/Rosenberg en het niet opnemen in de selectie van Mitea. Wat is daar nou weer mee dan?
Nou ja Rosenberg bracht niets meer, en De Mul viel goed in hoor!
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

999

Bericht door 999 » vr nov 24, 2006 8:34 am

Ajax hopeloos uit vorm

PRAAG - Na een goede competitiestart neemt Ajax steeds meer het uiterlijk aan van de ploeg die zich vorig seizoen met vallen en opstaan door het seizoen worstelde.

De Amsterdammers speelden donderdag bij Sparta Praag de slechtste wedstrijd onder trainer Henk ten Cate. Ajax speelde nog gelijk (0-0) omdat de Tsjechen al even erbarmelijk acteerden.

Het gelijkspel brengt de kansen van Ajax op een deelnamebewijs voor de derde ronde van de UEFA-beker voorlopig niet ernstig in gevaar. De Amsterdammers besluiten de groepsfase met optredens tegen Espanyol (thuis) en Zulte-Waregem (uit). Ajax schaart zich waarschijnlijk al bij de beste drie ploegen van de eindrangschikking wanneer het één van deze twee duels winnend afsluit.

Veel zorgwekkender dan de positie van Ajax in groep F van de UEFA-beker is de vorm waarin de meeste spelers van de bekerwinnaar steken. Na een serie van elf overwinningen op rij benadert bijna geen voetballer het niveau van de beginfase van het seizoen. Ajax creëert nauwelijks meer uitgespeelde mogelijkheden en haalde uit de laatste drie ontmoetingen met PSV, FC Twente en Sparta Praag slechts twee punten.

In zijn zoektocht naar de meest ideale formatie hutselde trainer Ten Cate zijn team stevig door elkaar. Markus Rosenberg mocht voor de derde keer dit seizoen beginnen. De Zweed kreeg de voorkeur boven Kenneth Perez, Mauro Rosales en Tom de Mul. Hij vormde een aanvalskoppel met Klaas-Jan Huntelaar. John Heitinga loste Hedwiges Maduro af als middelste middenvelder. George Ogararu verving Heitinga als rechtsback.

Ten Cate keek vanaf de zijlijn lijdzaam toe hoe zijn wissels niet het gewenste resultaat opleverden. Ajax speelde op de erbarmelijke grasmat van Sparta Praag met afstand de slechtste wedstrijd van het seizoen. Sommige spelers raakten zo gefrustreerd over de vele fouten dat ze onnodig gele kaarten pakten.

Met al een gele kaart op zak trok Urby Emanuelson in de 39e minuut opnieuw aan het shirt van Kisel. De pietluttig fluitende scheidsrechter Piccirillo uit Frankrijk stuurde de linkspoot van het veld. ''Ik zag het aankomen'', stelde Ten Cate. ''Ik wilde Urby al wisselen. Lindbergh stond klaar, maar ik was net te laat. Het was niet slim wat Emanuelson deed. Hij is nog onervaren.''

Nauwelijks een minuut later ontsnapte Klaas-Jan Huntelaar aan een tweede gele kaart. De teleurgestelde trainer Henk ten Cate haalde de falende spits in de 41e minuut naar de kant. ''Huntelaar zit in een moeilijke periode. Daar moet hij doorheen. Ik maak me geen zorgen want Huntelaar kan heel goed voetballen.''

Ajax had geluk dat het slechts op Sparta Praag stuitte. De Tsjechen konden voor eigen publiek niet camoufleren waarom ze de eerste twee optredens in de UEFA-beker tegen Espanyol en Zulte-Waregem als verliezer afsloten. De twaalfduizend toeschouwers in het stadion kregen een vreselijk schouwspel opgevoerd. ''Het was niet best'', erkende Ten Cate. ''Maar het veld was ook heel slecht. De bal stuiterde overal heen. Daarbij zijn bij ons te veel spelers uit vorm. Ik maak me echter nog geen zorgen. We moeten nu ook niet weer dramatisch gaan doen. Zondag spelen we op een goed veld tegen Sparta Rotterdam. Die ploeg is in mijn ogen minder dan Sparta Praag.'' (ANP)
© Het Parool, 24-11-2006 [/quote]

Het veld, de scheids, uit vorm, enz. en dat in een week tijd ...
Blij met de punten ...

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » vr nov 24, 2006 8:36 am

Ik begreep allereerst de opstelling niet van Heitinga op het middenveld en Rosenberg voorin. waarom speelden Roger en Perez niet? Dat Praag speelde niks klaar, met die twee spelers had je veel meer aanvallend vermogen gehad. Beetje vreemd. Het was ook goed te zien de eerste helft. Constant naar elkaar zoeken, kijken wijzen. Ging nergens over.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr nov 24, 2006 8:41 am

Energetik schreef:Hello,

for your info - photogalleries from Prague - see bottom of the page!

http://www.spartaforever.cz/fotoalbum.php?parent=121

Enjoy :xyxthumbs:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

999

Bericht door 999 » vr nov 24, 2006 8:45 am

Alaindebanaan schreef:
Deli schreef:Dat die Lindenbergh erin zet voor Huntelaar is ergens wel te begrijpen. KJ deed behoorlijk zijn best om een tweede gele kaart te krijgen. Op dat moment kun je met Rosenberg en Sneijder eromheen spelen voorin.

Nou ja Rosenberg bracht niets meer, en De Mul viel goed in hoor!
T.o.v Rosenberg wel ja, t.o.v. van goed voetballen/iets extra's was het ook niks wat de Mul liet zien ...
Blij met de punten ...

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » vr nov 24, 2006 9:01 am

Dat is natuurlijk ook niet zo gek tegen drie man.

Deli
Contacteer:

Bericht door Deli » vr nov 24, 2006 9:40 am

Hmm...

Ik denk inderdaad dat de discussie steeds weer terug zal komen op:

-waarom spelen met één spits en 5 verdedigers tegen een ploeg die nauwelijks kansen heeft gekregen tegen 10 man ?
-waarom speelde Perez niet (vooral na de rode kaart van Urby) ?
-wat de fok deed Heitinga als 5 verdediger erin, of Ogararu ?
-waar was Roger ?
Victory over oneself is the greatest of victories-Plato

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr nov 24, 2006 9:48 am

Spijker schreef:Ik begreep allereerst de opstelling niet van Heitinga op het middenveld en Rosenberg voorin. waarom speelden Roger en Perez niet? Dat Praag speelde niks klaar, met die twee spelers had je veel meer aanvallend vermogen gehad. Beetje vreemd. Het was ook goed te zien de eerste helft. Constant naar elkaar zoeken, kijken wijzen. Ging nergens over.
Heitinga moest min of meer net als tegen PSV spelen en dat deed hij niet zo slecht (vergeleken met de rest).

Rosenberg was handig voor wat snelheid voorin en zo kun je ook gelijk weer even laten zien wat je in de uitverkoop hebt staan. Dat die knul zo loopt te kloten verwacht natuurlijk niemand. Een beetje vent laat zien wat hij waard is om nog een mooie transfer te verdienen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

LucaS

Bericht door LucaS » vr nov 24, 2006 9:52 am

Op zijn PSV's alleen dan zonder de sluipmoordenaarskwaliteiten van PSV. Een genante vertoning

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » vr nov 24, 2006 10:07 am

Bertje schreef:
Spijker schreef:Ik begreep allereerst de opstelling niet van Heitinga op het middenveld en Rosenberg voorin. waarom speelden Roger en Perez niet? Dat Praag speelde niks klaar, met die twee spelers had je veel meer aanvallend vermogen gehad. Beetje vreemd. Het was ook goed te zien de eerste helft. Constant naar elkaar zoeken, kijken wijzen. Ging nergens over.
Heitinga moest min of meer net als tegen PSV spelen en dat deed hij niet zo slecht (vergeleken met de rest).

Rosenberg was handig voor wat snelheid voorin en zo kun je ook gelijk weer even laten zien wat je in de uitverkoop hebt staan. Dat die knul zo loopt te kloten verwacht natuurlijk niemand. Een beetje vent laat zien wat hij waard is om nog een mooie transfer te verdienen.
Ik begreep zijn gedachten wel, maar iedereen zag toch na 10 minuten al dat deze defensieve houding nergens voor nodig was? Stam pakte alles achterin, dan ga je toch iets aanvallender spelen? Ik eis geen 343 in zulke wedstrijden, maar een 5 mans verdediging gaat ook nergens over natuurlijk.

Jesse

Bericht door Jesse » vr nov 24, 2006 10:18 am

Zoals ik al zei:
Jesse schreef:Wat vonden de mensen hier van de tactiek om vooral maar niet te verliezen? Volgens mij Ten Cate namelijk best Vermaelen ofzo eruit kunnen halen. Praag kon werkelijk helemaal niets.
Vermaelen zorgde werkelijk alléén maar voor balverlies. God, wat heb ik me zitten ergeren aan die eeuwige lange bal als hij ook simpel Heitinga of Sneijder had kunnen aanspelen.

Sterker nog: een huisgenoot merkte terecht op dat het pas in de 83e(!) minuut was dat Ajax meer dan een minuut de bal had en de bal ook daadwerkelijk een beetje rond ging. Niet dat dat indrukwekkend was, maar het was het beste van Ajax kant van de hele wedstrijd.

Iedereen, inclusief de technische staf, een dikke onvoldoende. Behalve misschien de verdediging die niet zo heel veel fout deed behalve veel balverlies lijden.

Wat nu?

Nihad

Bericht door Nihad » vr nov 24, 2006 10:48 am

Ten Cate ontslaan en een bezem door de selectie, natuurlijk. :X
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Jesse

Bericht door Jesse » vr nov 24, 2006 10:49 am

:D

Inderdaad, drastisch ingrijpen!

:spijker:

Plaats reactie