Rosales

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Wim
Site Admin

Bericht door Wim » zo nov 19, 2006 9:18 pm

Arwin schreef:
Arwin schreef:Nu de grootste frustraties over het verlies tegen PSV misschien zijn weggetrokken, kunnen we het weleens over Rosales hebben. Wat mij betreft speelt hij niet meer voor Ajax. Er komt werkelijk geen een goede voorzet van zijn voeten en een briljante actie heeft hij ook echt niet in huis.
Je kunt wel blijven wijzen op een paar assists, maar iedereen die rechtsbuiten staat bij Ajax heeft wel een aantal assists per jaar. Als je kijkt hoe hij voorgeeft, is dat gewoon zonder te kijken. Om maar te zwijgen over het feit dat 90% achter gaat (!) of zo in de handen van de keeper belandt.
De Mul speelde zondag een slechte wedstrijd, maar zijn vervanger Rosales was een drama. Voorlopig dus maar De Mul een kans geven, maar versterking voor de rechtsbuiten positie lijkt gewenst, of Perez moet daar gaan spelen. Rosales zie ik in ieder geval definitief niet meer zitten, daar hebben we hem nu lang genoeg voor kunnen aanschouwen.

Ten Cate is het met me eens, Rosales vandaag op de tribune, hij is niet nodig. :cheer:
En genoten van de voorzetten?
Fijn om thuis te zijn.
Voor eens en altijd van iedereen, maar dat is logisch.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo nov 19, 2006 9:46 pm

Ja dat vraag ik me ook af.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma nov 20, 2006 4:39 am

'Rosales is het zat bij Ajax'
Foto: Orangepictures19 november 2006, 23:40
Door: Roy van den Berghe

Mauro Rosales is het zat om op de bank, en vandaag tegen FC Twente zelfs op de tribune, te zitten. De rechtsbuiten heeft na afloop van de wedstrijd Ajax - FC Twente (1-1) aan Jack van Gelder laten weten te willen vertrekken uit Amsterdam.

Dit maakte de journalist bekend tijdens het progamma Studio Voetbal. Ajax' technisch directeur Martin van Geel, te gast bij datzelfde progamma, wilde niet reageren op de uitlatingen van Rosales. Dit omdat de Argentijn het niet aan Van Geel heeft laten weten.

Wel liet de technische man weten dat hij het logisch vindt dat spelers teleurgesteld zijn wanneer zij niet spelen. Van Geel zei tevens dat, mocht Rosales zijn ontevredenheid bij hem aangeven, er in de winterstop wordt gesproken over zijn situatie.
voetbalprimeur.nl

Ik ben er erg blij mee dat Ten Cate geen genoegen neemt met een aantal spelers maar het liefst zo snel mogelijk naar verbeteringen zoekt. De harde hand van Ten Cate en Van Geel gaat gedurende het seizoen steeds zichtbaarder worden, denk ik. Ajax streeft naar een doel. En onderweg daar naartoe zullen er een aardig aantal spelers afvallen. So be it. :xyxthumbs:

MHF

Bericht door MHF » ma nov 20, 2006 12:06 pm

Arwin schreef: Ten Cate is het met me eens, Rosales vandaag op de tribune, hij is niet nodig. :cheer:

Gelukkig is zijn vervanger wel een topper van wereldformaat... :X

Maar goed, Rosales kunnen we zo langzamerhand ook afschrijven nu hij zelfs op de tribune is beland. Als pure buitenspeler lijkt hij sowieso niet geschikt -waarom moet hij z'n hele lichaam erin draaien als hij een poging tot een voorzet doet?- maar jammer genoeg pakt hij dus ook totaal niet zijn kans bij Ajax nu men zich toch enige frivoliteit ten aanzien van het systeem lijkt te kunnen permitteren bij Ajax.

Next!
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

Arwin

Bericht door Arwin » ma nov 20, 2006 6:54 pm

Wim schreef:
Arwin schreef:
Arwin schreef:Nu de grootste frustraties over het verlies tegen PSV misschien zijn weggetrokken, kunnen we het weleens over Rosales hebben. Wat mij betreft speelt hij niet meer voor Ajax. Er komt werkelijk geen een goede voorzet van zijn voeten en een briljante actie heeft hij ook echt niet in huis.
Je kunt wel blijven wijzen op een paar assists, maar iedereen die rechtsbuiten staat bij Ajax heeft wel een aantal assists per jaar. Als je kijkt hoe hij voorgeeft, is dat gewoon zonder te kijken. Om maar te zwijgen over het feit dat 90% achter gaat (!) of zo in de handen van de keeper belandt.
De Mul speelde zondag een slechte wedstrijd, maar zijn vervanger Rosales was een drama. Voorlopig dus maar De Mul een kans geven, maar versterking voor de rechtsbuiten positie lijkt gewenst, of Perez moet daar gaan spelen. Rosales zie ik in ieder geval definitief niet meer zitten, daar hebben we hem nu lang genoeg voor kunnen aanschouwen.

Ten Cate is het met me eens, Rosales vandaag op de tribune, hij is niet nodig. :cheer:
En genoten van de voorzetten?
De Mul was ook weer dramatisch ja, afgelopen zondag. Ik beweer ook nergens dat ik die wel goed zou vinden. We hebben gewoon een probleem op rechtsbuiten en ik ben blij dat de technische staf dat ook ziet, en niet een stel prutsers eindeloos de kans blijft geven.
De Mul zal nog wel eens kansje krijgen, maar als hij zo blijft spelen, staat er binnenkort weer een ander rechtsbuiten, of laten we de rechtervleugel onbemand. Misschien kan Manucharyan het, als hij fit is.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma nov 20, 2006 7:11 pm

RTV-NH

Rosales wil niet weg bij Ajax
AJAX Ajacied Mauro Rosales ontkent de berichten dat hij weg wil bij Ajax.
Zondagavond werd in Studio Voetbal gemeld dat de Argentijn niet meer voor Ajax wil voetballen. Rosales heeft RTV Noord-Holland laten weten dat hij vier dagen ziek is geweest, waardoor hij zich niet op de wedstrijd tegen FC Twente heeft kunnen voorbereiden, vandaar ook zijn plaats op de tribune tegen de Tukkers.
De 25-jarige aanvaller wil zich volledig op Ajax blijven richten, en zal ook komende woensdag met de selectie naar Praag afreizen voor de UEFA Cup wedstrijd tegen Spart Praag donderdag.
20 november 2006 - 18:12

Geen exit Rosales??? Ik vond de opmerking van Van Geel anders voldoende gisteren!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma nov 20, 2006 8:06 pm

Dat viel toch wel mee? Hij gaf aan dat het logisch is als Rosales teleurgesteld is wanneer hij niet speelt en dat hij verwacht dat hij hard zal werken om zich terug in het elftal te spelen. Daarbij zal de technische staf hem helpen. Pas als Rosales dat niet wil of onvoldoende progressie boekt is het einde verhaal.

Dat neemt niet weg dat een goed bod door Ajax best serieus bekenen zal worden maar dat geld feitelijk voor elke speler.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo nov 22, 2006 12:25 pm

Rosales baalt van uitspraken Van Gelder
--------------------------------------------------------------------------------
21 november 2006

Mauro Rosales is teleurgesteld in het tv-programma Studio Voetbal in het algemeen en presentator Jack van Gelder in het bijzonder. Zondagavond werd door Van Gelder gemeld dat Rosales zou hebben aangegeven dat hij wil vertrekken bij Ajax. Volgens de Argentijn klopt er niets van die berichtgeving en is hij er niet de persoon naar om zijn club de rug toe te keren.

"Ongelooflijk dat journalisten op televisie met zo'n bericht komen", stelt Rosales op de officiële website van Ajax. "Ik ben daar erg teleurgesteld over. Vooral ook omdat ik een keer niet heb gespeeld. Eén keer... Nu praat iedereen over iets dat absoluut niet waar is." De rechtsbuiten heeft het juist goed naar zijn zin bij Ajax. "Ik ben er helemaal de persoon niet naar om mijn club te vragen om een transfer. Ik wil voetballen. Bij Ajax. Weet je hoeveel voetballers bij deze club willen spelen? Hopelijk is duidelijk dat ik echt niet weg wil. Dat sommige mensen dat denken, zit me echt dwars."

De plek op de tribune voor Rosales in de wedstrijd tegen FC Twente (1-1) had volgens de aanvaller een duidelijke reden. "Afgelopen zaterdag sprak ik met de trainer. Het was beter om de wedstrijd niet te spelen. Zo spraken we het samen af. Dat was voor mij ook te accepteren. Ik weet dat de trainer alleen spelers kan gebruiken die honderd procent fit zijn. Ik zou extra hard werken om weer helemaal fit te worden. FC Twente kwam gewoon niet op het goede moment."

Ajax Online

jabu

Bericht door jabu » wo nov 22, 2006 2:16 pm

Die Jack van Gelder wordt een steeds grotere prutser op het gebied van nieuwtjes. Lijkt het niveau van RTL Boulevard wel (alleen zie ik dan liever Daphne Bunskoek)

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo nov 22, 2006 3:13 pm

De rechtsbuiten heeft het juist goed naar zijn zin bij Ajax. "Ik ben er helemaal de persoon niet naar om mijn club te vragen om een transfer. Ik wil voetballen. Bij Ajax. Weet je hoeveel voetballers bij deze club willen spelen?
Dit is toch mooi, en daarom mag ik Rosales ook graag. Hoeveel spelers lopen niet altijd gelijk te bleren dat ze naar Spanje of Engeland willen, nee Rosales benadrukt de grootheid van een club als AJAX.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo nov 22, 2006 3:48 pm

Fantastisch, maar ik heb op rechts graag een speler die kan voorzetten. :X
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo nov 22, 2006 4:31 pm

Tja hij is niet in goede doen maar hij zeurt nooit, doet altijd zn stinkende best, loopt de kantjes er niet vanaf en laat merken er trots op te zijn Ajacied te zijn, nou dan heb je bij mij best de nodige krediet hoor. Tom de Mul heeft 2 wedstrijden goed gespeeld en heeft het al over Spanje of Engeland als volgende stap.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo nov 22, 2006 4:37 pm

Los van zijn positieve opstelling t.o.v. Ajax is hij ook niet zo slecht als sommige mensen willen doen geloven. Er zal best een betere rechtsbuiten te vinden zijn maar in de periode dat hij vertrouwen kreeg gaf hij toch regelmatig een aardige voorzet af. Daarnaast is hij ook in staat om druk te zetten bij de opbouw van de tegenstander doordat hij over een aardig loopvermogen beschikt. Toch ook niet onbelangrijk als je met buitenspelers wilt spelen.

Ik zou persoonlijk liever met Rosales starten en De Mul af en toe speeltijd geven. De Mul is zeker een talent maar Leonard wegspelen kunnen we allemaal.

Vossie

Bericht door Vossie » wo nov 22, 2006 4:39 pm

En gaat dan ook nog eens de wedstrijd halfzacht in... trok tegen twente alleen maar z'n been in en deed ook niet actief mee aan het spel. Kwam niet vaak in de bal en de ballen die Hunt doorkopte vond Tom ook niet waard om op te lopen.
Zo slecht is Mauro niet, Ten Cate gaf aan dat hij zelf op dit moment ook merkt dat hij niet in goede doen is, dat gaat dan weer ten koste van zijn zelfvertrouwen ed. Maar de afgelopen dagen heeft Mauro een aangepast schema afgewerkt en tegen Praag speeltie, aldus HtC!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo nov 22, 2006 5:53 pm

Marillion schreef:Los van zijn positieve opstelling t.o.v. Ajax is hij ook niet zo slecht als sommige mensen willen doen geloven. Er zal best een betere rechtsbuiten te vinden zijn maar in de periode dat hij vertrouwen kreeg gaf hij toch regelmatig een aardige voorzet af. Daarnaast is hij ook in staat om druk te zetten bij de opbouw van de tegenstander doordat hij over een aardig loopvermogen beschikt. Toch ook niet onbelangrijk als je met buitenspelers wilt spelen.

Ik zou persoonlijk liever met Rosales starten en De Mul af en toe speeltijd geven. De Mul is zeker een talent maar Leonard wegspelen kunnen we allemaal.
Probleem is z'n startsnelheid, zwakke voorzet, z'n neiging om veel naar binnen te trekken en het feit dat hij geen actie heeft.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » wo nov 22, 2006 8:49 pm

Thomas schreef:
Marillion schreef:Los van zijn positieve opstelling t.o.v. Ajax is hij ook niet zo slecht als sommige mensen willen doen geloven. Er zal best een betere rechtsbuiten te vinden zijn maar in de periode dat hij vertrouwen kreeg gaf hij toch regelmatig een aardige voorzet af. Daarnaast is hij ook in staat om druk te zetten bij de opbouw van de tegenstander doordat hij over een aardig loopvermogen beschikt. Toch ook niet onbelangrijk als je met buitenspelers wilt spelen.

Probleem is z'n startsnelheid, zwakke voorzet, z'n neiging om veel naar binnen te trekken en het feit dat hij geen actie heeft.
Dat valt dan nog wel mee.. :X
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Waas

Bericht door Waas » do nov 23, 2006 2:20 pm

Thomas schreef:

Als we het toch over problemen hebben, perez op links trekt ook alleen maar naar binnen, en heeft geen actie. het blijft toch altijd een probleem die buiten posities.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do nov 23, 2006 6:13 pm

Raymon schreef:
Thomas schreef:

Dat valt dan nog wel mee.. :X
My point exactly. ;)

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr nov 24, 2006 1:06 pm

Rosales langer in het krachthonk
Vrijdag 24 november, door SV, Amsterdam, 12.02u GMT+01.00, Het Parool

In navolging van ploeggenoten Hedwiges Maduro en Tom de Mul is Mauro Rosales ook begonnen met extra krachttraining. Daarnaast werkt hij met sprintjes aan zijn uithoudingsvermogen.

Dat vertelde Rosales aan Het Parool. 'Ik vond dat ik sterker moet worden, daarom heb ik me sinds twee weken aangemeld voor een extra krachtprogramma'.

Rosales werd vorige week publiekelijk beledigd door Jack de Gelder, omdat die in zijn programma openbaar maakte dat Rosales weg zou willen. Dat bleek echter niet waar, want Rosales wil blijven.
AS

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr nov 24, 2006 2:28 pm

Ik vind hem altijd behoorlijk sterk ogen in z'n bovenlichaam. Dat vind ik nou niet zo'n probleem bij Rosales. Misschien dat hij kracht in z'n benen mist en dat z'n voorzetten daarom minder zijn?

999

Bericht door 999 » vr nov 24, 2006 4:36 pm

Thomas schreef:Ik vind hem altijd behoorlijk sterk ogen in z'n bovenlichaam. Dat vind ik nou niet zo'n probleem bij Rosales. Misschien dat hij kracht in z'n benen mist en dat z'n voorzetten daarom minder zijn?
Gaan ze zodadelijk nog verder aan de overkant de tribune in ;)
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr nov 24, 2006 4:37 pm

Ik vind Rosales z'n voorzetten juist vaak te kort.

Michael_B

Bericht door Michael_B » vr nov 24, 2006 4:41 pm

Ik vind Rosales gewoon een speler die op alle fronten tekort komt voor Ajax. Daar zal het krachthonk niets aan veranderen...
Face your fears and live your dreams, No Fear

999

Bericht door 999 » vr nov 24, 2006 4:56 pm

Thomas schreef:Ik vind Rosales z'n voorzetten juist vaak te kort.
De ene keer wel de andere keer weer niet ...
Blij met de punten ...

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr nov 24, 2006 5:11 pm

Hoe vonden we hem gisteren?

:D

Plaats reactie