PSV

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
jabu

Bericht door jabu » wo nov 22, 2006 10:54 pm

generaal schreef:Alex zit weliswaar nog maar net bij de Selecão, maar als speler van PSV laat Alex het in CL-verband, met wedstrijden tegen Milan, Lyon, Arsenal enz. al 3 seizoenen lang keer op keer zien: Hij verzaakt nooit en wordt niet uit de wedstrijd gespeeld door een spits.
Alex had het vanavond op CL-niveau knap lastig tegen Katwijker Kuyt. :hypocrite:
joey schreef:Maar het grootste probleem voor PSV wordt het wegvallen van Cocu. Die is goud waard.
Hij werd vanavond iig node gemist.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo nov 22, 2006 11:51 pm

Niet gezien, wat was eigenlijk de uitslag? :blush:

EDIT: niemand die heeft gekeken?
Het stinkt aan alle kanten!

jabu

Bericht door jabu » do nov 23, 2006 12:08 am

Heb af en toe geswicht tussen voetbal en de verkiezingen. Is een simpele 2-0 overwinning voor Liverpool geworden. PSV creëerde geen kansen en speelde erg matig. Kuyt was Alex zo nu en dan te slim af. Hier volgde ook de 1-0 uit.

joey
Erelid

Bericht door joey » do nov 23, 2006 12:12 am

Cocu deed niet mee?

Frank

Bericht door Frank » do nov 23, 2006 12:12 am

Gezien de statistieken (allebei 3 schoten op doel) hebben ze geen van beide echt veel kansen gehad.... ;)

Cocu heeft vlak voor de wedstrijd in verband met koorts besloten niet te spelen.

joey
Erelid

Bericht door joey » do nov 23, 2006 12:16 am

Frank schreef:Gezien de statistieken (allebei 3 schoten op doel) hebben ze geen van beide echt veel kansen gehad.... ;)
Dat gold ook voor Ajax-PSV, maar toen was PSV een maatje te groot voor Ajax, volgens sommigen. Blijkbaar was Liverpool nu een maatje te groot voor PSV? Met andere woorden, de winnaar heeft altijd gelijk? :sad:

999

Bericht door 999 » do nov 23, 2006 1:36 am

joey schreef:
Frank schreef:Gezien de statistieken (allebei 3 schoten op doel) hebben ze geen van beide echt veel kansen gehad.... ;)
Dat gold ook voor Ajax-PSV, maar toen was PSV een maatje te groot voor Ajax, volgens sommigen. Blijkbaar was Liverpool nu een maatje te groot voor PSV? Met andere woorden, de winnaar heeft altijd gelijk? :sad:
De Telegraaf zag het zo, jij hebt niks gezien en weet precies hoe het is gegaan dat is pas :sad:
PSV eindigt definitief als tweede in Groep C

Kuyt helpt Liverpool aan zege

door onze Telesportredactie

LIVERPOOL - Met twee gave voorzetten was Dirk Kuyt woensdagavond de grote man bij Liverpool. De blonde aanvaller bediende met een steekpass na rust Steven Gerrard, die PSV-doelman Gomes vervolgens kansloos liet, 1-0. De definitieve zege in groep C van de Champions League kwam in de slofase tot stand. Kuyt kopte door naar Peter Crouch. De lange aanvaller knikte PSV vervolgens naar de tweede plaats in de groep, 2-0.

Liverpool en PSV begonnen het duel met als doel om groepswinst te bemachtigen. Een overwinning zou daarvoor volstaan. De 'Reds' eindigden de eerste helft met een kopbal van Peter Crouch. De boomlange aanvaller zocht het doel iets te hoog. Daarvoor had de thuisclub al meerdere kansen gekregen.

Crouch, Dirk Kuyt, Steven Gerrard en invaller Boudewijn Zenden zagen hun pogingen falen. PSV kon er weinig tegenover stellen. De opbouw bij de Eindhovenaren verliep te traag. De grieperige Phillip Cocu werd node gemist op het middenveld. Zijn vervanger, Csaba Fehér, deed het verdedigend niet slecht.

De Hongaar was verantwoordelijk voor de eerste wissel bij Liverpool. Xabi Alonso was na twintig minuten het slachtoffer. Zenden verving de Spanjaard. Mark González verliet een kwartier later per brancard het veld. De Chileen was de tweede uitvaller bij de Engelsen. Luis García kwam voor hem in het veld.

Carlos Salcido probeerde het na rust van afstand. De Mexicaan zag zijn poging over het Liverpool-doel gaan. Kuyt stond na ruim een uur aan de basis van de Engelse treffer. De Katwijker draaide goed weg bij Alex en bediende Steven Gerrard met een knappe steekpass. PSV-doelman Gomes was kansloos op de schuiver van de Engelsman in de korte hoek, 1-0.

PSV-trainer Ronald Koeman wisselde Csaba Fehér voor Diego Tardelli. Bij Liverpool maakte Jermaine Pennant plaats voor Graig Bellamy. Roy Beerens - voor Edison Mendez - moest de Eindhovense ploeg van extra aanvallende impulsen voorzien. Zover liet de superieure Engelse ploeg het niet komen.

In de slotfase gaf Kuyt opnieuw de beslissende assist. De oud-Feyenoorder klopte Carlos Salcido in de lucht. Peter Crouch gooide vervolgens de wedstrijd op slot. Met een rake kopbal besliste de aanvaller het duel in Engels voordeel: 2-0.

PSV treft door dit verlies in de knock-outfase van het toernooi in februari een winnaar uit een andere groep. Voordat het zover is, speelt PSV nog thuis op 5 december tegen Girondins de Bordeaux.

Liverpool (Eng) - PSV (Ned) 2-0 (0-0). 65. Gerrard 1-0, 89. Crouch 2-0. Scheidsrechter: Messina (Ita). Toeschouwers: 41.948.
Ging de wereldtopper toch effe goed de fout in ;)
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do nov 23, 2006 6:50 am

Ik moet eerlijk toegeven dat ik het toch wel erg fijn vind dat net na de hele discussie over 'de beste verdediger van Europa' Alex meteen in de eerste de beste CL-wedstrijd in de fout is gegaan. :D

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » do nov 23, 2006 8:54 am

Ik heb het geprobeerd de tweede helft te kijken, maar zelfs het interview met de voorman van de SGP was spannender. :sad:

Frank

Bericht door Frank » do nov 23, 2006 10:46 am

Sorry hoor, maar de fout bij het eerste doelpunt lag toch echt bij Simons die Gerrard volledig uit zijn rug liet lopen en niets deed.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » do nov 23, 2006 10:57 am

Gelukkig draaide Kuyt niet simpel weg van Alex :eusa_liar:

jabu

Bericht door jabu » do nov 23, 2006 12:00 pm

Frank schreef:Sorry hoor, maar de fout bij het eerste doelpunt lag toch echt bij Simons die Gerrard volledig uit zijn rug liet lopen en niets deed.
De toekomstige leider van PSV begint dus fouten te maken zodra Cocu niet meer aan zijn zijde staat op hem te coachen. :hypocrite:

Baseman

Bericht door Baseman » do nov 23, 2006 12:04 pm

Wat een nondiscussie zeg...noem anders eens één speler op die nooit fouten maakt :sleepey:
Kuyt (hij speelde verrassend sterk) draaide goed weg bij Alex en Simons liet Gerrard uit zijn rug lopen, shit happens en loopwonder Gerrard is natuurlijk wereldtop.

Liverpool-PSV was een saaie wedstrijd, beide teams gingen er niet voor en het tempo lag dan ook erg laag. Bij PSV werd overigens niet alleen Cocu gemist, maar ook Vayrynen en Aissati. Daardoor speelde notabene Feher, niet echt een kwaliteitsimpuls.
Zowel Liverpool als PSV wisten nauwelijks kansen te creëren, maar de kansen die Liverpool kreeg maakten ze goed af. Bij PSV miste vooral Tardelli een opgelegde kans. Gewoon een terechte nederlaag, het werd ook eens tijd ;)

PS: Stond Alex wel buitenspel de 2e helft ? Ik had het idee dat hij op één lijn stond, dat was anders een zeker doelpunt geweest.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do nov 23, 2006 12:06 pm

Ja, was buitenspel.

Baseman

Bericht door Baseman » do nov 23, 2006 12:09 pm

OK :xyxthumbs:

joey
Erelid

Bericht door joey » do nov 23, 2006 12:17 pm

Thomas schreef:Ik moet eerlijk toegeven dat ik het toch wel erg fijn vind dat net na de hele discussie over 'de beste verdediger van Europa' Alex meteen in de eerste de beste CL-wedstrijd in de fout is gegaan. :D
Alex is een heel goede speler. Zeggen dat hij wereldtop is lijkt me voorbarig, omdat hij zich daarvoor elke week in een topcompetitie moet bewijzen. Maar ik twijfel er niet aan dat hij het ook redt op dat niveau. Dat hij een fout maakt, doet daar niets aan af. Zoals Baseman zegt, elke speler maakt fouten.

Ik zei niet voor niets 'blijkbaar', Voetske. Ook nu een wedstrijd zonder al te veel kansen BLIJKBAAR, maar nu scoorde niet PSV maar de tegenstander. Dat had bij Ajax-PSV ook kunnen gebeuren. PSV is echt niet onverslaanbaar, daarvoor zitten er teveel zwakke fases in het spel van onze Brabantse vrienden. Een echte topploeg (het kan zomaar weer Lyon worden in de volgende ronde) slaat toe in die zwakke fases, iets waar Ajax en Galatasaray niet toe in staat bleken.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do nov 23, 2006 12:23 pm

Baseman schreef:Wat een nondiscussie zeg...noem anders eens één speler op die nooit fouten maakt :sleepey:
Til er niet zo zwaar aan, Base. Ik vond het gewoon grappig dat Alex nou net gisteren een zeldzame fout maakt.

Ik denk ook dat Alex zich gaat bewijzen als absolute topverdediger, maar in de Eredivisie kan dat niet. Verder is hij (nog) niet de beste van Europa, natuurlijk. Maar daar was jij het ook mee eens, geloof ik.
Baseman schreef:Liverpool-PSV was een saaie wedstrijd, beide teams gingen er niet voor en het tempo lag dan ook erg laag. Bij PSV werd overigens niet alleen Cocu gemist, maar ook Vayrynen en Aissati. Daardoor speelde notabene Feher, niet echt een kwaliteitsimpuls.
Zowel Liverpool als PSV wisten nauwelijks kansen te creëren, maar de kansen die Liverpool kreeg maakten ze goed af. Bij PSV miste vooral Tardelli een opgelegde kans. Gewoon een terechte nederlaag, het werd ook eens tijd ;)
Aissati speelt echter vrijwel nooit in de basis. Wat vind jij daar eigenlijk van, Base?

Overigens is het niet geheel onbelangrijk dat PSV heeft verloren. Als nummer 1 had je in ieder geval nog een kans om AEK of Celtic (ik denk niet dat ze als eerste eindigen) te loten.

Arwin

Bericht door Arwin » do nov 23, 2006 12:56 pm

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje dom van PSV dat ze deze wedstrijd benaderd hebben als eentje die er niet meer toe doet. Hadden ze namelijk gelijkgespeeld metr doelpunten, dus niet 0-0, had PSV op basis van onderling resultaat al eerste in de poule kunnen worden.
Nu worden ze tweede en loot je sowieso een sterke tegenstander. Ze moeten nu wel heel veel geluk hebben met die loting, willen ze nog een ronde verder komen. Dan kun je wel steeds beginnen over de kans dat je Barcelona zou treffen als je eerste wordt in de poule, maar de kans op een 'mindere' tegenstander, is gewoon veel groter als je tegen alle nummers twee kunt loten.

Je weet natuurlijk nooit of PSV dat gelijkspel eruit gehaald zou hebben, maar nu heeft Cocu opeens griep, zie ik een Beerens opeens nog meedoen en van tevoren kon je al duidelijk merken dat PSV deze wedstrijd niet serieus genoeg benaderde.

Baseman

Bericht door Baseman » do nov 23, 2006 12:58 pm

Thomas schreef:Til er niet zo zwaar aan, Base. Ik vond het gewoon grappig dat Alex nou net gisteren een zeldzame fout maakt.
Dat is waar en dat kan ik me voorstellen :xyxthumbs:
Aissati speelt echter vrijwel nooit in de basis. Wat vind jij daar eigenlijk van, Base?
Ik vind het niet zo'n probleem.
Hij is nog pas 18 en wordt rustig gebracht, niet voor niets had hij en heeft hij wat last van (kleine) blessures. Hij heeft 2 intensieve seizoenen achter de rug en Afellay speelt dit seizoen gewoon goed, dus hij mag het met invalbeurten doen.
Overigens is het niet geheel onbelangrijk dat PSV heeft verloren. Als nummer 1 had je in ieder geval nog een kans om AEK of Celtic (ik denk niet dat ze als eerste eindigen) te loten.
Ja en nee.
Als nummer 1 kun je ook Barca of Real Madrid loten bijvoorbeeld.

Lionel

Bericht door Lionel » do nov 23, 2006 1:43 pm

Maar die zijn toch niet voor niets nummer 2?
IK GELOOF!!!!!!

Frank

Bericht door Frank » do nov 23, 2006 2:25 pm

PSV toch ook niet.... ;)

Baseman

Bericht door Baseman » do nov 23, 2006 3:23 pm

Rishi schreef:Maar die zijn toch niet voor niets nummer 2?
Appeltje eitje dus ?
:D

Jim

Bericht door Jim » do nov 23, 2006 3:51 pm

Natuurlijk is de kans op een sterke tegenstander groter als je 2e in de poule eindigt.
Aan de andere kant is dit PSV een ploeg die als het op de toppen van haar kunnen speelt, op een enkele uitzondering na (wat mij betreft op dit moment Chelsea en Barcelona) van iedereen kan winnen maar ook van iedereen verliezen.
Heel logisch, want zo liggen de internationale verhoudingen nu eenmaal.
Dit PSV doet me enigszins denken aan het PSV uit 1988. Uitstekend georganiseerd en superdegelijk, maar (zeker internationaal) niet superieur. Toen zat alles mee en werd de CL uiteindelijk gewonnen.
Dat acht ik nu, gezien het m.i. kwalitatief sterkere deelnemersveld dan destijds, vrijwel onmogelijk, maar als PSV elke wedstrijd absoluut top speelt en het wederom allemaal mee zit, zit een halve finale en zelfs een finale er opnieuw in.
Maar doet PSV dat niet en zit het ook maar een beetje tegen (het een kun je ook niet los zien van het ander) dan is het straks gewoon in de achtste finales exit. Hetgeen overigens helemaal geen schande is.

joey
Erelid

Bericht door joey » do nov 23, 2006 4:39 pm

Alles is dus mogelijk, Jim? :hypocrite: :D

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do nov 23, 2006 4:40 pm

De bal is rond. :bis:

Gesloten