Champions League

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Arwin

Bericht door Arwin » do nov 23, 2006 12:59 pm

Mr. Ajax schreef:Ik heb gisteren maar kleine stukjes van Chelsea gezien, mar op welke positie speelde Mikel eigenlijk?? Het is toch een spits?
Meer een aanvallende middenvelder volgens mij. Gisteren was hij officieel tweede spits, maar het was gewoon een schaduwspits, de nummer 10, de extra middenvelder voor Chelsea.

Dat verlies van Chelsea had ik na de vorige CL wedstrijden al aangekondigd. Natuurlijk verliezen ze die met 0-1, zodat ze onderling boven Werder eindigen, maar er een serieuze kans is dat grote concurrent Barcelona de groep niet overleefd.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » do nov 23, 2006 1:38 pm

En psv heeft weer een record te pakken in de Champions League, ten koste van..... :sad: Het gaat om het meest gespeelde wedstrijden in de Champions League. AJAX staat op 72, psv op 73. Staat op vi.nl. Wij hebben wel mer punten dan hun (113 tegen 92 was het volgens mij).

AJAX moet nu echt uit de (internationale) dip komen en laten zien wie de beste club van Nederland is!!
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do nov 23, 2006 5:57 pm

Arwin schreef:
Mr. Ajax schreef:Ik heb gisteren maar kleine stukjes van Chelsea gezien, mar op welke positie speelde Mikel eigenlijk?? Het is toch een spits?
Meer een aanvallende middenvelder volgens mij. Gisteren was hij officieel tweede spits, maar het was gewoon een schaduwspits, de nummer 10, de extra middenvelder voor Chelsea.
Klopt. Vooral de tweede helft zakte hij constant af naar het middenveld. De eerste helft konden we z'n afmaakkunsten, ahum, bewonderen.
Arwin schreef:Dat verlies van Chelsea had ik na de vorige CL wedstrijden al aangekondigd. Natuurlijk verliezen ze die met 0-1, zodat ze onderling boven Werder eindigen, maar er een serieuze kans is dat grote concurrent Barcelona de groep niet overleefd.
Ik had het ook al voorspeld, maar de manier waarop Chelsea verloor vond ik niet bepaald verdacht.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma dec 04, 2006 7:12 pm

Even snel een vraagje aan Peter. Klopt het dat Roma Totti morgen moet missen? Is hij er tegen Lazio weer bij? Ik hoorde wat over een enkelblessure.

Het zou behoorlijk slecht nieuws zijn als hij er niet bij is. Een punt halen tegen Valencia moet op dit moment te doen zijn, maar een Roma met of zonder Totti is op dit moment een wereld van verschil.

Henry mist de wedstrijd van Arsenal tegen Porto sowieso vanwege een schorsing en is ook nog eens een paar weken uitgeschakeld. Maargoed, die wedstrijd zal toch wel in een gelijkspel eindigen, gok ik zo. ;)

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma dec 04, 2006 8:38 pm

Totti doet inderdaad niet mee morgen. Hij heeft een lichte blessure, maar hij zou in de derby mee moeten kunnen doen. Verder is het de vraag of Perrotta mee gaat doen, want die is ook licht geblesseerd. Dat Totti niet mee gaat doen is een hele grote aderlating. Hij zal wel vervangen worden door L'aeroplanino, maar dat is toch een wereld van verschil.

jabu

Bericht door jabu » ma dec 04, 2006 8:44 pm

Montella is veel meer afmaker dan vormgever.

peter

Bericht door peter » ma dec 04, 2006 8:49 pm

Zeker weten. Het is alleen wel zo dat ze met Totti als enige spits veel beter lijken te presteren. Ik ben dan ook heel benieuwd hoe het nu gaat uitpakken zonder Totti.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma dec 04, 2006 8:49 pm

Toch hebben ze met Mancini, Taddei, en De Rossi nog altijd aardig wat creatviteit in huis.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

jabu

Bericht door jabu » ma dec 04, 2006 8:54 pm

....en Pizarro niet te vergeten.

peter

Bericht door peter » ma dec 04, 2006 8:55 pm

Perrotta is ook een twijfelgeval trouwens. Dat zou ook dramatisch zijn, hoor.

Neemt niet weg dat ik er wel vertrouwen in heb dat men een puntje weet te halen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma dec 04, 2006 10:28 pm

Peter schreef:Zeker weten. Het is alleen wel zo dat ze met Totti als enige spits veel beter lijken te presteren. Ik ben dan ook heel benieuwd hoe het nu gaat uitpakken zonder Totti.
Daar hadden we het tijdens Milan-Roma al over. Vond het toen een uitstekende zet van Spalletti en het is precies wat je destijds zei, met Pizarro, Perrotta en De Rossi in z'n rug functioneert hij uitstekend. Hij laat het week in, week uit zien. :xyxthumbs:

joey
Erelid

Bericht door joey » di dec 05, 2006 11:52 am

Alleen winst telt voor Barcelona

AMSTERDAM - In wat de Catalanen beschouwen als belangrijkste duel van het seizoen tot nu toe, moet FC Barcelona vanavond winnen van Werder Bremen. Alleen de volle drie punten brengen de ploeg van Frank Rijkaard naar de volgende ronde van de Champions League.

De zenuwen zullen vanavond in stadion Camp Nou tot het uiterste gespannen zijn. Als eerste bij de voetballers zelf. Barcelona won vorig jaar de Champions League. Sinds het seizoen 1992/1993 - toen de Europa Cup I zijn nieuwe naam kreeg - is de titelhouder nog nooit zo vroeg in het toernooi uitgeschakeld. De laatste ploeg die dat overkwam, was het Dream Team van Johan Cruijff, dat in 1992 de cup won dankzij Ronald Koeman.

''Het is alsof we een belangrijke finale spelen,'' aldus sterspeler Ronaldinho. Hij kreeg van Rijkaard rust tijdens het competitieduel met Levante (1-1) om helemaal fit te zijn voor het treffen met Bremen. De Braziliaanse spits kondigde gisteren aan voor drie te zullen spelen: voor zichzelf én voor de geblesseerde Samuel Eto'o en Lionel Messi.

Barcelona, waar Giovanni van Bronckhorst bijtekende tot 2008, staat derde in Groep A, met acht punten uit vijf duels. Chelsea gaat aan de leiding, met tien punten, en is al zeker van de volgende ronde. Werder staat tweede, ook met tien punten, en heeft genoeg aan een gelijkspel.

Dat wetende zal de ploeg van

coach Thomas Schaaf ongetwijfeld afwachtend voor de dag komen in Camp Nou. Afgaande op de statistieken zal het duel toch het nodige spektakel bieden: in de eigen competities zijn Werder en Barcelona Europa's meest scorende ploegen. De Duitsers maken gemiddeld 2,6 doelpunt per wedstrijd, de Catalanen 2,46.

Diezelfde statistieken roepen de thuisploeg uit tot favoriet. Barcelona verloor nog nooit van Werder Bremen. En Rijkaard verloor als coach van Barcelona nog nooit een Champions League-duel in Camp Nou. Maar niet verliezen is wat anders dan winnen, en daarom riepen de spelers van Barcelona waar ze konden de hulp van de fans in. Camp Nou gaat vanavond extra vroeg open en de toeschouwers kunnen zich gratis laten schminken in de clubkleuren van Barça.

De zenuwen zullen ook tot het uiterste gespannen zijn in de bestuursloge van de club. Geschat wordt dat Barcelona zo'n twintig miljoen euro misloopt als het niet lukt van Werder te winnen.

In schril contrast met de spanning van het duel Barcelona-Werder staat het Champions League treffen in Eindhoven. PSV ontmoet in het Philips-stadion Bordeaux, maar er staat niets meer op het spel. Liverpool gaat als groepswinnaar door naar de volgende ronde, PSV als nummer twee. Daar kunnen de uitslagen van vanavond (Liverpool speelt tegen Galatasaray) niets meer aan veranderen.

PSV-trainer Ronald Koeman spaart daarom de Mexicaan Carlos Salcido. De Braziliaan Diego Tardelli krijgt in plaats van hem een kans in de frontlinie. Zeker is ook dat Patrick Kluivert zijn Europese debuut voor PSV zal maken.

© Het Parool, 05-12-2006

Ik mag toch hopen dat we vanavond Barcelona te zien krijgen bij de NOS en niet PSV. :eusa_pray:
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di dec 05, 2006 12:00 pm

Vergeet het maar, joey. :sad:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

999

Bericht door 999 » di dec 05, 2006 12:03 pm

Ik ga vanavond is mooi naar Barcelona - Bremen kijken .. spannend :yes:
Blij met de punten ...

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » di dec 05, 2006 12:05 pm

Gelukkig heb ik Sport 1. :headbang:
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di dec 05, 2006 12:06 pm

Ik heb er een slecht gevoel over. In de huidige vorm zie ik Puyol en Thuram Klose niet zo snel afstoppen. Z'n veelzijdigheid en beweeglijkheid gaat sowieso Diego veel ruimte geven, de speler waar Barcelona mogelijk al geen antwoord op heeft op het middenveld. Iniesta, Ronaldinho, Deco en Giuly zijn 'leuk' ( ;) ) om in de ploeg te hebben in balbezit maar eerder dit seizoen hebben we tegen Real en Chelsea (2x) kunnen zien dat Barcelona moeite heeft de wedstrijd te controleren (laat staan domineren) tegen een echt dwingend middenveld met recupererende en verdedigende kwaliteiten. En laat ik Werder nou een dermate dwingend middenveld vinden hebben dat ik denk dat ze erg in de problemen komen. Het is toch echt te hopen dat Rijkaard in ieder geval Edmilson opstelt tegenover Diego en dat Ronaldinho veel op Mertesacker en Naldo af mag rennen.

999

Bericht door 999 » di dec 05, 2006 12:12 pm

Geen schijn van kans ...
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di dec 05, 2006 12:15 pm

Voetske schreef:Geen schijn van kans ...
Barcelona?

Ik denk dat het 1-2 voor Werder wordt. :blush: Sowieso zie ik Barca niet door gaan.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di dec 05, 2006 12:21 pm

Hopelijk wint Werder.

999

Bericht door 999 » di dec 05, 2006 12:21 pm

Thomas schreef:
Voetske schreef:Geen schijn van kans ...
Barcelona?

Ik denk dat het 1-2 voor Werder wordt. :blush: Sowieso zie ik Barca niet door gaan.
Ach, ik laat voor deze keer mij gevoel ook spreken, ik denk dat Werder niet weet wat hun ( 1e helft ) overkomt.Al moet je dan wat Barcelona betreft minimaal 2 keer gescoord hebben.Anders zou het nog lastig kunnen worden ...
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di dec 05, 2006 12:22 pm

Ik had liever gehad dat Werder en Barcelona samen Chelsea eruit geflikkerd hadden. Op dit moment moet Barcelona natuurlijk van mij door, maar ik gun het Werder ook.

joey
Erelid

Bericht door joey » di dec 05, 2006 12:55 pm

Bertje schreef:Vergeet het maar, joey. :sad:
X'C

Balen, zeg. :sad:

Het zou zonde zijn als Barcelona werd uitgeschakeld. Is toch een van de leukste ploegen om naar te kijken.
Het stinkt aan alle kanten!

999

Bericht door 999 » di dec 05, 2006 1:18 pm

Thomas schreef:Ik had liever gehad dat Werder en Barcelona samen Chelsea eruit geflikkerd hadden. Op dit moment moet Barcelona natuurlijk van mij door, maar ik gun het Werder ook.
Ach, kijk je naar Werder en Barcelona verwacht je een spannende leuke wedstrijd, maar het kan voor het zelfde geld ook beslist worden door een verdwaalde flipperbal.We zien wel, wij wel ;)
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di dec 05, 2006 1:49 pm

:D

Sowieso kan ik vandaag drie wedstrijden meepakken. :cheer:

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » di dec 05, 2006 2:45 pm

Ik heb toevallig sinds een paar dagen Sport 1. Volgens mij ging het per ongeluk, maar ik ga niet zitten klagen ;)

Plaats reactie